Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun mies ei osaa tehdä ruokaa ja syö kaksi kertaa päivässä ulkona?

Vierailija
13.02.2023 |

Eli meillä on täysin erilliset ruokabudjetit ja harmittaa myös aina syödä yksin. Mies on myös sanonut ettei jaksa työpäivän (esimiesasema, toimistotyö) jälkeen kokata, joten jos haluaisin syödä yhdessä, minun pitäisi laittaa kaikki ruoka.
Sen lisäksi mies ei halua syödä kasvisruokaa ja minä en halua tehdä liharuokaa. Syödään siis eri aikoina ja molemmat yksin, mies ensin työpäivän aikana lounasravintolassa klo 11 ja sitten käy kotimatkalla klo 16.30-17 toisen kerran ravintolassa syömässä ennenkun tulee kotiin. Ja mua harmittaa!
Mulla ei varaa opiskelijana syödä kaksi kertaa päivässä ulkona, enkä pidä sitä ihan terveellisenäkään mm suolan ja rasvan määrän takia. Mitä tehdä?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset opiskelijana syö opiskelijaruokaa 1-2 kertaa päivässä? Se on edullista ja terveellistä.

Syön mä niinä päivinä kun käyn kampuksella. Maksaa 2,95€ ja sillä teen jo monta satsia itse ruokaa kotona

No ohhoh! Jakaisitko vinkkisi, miten 2,95 eurolla tehdään monta annosta terveellistä ruokaa? Kiitos!

Vierailija
22/45 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariterapiassa 🤣

Kiitos nauruista 🤣🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla syömishäiriö vai miksi et pysty syömään yksin?

Vierailija
25/45 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te syötte viikonloppuna? Syökö mies salaattia ja kasviksia kuitenkin lisukkeena?

Juu syö se niitä lisukkeena, mutta esim linssit eivät kelpaa proden lähteeksi vaan pitäisi olla lihaa. Enkä jaksa olla aina se, joka suunnittelee ateriat. Mielestäni pitäisi mennä 50-50.

Viikonloppuna mies syö myös ainakin kerran päivässä ulkona ja minä syön kotona kuten muutenkin

Vierailija
26/45 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tehdä? No keksiä vaikka nasevampi tarina.

Jos sä nyt jostain ihmeen syystä olisitkin tosissas niin mikä sun ongelma loppuviimeksi on? Se kun pitää syödä yksin? Tai sitten alat väsäämään sitä sapuskaa teille. Turha urputtaa ettei mies kokkaa, ethän säkään halua tehdä liharuokia. Jos miestä ei häiritte eri aikaan syöminen niin ongelmahan on vain sulla.

Mä en ala yksin kokkaamaan meille, se ei ole tasa-arvoista. Meillä on myös 13 vuotta ikäeroa, siksi esimiesasema ja opiskelija.

Ja en aio syödä lihaa, enkä ole sitä 15 vuoteen syönyt, enkä sitä osaa valmistaa.

En halua syödä yksin. Käymme parhaillamme tämän ongelman takia pariterapiassa

Joo, ei sun kokata tartte mutta jonnekin kansalaisopiston trollaus-kurssille sun kantsis mennä. Nää on nyt niin lapsellisia juttuja että ei herätä hilpeyttä eikä kukaan jaksa kovin kauaa tämmöttii teinitason keskustelua. Tsau.

Vierailija
27/45 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset opiskelijana syö opiskelijaruokaa 1-2 kertaa päivässä? Se on edullista ja terveellistä.

Syön mä niinä päivinä kun käyn kampuksella. Maksaa 2,95€ ja sillä teen jo monta satsia itse ruokaa kotona

No ohhoh! Jakaisitko vinkkisi, miten 2,95 eurolla tehdään monta annosta terveellistä ruokaa? Kiitos!

Katso vaikka viikonloppuvegaanin ig. Siellä annosten keskihinta tammikuussa 80 senttiä.

Vierailija
28/45 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei syö kaikkia yli kymentä proteiinia kaikkia niin ollaan puutostilassa - seuraus - vähämielisyys. Lähde WHO ja FAO. Proteiineja ei voi korvata toisella proteiinilla. Pääosa ravitsemusterapeuteista ei osaa edes luetella niitä proteiineja ja jos soija on poissa ruokavaliosta - kasvisperäisestä - niin guudbye aivot. Ovolaktovegaanit eivät kuulu tähän tollojen lahkoon. 

Vierailija
29/45 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla syömishäiriö vai miksi et pysty syömään yksin?

Syömisen pitäisi olla sosiaalinen tapahtuma. Jossa samalla puhutaan. Ei niin että yksin kiinni somessa tai kirjassa naama. Sama se sitten olisi asua yksin.

Vierailija
30/45 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpön höpöä koko aloitus.

Huono,tosi huono :(

Vierailija
31/45 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua siis vituttaa kun miehellä on rahaa syödä ulkona ja sinulla ei.

Vierailija
32/45 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.vauva.fi/keskustelu/5004488/kuinka-tavallista-etta-perheess…?

Jep, tosta mulle tulikin mieleen. Koska meillä on.

Vierailija
33/45 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuka ei osa tehä ruokaa?

Vierailija
34/45 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tehdä? Keksiä parempi provo, tämä ei mene läpi.

Hah. Mikä provo? Olen tuollainen, mutta nainen. En ole koskaan löytänyt sisäistä marttaani. Varmaan siksi, kun sellaista ei ole.

Vierailija
35/45 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketissa on valmisTISKILLÄ ruokaa, osa on rasvattomampaa, eli ei kermaperunaa. Sitten voi opetella kypsentämään kanan pannulla ja perunasuikale. Uuniin saa ehkä karjalanpaistin hautumaan, patakintaat ja patalaput. Kananmunia voi keittää ja teetä. Yleensä kosteutta eli vettä pitää olla riittävästi tai lisätä, vaikka miedolla paistaisi ja samalla voi istua vaikka koneella - mikäli on valpas ja ei päästä pannua kuivaksi. Tavallisissa kaupoissa ei myydä laadukasta valmisruokaa, ellei joku muuta sen tilanteen. 

Vierailija
36/45 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hurjaa syödä kaksi lämmintä ateriaa viiden tunnin välein. En ihan usko.

Raksatöissä söin useamman ison lämpimän aterian päivässä. 6000 kcal meni helposti rikki, päälle vielä puoli koria keppanaa iltaisin.

Vierailija
37/45 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marketissa on valmisTISKILLÄ ruokaa, osa on rasvattomampaa, eli ei kermaperunaa. Sitten voi opetella kypsentämään kanan pannulla ja perunasuikale. Uuniin saa ehkä karjalanpaistin hautumaan, patakintaat ja patalaput. Kananmunia voi keittää ja teetä. Yleensä kosteutta eli vettä pitää olla riittävästi tai lisätä, vaikka miedolla paistaisi ja samalla voi istua vaikka koneella - mikäli on valpas ja ei päästä pannua kuivaksi. Tavallisissa kaupoissa ei myydä laadukasta valmisruokaa, ellei joku muuta sen tilanteen. 

Meillä ei ole koskaan syöty haudutettuja patakintaita ja patalappuja.

Vierailija
38/45 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tehdä? Keksiä parempi provo, tämä ei mene läpi.

Hah. Mikä provo? Olen tuollainen, mutta nainen. En ole koskaan löytänyt sisäistä marttaani. Varmaan siksi, kun sellaista ei ole.

Mun hoidossa löydettäisiin se yhdessä...

M

Vierailija
39/45 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija parisuhteessa esihenkilön kanssa?

Mielenkiintoinen kuvio.

Mutta mikä tuossa on siis ongelma? Se, ettet joudu laittaa miehelle ruokaa?

Mikä tuossa on outoa? Meillä on ollut sama kuvio mieheni kanssa. Tämä valmistui juuri kun tavattiin, minä olin vasta aloittanut opinnot. Oltiin kuitenkin samanikäisiä. Muutaman vuoden päästä mies oli esimiesasemassa, minä edelleen opiskelin ja köyhäilin.

Vierailija
40/45 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se ulkoruokintaan!

Ei kun se olikin jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä