Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loppuelämä yhteiskunnan elättinä

Mulle riittää
12.02.2023 |

Ikää reilu 50v.
Vaimo 37v.
Vaimo töissä, tosin kohta jää vapaalle (äitiysraha) minä nyt työtön.

Liiton rahoja minulla 332 päivää jäljellä. Toukokuussa syntyy lapsi ja aion pitää maksimi vanhempainpäivärahat, 223 päivää. Litto maksaa nyt noin 120e per päivä, brutto. Vanhempainrahat tulevat olemaan vähän suuremmat.

Tätä ennen en ole koskaan ollut työttömänä tai saanut mitään yhteiskunnan tukia.

Nyt aion ottaa kaiken mitä yhteiskunnasta irtoaa.

Ensi talvi menee jossain lämpimässä. Kun sen alle kuusi kuukautta on poissa Suomesta niin ei tule Kelan kanssa ongelmia.

Joten seuraavat 2-3 vuotta mennään näillä.

Kun kaikki liiton päivät sekä vanhempainvapaat ovat kuluneet, olen noin 57v.
En aio enää koskaan palata työelämään. Vaan olen yhteiskunnan elättinä eläkeikään saakka. Jos tämä pallo ja/tai suomalainen eläkejärjestelmä on vielä pystyssä 10v kuluttua

Jollei sitten todella hyvää tarjousta työtarjousta satu kohdalle...

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan idiootti käy nykyään jossain töissä?! Olet jonkun saatanan riistäjän armoilla, joka riistää sinun oman elämäsi käyttöönsä.

Tuossa on ihan hitosti välmuotoja. Sen lisäksi aika moni tykkää siitä että saa olla hyödyksi yhteisölle. En tiedä onko vaikeaa ymmärtää.

Vierailija
22/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan idiootti käy nykyään jossain töissä?! Olet jonkun saatanan riistäjän armoilla, joka riistää sinun oman elämäsi käyttöönsä.

Jos et käy töissä, olet yhteiskunnan almujen armoilla. Saat rahaa sen verran, että pysyt hengissä.

Toisaalta jos kukaan muu ei kävisi töissä, et sinäkään saisi näitä almuja. Tämä oli siis klassinen "pure kättä, joka ruokkii".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän avioliittonne tulee huonontumaan merkittävästi elämäntapatyöttömyytesi myötä. Naiset inhoavat makoilevia miehiä (makoilevat naiset ovat naisille ok, mutta se on eri keskustelu).

Vierailija
24/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin 60-vuotiaana lopputilin. Karenssi  3 kk ja viikko, sitten päiväraha. Loppuvuodesta -23 eläkkeelle. Oma asunto ja vaimo töissä. En voi valittaa.  Teen 4 työhakemusta valtiolle kuukaudessa, aikaa menee 30 minuuttia.

Vain hölmöt Suomessa on työelämässä yli 60-vuotiaana.

Vierailija
25/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytäthän työttömyysjakson viisaasti! Hoidat lapsesi, kun vaimo käy töissä. Huolehdit kodista ja teet ruon valmiiksi, kun vaimo tulee kotiin. Luot lapseen kiinteän ja turvallisen isäsuhteen. Eikös juu?

Vierailija
26/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hylkäät vastasyntyneen lapsesi ja lähdet etelän aurinkon lataamaan akkuja vaimon jäädessä kotiin hoitamaan lasta yksin?

Vierailija
27/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän avioliittonne tulee huonontumaan merkittävästi elämäntapatyöttömyytesi myötä. Naiset inhoavat makoilevia miehiä (makoilevat naiset ovat naisille ok, mutta se on eri keskustelu).

Ei työttömyys ole synonyymi sille, että vain makaa kotona sohvalla. Tietty moni niinkin tekee.

Omalla kohdalla se ei myöskään tarkoita sitä, että olisin köyhä ja varaton.

Kyllä kaikkea tekemistä löytyy yllin kyllin.

Miksen ottaisi ilmaista rahaa tekemättä sen eteen työtä kun kun sitä kerran on tarjolla.

Vähän sama kuin rikkaiden tai isojen yritysten verosuunnittelu.

Se on laillista vaikka moraalisesti ehkä kyseenalaista.

Vierailija
28/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytäthän työttömyysjakson viisaasti! Hoidat lapsesi, kun vaimo käy töissä. Huolehdit kodista ja teet ruon valmiiksi, kun vaimo tulee kotiin. Luot lapseen kiinteän ja turvallisen isäsuhteen. Eikös juu?

Sinäpä sen sanoit. Juuri näin aion tehdä.

Ja vaimohan jää tietysti myös pois töistä noin kuukauden ennen lapsen syntymää

Hän ei tietenkään saa vanhempainrahaa eikä muotakaan tukia kotona olon aikana, siltä ajalta (~9kk) kun itse olen isyyysvapaalla.

Kun se loppuu hän aloittaa tietenkin oman vanhempainvapaakauden ja itse jatkan liiton rahoilla.

Vierailija
29/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otin 60-vuotiaana lopputilin. Karenssi  3 kk ja viikko, sitten päiväraha. Loppuvuodesta -23 eläkkeelle. Oma asunto ja vaimo töissä. En voi valittaa.  Teen 4 työhakemusta valtiolle kuukaudessa, aikaa menee 30 minuuttia.

Nykyään karenssi vsin 45pv jos itse irtisanoutuu.

Vierailija
30/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäpä sen sanoit. Juuri näin aion tehdä.

Ja vaimohan jää tietysti myös pois töistä noin kuukauden ennen lapsen syntymää

Hän ei tietenkään saa vanhempainrahaa eikä muotakaan tukia kotona olon aikana, siltä ajalta (~9kk) kun itse olen isyyysvapaalla.

Kun se loppuu hän aloittaa tietenkin oman vanhempainvapaakauden ja itse jatkan liiton rahoilla.

Hyvä homma! Liian moni lapsi jää tänäkin päivänä ilman turvallista ja läheistä isäsuhdetta.

Vierailija
31/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko kenties siis isyysvapaalla lähteä yksin lämpimään ja jätät vaimon ja lapsen kahdestaan? Se kun ei selvinnyt.. Vai ramppaako vaimo täällä neuvolassa sieltä lämpimästä vauvan kanssa?

Vierailija
32/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muidut ei kauaa työttömiä kattele. Voi käydä niin, että olet tosiaan kelaelätti ja ruokot pyörii voudin kautta. Sitten muki maistuukin ja kuusikymppisenä kutsuu multa jos ei muuten, niin stressin seurauksena. Kaksi vuotta työttömänä takaa sen, ettei markkina-arvoa enää työmarkkinoilla ole.

Itse lähinnä ihmettelen kuka alkaa poikimaan tuon ikäisen kanssa, mutta en toki tällaista mielipidettä kerro oikeassa elämässä. Muuten tekisin kuten ap

Vierailija
33/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko kenties siis isyysvapaalla lähteä yksin lämpimään ja jätät vaimon ja lapsen kahdestaan? Se kun ei selvinnyt.. Vai ramppaako vaimo täällä neuvolassa sieltä lämpimästä vauvan kanssa?

Ehkä ilmaisin asian huonosti.

En tietenkään jätä lasta ja vaimoa vaan totta kai perheenä ( perheessä myös 3v lapsi) liikutaan. Eikä nyt aivan vastasyntyneen kanssa mihinkään pidemmälle matkustella.

Kunhan ikää alkaa olla 4-5kk niin sitten ihan ok jo matkustaa vaikka etelään ensi talveksi.

Vierailija
34/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktahan on se kun ikää tulee niin työnsaantimahdollisuudet vähenevät. Suomessa tämä on ihan normaalia ikäsyrjintää joten ymmärrän todella hyvin aloittajaa. Ja vanhempana ei ole tarvetta enää alistua kuuntelemaan jonkun itseään täynnä olevan nulikan visioita siitä kuinka maailma pyörii. Elämässä on muutakin kuin jonkun käskyjen mukaan juokseminen mutta sen tajuatte vasta sitten kun omat arvonne muuttuvat. Ja oikeasti jos on ikänsä maksanut veroja tälle yhteiskunnalle kaikissa eri muodoissa niin siitä vain, kyllä elämässä pitää nauttia siitä mitä on ansainnut. Tiedän monia ihmisiä jotka ovat kuolleet vain pari vuotta eläkkeelle siirtymisen jälkeen joten heidän ansaitsemansa eläke on mennyt ihan muualle kuin heille.

Vierailija
35/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuossa iässä työvoimapalvelut ole hieman parempia kuin nuoremmille? Ts. tehdään kaikki sen eteen, ettei työtön tipu ansiosidonnaiselta, on joku velvollisuus työllistää kunnalle tms.

36/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-vuotias saa vauvan. Niin sitä vauvakuume yllättää.

Vierailija
37/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita asioita pyörittelen. Olen pienipalkkaisessa työssä ja vaikka paahtaisin eläkeikään n. 8 vuotta, en saisi juurikaan enempää eläkettä kuin jos nyt jäisin pois töistä.

Vääryys mielestäni.  Ei tällaisia pitäisi edes voida ajatella ja laskelmoida, mutta järjestelmässä on isoja virheitä.

Ei tämä yhteiskunta pystyssä pysy, jos tämä ilmiö tästä enää yhtään yleistyy.

Vierailija
38/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muidut ei kauaa työttömiä kattele. Voi käydä niin, että olet tosiaan kelaelätti ja ruokot pyörii voudin kautta. Sitten muki maistuukin ja kuusikymppisenä kutsuu multa jos ei muuten, niin stressin seurauksena. Kaksi vuotta työttömänä takaa sen, ettei markkina-arvoa enää työmarkkinoilla ole.

Itse lähinnä ihmettelen kuka alkaa poikimaan tuon ikäisen kanssa, mutta en toki tällaista mielipidettä kerro oikeassa elämässä. Muuten tekisin kuten ap

Kiitos, kauniisti sanottu.

Vaimo nyt sattui tulemaan raskaaksi, vaikka käytti ehkäisypillereitä. Aborttikaan ei tuntunut tässä kohtaa mielekkäältä vaihtoehdolta.

Vierailija
39/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

50-vuotias saa vauvan. Niin sitä vauvakuume yllättää.

Lue tarkemmin.

Vierailija
40/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuossa iässä työvoimapalvelut ole hieman parempia kuin nuoremmille? Ts. tehdään kaikki sen eteen, ettei työtön tipu ansiosidonnaiselta, on joku velvollisuus työllistää kunnalle tms.

Ilmeisesti tämä ei sitten päde niiden kohdalla, jotka ovat jo tippuneet pois ansiosidonnaiselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän