Minä olen rehellisesti sanottuna aina ihmetellyt mikä niitä ihmisiä vaivaa, jotka eivät laita kapulaa ostostensa perään. Itsekkyyskö?
Kommentit (638)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt monta kertaa niin, että kun olen ostanut isoja määriä tavaraa, on kapula hukkunut minun ja seuraavan tyypin ostosten alle, koska seuraava on työntänyt tavaroillaan kapulan minun tavaroideni alle. Tällöin myyjä ei ole huomannut kapulaa, koska on vain ottanut kasasta päällimmäistä. Tällaiseen tilanteeseen auttaa vain se, että jätän reilusti tyhjää ennen kuin laitan kapulan, ja seuraava jättää vähän tyhjää myös. Joten... Mihin tarvitaan kapulaa, kun kumpikin jättää sitä tyhjää? En ole enää laittanut kapulaa. Joskus joku yrittää "kostoksi" työntää ostoksiaan minun ostoksiin kiinni, mutta silloin vain työnnän joko omia ostoksia hieman eteenpäin, että tulee väliä, tai jos takana oleva on tosi aggressiivinen, niin silloin työnnän hänen tavaroitaan taaksepäin.
Ei kannata tehdä ostoksista kasoja hihnalle, et kai halua että ne tippuvat ja hajoavat tai kaatuvat kassan sormille tai syliin?
Oletkohan sä koskaan käynyt ruokaostoksilla niin että kärry on täynnä.
Minä ainakin olen, enkä silloinkaan kasaa korkeaa kekoa hihnalle. - Eri
Siinä tapauksessa, jos et siis laita tuotteita päällekkäin, joudut odottelemaan sitä hihnalle latomista niin että pakkauspuoli jumittaa ellei teitä ole kaksi, jolloin toinen latoo ja toinen pakkaa.
No mitä väliä, jos pakkauspuoli jumittaa? Pakkaa siellä sitten rauhassa ajan kanssa.
Eli seisotat jonoa, jos sinne ei mahdu pakkaamaan kuin kaksi kerrallaan, eikä kassa voi silloin jatkaa.. Ooksä ny ihan tosissasi. En oikein usko että olet koskaan ostanut kärryllistä ruokaa.
Enemmän minua ainakin ärsyttää jos joku kärryllisen ostaja häslää joka paikassa, pakkaamassa, kassalla ja hihnalla. Laittaisi ostoksensa rauhassa ja pakkaisi rauhassa.
Tarkoitus on suorittaa ne ostokset ripeästi eikä jäädä maleksimaan ja hidastaa muiden asiointia.
Sähläys ja häsläys se vasta hidastaakin asiointia.
Ymmärrän että sinua voi tuollainen vaativa toimenpide huolettaa ja ahdistaa, mutta voin lohduttaa että harjoittelemalla siitä tulee ihan rutiinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt monta kertaa niin, että kun olen ostanut isoja määriä tavaraa, on kapula hukkunut minun ja seuraavan tyypin ostosten alle, koska seuraava on työntänyt tavaroillaan kapulan minun tavaroideni alle. Tällöin myyjä ei ole huomannut kapulaa, koska on vain ottanut kasasta päällimmäistä. Tällaiseen tilanteeseen auttaa vain se, että jätän reilusti tyhjää ennen kuin laitan kapulan, ja seuraava jättää vähän tyhjää myös. Joten... Mihin tarvitaan kapulaa, kun kumpikin jättää sitä tyhjää? En ole enää laittanut kapulaa. Joskus joku yrittää "kostoksi" työntää ostoksiaan minun ostoksiin kiinni, mutta silloin vain työnnän joko omia ostoksia hieman eteenpäin, että tulee väliä, tai jos takana oleva on tosi aggressiivinen, niin silloin työnnän hänen tavaroitaan taaksepäin.
Ei kannata tehdä ostoksista kasoja hihnalle, et kai halua että ne tippuvat ja hajoavat tai kaatuvat kassan sormille tai syliin?
Siinä tapauksessa, jos et siis laita tuotteita päällekkäin, joudut odottelemaan sitä hihnalle latomista niin että pakkauspuoli jumittaa ellei teitä ole kaksi, jolloin toinen latoo ja toinen pakkaa.
No mitä väliä, jos pakkauspuoli jumittaa? Pakkaa siellä sitten rauhassa ajan kanssa.
Eli seisotat jonoa, jos sinne ei mahdu pakkaamaan kuin kaksi kerrallaan, eikä kassa voi silloin jatkaa.. Ooksä ny ihan tosissasi. En oikein usko että olet koskaan ostanut kärryllistä ruokaa.
Enemmän minua ainakin ärsyttää jos joku kärryllisen ostaja häslää joka paikassa, pakkaamassa, kassalla ja hihnalla. Laittaisi ostoksensa rauhassa ja pakkaisi rauhassa.
Tarkoitus on suorittaa ne ostokset ripeästi eikä jäädä maleksimaan ja hidastaa muiden asiointia.
Sähläys ja häsläys se vasta hidastaakin asiointia.
Ymmärrän että sinua voi tuollainen vaativa toimenpide huolettaa ja ahdistaa, mutta voin lohduttaa että harjoittelemalla siitä tulee ihan rutiinia.
joillekin taas on vaativa toimenpide laittaa kapula ostostensa perään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kapulan laittaa se edellä oleva ostoksiensa jälkeen. Ei takana tuleva
Jospa haluaa maksaa myös takana tulevan ostokset?
Piikki on auki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai että jos takana oleva maksaisi edessäkin olevat? Eihän siinä ole mitään loogista, että etummainen maksaa.
Ihmeesti on varkaita paikalla. Menetät ostoksesi, jos laitat toisen maksamaan.
Yksinkertaistettuna näin se toimii. Kun asiakas menee kassalle, niin panee kapulan ostostensa edelle. Hänen perässään asiakas tekee saman ja taas seuraava asiakas toimii näin.
Ihmettelen ketä tällainen mitätön asia kuohuttaa näin paljon. Jos edellä oleva ei laita kapulaa, niin sitten ei laita. Kukaan ei kuollut eikä maailma kaatunut vaan elämä jatkuu.
Onneksi näitä ei paljon näe, jotka eivät laita kapulaa.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä suomalaista vellihousu meininkiä. Ota puheeksi asia henkilön kanssa joka ei laita kapulaa heti kaupassa, avaa suusi ja sano suoraan. Tällöin osoitat suorapuheisuutta ja saat vastauksen, taitaa vaan sinun suoraselkäisyys olla niin surkea ettet pysty kuin foorumilla valittamaan.
Enemmän ärsyttää ihmisten, erityisesti naisten pelisilmän puute kun lappaavat isot kasat eineksiä, suklaat ja muuta hihnalle eivätkä voi antaa toisen mennä edelle pienten ostosten kanssa. En ole kokenut tätä ihmettä, itse olen parikin kertaa päästänyt toisen edelle viime aikana vaikka inhoan jonottamista.
Miten naiset tai kenenkään henkilökohtaiset ostokset tähän liittyvät :D
Ei ketään ole pakko päästää pienten ostosten kanssa ohi. Jonosta pääsee kassalle siinä järjestyksessä kun sinne jonoon on menty, ei ostosten mukaan.
Joissain kaupoissa on max 10 tuotetta tms. pikakassoja pienille ostoksille ja monessa kaupassa itsepalvelukassat, jotka ovat käteviä pienille ostoksille. Toki jos ne pienet ostokset sisältävät alkoholia tai tupakkaa, niin joutuu menemään tavalliselle kassalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän haet sitten uudet ostokset, kun pakkaan maksamani tuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinka paljon tämä vaikuttaa sinun elämääsi, jos sitä kapulaa ei laiteta? Menee kaikki pasmat sekaisin ihan totaalisesti yhden kapulan takia?
Olen aina ajatellut, että sillä säästän sekä omaa että myyjän vaivaa, kun kapulaa ei tarvitse turhaan siirtää pois hihnalta. Siis olettaen, että kassalla ei ole jonoa tai edelliseen on niin iso väli, ettei erehtymisvaaraa ole. Joku toki saattaa tulla jälkikäteen perässä, mutta jos minun ostoksiani jo käsitellään, hän voi halutessaan laittaa kapulan väliin tai jättää myös pienen raon jälkeeni.
Mutta jos on selkeästi jono ja jatkuvalla syötöllä ostoksia yhdellä jos toisellakin asiakkaalla, tietenkin laitan kapulan väliin. Aika usein vain olen kaupassa aikaan, jolloin ei ole ruuhkaa. Minusta sitä on turha käyttää, ellei jonoa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän haet sitten uudet ostokset, kun pakkaan maksamani tuotteet.
Minäkin ottaisin kaikki maksani tuotteet mukaan. Kivan, kun hait tämän puolestani, olin jo unohtanut että tätäkin tarvitsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinka paljon tämä vaikuttaa sinun elämääsi, jos sitä kapulaa ei laiteta? Menee kaikki pasmat sekaisin ihan totaalisesti yhden kapulan takia?
Ei siinä pasmat sekaisin mene, laitan sen sitten itse :D Saahan sitä silti täällä ihmetellä, miksi jotkut eivät laita sitä - pieni huomionosoitus kanssaihmistä kohtaan, kun sen laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiire, kiire, kiire, tehokkuus ja nopeus. Ei ihme, että ihmiset ovat kärttyisiä ja voivat huonosti ja rähjäävät muille, kun kaiken pitää olla nopeaa ja jokainen on pelkällä olemassaolollaan muiden tiellä ja riesana.
Joo ei kassalle jäädä kertomaan elämäntarinaansa tai taittelemaan origameja, mutta rauhallisesti saa jokainen asioida. Ei se kauppareissu ole mikään aika-ajo tai taistelutanner.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaistettuna näin se toimii. Kun asiakas menee kassalle, niin panee kapulan ostostensa edelle. Hänen perässään asiakas tekee saman ja taas seuraava asiakas toimii näin.
Näin minä toimin, jos siis kapulalle on ylipäänsä tarvetta. On tosiaan ihan yksinkertaista enkä ikimaailmassa ole päätäni moisella vaivannut. Mutta vauvapalstalla saadaan aikaan ongelma maailman vähäpätöisimmistä ja yksinkertaisimmista asioista. Oikeasti ihmettelen täällä kirjoittavien järjenjuoksua ja suoraan sanoen mielenterveyttä.
Pääkaupunkiseudulla osa pelaa kaikenlaisia pelejä, joilla yritetään osoittaa olevansa muita parempi. Yksi on juuri tuo, että teeskennellään ettei muisteta koko kapulaa tai ettei likaiseen kapulaan voi koskea, että jonon seuraava joutuisi laittamaan sen tämän etummaisen puolesta. Muita on päin kävelemiset niin että jopa vaihdetaan puolta, että voi yrittää kävellä päin ja tietysti heti jos tulee tilaisuus, yritetään juosta tai ajaa päälle, kun joku muu on muka liian hidas risteyksessä.
Laitan yhden ostoksistani eli pitkän kurkun
Kaikki ymmärtävät että siinä on se raja
Ne on samat piittaamattomat, jotka roskaavat kadunvarsia eivätkä litistä pahvilaatikoita kartonkikeräysboksiin.