Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yli 75-vuotiaiden ikäsidonnaiset menot julkiselle taloudelle ovat 60 00070 000 euroa vuodessa henkeä kohden. Se on puolitoista kertaa työssäkäyvän suomalaisen keskivertoansiot vuodessa.

Vierailija
13.02.2023 |

"Reilun 10 vuoden päästä Suomessa on yli puoli miljoonaa 75-vuotiasta enemmän kuin vuosituhannen alussa. Me elämme pidempään ja terveempinä kuin ennen, mutta yli 75-vuotiaiden ikäsidonnaiset menot julkiselle taloudelle ovat silti 60 00070 000 euroa vuodessa henkeä kohden. Se on puolitoista kertaa työssäkäyvän suomalaisen keskivertoansiot vuodessa."

Miten ihmeessä Suomi voi selvitä tästä, kun jo nyt velkaannutaan holtittomasti?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1b4816c9-da6b-4ddc-b9a9-3c2ed3756…

Kommentit (314)

Vierailija
141/314 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen maksaa myös veroa.

Veroa rahasta, jonka on saanut työntekijöiltä vastikkeettomasti. Ei mitään merkitystä.

" Jos eläkkeellä oleva saa työeläkettä täyden työuran jälkeen, on hänen eläkkeensä IHAN ANSAITTUA. Ja siitä verotetaan tietty. Mitä ihmettä sinä ho_riset? Jokainen työssä oleva maksaa eläkemaksuja ja kerää itselleen työeläkettä."

Kun ei ole itse maksanut edelleenkään omaa eläkettään. On maksanut murto-osan siitä mitä itse muilta karhuaa. Palaa kansakoulun penkille opiskelemaan lisää,pyramidihuijauksesta,

Jätetäänkö sitten maksamatta eläkkeet? Muista, että tämä koskee sitten myös sinua, kun olet eläkeläinen.

Vierailija
142/314 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veroa rahasta, jonka on saanut työntekijöiltä vastikkeettomasti. Ei mitään merkitystä.

" Jos eläkkeellä oleva saa työeläkettä täyden työuran jälkeen, on hänen eläkkeensä IHAN ANSAITTUA. Ja siitä verotetaan tietty. Mitä ihmettä sinä ho_riset? Jokainen työssä oleva maksaa eläkemaksuja ja kerää itselleen työeläkettä."

Kun ei ole itse maksanut edelleenkään omaa eläkettään. On maksanut murto-osan siitä mitä itse muilta karhuaa. Palaa kansakoulun penkille opiskelemaan lisää,pyramidihuijauksesta,

Teepä kansalaisaloite eläkejärjestelmän muuttamiseksi. Mistä tuon pyramidihuijauksen keksit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/314 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ehdotat? Eutanasia mummoille?

Vierailija
144/314 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin voin ilmoittautua tapettavaksi, jotta ap saa rauhan?

Kyse on IL:n etusivun jutusta.

Vierailija
145/314 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoiset vuosiansiot työssä käyvillä. Miljardiluokassa!

Ilmeisesti on tulossa kova inflaatio rahamarkkinoilla.

Vierailija
146/314 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuo summa mahtaa koostua? Lasketaanko siihen kaikki tiepito aurauksineen, kirjasto, eläkeläisten kuntopiirin tilojen lämmitys jne. koska en millään keksi, miten yhteiskunta maksaa noin paljon kotona asuvan 77v äitini vanhuusvuodesta. Ei käy kotipalvelu, lääkärissä äiti käy kerran vuodessa, ei ole muuta kuin sydän- ja verenpainelääkitys.

Olisi hyvä saada ns. tilastotiedoille myös lähde, koska tässähän voisi väittää, että lapsiperhe kuluttaa yhteiskunnan varoja noin 200 000 e/v. Ei meillä ole tuollaiseen varaa!

Kaikki 75v eivät suinkaan ole hoivakodissa makaamassa. He asuvat omissa asunnoissaan, käyttävät mahdollisesti maksullisia siivous- tms palveluita. He käyttävät myös kulttuuripalveluja, matkustavat, hoitavat ilmaiseksi lapsenlapsiaan, tukevat lapsiaan taloudellisesti jne.

Käyvät syöpähoidoissa, lonkkaleikkauksissa, saavat sydämentahdistimia, ramppaavat hoitamassa diabetestaan terveyskeskuksissa jne. Nämäkin maksutonta hoitoa yhteiskunnalle? Miksi vedät tähän asioita, jotka ei ole puheenaiheena? Yritätkö väistää totuutta.

Vierailija
147/314 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitten? Saisiko vastaavan laskelman kakaroiden aiheuttamista kustannuksista (joita kenenkään ei tulisi näinä ilmastonmuutosaikoina hankkia).

Ne kakarat maksaa tulevaisuudessa eläkkeet ja verot ja ovat siten korvaamattomia Suomelle.

Eli vain tulevaisuus merkitsee ja menneisyys, ei tämä hetki? Minä kuitenkin maksan tällä hetkellä noiden kakaroiden menot?

Miksi menneisyyteen pitäisi panostaa? Tuottamattomiin, mutta vain kuluja tuottaviin yksilöihin.

No miksi minun pitäisi maksaa kakaroiden menoja? Hyödyttömiä kuluja nekin on minun näkökulmastani. Tuottavia korkeintaan vasta 30 vuotiaina, jos silloinkaan.

Vierailija
148/314 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätetäänkö sitten maksamatta eläkkeet? Muista, että tämä koskee sitten myös sinua, kun olet eläkeläinen.

Sopii, kunhan saan pitää eläkemaksut itselläni. Teille maksettuna ne menee hukkaan.

Vierailija
149/314 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tuo tilasto mahtaa perustua?

Minä olen 68-vuotias ja maksan eläkkeestäni veroa noin 10.000 euroa vuodessa ja enemmän kuin saman verran valtio saa alv-tuloja kun hassaan eläke-euroni ruokakauppaan. Mitään yhteiskunnan palveluja en saa enkä käytä, eläkkeeni maksaa yksityinen työeläkekassa. Julkista terveydenhoitoa esimerkiksi ei täällä Vantaalla edes ole, enkä kyllä ole toistaiseksi tarvinnutkaan.

Olet linnoittautunut kotiisi ja veden otat kaivosta? Jotta ei tulisi käytettyä teitä eikä vesijohtoverkkoa.

Moni palvelu on olemassa myös kaikelta varalta. Poliisi, palolaitos, oikeuslaitos, rajavartiosto, armeija. Ehkä et niitä koskaan käytä suoraan itse, mutta mieti miten ilman noita rikollisuus räjähtäisi ja mitä se sinulle tarkoittaisi.

Vantaalla on kyllä jukinen terveydenhoito. Ne yksityispuolenkin lääkärit on julkisin varoin koulutettu.

Ainakin olet käyttänyt yhteiskunnan palveuita. Hankala Suomessa selvitä käyttämättä esim. koululaitosta ollenkaan.

Tuossa otsikossa puhuttuun vanhusten ikäsidonnaisista julkisista menoista. Tiet ja muu infrastuktuuri eivät ole sellaisia ja esimerkkisi vesijohtoverkon kustannan kaiken lisäksi vesimaksussani.

Siinä puhutaan yli 75-vuotiaista. Väität olevasi 68-vuotias. Miksi siis vedit itsesi koko keskusteluun mukaan esimerkkinä, kun kysymys ei edes ollut sinusta?

Eläkkeellä kuitenkin, enkä oleta että tilanne 7 vuodessa muuttuu merkittävästi. Js tämä keskustelu löytyy kun olen 75v, niin palataan asiaan.

Vierailija
150/314 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teepä kansalaisaloite eläkejärjestelmän muuttamiseksi. Mistä tuon pyramidihuijauksen keksit?

Ei voi, koska teitä heinäsirkkoja on edelleen liikaa.

Vierailija
151/314 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yli 80-vuotiaiden hoidot omakustanteisiksi.

Vierailija
152/314 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuo summa mahtaa koostua? Lasketaanko siihen kaikki tiepito aurauksineen, kirjasto, eläkeläisten kuntopiirin tilojen lämmitys jne. koska en millään keksi, miten yhteiskunta maksaa noin paljon kotona asuvan 77v äitini vanhuusvuodesta. Ei käy kotipalvelu, lääkärissä äiti käy kerran vuodessa, ei ole muuta kuin sydän- ja verenpainelääkitys.

Olisi hyvä saada ns. tilastotiedoille myös lähde, koska tässähän voisi väittää, että lapsiperhe kuluttaa yhteiskunnan varoja noin 200 000 e/v. Ei meillä ole tuollaiseen varaa!

Kaikki 75v eivät suinkaan ole hoivakodissa makaamassa. He asuvat omissa asunnoissaan, käyttävät mahdollisesti maksullisia siivous- tms palveluita. He käyttävät myös kulttuuripalveluja, matkustavat, hoitavat ilmaiseksi lapsenlapsiaan, tukevat lapsiaan taloudellisesti jne.

Käyvät syöpähoidoissa, lonkkaleikkauksissa, saavat sydämentahdistimia, ramppaavat hoitamassa diabetestaan terveyskeskuksissa jne. Nämäkin maksutonta hoitoa yhteiskunnalle? Miksi vedät tähän asioita, jotka ei ole puheenaiheena? Yritätkö väistää totuutta.

Lopetetaanko ihmisten hoitaminen sitten, kun eivät ole tuottavia? Siltähän tämä minusta kuulostaa.

Sitten se pätee myös muihin. Ensimmäisenä lopetetaan työkykyisten työttömien terveydenhoito. En halua kustantaa.

Vierailija
153/314 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitten? Saisiko vastaavan laskelman kakaroiden aiheuttamista kustannuksista (joita kenenkään ei tulisi näinä ilmastonmuutosaikoina hankkia).

Ne kakarat maksaa tulevaisuudessa eläkkeet ja verot ja ovat siten korvaamattomia Suomelle.

Eli vain tulevaisuus merkitsee ja menneisyys, ei tämä hetki? Minä kuitenkin maksan tällä hetkellä noiden kakaroiden menot?

Miksi menneisyyteen pitäisi panostaa? Tuottamattomiin, mutta vain kuluja tuottaviin yksilöihin.

No miksi minun pitäisi maksaa kakaroiden menoja? Hyödyttömiä kuluja nekin on minun näkökulmastani. Tuottavia korkeintaan vasta 30 vuotiaina, jos silloinkaan.

Jumalauta mikä myötähäpeä.

Vierailija
154/314 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit ovat ongelma Suomelle. Ajavat valtion vararikkoon.

Sustakin tulee boomeri. Mitä aiot asialle tehdä?

En ole tuo, jolle vastasit enkä hänen ikäänsä tiedä. Itse en ole boomeri eikä minusta koskaan voi sellaista tullakaan koska en ole syntynyt suuriin ikäluokkiin.

Se taas on selvä asia, että jokainen meistä ikääntyy ja tulee aikanaan vanhaksi ellei kuole sitä ennen.

Älä nyt. Kyllä sunkin ikäluokalle keksitään joku vihanimitys.

Vierailija
155/314 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetetaanko ihmisten hoitaminen sitten, kun eivät ole tuottavia? Siltähän tämä minusta kuulostaa.

Sitten se pätee myös muihin. Ensimmäisenä lopetetaan työkykyisten työttömien terveydenhoito. En halua kustantaa.

Kyllä.

Vierailija
156/314 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yli 80-vuotiaiden hoidot omakustanteisiksi.

Ei vaan kaikkien, jotka ei tuota. Ei rajata vain mummoihin. Työttömät, vammaiset, mielisairaat jne.

Eikun, miltä tämä nyt kuulostaa? N a t s i S à k s à.

Vierailija
157/314 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelman saa varmaankin ottaa esille, vaikka ei tietäisi siihen ratkaisua.

Vierailija
158/314 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin voin ilmoittautua tapettavaksi, jotta ap saa rauhan?

Kyse on IL:n etusivun jutusta.

Ja ap sitten riehaantui, se on voi voi.

Vierailija
159/314 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai näin,🤣🤣 sehän tarkoittaisi että yli 70 vuotiaiden hoitoon menisi yli kaksinkertainen määrä, terveydenhoidon kustannuksiin verrattuna. Noin 42 miljardiako?

Vähän rajaa valehtelussakin täytyisi olla.

Vierailija
160/314 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi, koska teitä heinäsirkkoja on edelleen liikaa.

Hitto, olenko Kafkan novellissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän