Mikseivät koiranomistajat nouki niitä paskoja?
Kommentit (249)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koirailija kirjoitti:
Jonkun muun koiran tassut (ja miksei sinunkin) voi likastua ja se on ikävää. Niitä pusseja saa ilmaiseksikin jos kaikki rahat menee johonkin muuhun.
Ja ei ne montaa euroa maksa ne pussit meinaan.
Täälä on liikennemerkkien tolppiin laitettu roskapussi telineittä josta voi ottaa pökäle pusseja
Meillä on kadunvarressa roskiksen vieressä pusseja tarjolla ja tarra että kakkapussit voi myös meidän roskikseen jättää, mutta silti tietyt sankarit paskattaa sen koiransa tuohon tontinreunaan eikä kerää, naurettavimmillaan metrin päähän siitä roskiksesta...
Tuon roskiksen viereen paskomisen voisi tulkita niin että koira sentään yritti, mutta kun omistaja on täysi taulapää niin minkäs sille mahtaa..
Omistaja viimeiselle piikille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina pussi taskussa kun vien koiran ulos, koska esim. kerrostalon pihalta tai puiston nurmikentältä siivoan kyllä. Kadulle yksikään koirani ei ole paskonut ikinä 30:n vuoden aikana kun mulla on koiria ollut. Yleensä tuo nykyinenkin sontii jonnekin pusikkoon tai metsään, en lähde rämpimään sinne itse paskan perässä, se maatuu kyllä. Ostin neljä vuotta sitten tarjouksesta neljä rullaa niitä kakkapusseja ja yksi on vielä jäljellä. Aion jatkaa samalla linjalla. Paljon enemmän haittaa on jostain karkki-, rööki- ja jäätelöpapereista ym. mitä porukka surutta heittelee maahan. Itse laitan aina roskat taskuun jos ei roskista näy missään. Ja yleensä ei näy siinä muuten yksi syy lisää miksen kerää koiran jätöksiä; roskikset on hyvin harvassa eikä kiinnosta kävellä kilometrejä paskapussi kädessä.
Pitäisi kiinnostaa jos kerran koiran ottaa. Ja kulkee se pussi muuten taskussakin, ei sitä ole pakko kädessä kuljettaa..
Siis sinä tunget sen paskaa täynnä olevan pussin taskuusi? Ok... melko erikoista 🤮. Mulla ei edes ole niin isoja taskuja.
Koska heidän mielestään jonkun muun kuuluu tehdä se.
Mulla on iso koira ja aina kerään sen köntsät. Paitsi silloin kun olen sen kanssa metsässä ja se kakkaa johonkin ryteikköön.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on iso koira ja aina kerään sen köntsät. Paitsi silloin kun olen sen kanssa metsässä ja se kakkaa johonkin ryteikköön.
Juuri yksi päivä joku mies karjui mulle kun en ollut vielä edes kaivanut kakkapussirullaa taskustani. Kun näki että todellakin kerään ne kakat, kiroili ja tuhahteli ja jatkoi matkaansa.
Koira paskoo metsään, ei niitä sieltä tietenkään tarvitse kerätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina pussi taskussa kun vien koiran ulos, koska esim. kerrostalon pihalta tai puiston nurmikentältä siivoan kyllä. Kadulle yksikään koirani ei ole paskonut ikinä 30:n vuoden aikana kun mulla on koiria ollut. Yleensä tuo nykyinenkin sontii jonnekin pusikkoon tai metsään, en lähde rämpimään sinne itse paskan perässä, se maatuu kyllä. Ostin neljä vuotta sitten tarjouksesta neljä rullaa niitä kakkapusseja ja yksi on vielä jäljellä. Aion jatkaa samalla linjalla. Paljon enemmän haittaa on jostain karkki-, rööki- ja jäätelöpapereista ym. mitä porukka surutta heittelee maahan. Itse laitan aina roskat taskuun jos ei roskista näy missään. Ja yleensä ei näy siinä muuten yksi syy lisää miksen kerää koiran jätöksiä; roskikset on hyvin harvassa eikä kiinnosta kävellä kilometrejä paskapussi kädessä.
Pitäisi kiinnostaa jos kerran koiran ottaa. Ja kulkee se pussi muuten taskussakin, ei sitä ole pakko kädessä kuljettaa..
Lämmintä paskaa pussissa taskuun. Hyi helv... tekeekö joku oikeasti noin??
Eri
Vierailija kirjoitti:
Koska heidän mielestään jonkun muun kuuluu tehdä se.
Joku idiootti maakuntalehtemme tekstaripalstallla vakavasti ehdotti sitä niille, joita se häiritsee ja kuulemma saa lisäksi hyötyliikuntaa eli se paskojen keräämättä jättäminen on itseasiassa jonkunlainen hyvä teko. Eräs koiramies totesi, että ne paskat pitäisi syöttää niille, jotka jättävät koiriensa paskat keräämättä.
Koska koiranpaska on kevään merkki. Ei tarvitse edes mennä ulos katsomaan. Riittää kun lukee palstoja ja joku on jo valittamassa paskasta.
Vierailija kirjoitti:
Niin no. Omilla lapsillani on ihan silmät päässä joten eivät mene paskaan pyörimään vaikka keräisivät mitä.
-lainaamasi
Olipas ylimielinen kommentti. Joskus vielä sattuu omaan nilkkaan tommonen.. voin sanoa et kun sitä sontaa on paljon ja ehkä vähän luntakin satanut päälle voi sunkin janipetteri siihen vahingossa astua.
No sitten astuu. Kakka on pestävää niin kuin suurin osa muustakin liasta. Mitäpä tuota stressaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoossa siellä missä asun, oli taas tänään kävelytiet ihan koiran ulosteessa, kun ne valuvat tien pientareilta sulalla kelillä siihen keskelle kävelykatua. Moniin kasoihin oli myös astuttu! Kuvottavaa!
Oletteko kuulleet siitä koirien dna-pankista, jonka avulla voitaisiin selvittää se kenen koira on kyseessä ja lähettää omistajalle sakko?
https://www.keski-uusimaa.fi/paikalliset/1692709
Tuossa linkki Keski-Uusimaa lehteen: artikkelin mukaan siellä on toimittu noin eli kerätty koirilta dna-näyte ja apteekkeihin tuli artikkelin mukaan myyntiin näytteidenottopakkauksia, johon koirankakkanäytteen sai kadulta laitettua. Sitten ne postitettiin poliisille.
Onko täällä ketään Keski-Uusimaalaisia paikalla? Artikkeli on vuodelta 2016 (ja päivitetty 2020) ja minua kiinnostaisi toimiko tämä koirankakkaongelmaan?
Ja kaikkein tärkeintä: Miten tämän systeemin saa Espooseen? Mihin tahoon pitäisi vedota?
Vihje: uutinen on julkaistu 1.4.
Niin on, 1.4.2016. Ja päivitetty 5.5.2020. Mitä sitten? Mistä ihmeen vihjeestä puhut?
Koiraihmiset on jotenkin vaan tosi itsetietoisen oloisia. Ei sovi heidän arvolleen?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä pyrin keräämään. Kyllä minua koiranomistajana ärsyttää se, että tienpientareet ovat täynnä koiranpaskaa. Varsinkin niiden jättikoirien jöötit, sellainen läjä on aika epäesteettinen näky, varsinkin jos sillä koiralla on tietty rutiini kakka paikka ja se kakkaa siihen tiettyyn paikkaan, niin kyllähän niitä läjiä kertyy kuukausien mittaa:D aika karsean näköistä erään kerrostalon edessä....
Arvioisin, että kerään noin 80% koirani kakoista. Syitä miksen välillä kerää: yksinkertaisesti on huono päivä ja väsyttää niin että ei jaksa välittää, sitten myös jos olen jossain jossa roskapönttöä ei tule vastaan kohtuullisen kävelyn jälkeen niin silloinkaan en kerää, en halua koko lenkkiä kävellä kakkapussi kädessä. Ja varmaan yleisin syy jättää keräämättä on se, että unohtui ottaa kakka pussi mukaan.
Minä sain just edellisellä sivulla kovasti yläpeukutetun neuvon, että ei tarvitse kävellä se kakkapussi kädessä jos ei roskista näy, laita se taskuun!
Nam nam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä pyrin keräämään. Kyllä minua koiranomistajana ärsyttää se, että tienpientareet ovat täynnä koiranpaskaa. Varsinkin niiden jättikoirien jöötit, sellainen läjä on aika epäesteettinen näky, varsinkin jos sillä koiralla on tietty rutiini kakka paikka ja se kakkaa siihen tiettyyn paikkaan, niin kyllähän niitä läjiä kertyy kuukausien mittaa:D aika karsean näköistä erään kerrostalon edessä....
Arvioisin, että kerään noin 80% koirani kakoista. Syitä miksen välillä kerää: yksinkertaisesti on huono päivä ja väsyttää niin että ei jaksa välittää, sitten myös jos olen jossain jossa roskapönttöä ei tule vastaan kohtuullisen kävelyn jälkeen niin silloinkaan en kerää, en halua koko lenkkiä kävellä kakkapussi kädessä. Ja varmaan yleisin syy jättää keräämättä on se, että unohtui ottaa kakka pussi mukaan.
Minä sain just edellisellä sivulla kovasti yläpeukutetun neuvon, että ei tarvitse kävellä se kakkapussi kädessä jos ei roskista näy, laita se taskuun!
Nam nam.
Ei sitä maistella tarvitse, ihan riittää että laitat huolellisesti suljetussa pussissa taskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoossa siellä missä asun, oli taas tänään kävelytiet ihan koiran ulosteessa, kun ne valuvat tien pientareilta sulalla kelillä siihen keskelle kävelykatua. Moniin kasoihin oli myös astuttu! Kuvottavaa!
Oletteko kuulleet siitä koirien dna-pankista, jonka avulla voitaisiin selvittää se kenen koira on kyseessä ja lähettää omistajalle sakko?
https://www.keski-uusimaa.fi/paikalliset/1692709
Tuossa linkki Keski-Uusimaa lehteen: artikkelin mukaan siellä on toimittu noin eli kerätty koirilta dna-näyte ja apteekkeihin tuli artikkelin mukaan myyntiin näytteidenottopakkauksia, johon koirankakkanäytteen sai kadulta laitettua. Sitten ne postitettiin poliisille.
Onko täällä ketään Keski-Uusimaalaisia paikalla? Artikkeli on vuodelta 2016 (ja päivitetty 2020) ja minua kiinnostaisi toimiko tämä koirankakkaongelmaan?
Ja kaikkein tärkeintä: Miten tämän systeemin saa Espooseen? Mihin tahoon pitäisi vedota?
Vihje: uutinen on julkaistu 1.4.
Niin on, 1.4.2016. Ja päivitetty 5.5.2020. Mitä sitten? Mistä ihmeen vihjeestä puhut?
Hyvän apriillipäiväjekun ovat toimittajat keksineet kun joku vielä melkein 7 vuotta myöhemmin sitä totena lainaa..
Vierailija kirjoitti:
People = Shit
: ==koiranomistaja
Aina kolme kakkapussia taskussa, jotta varmasti riittää, ja joka kakan kerään. Toivoisin muidenkin koiranulkoiluttajien niin tekevän, sillä kakoista voi sairastuakin.
Aina olen oman koirani jätökset kerännyt.
En rupea keräämään muiden koirien jätöksiä.