Tabu: mitä instrumenttia ette niin mieluusti kuuntele?
Minä en oikein jaksa viulua. Edes vaikka ei olisi aloittelija. Taitavakin soitto jotenkin vain ärsyttää.
Mikä instrumentti teitä ärsyttää?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Miksi tabu? Mulla niekkulaulanta ja muut teennäiset manööverit eli se soitin kai sitten laulu eli suu.
Tarkoitatko, että Katri Helena menee, mutta Whitney Houston ei?
Säkkipilli. Korvia raastavaa ujellusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tabu? Mulla niekkulaulanta ja muut teennäiset manööverit eli se soitin kai sitten laulu eli suu.
Tarkoitatko, että Katri Helena menee, mutta Whitney Houston ei?
e.
Outoa että niin monilla viulu ja sähkökitara.
Itselleni nuo on melkeinpä mielisoittimet jos vain soitetaan virtuoosimaisesti.
Olen kuunnellut paljon sekä viulukonserttoja että monia tunnettuja sähkökitaristeja (bluesia, rockia, metallia).
Flamenco-kitara on myös suosikkini.
Säkkipilli on melkeinpä ainoa instrumentti josta en pidä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos mietitään näitä mistä yleensä kai pidetään, niin en voi SIETÄÄ (akustisen) kitaran rämpytystä! Se ääni on jotenkin niin pistävä, ja se viuh ääni mikä kuuluu kun jokin vetää pitkin kieltä on aivan selkäpiitä karmiva. Biisi menee välittömästi NEXT jos siinä on tätä kamalaa ääntä.
Tämä! Pidän kyllä kitarasta, mutta tuo kirskuva ääni altistaa migreenikohtaukselle, ja on muutenkin sietämätöntä kuunneltavaa.
Säkkipilli, siis se perinteinen tapa soittaa tai no onko siitä edes muuta olemassa?
Jos helvetti on olemassa, niin siellä soi tuollainen säkkipilli 24/7
Vierailija kirjoitti:
Sähkökitara on ok osana muuta bändiä, mutta soolosoittimena ärsyttävä. Ei pätkääkään kiinnosta hevipiirien jumaloimat kitarasankarit.
Kuuntele Youtubesta Tina Setkiciä niin mielipiteesi muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkä takia minulla meni todella kauan oppia sietämään sellosta lähtevää ääntä. Ajattelin aina, että dinosaurusten sukupuuttoon kuoleminen on varmasti kuulostanut samalta kuin sello.
Nykyään sello ei enää häiritse, mutta silti innostu kovin sellovetoisista kappaleista.
Tässä biisissä on sello, hienosti soitettuna:
Oboe. Sitä ei saa kuulostamaan hyvältä vaikka olisi kuinka ammattilainen.
Konejumppu. Usein teinimobiileista(auto) kuultu. Soitinta en osaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkä takia minulla meni todella kauan oppia sietämään sellosta lähtevää ääntä. Ajattelin aina, että dinosaurusten sukupuuttoon kuoleminen on varmasti kuulostanut samalta kuin sello.
Nykyään sello ei enää häiritse, mutta silti innostu kovin sellovetoisista kappaleista.
Tässä biisissä on sello, hienosti soitettuna:
Sello larppaa bassoa
Banjomandoliini, siis sellainen soitin missä on mandoliinin kaula+kielet ja banjon rumpukalvoviritelmä bodyna on aika paha. Kyllä senkin varmaan joku saa kuulostamaan hyvältä silti.
Vierailija kirjoitti:
Oboe. Sitä ei saa kuulostamaan hyvältä vaikka olisi kuinka ammattilainen.
Kuuntelepa Morriconen Gabriels oboe....
Huuliharppu raastaa korvia joissakin kappaleissa, kun toisissa pidän siitä paljonkin.
Viulu ja piano klassisessa
Klassinen laulu
Rumpujen pellit ja symbaalit. Haitsu vielä menettelee, kun ei soi niin kauaa.
Sähkökitaroiden tilulilusoolot on karmeaa kuunneltavaa. RaskastaJouluakin on pilattu tunkemalla joka väliin väsynyt mitäänsanomaton soolo.
Haitari ja akustinen kitara. Inhonväristyksiä. Pidän musiikista muuten ja soitan itsekin, mutta näitä en jostain syystä voi sietää. Akustisen kitaran inhon veikkaan johdattavan jonnekin leireille nuoruudessa, kun oli pakko istua nuotiolla ja kuunnella lauluja joista ei pidä sitten yhtään, sietämätöntä istuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Käyrätorvessa oh ehdottomasti ihanin sointi. Jostain syystä en pidä poikkihuilun enkä klarinetin soinnista. Myös nämä kellopelityyppiset käyvät joskus korvaan.
Käyrätorvi on torvista kaunein, ehdottomasti! Sibeliuksen viides sinfonia jossa loppuosassa käyrätorvilla on "joutsenten lento" teema, tunnistatko? :)