Varokaa! Booking.com ei palauttanut peruttua lentoa
Sanoivat että lentoyhtiö maksaa, mutta lentoyhtiö taas sanoi, etteivät hekään maksa. Monen päivän selvittely ja bookinging erittäin epäkohtelias asiakaspalvelu saavat välttämään heitä jatkossa.
Älä osta yhtään matkaa heiltä vaan suoraan lentoyhtiöstä. He eivät noudata normaaleja käytäntöjä joihin asiakas on lentäessä tottunut.
Huijattu
Kommentit (60)
Miksi te ette koskaan usko mitä teille kerrotaan, ei välikäsiä ja aina luottokortilla. Omaa typeryyttä taas.
Ostan bookingin majoituksen aina peruutusoikeudella ja maksan paikan päällä. On toiminut ainakin Italiassa ja Suomessa.
Vasta katoin, että jos ostaisi lennot + hotelli - paketin, kun se hotelli tuli edullisemmaksi tuossa vaihtoehdossa. No en pääse reissuun kuitenkaan, mutta hyvä tietää ettei kannata ottaa niitä lentoja vaan mieluummin sitten lentoyhtiöltä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te ette koskaan usko mitä teille kerrotaan, ei välikäsiä ja aina luottokortilla. Omaa typeryyttä taas.
Suomalainen on kovapäinen idiootti! Kympin säästöstä tulee satasien ja tuhansien vahingot, kun on kiire tililtä maksaa sinne ja tänne! Aina pitää ottaa selvää matkojen ja hotellien peruutusehdoista ennen maksamista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen on kovapäinen idiootti! Kympin säästöstä tulee satasien ja tuhansien vahingot, kun on kiire tililtä maksaa sinne ja tänne! Aina pitää ottaa selvää matkojen ja hotellien peruutusehdoista ennen maksamista!
Minä katson lentoja vertaa.fi sivuilta ja monesti ostanut lennot sitten siellä olevien matkatoimistojen kautta. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Viimeksi palautettiin rahat, kun lentoaikataulua siirrettiin yli neljä tuntia ja päätin olla lähtemättä, kun kyseessä oli kuitenkin vain viikonloppureissu. Tykkään tuosta, kun yleensä eri lentoyhtiö meno- ja tulomatkalla.
Hotellien varaus ja peruutus tuolla ainakin toimii hyvin. En ole edes huomannut, että se välittäisi myös lentoja. Lennot kyllä kannattaa varata aina suoraan yhtiöstä ja reititys perille asti, jos on välilaskuja, että pääsette varmasti perille asti ilman lisäkuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä katson lentoja vertaa.fi sivuilta ja monesti ostanut lennot sitten siellä olevien matkatoimistojen kautta. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Viimeksi palautettiin rahat, kun lentoaikataulua siirrettiin yli neljä tuntia ja päätin olla lähtemättä, kun kyseessä oli kuitenkin vain viikonloppureissu. Tykkään tuosta, kun yleensä eri lentoyhtiö meno- ja tulomatkalla.
No jokainen tavallaan. Sitten kun se osuu on turha itkeä kun varoitettu on.
Kymmeniä kertoja olen hotellin tai huoneiston varannut tuolta, kun on saanut varauksen edullisemmin kuin suoraan hotellista. Kerran automatkalla Euroopassa menin huonteistoon ja siellä oleva omistaja sanoi, että sori nyt ei olekaan vapaata huoneistoa, kun en minä jaksa ja ehdi siivota, kun edelliset asukkaat ovat jättäneet sen ihan hirveään kuntoon. No soitin booking.comiin ja että mitäs nyt tehdään. Lopulta he löysivät edullisemman ja sijainniltaan vielä paremman huoneiston tilalle. Itse ei tarvinnut tehdä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on toiminut jo vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja montako matkaa vuodessa tulee? Miten meni kun korona iski?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja montako matkaa vuodessa tulee? Miten meni kun korona iski?
Noin 3-4 reissua vuodessa. Korona-aikaan en matkustanut, mutta ehdin käydä reissussa silloin tammikuussa, kun koronasulut iski maaliskuussa. Toukokuun reissu silloin peruuntui ja sain lentolipuista voucherin, jonka käytin vasta viime vuonna. Olin unohtaa koko voucherin.
Helmikuun viikonloppureissun nyt peruin, kun aikataulut muuttuivat niin paljon, mutta toukokuulle ja marraskuulle on reissut tiedossa. Kesäisin en yleensä reissaa koskaan vaan silloin, kun muualla on vähän paremmat säät.
Hotellien kanssa ei ainakaan ole ollut ongelmia, en edes tiennyt, että välittävät lentojakin. Varaan hotellit aina peruutusoikeudella ja maksan paikan päällä.
Itsellä lentoyhtiö perui lennot. Olin ottanut ja maksanut hotellin hotels.comin kautta.
Eipä korvannut luottoyhtiö, eikä matkavakuutus, kun ei oikein päässyt hotelliin.
Että ei se luottokortti ja vakuutus aina mikään autuaaksi tekevä yhdistelmä ole.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tyytyväinen booking.comiin majoituksen järjestäjänä. Etenkään apartmenteja ei oikein muuta kautta edes löydä. Hotelleja käytämme harvemmin ja niitä varaan myös suoraan.
Tämä on huomionarvoista. Booking.com on tällä hetkellä varteenotettavin taho vuokrata asuntoja lyhytakaisesti, mikäli ei ole suoraa kontaktia kyseiselle paikkakunnalle. Airbnb:n hinnat ovat pääosin karanneet naurettaviksi, ja jotkut kaupungit jopa kieltävät nykyään Airbnb -majoitukset.
Yleisesti ottaen tällaisia platformeja ei kannata käyttää hotellien, eikä etenkään lentojen varaamiseen. Ne ovat kätevä keino löytää majoituksia ja lentoja. Varaus kannattaa tehdä hotellista/lentoyhtiöstä suoraan.
Minulle käynyt sama juttu hotellimajoituksen suhteen. Booking.com ja Hotelli siirtelivät vastuuta. Todellinen vastuunkantaja olin minä itse. 500€.
Booking.com kautta varasin hotellin. Varausta ei näkynyt varasin toisen kerran. Nyt onnistui. Sitten meni maksut kahteen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Homma menee niin, että Bookingin pitää hakea hyvitystä lentoyhtiöltä. Kun Booking on saanut hyvityksen ne välittävät sen sinulle. Lentoyhtiöltä et saa mitään jos matka on peruuntunut ennen lähtöä ja olet varannut matkan matkatoimistosta (Booking ja muut välittäjät ovat matkatoimistoja lentoyhtiön silmissä). Ja muistutuksena kaikille, että varatkaa ne lennot suoraan lentoyhtiöltä. Jos ongelmia tulee niin asiat hoituu helpoiten. Se kympin säästö lipun hinnassa ei ole sen vaivan arvoinen, mikä menee noita sotkuja selvitellessä.
Kyse ei useinkaan ole mistään kympin säästöstä vaan useasta kymmenestä eurosta tai jopa sadoista euroista! Yleensä ostan lähes kaikki lennot (yli 20 kpl/vuosi) eri matkatoimistoista ja mitään ongelmia ei ole tullut. Lentoja on peruttu/aikataulu muuttunut ja kaikki on hoitunut aina hyvin vaikka ei ole suoraan lentoyhtiöstä lentoa varattu.
Aika paljon on tullut vuosien aikana säästettyä kun on lennot ostanut muualta kuin lentoyhtiöstä.
Halvat lennot - https://trip.tp.st/ghu5ZJaM Erittäin hyvä lentohaku, löytää lähes aina halvimmat hinnat ja erilaisia haun filtteröintimahdollisuuksia on kattavasti.
Jos lentosi peruuntuu, ja varaat ylimääräiseksi yöksi hotellin, niin Finnair ei ainakaan maksa yöpymiskuluja, jos se on jonkin välittäjäyhtiön kautta varattu. Pitää olla suoraan hotellista varattu huone. Samaa pompottelua, eli Finnairille ei käy booking.comin kuitit, ja hotelli sanoo, että kun on varattu booking.comin kautta, niin kuitit tulevat sitä kautta.
Mulla on vaan hyviä kokemuksia Booking.comista. Majoitusten kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia.
Varasin heidän kautta auton vuokraamosta, maksoin etukäteen luottokortilla. Nouto piti olla eräällä eurooppalaisella lentokentällä tuntia lennon saapumisen jälkeen. Lentomme peruttiin ja meidät uudelleenreititettiin siten, että saavuimme perille 8h aiempaa myöhemmin.
Soitin ensin suoraan autovuokraamoon, eivät voineet tehdä mitään. Soitin sitten Bookingiin, ja heidän asiakaspalvelijansa perui voimassaolevan varauksen, palautti siitä rahat ja ehdotti että teen netissä uuden varauksen uudelle saapumisajalle. Sain rahani ja auton.
En ole koskaan tuolta lentoja varannut mutta hotelleja kyllä. Kaikki toiminut aina moiteetta. Lennot ostan lentoyhtiöiltä.