YLE : Tiina on äiti, joka haluaa olla useiden kumppanien kanssa
"Väestöliiton mukaan etenkin 1834-vuotiaat naiset ovat aikaisempaa kiinnostuneempia monisuhteisuudesta, kun tarkastellaan aikajanaa 90-luvulta vuoteen 2015. Tämä näkyy Väestöliiton Finsex-aineiston (siirryt toiseen palveluun)vastauksessa kysymykseen siitä, että ehdottomasti tai jokseenkin voisi ylläpitää seksisuhdetta yhtä aikaa useamman henkilön kanssa.
Väestöliiton tutkimusprofessori Osmo Kontulan mukaan hyväksytty monisuhteinen parisuhde, johon myös avoin suhde lukeutuu, on ollut noin puolella prosentilla parisuhteissa eläneistä"
Kommentit (106)
Nää on näitä nyky Ylen juttuja, seuraavaksi "Tiina on kehopositiivinen ei binäärinen äiti joka haluaa nussia kaikkia" -sarja alkaa Yle-Kioskissa
Minusta tuo on oksettavaa ja noloa. Ei mitenkään rohkeaa ja hienoa.
N41
Yksi raaputtaja ei Tiinalle riitä
Ei siinä mitään jos myöntää suoraan, että haluaa vaan enemmän pussintyhjentäjiä.
Eipähän kukaan vakavasti otettavaa suhdetta haluava eksy tontille. Tai tajuaa ainakin hakeutua tontilta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatisi hurjaa sosiaalisuutta tuommoinenkin kuvio. Jo yksi parisuhde on ihan tarpeeksi. Ei voi kyllä jotenkin käsittää noita kuvioita, olen pahoillani. Super-esktroverttien hommaa.
Sama. Yksi polyihminen esitteli yhteistä kalenteria, johon naputellaan kuin tetrispalikat tapaamiset kaikkien kumppanien kanssa ja että ehtii aina oikeaan aikaan oikeaan paikkaan. Huh huh. Mulla on duuni, koira, harrastus ja yksi mies, en tajua mihin tunkin vielä lisää miehiä vielä kun asuu vähän kuusessa ja pitää ajaa joka paikkaan. Ja meillä ei ole edes lapsia. Mutta jotkut ihmiset vaan on tehopakkauksia ja ehtii ja jaksaa paljon enemmän. No hyvä heille.
No jospa heillä ei ole sitä miestä, koiraa ja aikaa vievää harrastusta, niin nämä kohdat kalenterista voi täyttää vaikka muutamalla kumppanilla?
En mä sanonutkaan että se on väärin. Sanoin vaan etten tajua, miten joku jaksaa pyörittää monen kumppanin kuviota vielä kun esimerkkihenkilöllä on lapsia, mutta tajuan etten tajua, koska joillakin ihmisillä vaan on mua huimasti paremmat sosiaaliset ja organisointitaidot :D
Niin tai he vaan haluavat enemmän ihmissuhteita ja sosiaalisuutta elämäänsä. Ei se minunkaan juttuni olisi, että ei sillä - itsekin tykkään viettää aikaa itsekseni tai vain lasteni kanssa, enkä kaipaa jatkuvasti muiden seuraa. Yhdenkin kumppanin kanssa pystyn tässä elämäntilanteessa tapaamaan ehkä n. kahdesti viikossa, kun molemmilla on työt ja harrastukset, ja ystäviäkin täytyy joskus nähdä. Mutta jotkut kaipaavat enemmän muiden ihmisten seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä on usein ns. pubiruusu-lookin naisten mieleen? Tavoitellaanko niin epätoivolla sijaa laadukkaan miehen panoringissä odottaen että pääsisi parisuhteeseen muiden naisten ohi?
Miksi ei kelpaa oman tasoinen ylipainoinen sohvalla somea ahmiva sinkkumies kumppaniksi?
Tarkoitatko, että pubiruusu-look on laadukkaiden miesten mieleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän, ja moneen muuhun vastaavaan, pinnalla olevaan juttuun liittyen: miksi naisten ainoa keino voimaantua on tehdä se seksin ja seksuaalisuuden kautta? Etenkin vanhemmista naisista kertovissa jutuissa itsensä löytäminen tapahtuu lähes poikkeuksetta seksuaalisuuden kautta. Eikö naiseus ole muuta, kuin vapaata seksiä? Älykkyyden kehittämistä tai vaikka jonkin fyysisen taidon kehittämistä?
Samaa mieltä. Minusta on ylipäätänsä alentavaa kun naisen ulkonäköä kehutaan, vaikka nainen olisi pääministeri, tutkija tms. Noissa tehtävissä ulkonäöllä ei pitäisi olla mitään merkitystä, vaan osaamisella.
Naisen ulkonäköä tuodaan esiin siksi, koska naiset itse korostavat sitä kaikin mahdollisimman tavoin. Varsinkin kauniit naiset periaatteessa tekevät itsestään pelkän ulkokuoren, ja ihan itse.
Kaikkea voi haluta,mutta ei silti tarvitse saada.
En ainakaan itse lapsena olisi ollut yhtään avoin äidin "muille suhteille" tai isän.😕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä on usein ns. pubiruusu-lookin naisten mieleen? Tavoitellaanko niin epätoivolla sijaa laadukkaan miehen panoringissä odottaen että pääsisi parisuhteeseen muiden naisten ohi?
Miksi ei kelpaa oman tasoinen ylipainoinen sohvalla somea ahmiva sinkkumies kumppaniksi?
Minä kans mietin näitä polyhömpötyksiä lukiessa, että yleensä kaikkien ulkoinen habitus on kaukana mistään laadukkaasta. Ilmeisesti tietynlaisten ihmisten juttu ja minä en niitä miehiä huolisi kyllä viiden metrin tikullakaan ronkkimaan
Kyllä Tiinaan työmies tarpeensa tekisi
Vierailija kirjoitti:
Miehille tämä moniavioisuus on biologinen ajattelutapa, jota ei kyseenalaisteta. Nyt vihdoin, kun naiset ovat tajunneet, että heillä on yhtäläinen oikeus useaan kumppaninaan, koira älähtää ja kovaa. Elämme vielä kovin naisv*hamielisessä maassa. Tätä ajattelutapaa valitettavasti tukevat myös naiset.
Minusta on silti väärin, että lapset altistuvat kaikelle hulluudelle, mitä tulee vanhempiensa kumppaneihin. Joskus kumppaneita haalitaan kostomielessä, mikä on vieläkin hirvittävämpää. Osa vanhemmista ei käytä minkäänlaista harkintakykyä sen suhteen, ketä päästävät lastensa elämään.
Eräässä ohjelmassa tällaisessa suhteessa elävää miestä, samalla isä, dokumentoitiin. Hän kertoi lyhyen ajan sisällä kotonaan olleen useampi kumppani, joista oli jo eronnut. Lapsen nähtävillä kaikki. Mutta niin huolettomasti tämä isä esiintyi, että tuskin ajatteli omia halujaan pidemmälle.
Tämä. Antakaa kaikkien elää mutta suojelkaa lapsia!
Miten näillä perheellisillä työssäkäyvillä riittää aikaa ja energiaa vielä avoimille suhteille?
Vai olenko mä poikkeuksellisen väsynyt kun ei meinaa riittää aika eikä energia sille yhdellekään suhteelle?
No onneksi hän ei ole minun äiti : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kans mietin näitä polyhömpötyksiä lukiessa, että yleensä kaikkien ulkoinen habitus on kaukana mistään laadukkaasta. Ilmeisesti tietynlaisten ihmisten juttu ja minä en niitä miehiä huolisi kyllä viiden metrin tikullakaan ronkkimaan
White trash
Aikamme narsismin ilmentymä tämäkin ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatisi hurjaa sosiaalisuutta tuommoinenkin kuvio. Jo yksi parisuhde on ihan tarpeeksi. Ei voi kyllä jotenkin käsittää noita kuvioita, olen pahoillani. Super-esktroverttien hommaa.
Sama. Yksi polyihminen esitteli yhteistä kalenteria, johon naputellaan kuin tetrispalikat tapaamiset kaikkien kumppanien kanssa ja että ehtii aina oikeaan aikaan oikeaan paikkaan. Huh huh. Mulla on duuni, koira, harrastus ja yksi mies, en tajua mihin tunkin vielä lisää miehiä vielä kun asuu vähän kuusessa ja pitää ajaa joka paikkaan. Ja meillä ei ole edes lapsia. Mutta jotkut ihmiset vaan on tehopakkauksia ja ehtii ja jaksaa paljon enemmän. No hyvä heille.
No jospa heillä ei ole sitä miestä, koiraa ja aikaa vievää harrastusta, niin nämä kohdat kalenterista voi täyttää vaikka muutamalla kumppanilla?
En mä sanonutkaan että se on väärin. Sanoin vaan etten tajua, miten joku jaksaa pyörittää monen kumppanin kuviota vielä kun esimerkkihenkilöllä on lapsia, mutta tajuan etten tajua, koska joillakin ihmisillä vaan on mua huimasti paremmat sosiaaliset ja organisointitaidot :D
Niin tai he vaan haluavat enemmän ihmissuhteita ja sosiaalisuutta elämäänsä. Ei se minunkaan juttuni olisi, että ei sillä - itsekin tykkään viettää aikaa itsekseni tai vain lasteni kanssa, enkä kaipaa jatkuvasti muiden seuraa. Yhdenkin kumppanin kanssa pystyn tässä elämäntilanteessa tapaamaan ehkä n. kahdesti viikossa, kun molemmilla on työt ja harrastukset, ja ystäviäkin täytyy joskus nähdä. Mutta jotkut kaipaavat enemmän muiden ihmisten seuraa.
Eli ovat läheisriippuvaisia siis eivät pysty olemaan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän, ja moneen muuhun vastaavaan, pinnalla olevaan juttuun liittyen: miksi naisten ainoa keino voimaantua on tehdä se seksin ja seksuaalisuuden kautta? Etenkin vanhemmista naisista kertovissa jutuissa itsensä löytäminen tapahtuu lähes poikkeuksetta seksuaalisuuden kautta. Eikö naiseus ole muuta, kuin vapaata seksiä? Älykkyyden kehittämistä tai vaikka jonkin fyysisen taidon kehittämistä?
Naiset on varmaan aika puutteessa. Heteronaiset monogamisissa heterosuhteissa saavat kaikista vähiten orgasmeja. Seksuaalinen vapautuminen on kehollista vapautumista, sitä mitä on ennen pitänyt pihdata, pidätellä tai anella.
Ja se orgasmiko on kaikkein tärkein asia naisten elämässä?
Vierailija kirjoitti:
Huorahtavaa käytöstä
Ennen puhuttiin nymfomaniasta, joka sekin on mt-sairaus.