Tabu: mitä instrumenttia ette niin mieluusti kuuntele?
Minä en oikein jaksa viulua. Edes vaikka ei olisi aloittelija. Taitavakin soitto jotenkin vain ärsyttää.
Mikä instrumentti teitä ärsyttää?
Kommentit (117)
Torven soittoa. Enkä kyllä ymmärrä miksi se mikään tabu muka olisi. Nokkahuilu on muuten vielä pahempi!
Urut. Tulee kylmät väreet inhosta. Myös ala-asteelta tuttu urkuharmooni aiheuttaa kammoksuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkärin poraa
Jaha, miinustaja kuuntelee hammaslääkärin poraa mieluusti.
Kyllä se on instrumentti, ei tosin musiikki-instrumentti.
Tämä on helppo. Meillä perheessä soitetaan useita soittimia jousista puhaltimiin, mutta ehdottomasti ärsyttävin on rummut.
Faith kirjoitti:
Nokkahuilumusiikkia en mieluusti kuuntele. Kaikkien muiden soittimien kohdalla pystyn mainitsemaan kappaleita tai tyylisuuntia, joissa ne kuulostavat hyvältä.
Oletko koskaan kuullut ammattilaisen soittavan oikeaa puista nokkahuilua?
En tiedä minkä takia minulla meni todella kauan oppia sietämään sellosta lähtevää ääntä. Ajattelin aina, että dinosaurusten sukupuuttoon kuoleminen on varmasti kuulostanut samalta kuin sello.
Nykyään sello ei enää häiritse, mutta silti innostu kovin sellovetoisista kappaleista.
Ap. Helpottiko elämää kun sait nämä vastaukset soittimista. Laitoitko ylös. 😂
Sopraano ja sopranino nokkikset. Olen itsekin soittanut nokkahuilua, mutta näiden kuuntelusta en saa iloa, vaikka soittaja olisi taitava. Soittaminen tosin on ihan hauskaa. Alttonokkahuilu ja isommat ovat ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkä takia minulla meni todella kauan oppia sietämään sellosta lähtevää ääntä. Ajattelin aina, että dinosaurusten sukupuuttoon kuoleminen on varmasti kuulostanut samalta kuin sello.
Nykyään sello ei enää häiritse, mutta silti innostu kovin sellovetoisista kappaleista.
Oletko koskaan kuullut, kun ammattilainen soittaa selloa? Aivan ihanaa. Ap
Saksofoni. Ei alttosaksofoni, se on miellyttävä. Mutta se tavallinen tuo vain mieleen jotkin 80-luvun luritukset ja sattuu korviin.
Elävästi jäänyt mieleen kun vuosia sitten eräs elämää nähnyt mummeli levitteli hanuria erään kaupan edessä. Ei kuulostanut eikä näyttänyt ollenkaan ihanalta.
Käyrätorvessa oh ehdottomasti ihanin sointi. Jostain syystä en pidä poikkihuilun enkä klarinetin soinnista. Myös nämä kellopelityyppiset käyvät joskus korvaan.
Piano. Sorry. Pianistit, etenkin naispianistit, katsovat muita soittajia alaspäin. Piano kuulostaa myös paskalta. M27
Sähkökitara on ok osana muuta bändiä, mutta soolosoittimena ärsyttävä. Ei pätkääkään kiinnosta hevipiirien jumaloimat kitarasankarit.
Vierailija kirjoitti:
Saksofoni minulla, ja big band-tyylinen torvikakofonia
Minä taas tykkään D:
Nokkahuilumusiikkia en mieluusti kuuntele. Kaikkien muiden soittimien kohdalla pystyn mainitsemaan kappaleita tai tyylisuuntia, joissa ne kuulostavat hyvältä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/