Minä olen rehellisesti sanottuna aina ihmetellyt mikä niitä ihmisiä vaivaa, jotka eivät laita kapulaa ostostensa perään. Itsekkyyskö?
Kommentit (638)
Eikö nykyään ole päivän selvää, että annetaan toiselle tilaa, jos ei laita kapulaa? Korona jyllää vieläkin ja osa ihmisistä fanaattisesti on kiinni puskemassa.
Maailma menee yhä hullummaksi, kun jo tästäkin asiasta tehdään ongelma.
Laitan kapulan eteeni ja jälkeeni, jos kapuloita on kaksi. Jos on yksi, niin sitten omien ostosteni eteen kun se vapautuu tai tilanteen mukaan. En ala kiehumaan, jos edellä oleva ei huomaa sitä laittaa ostostensa perään.
Varsinkin vanhemmalla väellä on muistaminen omassa pankkikortin tunnusluvussa, ei voi vaatia liikaa.
Usein käytän itsepalvelukassaa, jos sellainen on olemassa.
Pitäisi varmaan vaan laittaa tavarat siihen jatkoksi ja maksattaa ostokset sillä edellä olevalla.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi varmaan vaan laittaa tavarat siihen jatkoksi ja maksattaa ostokset sillä edellä olevalla.
Ei toimi tämä. Jäät itse ilman ostoksia.
Harvemmin käytän muuta kuin itsepalvelukassaa. Normikassalla välttelen kapulan laittamista varmaan siitä syystä, että tiedän lukemattomien ihmisten käpälöivän sitä päivän mittaan ja en tahdo ottaa sitä käteeni.. Ei niitä desinfioida päivän mittaan
Torppaan sinut pitämällä sinut kaukana hihnan päästä omalla kärrylläni. Turhaan nylkytätä ;-)
Voisi laittaa sen kapulan ainakin silloin, kuin niitä ei ole linjan peräpäässä tarjolla. Inhottaa odotella omien ostoksien kanssa niin kauan, että edellä menevän ostokset menevät niin pitkälle, että kehtaa kurottaa sen kapulan itse. Tämä kapulajuttu on ihan sama kuin se, että palautetaanko ostoskärry takaisin kärryjonoon vai jätetäänkö heitteille parkkipaikalle. Kertoo ihmisen kognitiivisista kyvyistä.
Eihän kapuloita ennen edes ollut ja on pärjätty. Laitan sen verran rakoa toisen ostosten perään että on selkeää ettei sekaannu edeltävän asiakkaan tavaroiden kanssa, takanatuleva voi tehdä samoin tai jos ei halua, niin hän laittaa kapulan itse.
Jos seuraava ei laita niin hänen ostokset valuu sinun kuitille, Siinä sitten odottelet korjausta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuore tapaus tältä aamulta:
Herra edessäni jonossa otti vahingossa kaksi muovipussia ja sanoin että voin ottaa toisen. Hän ei laittanut kapulaa, mutta jätin ison raon (n. metri) ja sitten pistin pussin hihnalle, ja sen jälkeen tavarani ja kapulan. Jostain syystä tavarat kuitenkin kasautuivat ja kassa veti miehelle toisenkin pussin sekä jonkun minun tavaran. Siinä kohtaa mies älähti, ettei eivät ole hänen.
No, kun pakkailtiin tavaroita sanoin, että jaa, mihinkähän se minun pussini meni, jo herra kaivoi omasta pussistaan ;) Katsoi kuittia että menikö hänen piikkiinsä, no menihän se. Onneksi minulta löytyi kolikoita ja maksoin hänelle pussin. Sanoin ystävällisesti, että kannattaa se kapula aina laittaa. Vähän moittien vastasi, että odotti minun laittavan kapulan. No, ystävällisesti puhuttiin toisillemme ja todettiin ettei tämän isompaa vahinkoa kuitenkaan tapahtunut.
No, etpä itsekään osannut sitä pussia oikein laittaa.
Ahaa, miten se pussi olisi pitänyt oikealla tavalla laittaa? Onko siinäkin oikeita ja vääriä tapoja?
arja kirjoitti:
Jos seuraava ei laita niin hänen ostokset valuu sinun kuitille, Siinä sitten odottelet korjausta
Itsehän odottelet perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuore tapaus tältä aamulta:
Herra edessäni jonossa otti vahingossa kaksi muovipussia ja sanoin että voin ottaa toisen. Hän ei laittanut kapulaa, mutta jätin ison raon (n. metri) ja sitten pistin pussin hihnalle, ja sen jälkeen tavarani ja kapulan. Jostain syystä tavarat kuitenkin kasautuivat ja kassa veti miehelle toisenkin pussin sekä jonkun minun tavaran. Siinä kohtaa mies älähti, ettei eivät ole hänen.
No, kun pakkailtiin tavaroita sanoin, että jaa, mihinkähän se minun pussini meni, jo herra kaivoi omasta pussistaan ;) Katsoi kuittia että menikö hänen piikkiinsä, no menihän se. Onneksi minulta löytyi kolikoita ja maksoin hänelle pussin. Sanoin ystävällisesti, että kannattaa se kapula aina laittaa. Vähän moittien vastasi, että odotti minun laittavan kapulan. No, ystävällisesti puhuttiin toisillemme ja todettiin ettei tämän isompaa vahinkoa kuitenkaan tapahtunut.
No, etpä itsekään osannut sitä pussia oikein laittaa.
Ahaa, miten se pussi olisi pitänyt oikealla tavalla laittaa? Onko siinäkin oikeita ja vääriä tapoja?
Siihen omien ostosten päälle, eikä siihen tyhjään edessä olevaan tilaan. Usein peittää myös sen kapulan ja on osittain toisen ostosten päällä.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei vaivaa mikään. En laita kapulaa, seuraava laittaa.
En laita, mutta laitan tahallani omat ostokseni sinun ostoksiisi kiinni. Saat sitten itkeä kassalle kun se piippaa minun ostoksia sinun laskuun ja minä vain virnuilen. Opitpahan olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En laita, mutta laitan tahallani omat ostokseni sinun ostoksiisi kiinni. Saat sitten itkeä kassalle kun se piippaa minun ostoksia sinun laskuun ja minä vain virnuilen. Opitpahan olemaan.
Eikö ole käynyt jo jakeluun, että sinä olet tuossa tilanteessa se kpää? Ei kenenkään tarvitse itkeä, sanoo vaan, että mun ostokset päättyi tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole käynyt jo jakeluun, että sinä olet tuossa tilanteessa se kpää? Ei kenenkään tarvitse itkeä, sanoo vaan, että mun ostokset päättyi tähän.
Voi voi, ei kiinnosta. Opettele laittamaan se kapula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En laita, kiva katsella takana olevan kihinää, kun kaikki suunnitelmat kouluttamisesta omaksi orjaksi menee päin honkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En laita, kiva katsella takana olevan kihinää, kun kaikki suunnitelmat kouluttamisesta omaksi orjaksi menee päin honkia.
Eihän se mene kun joudut joko ostamaan osan minun ostoksista tai sanomaan asiasta. HAHHAHAA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se mene kun joudut joko ostamaan osan minun ostoksista tai sanomaan asiasta. HAHHAHAA!
Miksi sinulle kiusanteon yrittäminen on tärkeämpää kuin ostosten erottelu? Kassallehan se suurin homma on, kun sinä tahallasi sekoitat omat ostoksesi muiden ostoksiin.
Mikä siinä puhumisessa muuten on niin pelottavaa, että käytät sanamuotoa joutuu sanomaan? Kaikille puhuminen ei ole vaikeaa.
Joskus laitan, joskus en. So not.
Katsos kun ei tarvitse hönkiä niskaan, niin mitään sekaannuksia ei tule ja kapulastakaan ei tarvitse kinastella.