Suomalaisilla ei ole ENÄÄ varaa ostaa VIHANNEKSIA, MARJOJA, HEDELMIÄ
Makeisia kuitenkin ostetaan aiempaa enemmän. Että näin.
Kommentit (162)
Eiks tää ole aina ollut joillekin ongelma että "köyhällä ei ole varaa syödä terveellisesti". Pientä maalaisjärjen puutetta vain.
Mä säästän kaikessa muussa, lihassa, leivässä, maitotuotteissa, että riittää rahaa heviosastolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä ainakin ostetaan suomalaista kurkkua ja tomaattia.1 kurkku ja 3 tomaattia viikossa 2 hengelle ei kauheita maksa.Omenoita ostan myös kun muut hedelmät ovat tosi surkean kuntoisia näin talvella.Ulkolaiset marjat ja rypäleet ainakin ovat jo valmiiksi homeessa ettei niihin paljon viitsi panostaa.Pakastin jo kesällä ostamiani marjoja ja niitä löytyy sieltä.
Meilläkin on 2 henkeä. Kurkku menee kahdessa päivässä, tomaatteja n. kilo viikossa.
Meillä niitä lähinnä käytetään leivän päälle.Ostan toki silloin enemmän jos teen itse salaatin.Välillä ostan valmiina.Syömme enemmän pakastekasviksia kuin salaatteja.
Eikö suomalaiset osaa muita vihanneksia syödä kuin kurkkua ja tomaattia?
Mistä muusta teet salaatin nopeasti? Pelkkä paprika ei kaikille maistu.
Porkkanaraaste?
Vierailija kirjoitti:
Marjoja voi kerätä itsekin.
Meille keräsi anoppi pakkasen täyteen.
Huom. nyt näinä sähkönsäästön aikoina :pakastin vie aika paljon virtaa...
Olen suomalainen, kyllä minulla on varaa ostaa hedelmiä, lihaa, juustoa ja mitä nyt tekeekin mieli....
Ostan myös olutta ja pelaan jackpottia, lottoa, kenoa.
Käymme myös ravintoloissa lounailla.
Tälläistä kivaa on meidän kahden eläkeläisen elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan halvempia ulkomaalaisia tomaatteja ja kurkkuja.
Suomalaisilla on erikoinen ajatus, että kurkkua ja tomaattia pitää syödä ympäri vuoden. Ja sitten ihmetellään kun on kallista.
Me ainakin syömme sellaisia ruokia viikottain, joihin kuuluu tomaatti. Jos se on jonkun mielestä kovinkin erikoista, niin pienet on ihmeet ihmisellä.
Niin mekin. Mutta ei tulisi mieleenkään ostaa tuoreita tomaatteja talvella, kun tomaattimurskaa saa alle euron tölkki.
Murska on vähän ikävää leivän päällä tai salaatissa.
Espanjalaiset muuten laittavat aamuisille kinkkuleivilleen juurikin tomaattimurskaa. Hyvää sekin.
Marjojen hintalisä... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille keräsi anoppi pakkasen täyteen.Huom. nyt näinä sähkönsäästön aikoina :pakastin vie aika paljon virtaa...
Muutaman kympin vuodessa ja pakastin on jo vähän vanhempi.
Ei ole kallista. Siellä on paljon muutakin kuin marjoja.
Vierailija kirjoitti:
Joo, täytyy kyllä sanoa että tomaattia ja kurkkua ei ole tullut ostettua pitkään aikaan kun hinta lähes 5€/kg. Pakastevihannekset, tarjousjuurekset, kaali, sipuli, suolakurkut, ja punajuuriviipaleet ovat olleet nyt ainoat, mitä on tullut syötyä viime aikoina. Appelsiinit myös joskus tarjouksessa, voi niitäkin ostaa.
T. Lidl-mies
Tomaatin kilohinta oli tänään melkein 7e/kg. Jäi kauppaan tomaatit.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin Lidlistä noin viikon ruuat kahdelle noin 40 eurolla viime viikolla. Ei nyt mistään terveellisimmästä päästä, mutta monipuolista, maustamalla maukasta ja ns. helppoa. Ostin mm.
-paketin lihapullia, nugetteja ja nakkeja (makaronia/perunaa vaan paljon sekaan niin yhdestä paketista saa parin päivän ruuan)
-pehtoorin salaattia, kurkkua, tomaattia, punasipulia, 2 pakettia halvinta "fetaa"
-3 litraa maitoa
-ketsuppi, majoneesi
-leipää
-leivän päälle halvin kinkkuleikkele ja halvin kilon juusto (lisäksi leiville laitan noita salaattitarpeita)
-coleslaw
-raejuusto
-kreikkalainen jogurtti.Kotoa löytyy jo perunoita, pastaa, ranskiksia, munia, Oivariinia. Kyllä näillä pärjää, kun töissä saa lämpimän ruuan joka päivä :)
Joo. Mullakin menee vaan 10€/vko ruokaan. Töissä saan aamiaisen ja lounaan, illallisen maksaa puoliso.
Suomeksi siis listasi on täyttä paskaa kun kerran syöt töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä ainakin ostetaan suomalaista kurkkua ja tomaattia.1 kurkku ja 3 tomaattia viikossa 2 hengelle ei kauheita maksa.Omenoita ostan myös kun muut hedelmät ovat tosi surkean kuntoisia näin talvella.Ulkolaiset marjat ja rypäleet ainakin ovat jo valmiiksi homeessa ettei niihin paljon viitsi panostaa.Pakastin jo kesällä ostamiani marjoja ja niitä löytyy sieltä.
Meilläkin on 2 henkeä. Kurkku menee kahdessa päivässä, tomaatteja n. kilo viikossa.
Meillä niitä lähinnä käytetään leivän päälle.Ostan toki silloin enemmän jos teen itse salaatin.Välillä ostan valmiina.Syömme enemmän pakastekasviksia kuin salaatteja.
Eikö suomalaiset osaa muita vihanneksia syödä kuin kurkkua ja tomaattia?
Kurkku ja tomaatti ovat peruskomponentteja, ei ainoita. Nyt löytyy lisäksi vesimelonia, banaaneja, kiivejä, mandariineja, omenaa ja tuoretta basilikaa.
Minulle peruskomponentteja ovat sesonkituotteet. Kurkkua ja tomaattia en talvella suosi, ovat mauttomia. Erilaisia kaalilajeja, porkkanaa, lanttua ja loput pakasteesta kuten vihreää papua, parsaa, herneitä talvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille keräsi anoppi pakkasen täyteen.Taidanpa lähteä metsään keräämään pakkasmarjoja.
P
Pitää osata ennakoida, ja poimia marjoja silloin kun niiden aika on. Pakastin, jos toinenkin, täyteen metsä- ja puutarhamarjoja. Sitten on talvella mistä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille keräsi anoppi pakkasen täyteen.Taidanpa lähteä metsään keräämään pakkasmarjoja.
P
Pitää osata ennakoida, ja poimia marjoja silloin kun niiden aika on. Pakastin, jos toinenkin, täyteen metsä- ja puutarhamarjoja. Sitten on talvella mistä ottaa.
Näin juuri viinimarjatkin tulevat pakastuksen jälkeen vähemmän happamiksi. Pari mansikkaa joukkoon eikä tarvitse mitään makeutusta.
Meilläkin syödään oikeastaan enemmän kuin ennen noita vihanneksia, juureksia ja hedelmiä. Kotimaisia ja mieluiten luomutuottajilta.
Vierailija kirjoitti:
Olen suomalainen, kyllä minulla on varaa ostaa hedelmiä, lihaa, juustoa ja mitä nyt tekeekin mieli....
Ostan myös olutta ja pelaan jackpottia, lottoa, kenoa.
Käymme myös ravintoloissa lounailla.
Tälläistä kivaa on meidän kahden eläkeläisen elämä.
Oikea asenne!
Elämästä pitää nauttia kun vielä voi.
Ja, kuten tunnettua, käärinliinoissa ei ole taskuja.
Miksi ei karkki ja limpparirahoilla ostaisi edes vähemmän niitä hedelmiä, vihanneksia ja marjoja? Miksi pitää terveellinen korvata paskalla jos rahat ei riitä entiseen tasoon?
Jotenkin haiskahtaa lapsellinen änkyröinti Suomen kansassa eli kun ei mene mieltä myöten, sitten tehdään sitä mitä "ei saisi" tehdä.
Kotimainen kakkoslaadun sipuli 1,99e/kg tänään. Talviperunat 1e/kg. Porkkana 1,69e/kg.
Eivät ehkä kalliita, mutta paljon halvemmallakin on saanut aiemmin.
Nyt jos lakon takia hedelmät ja vihannekset jäävät jonnekin viikoksi makaamaan, ne pilaantuvat tai ainakin kaupoissa myydään valmiiksi vanhaa, mikä ei kestä enää säilytystä kotona. Hävikkiä tulee paljon. Miten meillä on varaa heittää ruokaa pois? Monet kaupat eivät ehkä heitäkään, mutta ne uudemmat siellä varastoissa vanhenevat myös. Minä haluan ostaa tuoreena. Kurkku muuttuu vetiseksi, salaatti nahistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin. Saa suoraan pakastettuina
Vierailija kirjoitti:
Kotimainen kakkoslaadun sipuli 1,99e/kg tänään. Talviperunat 1e/kg. Porkkana 1,69e/kg.
Eivät ehkä kalliita, mutta paljon halvemmallakin on saanut aiemmin.
S-marketissa porkkanat 1,25€/kg, Lidlissä perunat 0,69€/kg.
Mutta rahaan on!
T. SDP