Varokaa! Booking.com ei palauttanut peruttua lentoa
Sanoivat että lentoyhtiö maksaa, mutta lentoyhtiö taas sanoi, etteivät hekään maksa. Monen päivän selvittely ja bookinging erittäin epäkohtelias asiakaspalvelu saavat välttämään heitä jatkossa.
Älä osta yhtään matkaa heiltä vaan suoraan lentoyhtiöstä. He eivät noudata normaaleja käytäntöjä joihin asiakas on lentäessä tottunut.
Huijattu
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se on lentoyhtiön asia korvata jos he eivät sitä palvelua ole pystyneet antamaan. Mikä yhtiö kieltäytyy korvaamasta?
Lentoyhtiöllä oli käsitys että booking.com korvaa ja päinvastoin.
Aika surkea mahdollisuus vaikuttaa asiaan.
Joskus kun metsästää absoluuttisesti halvinta hintaa luotettavuuden kustannuksella, joutuu jälkikäteen maksamaan oppirahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran jouduin maksamaan motellista kahteen otteeseen; kerran bookinging / trivagon (en muista kumpi) sivuilta ja vielä paikan päällä uudestaan. Veloitus oli mennyt tililtä mutta sivusto ja motelli molemmat väittivät ettei maksusuoritus ole tullut heille. En alkanut parin kympin takia viemään asiaa eteenpäin mutta en ole tuon kokemuksen jälkeen varannut ainuttakaan huonetta yhdenkään palvelun kautta.
Et pystynyt osoittamaan maksusuoritusta luottokortilta? Älä koskaan maksa ulkomaille tilisiirtona, koska huijareita on varsinkin majoituspalveluissa runsaasti ja kitkeminen mahdotonta. Kansainväliset hotelliketjut ovat turvallisempia, jos ei omaa luottokorttia.
Pahin huijari on booking.com
Höpö höpö. Ei pidä käyttää palvelua, jos ei ymmärrä miten se toimii. Itse en käytä booking.comia koskaan ulkomaan matkailussa, koska riskit ovat suuret ja minun aikakin on rahanarvoista.
No, periaatteessa homman pitäisi mennä niin, että kaikki korvaa asiakkailleen. Joten jos booking.com on laskuttanut koko jutun, heidän pitää se hyvittää asiakkaalleen ja karhuta oma hyvityksensä lentoyhtiöltä. ite ostan noista vain luottokorteilla.
Vierailija kirjoitti:
No, periaatteessa homman pitäisi mennä niin, että kaikki korvaa asiakkailleen. Joten jos booking.com on laskuttanut koko jutun, heidän pitää se hyvittää asiakkaalleen ja karhuta oma hyvityksensä lentoyhtiöltä. ite ostan noista vain luottokorteilla.
Luottokortti on välttämättömyys.
Mitä luottokorttiyhtiö sanoo?
Oletan, että kukaan ei ole niin tyhmänrohkea että ostaa matkoja muuten kuin luottokortilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran jouduin maksamaan motellista kahteen otteeseen; kerran bookinging / trivagon (en muista kumpi) sivuilta ja vielä paikan päällä uudestaan. Veloitus oli mennyt tililtä mutta sivusto ja motelli molemmat väittivät ettei maksusuoritus ole tullut heille. En alkanut parin kympin takia viemään asiaa eteenpäin mutta en ole tuon kokemuksen jälkeen varannut ainuttakaan huonetta yhdenkään palvelun kautta.
Et pystynyt osoittamaan maksusuoritusta luottokortilta? Älä koskaan maksa ulkomaille tilisiirtona, koska huijareita on varsinkin majoituspalveluissa runsaasti ja kitkeminen mahdotonta. Kansainväliset hotelliketjut ovat turvallisempia, jos ei omaa luottokorttia.
Höpö höpö. Ei pidä käyttää palvelua, jos ei ymmärrä miten se toimii. Itse en käytä booking.comia koskaan ulkomaan matkailussa, koska riskit ovat suuret ja minun aikakin on rahanarvoista.
Olet oikeassa ja nyt ymmärrän, että lafka huijaa, joten jatkossa vältän.
Tässä tapauksessa ikävää oli se että korvausvelvollisuus oli mutta rahoja ei ole kuulunut. Oletan että jotain yhteistyötä yhteistyökumppaneiden kanssa olisi, mutta booking ei tuhlaa aikaa käytäntöjen sopimiseen asiakkaan edun turvaamiseksi.
Rahat pois.
Vierailija kirjoitti:
Niin tässä vaaditaan asiakkaalta jo asianajajan taitoja ja tietoa.
Et voi voittaa joten älä ikinä käytä huijarilafkaa. Jo asiakaspalvelusta ymmärsi että asiakkaan väsytystaktiikka on kyseessä. Todella moraalitonta nykyisessä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä
Olen ollut tyytyväinen booking.comiin majoituksen järjestäjänä. Etenkään apartmenteja ei oikein muuta kautta edes löydä. Hotelleja käytämme harvemmin ja niitä varaan myös suoraan.
Olen käyttänyt bookingia varmaan älyttömän paljon hotellin varmaamiseen. Varmaan 50 kertaa. Aina toiminut juuri niin kuin pitikin.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt bookingia varmaan älyttömän paljon hotellin varmaamiseen. Varmaan 50 kertaa. Aina toiminut juuri niin kuin pitikin.
Näin olen tehnyt itsekin, mutta enimmäkseen kotimaassa. Silti käytän aina maksamiseen luottokorttia, koska VISA on kenelle tahansa pelottava reklamaatiokumppani.
Homma menee niin, että Bookingin pitää hakea hyvitystä lentoyhtiöltä. Kun Booking on saanut hyvityksen ne välittävät sen sinulle. Lentoyhtiöltä et saa mitään jos matka on peruuntunut ennen lähtöä ja olet varannut matkan matkatoimistosta (Booking ja muut välittäjät ovat matkatoimistoja lentoyhtiön silmissä). Ja muistutuksena kaikille, että varatkaa ne lennot suoraan lentoyhtiöltä. Jos ongelmia tulee niin asiat hoituu helpoiten. Se kympin säästö lipun hinnassa ei ole sen vaivan arvoinen, mikä menee noita sotkuja selvitellessä.
Oletko tehnyt kirjallisen hakemuksen peruutuksesta vai vain soittanut sinne?
Tämmöisiä linkkejä löytyi eli booking.com pitäisi palauttaa ne rahat
https://help.business.booking.com/hc/en-us/articles/360056780171-Will-I…-
If your flight gets canceled, contact us here. We can help you apply for a refund from the airline. Once the airline confirms that you’re owed a refund, we’ll refund the money to you.
Tässä on tuo contact us here -linkki.
Tuollaisia linkkejä ei esitelty vaan pyydettiin hakemaan lentoyhtiöltä korvausta.
Jos todella menee noin että booking.com korvaa niin olen enemmän huijattu kuin ymmärsin.
Todella törkeää toimintaa. Minusta koko yrityksen toiminta pitäisi tarkastaa jos lakia ei noudateta.
Uskoisin että jokaisella scammeri-yrityksellä on ne muutaman tyytyväiset asiakkaat.
Ongelmahan on juuri siinä että jos tulee mutka matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös huono kokemus viime lokakuulta. Veloitettiin hotellin varausmaksu, joka olisi pitänyt vähentää hotellilaskun loppumaksusta. No eipä vähennetty. Asiaa seliteltiin joillain omituisilla järjestely- ym. pilipalimaksuilla. Eli jouduin maksamaan varausmaksun ja lisäksi täyden hotellilaskun. Tämän kokemuksen jälkeen en enää käytä tätä 'palvelua'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa ja nyt ymmärrän, että lafka huijaa, joten jatkossa vältän.
Tässä tapauksessa ikävää oli se että korvausvelvollisuus oli mutta rahoja ei ole kuulunut. Oletan että jotain yhteistyötä yhteistyökumppaneiden kanssa olisi, mutta booking ei tuhlaa aikaa käytäntöjen sopimiseen asiakkaan edun turvaamiseksi.
Rahat pois.
Twitteriin kommenttia ja tagaa sekä lentoyhtiö että Booking.com.com. Rahat palautettu vuorokauden sisään. Meillä ongelma oli autonvuokraussivuston kanssa ja kuukauden vääntämisen jälkeen kyllästyin. Kokemus oli kaikkineen niin hirveä että sittemmin ollaan vuokrattu vaan suoraan Herziltä.
Mulla ei ole kyllä ole kyllä ikinä ollut ongelmia Booking.com kanssa. Varaan hotellin aina niin että maksan sen vasta paikan päällä, niin ei edes viime hetken muutokset haittaa.
Lennot kannattaa varata suoraan lentoyhtiöltä, aina! Eikä mitään matkailuun liittyvää pidä koskaan maksaa muulla kuin luottokortilla.
T:paljon matkustava
Vierailija kirjoitti:
If your flight gets canceled, contact us here. We can help you apply for a refund from the airline. Once the airline confirms that you’re owed a refund, we’ll refund the money to you.
Vähän outo tuo osoite toisessa linkissä. Ei kai tuo ole mikään huijaussivusto? Kannattaa olla vielä bookingiin muutenkin yhteydessä. Ehkä uusi virkailija ja tiedot hukassa.
Loogista kuitenkin, että booking.com korvaa lennot. Kannnattaa olla yhteydessä kirjallisesti ja lopulta valittaa kuluttaja-asiamiehelle, jos kieltäytyvät korvaamasta.
Mun lennot peruttiin ja Trivago muistaakseni hoiti asian eikä minun tarvinnut olla lentoyhtiön kanssa missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän outo tuo osoite toisessa linkissä. Ei kai tuo ole mikään huijaussivusto? Kannattaa olla vielä bookingiin muutenkin yhteydessä. Ehkä uusi virkailija ja tiedot hukassa.
Loogista kuitenkin, että booking.com korvaa lennot. Kannnattaa olla yhteydessä kirjallisesti ja lopulta valittaa kuluttaja-asiamiehelle, jos kieltäytyvät korvaamasta.
Mun lennot peruttiin ja Trivago muistaakseni hoiti asian eikä minun tarvinnut olla lentoyhtiön kanssa missään tekemisissä.
Ei kun se oli ticket.fi. Sain kuitenkin helposti rahat takaisin.