Suomalaisilla ei ole ENÄÄ varaa ostaa VIHANNEKSIA, MARJOJA, HEDELMIÄ
Makeisia kuitenkin ostetaan aiempaa enemmän. Että näin.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjoja voi käydä poimimassa ilmaiseksi kesällä ja syksyllä metsistä ja soilta. Sieniäkin löytyy useimmiten.
Kerrotko parhaat marjapaikat tästä Helsingin keskustasta? Kiinnostaa aidosti.
En tietenkään kerro sinulle marjapaikkojani. Etsipä vaan itse, laiskimus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjoja voi kerätä itsekin.
Meille keräsi anoppi pakkasen täyteen.Miksi et kerännyt, vaan pisit anopin asialle?
Jospa ovat noin sopineet? Ja voihan olla vaikka mitä syitä, ettei itse pääse keräämään. Se ei ole tässä olennaista. Ei kuulu sinulle mitenkään kuka kerää ja miksi. Pointti oli se, että kynnelle kykenevä voi itse kerätä pakkaseen talveksi marjoja. Ja varmasti jotkut myös myy edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun otsikko on höpönlöpöä, kyllä _varaa_ olisi ostaa kauden mukaan myös vihanneksia ja kasviksia, ja karkkipussin hinnalla saa yhtälailla pussin kotimaista pakastemustikkaa.
Silti uskon kyllä isojen ketjujen antamia tilastoja, jos ne kertovat että em. tuoteryhmiä myydään vähemmän ja karkkia enemmän, niin silloin se ei auta, vaikka ketjussa huudetaan kuorossa, että me ainakin ostetaan, ja me.
Tilasto kertoo keskivertokuluttajan tottumuksista ja arvomaailmasta.
No, eipä olla tehty salaattia aikoihin, koska on niin kallista ostaa kaikki tarpeellinen. Ostetaan tuoreena nykyään lähinnä porkkanaa ja banaania. Joskus omenaa ja tarjouksesta sitrushedelmät. Muutoin pakkasesta ostetaan kaupan oman merkin halpoja vihanneksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä ainakin ostetaan suomalaista kurkkua ja tomaattia.1 kurkku ja 3 tomaattia viikossa 2 hengelle ei kauheita maksa.Omenoita ostan myös kun muut hedelmät ovat tosi surkean kuntoisia näin talvella.Ulkolaiset marjat ja rypäleet ainakin ovat jo valmiiksi homeessa ettei niihin paljon viitsi panostaa.Pakastin jo kesällä ostamiani marjoja ja niitä löytyy sieltä.
Meilläkin on 2 henkeä. Kurkku menee kahdessa päivässä, tomaatteja n. kilo viikossa.
Meillä niitä lähinnä käytetään leivän päälle.Ostan toki silloin enemmän jos teen itse salaatin.Välillä ostan valmiina.Syömme enemmän pakastekasviksia kuin salaatteja.
Ap on näitä trolli-katastrofikirjoittelijoita. Idän mediahan väittää, että Suomessa nähdään nälkää. Jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä ainakin ostetaan suomalaista kurkkua ja tomaattia.1 kurkku ja 3 tomaattia viikossa 2 hengelle ei kauheita maksa.Omenoita ostan myös kun muut hedelmät ovat tosi surkean kuntoisia näin talvella.Ulkolaiset marjat ja rypäleet ainakin ovat jo valmiiksi homeessa ettei niihin paljon viitsi panostaa.Pakastin jo kesällä ostamiani marjoja ja niitä löytyy sieltä.
Meilläkin on 2 henkeä. Kurkku menee kahdessa päivässä, tomaatteja n. kilo viikossa.
Meillä niitä lähinnä käytetään leivän päälle.Ostan toki silloin enemmän jos teen itse salaatin.Välillä ostan valmiina.Syömme enemmän pakastekasviksia kuin salaatteja.
Täällä kanssa yks kahden hengen talous. Ostettiin viime torstaina kurkku ja viisi isoa tomaattia. Molempia on vielä jäljellä. Että ei niihin nyt miljuunia mene.
Hajuton ja mauton kotimainen tomaatti 5,99/kilo. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjoja voi käydä poimimassa ilmaiseksi kesällä ja syksyllä metsistä ja soilta. Sieniäkin löytyy useimmiten.
Ei sun tarvitse niitä Helsingin keskustasta saada. Menet vaikka eka lähijunalla Riihimäelle ja vaihdat siellä toiseen lähijunaan Oittiin. Siellä on oivat marjastusmetsät. Suuntaansa matkaa tulee noin 1-2h riippuen yhteydestä mutta edullisella lähijunalipulla pääsee!
Tämä on sarkasmia? HSL:n vyöhykkeet loppuvat Jokelaan, että sillä et Oittiin pääse. HKI-Oitti kertalippu 10,10€, yhteen suuntaan siis. En ole tuo jolle vastasit, mutta itse ainakin parilla kympillä mieluummin ostaisin ne marjat.
HeVi-osastolla, kun katsoo mikä on edullista niin löytää paljonkin vaihtoehtoja. Mikäli taas hakee joka kerta samaa kurkku, tomaatti ja paprika settiä niin osan vuodesta hinnat on tosi kovat. Satokauden mukaan vaihtelu kannattaa.
Nyt saa edullisesti porkkanaa, kaalia, perunaa, selleria, palsternakkaa, kurpitsaa, appelsiineja, lanttua, banaaneja ja omenaa jne. Mihin kukaan tarvitsee välttämättä kurkkua tai vihreää salaattiakaan? Tehkää kaalisalaattia.
Eilen juuri katselin kaupassa, että perinteisesti euron maksava 200 gramman pikkutomaattirasia oli jo lähes 4 euroa, kurkun kilohinta ylitti 5e. Niin kova himo ei ole ainakaan itsellä. Salaatteja vielä ostan.
Suomalaisen tomaatin hinta on korkea koska keinovalolla/ lämmöllä ja näillä hinnoilla kasvatetaan. Jotenkin ihmetyttää kuitenkin se että chilestä tuodaan sokeiden nunnien pakaroilla kerättyjä luumuja suomen rosvokauppoihin, mutta maksavat kuitenkin vähemmän kuin se parin kilometrin päässä kasvatettu porkkana?
Suomalaiset on kyllä unelmakansa. S-ja K-ryhmä takoo himmeitä voittoja ja kansalaiset syyllistää toisiaan kulutustottumuksista.
Täällähän saa hiukankin kynnelle kykenevät tehdä ihan mitä kupruja vain ja kansa syöksyy kilvan syyttelemään toisiaan ja pätemään siitä kuinka vähällä pystyy tulemaan toimeen ja vielä ylpeästi.
Mikä teitä vaivaa?
Luoja meitä varjelkoon.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen tomaatin hinta on korkea koska keinovalolla/ lämmöllä ja näillä hinnoilla kasvatetaan. Jotenkin ihmetyttää kuitenkin se että chilestä tuodaan sokeiden nunnien pakaroilla kerättyjä luumuja suomen rosvokauppoihin, mutta maksavat kuitenkin vähemmän kuin se parin kilometrin päässä kasvatettu porkkana?
Okei myönnän että oon aidosti yliväsynyt, mutta tiedättekö kun täällä aina kirjoitellaan vastauksia tyyliin "repesin" tai "nauran ääneen" tmv. No, nyt nauran ääneen. Siis hytkyn ja palleaan koskee. Sokeiden nunnien pakaroilla kerättyjä luumuja 🤣🤣 Eissaatana vaikea kirjoittaa ku en näe mitään ko silmät vuotaa vettä. Kiitos tästä 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjoja voi kerätä itsekin.
Meille keräsi anoppi pakkasen täyteen.Miksi et kerännyt, vaan pisit anopin asialle?
Joillakin ihmisillä on sukulaisia, jotka intohimonaan keräävät marjoja puolelle sukua. Olkaa tyytyväisiä te, joilla sellainen on!
Ostan edelleen luomua, koska sitä on saatavilla, samoin makeisia. Käydään myös kahviloissa 2-4 kertaa viikossa.
Kulutus muuten vaatimatonta, ei reissata kotikunnan ulkopuolella kovin usein eikä ulkomailla enää ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt saa edullisesti porkkanaa, kaalia, perunaa, selleria, palsternakkaa, kurpitsaa, appelsiineja, lanttua, banaaneja ja omenaa jne. Mihin kukaan tarvitsee välttämättä kurkkua tai vihreää salaattiakaan? Tehkää kaalisalaattia.
Eilen juuri katselin kaupassa, että perinteisesti euron maksava 200 gramman pikkutomaattirasia oli jo lähes 4 euroa, kurkun kilohinta ylitti 5e. Niin kova himo ei ole ainakaan itsellä. Salaatteja vielä ostan.
Kaalin kilohinta oli ennen 0,5-0,6 e/kg, nykyään 1,2 e/kg. En minä raaski sitäkään enää ostaa. Ei kaali vain ole tuon arvoista minun mielestäni.
Just vihanneksi nimenomaan on varaa ostaa. Porkkanaa, lanttua, sipulia, kaalia jne. Porkkana on tosi monikäyttöinen sosekeitoista raasteisiin. Suomessa syötiin lanttua ennen kuin peruna kulkeutui tänne 1800-luvulla, ja esim lantturaaste on hirmu terveellistä.
Marjat ja kantarellit poimin pakkaseen syksyllä. Oli huono sienivuosi, joten sienet on jo loppu, mutta mustikoita ja puolukoita on vielä. Niitä lisään puuron päälle ja smoothieen. Sitten on vielä kaverilta saaduista omenoista keitettyä omenahilloa pari rasiaa jäljellä.
Minulla olisi varaa ostaa kaikki kaupastakin, olen hyvätuloinen, mutta tykkään marjastaa, sienestää ja tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko Keskuspuistosta kuullut?
Ketjun otsikko on höpönlöpöä, kyllä _varaa_ olisi ostaa kauden mukaan myös vihanneksia ja kasviksia, ja karkkipussin hinnalla saa yhtälailla pussin kotimaista pakastemustikkaa.
Silti uskon kyllä isojen ketjujen antamia tilastoja, jos ne kertovat että em. tuoteryhmiä myydään vähemmän ja karkkia enemmän, niin silloin se ei auta, vaikka ketjussa huudetaan kuorossa, että me ainakin ostetaan, ja me.