Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, en enää voi katsella valoja tai näyttöjä!

Vierailija
13.02.2023 |

Mitä tapahtuu?! Viime viikkoina olen huomannut, että silmäni eivät jaksa enää tarkentaa näyttöihin tai valoihin. Esimerkiksi kaupoissa nuo näytöt, joilla on tekstiä ja mainoksia silmiin sattuu katso ja en saa tarkennettua katsettani. Mikä tahasa näyttö tai valomainos tuntuu vaikealta katsoa, kun kuva sirottuu ja valo leviää. Silmät vuotavat vettä ja kirvelevät.

Muuten silmien kanssa ei ole ongelmia ja esimerkiksi rekisterikilvet nään lukea ihan hyvin liikenteessä. Onko kellään ollut mitään vastaavaa? Voiko kyse olla kuivista silmistä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan kaihia, minulla oli tommosia oireita ennen leikkausta

Vierailija
2/8 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes, ms-tauti, kaihi....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkokalvon irtoamista.

Vierailija
4/8 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaihi saattaa aiheuttaa häikäisyä

Vierailija
5/8 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kun tässä web-kameran avulla tutkin silmäsi, olen varma, että kyseessä on silmänpohjan rappeuma. 

Vierailija
6/8 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko silmälääkärille meno mitään? 

Vierailija
7/8 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivasilmäisyydestä: "Yleisiä oireita ovat silmien kirvely, kutina, kuivuuden ja roskantunne, vetistys ja valonarkuus. Myös näkökyky voi vaihdella ja silmät väsyvät. Oireita lisäävät ja pahentavat erilaiset ärsykkeet: koneellinen ilmastointi, auton lämmityslaite, savu, pöly, tuuli, kuiva sisäilma, saunominen ja kosmeettiset tuotteet." TAYS:n sivut.

Verkkokalvon irtauma näkyy sellaisena varjoalueena näkökentässä. Voi olla myös salamointia, viivat saattavat vääristyä ja näkö heikenmtyä. Verkkokalvon irtauman vuoksi on mentävä nopeasti lääkäriin. Lasiaisen irtauma on vähäisempi ongelma, mutta voi johtaa myös verkkokalvon irtaumaan.

"Lasiaisen irtauman yleisin oire on näkökentässä liikkuvat harsomaiset lasiaishahtuvat, joita jotkut kuvailevat olemattomiksi kärpäsiksi tai langanpätkiksi. Lasiaisen irtaumaan voi liittyä myös näkökentän väreily ja niin sanottu salamointi silmässä. Salamoinnilla tarkoitetaan lyhyitä valonvälähdyksiä, jotka viittaavat siihen, että lasiainen vetää silmän verkkokalvoa." Terveystalon sivut.

Mulla on kuivat silmät ja lasiainenkin on irronnut kerran. Viimeksi mainittu pelästytti ja menin silmälääkäriin heti samana päivänä. Selvisin säikähdyksellä.

Vierailija
8/8 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivasilmäisyydestä: "Yleisiä oireita ovat silmien kirvely, kutina, kuivuuden ja roskantunne, vetistys ja valonarkuus. Myös näkökyky voi vaihdella ja silmät väsyvät. Oireita lisäävät ja pahentavat erilaiset ärsykkeet: koneellinen ilmastointi, auton lämmityslaite, savu, pöly, tuuli, kuiva sisäilma, saunominen ja kosmeettiset tuotteet." TAYS:n sivut.

Verkkokalvon irtauma näkyy sellaisena varjoalueena näkökentässä. Voi olla myös salamointia, viivat saattavat vääristyä ja näkö heikenmtyä. Verkkokalvon irtauman vuoksi on mentävä nopeasti lääkäriin. Lasiaisen irtauma on vähäisempi ongelma, mutta voi johtaa myös verkkokalvon irtaumaan.

"Lasiaisen irtauman yleisin oire on näkökentässä liikkuvat harsomaiset lasiaishahtuvat, joita jotkut kuvailevat olemattomiksi kärpäsiksi tai langanpätkiksi. Lasiaisen irtaumaan voi liittyä myös näkökentän väreily ja niin sanottu salamointi silmässä. Salamoinnilla tarkoitetaan lyhyitä valonvälähdyksiä, jotka viittaavat siihen, että lasiainen vetää silmän verkkokalvoa." Terveystalon sivut.

Mulla on kuivat silmät ja lasiainenkin on irronnut kerran. Viimeksi mainittu pelästytti ja menin silmälääkäriin heti samana päivänä. Selvisin säikähdyksellä.

Toi kuivasilmäisyys kuulostaa ihan tältä mitä mulla on. Yleensä vaiva iskee iltaisin ja aamulla ja päivällä virkeänä tilanne ihan eri.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän