Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen saanut todella hyvää palvelua terveyskeskuksesta. Oletko sinä?

Vierailija
12.02.2023 |

Vuosi sitten soitin ja sanoin että haluan abortin. Olin rv 9+5. Sain samalle päivälle lääkärinajan.
Nyt minulla oli sitkeä flunssa (kova kuume ja yskä), soitin heti aamusta ja sain hoitajalle ajan, joka kutsui lääkärin ja tuli kuuntelemaan keuhkot, sain ajan keuhkoröntgeniin ja diagnoosi tuli keuhkokuume ja lääkkeet sain saman päivän aikana.
Olen tosi tyytyväinen!

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen usein saanut tosi hyvää hoitoa ja palvelua, mutta nyt parin vuoden aikana en. Olen yrittänyt saada apua huimaukseen ja pahoinvointiin, ja minut ohjataan aina verikokeisiin ja koska niissä ei näy mitään, niin ohjataan vain seuraamaan tilannetta. Tämä on toistunut kolme kertaa.

Voisko johtua jotenkin välikorvasta? Mä makasin kerran viikon oksennellen kauheassa huimauksessa. Kun kysyin lääkäriltä, arveli noin.

En tiedä yhtään, mutta voisin mainita tämän seuraavassa puhelussa, että pääsisin edes tapaamaan lääkäriä Pidän mielessä!

Vierailija
22/43 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä saanut, mutta elämäni aikana noin kymmenestä terveyskeskuslääkäristä vain kahdelta lääkäriltä. Se kertoo jo jotain. Sitä on mahdollista saada, mutta ei ole ollut kovin yleistä omalla kohdallani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Melkein aina. Kerran jopa vastaanottotiskiltä, soitti lyhyen puhelun ja kertoi mitä apteekista haen. Korkeintaan kymmenen minuutin keikka.

Vierailija
24/43 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelu on ollut aina hyvää, kun sinne on vihdoin päässyt.

Vierailija
25/43 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hidasta, turhaa odottelua.

Nuorella oli kesken koulupäivän oireita jotka olivat potentiaalisesti vakavia. Kysyimme neuvonnasta minne mennä, ohjasi ensiapuun.

Ensin odoteltiin. Sitten tuli penseä hoitsu tekoripsineen kysyi että soititteko ensin, johon vastasin että yritin mutta en päässyt läpi, jolloin hän sanoi että ei saa tulla soittamatta. Ensiavussa ei ollut yhtään muuta potilasta, ei myöskään jonossa. Ei mitään kiirettä. No, nuori kuitenkin tutkittiin.

Ihmettelen että miten ei saa tulla soittamatta suoraan kadulta. Koko talo täynnä hoitsuja, terkkareita ja lääkäreitä. Pitääkö vanhustenkin aina tuupertua kännykkä kädessä ja kuunnella ensin pitkät nauhoitetut höpinät ja painella yksi, jos haluaa palvelua suomeksi jne.?

Vetelää toimintaa. Ei tulisi yksityisellä kuuloonkaan.

Ihan turha laitos koko terveyskeskus. Eihän tuollaista turhaketta olekaan muuta kuin Suomessa/Pohjoismaissa. Muualla Euroopassa varataan aika sille lääkärille jolle haluaa ja jopa voi kävellä suoraan vastaanotolle.

Vierailija
26/43 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorella oli kesken koulupäivän oireita jotka olivat potentiaalisesti vakavia. Kysyimme neuvonnasta minne mennä, ohjasi ensiapuun.

Ensin odoteltiin. Sitten tuli penseä hoitsu tekoripsineen kysyi että soititteko ensin, johon vastasin että yritin mutta en päässyt läpi, jolloin hän sanoi että ei saa tulla soittamatta. Ensiavussa ei ollut yhtään muuta potilasta, ei myöskään jonossa. Ei mitään kiirettä. No, nuori kuitenkin tutkittiin.

Ihmettelen että miten ei saa tulla soittamatta suoraan kadulta. Koko talo täynnä hoitsuja, terkkareita ja lääkäreitä. Pitääkö vanhustenkin aina tuupertua kännykkä kädessä ja kuunnella ensin pitkät nauhoitetut höpinät ja painella yksi, jos haluaa palvelua suomeksi jne.?

Ihan turha laitos koko terveyskeskus. Eihän tuollaista turhaketta olekaan muuta kuin Suomessa/Pohjoismaissa. Muualla Euroopassa varataan aika sille lääkärille jolle haluaa ja jopa voi kävellä suoraan vastaanotolle.

Siellä myös maksetaan vähän enemmän, itse maksetaan sairasvakuutus. Sveitsissä monta sataa kuussa.

Vierailija
27/43 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käynyt viime vuonna 4 kertaa terveyskeskuksessa ja joka kerta käskettiin seuraamaan tilannetta ja soittamaan sitten uudestaan parin viikon päästä.

-Samasta ongelmasta joka kerta, mitään eivät tehneet.

Terveyskeskuksissa tuntuu olevan tyylinä, "katsotaan pari viikkoa, tule sitten uudestaan" ja mitään ei tehdä.

Tämä Turussa.

Menin sitten ykstyiselle ja verikokeet samana päivänä ja lääkitys seuraavasta päivästä alkaen, lääkäri soitti, että resepti on apteekissa.

Päivässä hoitui yksityisellä.

Vierailija
28/43 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan surkeeta. Mihinkään ei saa apua eikä aikoja. Perussairaudet hoidetaan etänä. En jaksa enää edes välittää mistään mitään. Lääkärit ei kuuntele eikä niitä kiinnosta kaikki on normaali vaikka labrat ja olo sanoo muuta. Pitäkööt tunkkinsa.

Vierailija
29/43 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, 21 vuotta sitten, loistava nopea palvelu ja suoraan sairaalaan. Tänä päivänä ei mitään takeita, että säilyis hengissä odotellessa takaisinsoittoa.

Vierailija
30/43 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä myös maksetaan vähän enemmän, itse maksetaan sairasvakuutus. Sveitsissä monta sataa kuussa.

Kyllä työnantaja tilittää sairausvakuutusmaksun palkasta kuten Suomessakin. Sveitsistä en ole varma mutta ainakin Saksassa ja Itävallassa, joissa olen asunut reilu 20 vuotta. Työttömät vakuuttaa työttömyyskassa.

Vierailija
31/43 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella olen aina saanut hyvää ja nopeaa palvelua oli kyse olkapäävammasta tai gynekologisista hoidoista.

Yksityisellä olen yllättäen saanut huonompaa palvelua.

Vierailija
32/43 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, sekä perusterveydenhuollossa että erikoissairaanhoidossa, aina tarvittaessa myös yksityiselläkin. Kannattaa myös muistaa, että usein metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.

Vierailija
33/43 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, sekä perusterveydenhuollossa että erikoissairaanhoidossa, aina tarvittaessa myös yksityiselläkin. Kannattaa myös muistaa, että usein metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.

Paitsi että tk:ssa ei kyllä vastata koska jonossa...on...sata...kolmekymmentä...seitsemän...puhelua...

Vierailija
34/43 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleensä, myös laitettu eteenpäin sairaalan päivystykseen, jos katsottu aiheelliseksi pelata varman päälle.

Vierailija
35/43 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että tk:ssa ei kyllä vastata koska jonossa...on...sata...kolmekymmentä...seitsemän...puhelua...

Kerran halusin uusia jätkkäkouristusrokotteen, soitin terveyskeskukseen ja jäin jonoon. Luuri kiinni saman tien, soitin Mehiläiseen ja reilu tunnin päästä oli rokotus saatu. Maksoi peräti alle 50 euroa 😂

Vierailija
36/43 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi soittaisin kun voin mennä suoraan paikan päälle, terkkariin on matkaa vain pari kilsaa.

Vierailija
37/43 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Meinasin menettää henkeni tk-lääkärin ammattitaidottomuuden vuoksi. Onneksi tilanteen pelasti hoitaja joka soitti yliopistolliseen josta käskettiin välittömästi sinne.

Vierailija
38/43 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin Tk-lääkärille selkäkivuistani: kaikki verikokeet (PSA + se geenitesti) ok. Katsoi rtg-kuvia: sinulla on selkärankavika (ei skolioosi). Sanoin, et sillon kun se iskee, niin lähtee jalat alta (räppää jotenkin hermoon). 

Hän sanoi: Se on kuin piiskan isku. Siis hän Tk-lääkärinä pystyi antamaan diagnoosin, mitä enemmän/paremmin lukeneet ei!

Kerroin tämän saman entiselle, sen aikaiselle työkaverille, vanhempi mies. Hän siihen: tiedän tuon, kerran kun se iskee, niin kynääkään et nosta lattialta sen jälkeen varomatta.

Vierailija
39/43 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni on, että terveyskeskukseen on vaikea päästä, mutta sitten kun siellä on, saa oikein ihanaa hoitoa ja tarvittaessa lipukkeet jatkotoimenpiteisiin.

Asuin kymmenen vuotta Helsingissä yhden terveyskeskuksen alueella, nyt olen muuttanut. Jännittää, miten tällä alueella mahtaa päästä vastaanotolle. Toivottavasti pysyn terveenä, eikä tarvitse kokeilla.

Vierailija
40/43 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin oikein asut? Oma kokemus on, että usein väärä diagnoosi ja kuitenkin ovat aina niin varmoina asiasta. Eivät oikein usko potilasta. Toki hyviäkin kokemuksia ollut joskus.

Esimerkkinä epäilin syyhyä itselläni ja lääkäri oli sitä mieltä että kuiva iho vaan, kummasti kuitenkin parani syyhyvoiteella. Viimeksi kävin sen takia, että minulla saattaisi olla endometrioosi, lääkäri sanoi että todella epätodennäköistä ja sitten katsottiin ultraäänellä ja kovasti näytti endometrioosilta kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän