Minä olen rehellisesti sanottuna aina ihmetellyt mikä niitä ihmisiä vaivaa, jotka eivät laita kapulaa ostostensa perään. Itsekkyyskö?
Kommentit (638)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kapuloita täällä. Korona aikana kapulat poistettiin liian viruksisina.
Tämän vuoksi en halua koskea niihin.
Tarpeettomia. Selkeä väli riittää.
Kapulat on Suomen likaisin juttu.
Pöpölevitin.
Onko tämä yksi siis varas, kun on maksattamassa muilla ostoksiaan? Ja pitää itseään vielä parempana ihmisenä.
Blondi kassatyttö soitti esimiehelleen ettei löydä tuollaisen "seuraava asiakas" kapulan hintaa mistään...
Kapuloista voi saada vaikka mitä tauteja.
Unohdus vaivaa vaan, ei siinä mitään syvällisiä kerkiä kassalla miettimään.
Minua "vaivaa" se, että olen ap:n kanssa täysin eri mieltä. Tarkoitan sitä, että jono menee eteenpäin, ihminen keskittyy siihen, eikä takanaan oleviin ihmisiin tai asioihin. Kun minä päätän mennä jonkun taakse jonottamaan, on minun tehtäväni laittaa kapula, laittaa ostokset hihnalle, maksaa ne ja laittaa ne ostoskassiin. Minä olen tekemisissä vain kassan kanssa, ne muut ihmiset ostoksineen eivät liity minun ostotapahtumaan mitenkään.
Niin ja kapulaa ei edes tarvita. Tarvitaan riittävän pitkä väli. Näin myös hillitään hieman tautien leviämistä. Pieni väli muihin ihmisiin on ihan hyvä juttu pöpökauden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää ne jotka pakkailee kaikessa rauhassa ja maksun koittaessa vasta havahtuvat ja alkavat kaivaa lompsaa perstaskustaan. Maksu oltava valmis suorittamaan välittömästi ja ripeästi summan selvittyä.
Joo, tätäkin näkee.
Mutta myös näin tässä äskettäin, että pahimpana ruuhka-aikana naisella ostokärry täynnä tavaraa ja latoi ne hihnalle. Sen jälkeen seisoi koko hihnallisen ajan kassakoneen vieressä lompakko kädessään, että viimeinenkin ostos oli piipattu! Sitten järkyn hitaat liikkeet maksamisessa ja korttien lompakkoon tukkimisessa. Kas kun ei sentään kuittia alkanut tuossa vaiheessa tutkimaan..Naisen puolen hihna oli ostoksia täynnä ja kaiken lisäksi viereisellä hihnalla oli maailma toiseksi hitain pakkaaja.
Minä olin seuraava ja kassa joutui kädellä pitämään ostoksiani, etteivät sekaannu edellisiin. Yritin sitten kurkotella maksupäätteen yli joitakin tuotteita jo kassiini, ettei tulisi aivan katastrofia tuolla hihnalla.
Olisi taas pitänyt saada suunsa auki ja sanoa tuolle akalle, että pakkaa nyt p*****e niitä ostoksia samalla eikä seiso vahtimassa, ettei maksupääte karkaa ennen maksua ja vägän vilkaista ympärille, kuinka paljon asiakkaita on jonossa.
Ihmisiä on erilaisia, ja varsinkin vanhemmilla monet asiat kestää. Ostoksensa saa pakata ihan rauhassa, ja ehkäpä tämä nainen halusi tarkistaa heti hinnat, niissä usein virheitä. Pidä raivosi sisälläsi ja odota omaa vuoroasi. Sitten voit olla ennätynopea ja tuntea ylemmyyttä. Vaihtoehtoisesti, älä mene kauppaan pahimpaan ruuhkaan.
Meillä on miehen kanssa yleensä niin, että minä menen pakkaamaan ostoksia (paljon käymme harvoin kaupassa) ja mies jää maksamaan. Kerran ei laittanut kapulaa ja meiltä löytyi sitten varmaan seuraavan asiakkaan tavara ostoskassista. Liekö kaipaillut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei vaivaa mikään. En laita kapulaa, seuraava laittaa.
En laita, mutta laitan tahallani omat ostokseni sinun ostoksiisi kiinni. Saat sitten itkeä kassalle kun se piippaa minun ostoksia sinun laskuun ja minä vain virnuilen. Opitpahan olemaan.
Eikö ole käynyt jo jakeluun, että sinä olet tuossa tilanteessa se kpää? Ei kenenkään tarvitse itkeä, sanoo vaan, että mun ostokset päättyi tähän.
Voi voi, ei kiinnosta. Opettele laittamaan se kapula.
En laita, kiva katsella takana olevan kihinää, kun kaikki suunnitelmat kouluttamisesta omaksi orjaksi menee päin honkia.
Eihän se mene kun joudut joko ostamaan osan minun ostoksista tai sanomaan asiasta. HAHHAHAA!
Kyllä minä itse tiedän, mihin ostokseni päättyy ja osaan sanoa tämän kassalle. Hihhih itsellesi vaan. Vänkäti vänkäti.
Jpudut kuitenkin olemaan vähän skarppina. Itse olen sellainen ajatuksiini vaipuja, et laitan suosiolla kapulan, jotta voin vaan keskittyä maksamaan kun sen aika on.
Suomessa on monta kummallista asiaa...
Vierailija kirjoitti:
Kapulan laittaa se edellä oleva ostoksiensa jälkeen. Ei takana tuleva
Juuri näin. Ihme että se on joillekin niin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Usein siellä takana ei ole ketään, kun menen kassalle. En ala pakatessa juoksee kapulan perään, jos joku tuleekin. Jos ketään ei tule, niin kassallekin aiheutuu turhaa työtä, kun kapula pitää nostaa paikoilleen.
No ei jai tässä nyt sellaisesta tilanteesta puhuttukaan, että takana ei ole ketään.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on seuraavan tehtävä laittaa se kapula vai oletko oikeasti sitä mieltä kun menee pakkaamaan ensimmäiset ostokset kun loput on vielä hinnalla minun pitää juosta sinne hihnan alkuun laittamaan kapula sen takia kun joku tulee sinne joka ei vielä hetki sitten ollut siellä? Onhan se nyt paljon helpompi sen seuraavan laittaa se kapula että myyjä erottaa mistä alkaa seuraavan ostokset
Ei saatana, kai sinä nyt saat sen kapulan sinne ostostesi perään samalla kun laitat viimeisen ostoksesi hihnalle.
En kiinnitä huomiota siihen, onko takanani ketään, koska sillä asialla ei ole yhtikäs mitään merkitystä. Siksi en laita kapulaa. Toki huolehdin, että omat ostokseni ei sekoitu edellä olevani ostoksiin.
Enhän liikenteessäkään aja katse peräpeilissä, vaan ensisijaisesti seuraan edelläni kulkevaa liikennettä.
Mutta ehkä jotkut on sitten niitä peräpeiliin tuijottelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on seuraavan tehtävä laittaa se kapula vai oletko oikeasti sitä mieltä kun menee pakkaamaan ensimmäiset ostokset kun loput on vielä hinnalla minun pitää juosta sinne hihnan alkuun laittamaan kapula sen takia kun joku tulee sinne joka ei vielä hetki sitten ollut siellä? Onhan se nyt paljon helpompi sen seuraavan laittaa se kapula että myyjä erottaa mistä alkaa seuraavan ostokset
Ei saatana, kai sinä nyt saat sen kapulan sinne ostostesi perään samalla kun laitat viimeisen ostoksesi hihnalle.
Ei saatana, ei kai kukaan turhaan kapulaa laita hihnalle ihan vaan laittamisen ilosta, jos takana ei edes ole ketään?
Vierailija kirjoitti:
En kiinnitä huomiota siihen, onko takanani ketään, koska sillä asialla ei ole yhtikäs mitään merkitystä. Siksi en laita kapulaa. Toki huolehdin, että omat ostokseni ei sekoitu edellä olevani ostoksiin.
Enhän liikenteessäkään aja katse peräpeilissä, vaan ensisijaisesti seuraan edelläni kulkevaa liikennettä.
Mutta ehkä jotkut on sitten niitä peräpeiliin tuijottelijoita.
No nyt on selitykset. On ihan tarpeellista vilkuilla välillä peräpeiliinkin.
Ne jitja eivät laita kapulaa on niitä minä minä-ihmisiä, jotka eivät ajattele omaa nokkaansa pidemmälle.
Tulkitsen sen niin, että piikki on auki ja voin iloisesti laittaa omat ostokseni edellisen piikkiin.
Tässä olisi taas kerran jutunaihetta Iltalehteen. Kaikesta sitä jaksetaan vääntää ja tehdä kapulasta ongelma. Piruako sillä on väliä, kuka laittaa kapulan vai laittaako kukaan. Ostosten tekeminen ja kassalla maksaminen ei pitäisi olla näin vaikeaa 😂
Kyllä minä itse tiedän, mihin ostokseni päättyy ja osaan sanoa tämän kassalle. Hihhih itsellesi vaan. Vänkäti vänkäti.