Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä olen rehellisesti sanottuna aina ihmetellyt mikä niitä ihmisiä vaivaa, jotka eivät laita kapulaa ostostensa perään. Itsekkyyskö?

Vierailija
14.02.2023 |

Vaikko laiskuuden maksimointia?

Kommentit (638)

Vierailija
361/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina pystynyt huolehtimaan omat ostokseni niin, että eivät sekaannu toisten ostoksiin, oli kapuloita tai ei. Se kyllä on ärsyttävää, jos perässä tuleva tunkee liian lähelle, mutta senkin voi taidokkaasti ja hienotunteisesti ehkäistä.

Niin... Vaikka laittamalla sen kapulan omien ostoksien jälkeen..

Miksihän joku alapeukuttaa tätäkin? Ihan kuin se kapula olisi huono juttu... Sille on ihan syynsä että se siinä on tarjolla, ja kyllä kai sitä saa käyttääkin :)

Siksi alapeukku, koska ei se hihnalla oleva kapula estä millään tavalla sitä, että sun perässä tuleva asiakas hönkii sun niskaan. Vaikka tavarat ja kapulat olisi asiallisesti hihnalla, niin silti on näitä jotka tunkee liian lähelle. Siksi alapeukku.

Vierailija
362/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapulan laittaa se edellä oleva ostoksiensa jälkeen. Ei takana tuleva

Mistä luulet tuonkin tietäväsi? MITÄÄN tuollaista sääntöä EI ole olemassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan kapulan jos edellä oleva ei ole sitä osannut laittaa. Hieman säälien katselen tätä edellä jonossa talsivaa hyonoryhtistä ihmispoloa päästä varpaisiin ja annan hänelle mitä lempeimmän "minä ymmärrän sinua ja vaikeuksiasi" -hymyni. Sitten laitan kapulan myös omien ostosteni jälkeen. Tervehdin kassaa, kiitän, sanon näkemiin. Poistun kaupasta tyytyväisenä todistettuani taas olevani kunnon kansalainen, joka osaa kaupassa toimimisen lisäksi puhdistaa hammasvälinsä lankaimella ja pusutella miestään aamuisin.

Vierailija
364/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapulan tarkoitus on pysäyttää liukuhihna. Siksi omien ostosten jälkeen laitetaan kapula erottamaan jäljestä tulevan tavaran virta. Jos edellä oleva ei laita kapulaa ja minun ostokset menee hänen maksettavakseen, niin silloin ostokseni ovat hänen. On edellä menevän oma ongelma selvitellä omat ostoksensa ja jos ei sitä tee kapulalla, niin siinäpä maksaa kaikki liukuhihnalla menevät. Ehkä jonakin päivänä hän sitten oppii laittamaan kapulan.inusta ihminen, joka ei laita kapulaa omien ostosten päättymisen merkiksi on kuin hän sylkisi päälleni.

Että ihan kuin sylkisi päälle. Jos joku ei laita/ käytä kapulaa jonkun toisen haluamalla tavalla, sitä aletaan jo kohta verrata pahoinpitelyyn.

Vierailija
365/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ed. ei laita kapulaa en minäkään omieni eteen vaan annan iloisesti mennä ostosten kassalla sekaisin katsellen muualle !

Vierailija
366/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kassalla on pari kapulaa kapulakourussa eikä kassa-oletettu tajua tönäistä niitä hihnan alkuun !

Vierailija
367/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, nehän on todella anteliaita, ne jättää piikin auki sinunkin ostoksille.

Mä en KOSKAAN laita kapulaa edessä olevan ostosten perään jos ei itse tajua laittaa. Sitten katselen seinille kun se selittelee kassalle että tämä ja tämä ja tämä ei ole minun ostoksia.

Vierailija
368/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kapulan laittaa se edellä oleva ostoksiensa jälkeen. Ei takana tuleva

Mistä luulet tuonkin tietäväsi? MITÄÄN tuollaista sääntöä EI ole olemassa!

Siksi, että se on merkki, että maksan tähän asti.

Vierailija
369/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät jankkaukset täällä, kun sama ihminen kirjoittaa ties monennettako kymmenettä viestiä siitä, miten hän tahallaan sekoittaa ostoksia jos hänen edellään oleva ei ole laittanut kapulaa hihnalle.

Vierailija
370/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän pidän kapulaa kädessä ja torjun sillä liian lähelle taakse tulevia.

Vierailija
371/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se kapula alkaa aika äkkiä ilmestymään, kun alat latomaan omia ostoksiasi edellä olevan ostoksiin kiinni. väitän, että silloin se into löytyy tosi nopeasti. itse teen aina näin. 

Vierailija
372/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se hätä tulee kyllä sille, joka tahallaan tunki ostoksensa toisen ostosten perään, kun edellinen asiakas pakkaa hänen ripsariaan kassiin.

Jokunen vuosi sitten juhannuksena kauppa (iso Prisma) oli kuin nuijalla lyöty täyteen, kassajonot oli aivan hirveät jonotus kesti yli puoli tuntia.. Mun takana tuli muutama parikymppinen tyttö, joista yksi tunki siideripullonsa ostosteni sekaan. Minulla oli siis vielä kärryssä tavaraa jota ladoin hihnalle. 

Annoin pullot hänelle takaisin ja jatkoin tavaroiden lastaamista. Kohta ne pullot oli taas keskellä ostoksiani. Annoin ne takaisin ja jatkoin edelleen tavaroiden nostamista hihnalle (nelilapsisessa perheessä ruokatavaraa menee...). Kun pullot oli kolmatta kertaa ostosteni joukossa annoin niiden mennä.

Aika parku kävi kun nostelin pulloja kassiini "ne on mun siiderit". Ei, ei ne ole, minä olen ne juuri maksanut. Tytön ilme oli näkemisen arvoinen. En tiedä oliko niin tyhmä ettei huomannut minun edelleen laittavan tavaroita hihnalle, vai tekikö tarkoituksella ja kuvitteli maksattavansa minulla juomansa.

Vierailija
373/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita koskaan kapulaa. Haluan ehdottomasti saada ostaa takana seisovan ostokset!

Vierailija
374/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edelleenkään ymmärrä, eikä kukaan ole kertonut, mikä siinä ostosten selvittelyssä on niin vaikeaa ja maata kaatavaa? Huikkaa kassalle vaan, että mun ostokset päättyy tuohon tiettyyn jogurttipurkkiin tai jotain vastaavaa. On takana olevan ongelma, jos hän nakkelee omia ostoksia sekaan, itsepä joutuu uudet hakee ja ostaa. Minun maksetuista tavaroista niitä ei enää itselle pengota ilman äläkkää.

Vierailija
375/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ei rakasta itseään, ei voi aidosti rakastaa muitakaan. Elämästä tulee keinotekoista ilman rakkautta.  Sitten korvataan tunnetyhjiötä turhalla valittamisella, sekä kärsimystä lievittävillä tuotteilla ja palveluilla. Kulutusrobotti, anyone?  YT-videon otsikko on:  How To Love Yourself: 6 Steps To Discovering Self-love | Marisa Peer

Vierailija
376/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore tapaus tältä aamulta: 

Herra edessäni jonossa otti vahingossa kaksi muovipussia ja sanoin että voin ottaa toisen. Hän ei laittanut kapulaa, mutta jätin ison raon (n. metri) ja sitten pistin pussin hihnalle, ja sen jälkeen tavarani ja kapulan. Jostain syystä tavarat kuitenkin kasautuivat ja kassa veti miehelle toisenkin pussin sekä jonkun minun tavaran. Siinä kohtaa mies älähti, ettei eivät ole hänen.

No, kun pakkailtiin tavaroita sanoin, että jaa, mihinkähän se minun pussini meni, jo herra kaivoi omasta pussistaan ;) Katsoi kuittia että menikö hänen piikkiinsä, no menihän se. Onneksi minulta löytyi kolikoita ja maksoin hänelle pussin. Sanoin ystävällisesti, että kannattaa se kapula aina laittaa. Vähän moittien vastasi, että odotti minun laittavan kapulan. No, ystävällisesti puhuttiin toisillemme ja todettiin ettei tämän isompaa vahinkoa kuitenkaan tapahtunut.

Vierailija
377/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edelleenkään ymmärrä, eikä kukaan ole kertonut, mikä siinä ostosten selvittelyssä on niin vaikeaa ja maata kaatavaa? Huikkaa kassalle vaan, että mun ostokset päättyy tuohon tiettyyn jogurttipurkkiin tai jotain vastaavaa. On takana olevan ongelma, jos hän nakkelee omia ostoksia sekaan, itsepä joutuu uudet hakee ja ostaa. Minun maksetuista tavaroista niitä ei enää itselle pengota ilman äläkkää.

Minä taas en tajua, mikä siinä kapulan laitossa on niin hankalaa ja maata kaatavaa? Yleensä nopeampaa kuin selvittely.

Vierailija
378/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapulan tarkoitus on pysäyttää liukuhihna. Siksi omien ostosten jälkeen laitetaan kapula erottamaan jäljestä tulevan tavaran virta. Jos edellä oleva ei laita kapulaa ja minun ostokset menee hänen maksettavakseen, niin silloin ostokseni ovat hänen. On edellä menevän oma ongelma selvitellä omat ostoksensa ja jos ei sitä tee kapulalla, niin siinäpä maksaa kaikki liukuhihnalla menevät. Ehkä jonakin päivänä hän sitten oppii laittamaan kapulan.inusta ihminen, joka ei laita kapulaa omien ostosten päättymisen merkiksi on kuin hän sylkisi päälleni.

Tuolla käytöksellä syljet vaan meidän kassatyöntekijöiden päälle jos jääräpäisyyttäsi teet meidän työstä tahallasi hankalampaa. Joten älä ihmettele kun saat vähän huonompaa asiakaspalvelua.

Vierailija
379/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuore tapaus tältä aamulta: 

Herra edessäni jonossa otti vahingossa kaksi muovipussia ja sanoin että voin ottaa toisen. Hän ei laittanut kapulaa, mutta jätin ison raon (n. metri) ja sitten pistin pussin hihnalle, ja sen jälkeen tavarani ja kapulan. Jostain syystä tavarat kuitenkin kasautuivat ja kassa veti miehelle toisenkin pussin sekä jonkun minun tavaran. Siinä kohtaa mies älähti, ettei eivät ole hänen.

No, kun pakkailtiin tavaroita sanoin, että jaa, mihinkähän se minun pussini meni, jo herra kaivoi omasta pussistaan ;) Katsoi kuittia että menikö hänen piikkiinsä, no menihän se. Onneksi minulta löytyi kolikoita ja maksoin hänelle pussin. Sanoin ystävällisesti, että kannattaa se kapula aina laittaa. Vähän moittien vastasi, että odotti minun laittavan kapulan. No, ystävällisesti puhuttiin toisillemme ja todettiin ettei tämän isompaa vahinkoa kuitenkaan tapahtunut.

No, etpä itsekään osannut sitä pussia oikein laittaa.

Vierailija
380/638 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en tajua, mikä siinä kapulan laitossa on niin hankalaa ja maata kaatavaa? Yleensä nopeampaa kuin selvittely.

Ei minua haittaa rupatella kassalle. Laita itse, jos olet kiireinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän