Tabu: mitä instrumenttia ette niin mieluusti kuuntele?
Minä en oikein jaksa viulua. Edes vaikka ei olisi aloittelija. Taitavakin soitto jotenkin vain ärsyttää.
Mikä instrumentti teitä ärsyttää?
Kommentit (117)
No tässä vielä ne käyrätorvet, kohdasta 28 min. eteenpäin;
Saksofoni. Kuulostaa persereijältä.
Hakkaava pianonpimputus on kamalaa. Kauhukokemuksia myös taloyhtiössä paukuttelevasta rumpalista jonka musisointi kaikui rakenteita pitkin monen asunnon päähän.
Jotkut saattavat kutsua ääntäänkin instrumentiksi. En voi sietää korkeaa sopraanoääntä. Kirkuminen saa verenpaineet koholle.
Ksylofoni. Ihme pimputusta, kuin ovikello.
Mä en voi sietää sitä panhuilua. Muita ei tule mieleeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkä takia minulla meni todella kauan oppia sietämään sellosta lähtevää ääntä. Ajattelin aina, että dinosaurusten sukupuuttoon kuoleminen on varmasti kuulostanut samalta kuin sello.
Nykyään sello ei enää häiritse, mutta silti innostu kovin sellovetoisista kappaleista.
Tässä biisissä on sello, hienosti soitettuna:
Sello larppaa bassoa
Niin en minäkään sanoisi tuota sellon soitoksi, siis onhan siinä sello, mutta sitä pidetään kuten kitaraa ja soitetaan kuin kitaraa tuossa. Eihän se noin kuulosta sellolta. Se kuuluu jousisoittimiin ja sitä soitetaan jousella. Joskus näppäillään, mutta ei pidetä kuten kitaraa.
Hirveintä musiikkia mitä olen koskaan kuullut oli kun eräissä häissä soitti joku torviorkesteri. Vaikka juhlatila oli iso, niin se mekkala oli aivan järkyttävä, iso osa porukasta paineli ulos.
Yksittäinen rasittavin soitin on varmaan muovinen nokkahuilu 😂
Tosi harva soitin on minusta yksinään erityisen kaunista kuunneltavaa, sitten kun on koko orkesteri ja soittajilla on osaamista, musiikki on todella hienoa ja koskettavaa.
Jossain vaiheessa klarinetti oli inhokki, mutta nykyään kuulostaa ihan hyvältä.
Nokkahuilu. Tulee liikaa ala-asteen nokkistunnit mieleen.
Kirkkourut. Sopivat virsiin. Harmonikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkä takia minulla meni todella kauan oppia sietämään sellosta lähtevää ääntä. Ajattelin aina, että dinosaurusten sukupuuttoon kuoleminen on varmasti kuulostanut samalta kuin sello.
Nykyään sello ei enää häiritse, mutta silti innostu kovin sellovetoisista kappaleista.
Oletko koskaan kuullut, kun ammattilainen soittaa selloa? Aivan ihanaa. Ap
Olen kyllä, monestikin, mutta tuo sello on silti osunut jollain perustavalla tavalla väärin omaan kuulomaisemaani. En tiedä itsekään miksi, koska muuten kyllä pidän jousisoittimista. Tykkään paljon esim. aasialaisista perinnejousisoittimista, jotka ovat monelle varmasti selloa vähemmän miellyttävää kuunneltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos mietitään näitä mistä yleensä kai pidetään, niin en voi SIETÄÄ (akustisen) kitaran rämpytystä! Se ääni on jotenkin niin pistävä, ja se viuh ääni mikä kuuluu kun jokin vetää pitkin kieltä on aivan selkäpiitä karmiva. Biisi menee välittömästi NEXT jos siinä on tätä kamalaa ääntä.
Ehkä kun rämpyttäjät on niitä jotka ei osaa soittaa.
Nahkafagottia kun se on niin hiljainen soitin.
Oopperatekniikalla tuotettu laulu, säkkipilli, kitara (kaikissa muodoissa), huuliharppu, joskus myös se haitari (ei aina kuitenkaan), nokkahuilu (paitsi jos on tosi taitava),