Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loppuelämä yhteiskunnan elättinä

Mulle riittää
12.02.2023 |

Ikää reilu 50v.
Vaimo 37v.
Vaimo töissä, tosin kohta jää vapaalle (äitiysraha) minä nyt työtön.

Liiton rahoja minulla 332 päivää jäljellä. Toukokuussa syntyy lapsi ja aion pitää maksimi vanhempainpäivärahat, 223 päivää. Litto maksaa nyt noin 120e per päivä, brutto. Vanhempainrahat tulevat olemaan vähän suuremmat.

Tätä ennen en ole koskaan ollut työttömänä tai saanut mitään yhteiskunnan tukia.

Nyt aion ottaa kaiken mitä yhteiskunnasta irtoaa.

Ensi talvi menee jossain lämpimässä. Kun sen alle kuusi kuukautta on poissa Suomesta niin ei tule Kelan kanssa ongelmia.

Joten seuraavat 2-3 vuotta mennään näillä.

Kun kaikki liiton päivät sekä vanhempainvapaat ovat kuluneet, olen noin 57v.
En aio enää koskaan palata työelämään. Vaan olen yhteiskunnan elättinä eläkeikään saakka. Jos tämä pallo ja/tai suomalainen eläkejärjestelmä on vielä pystyssä 10v kuluttua

Jollei sitten todella hyvää tarjousta työtarjousta satu kohdalle...

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muidut ei kauaa työttömiä kattele. Voi käydä niin, että olet tosiaan kelaelätti ja ruokot pyörii voudin kautta. Sitten muki maistuukin ja kuusikymppisenä kutsuu multa jos ei muuten, niin stressin seurauksena. Kaksi vuotta työttömänä takaa sen, ettei markkina-arvoa enää työmarkkinoilla ole.

Itse lähinnä ihmettelen kuka alkaa poikimaan tuon ikäisen kanssa, mutta en toki tällaista mielipidettä kerro oikeassa elämässä. Muuten tekisin kuten ap

Kehitysmaasta oleva köyhä nainen. Selittää myös tuon "olen etelässä alle 6kk", vaimon kotimaassa siis.

Vierailija
42/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vuotta työttömänä takaa sen, ettei markkina-arvoa enää työmarkkinoilla ole.

Suomessa on huutava työvoimapula ja kaikki työnhakijat revitään käsistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan idiootti käy nykyään jossain töissä?! Olet jonkun saatanan riistäjän armoilla, joka riistää sinun oman elämäsi käyttöönsä.

Tuossa on ihan hitosti välmuotoja. Sen lisäksi aika moni tykkää siitä että saa olla hyödyksi yhteisölle. En tiedä onko vaikeaa ymmärtää.

Hyödyksi nykyajan matriarkaaliselle feminatsiyhteiskunnalle? Se ei kyllä motivoi ainakaan minua, vaan lähinnä oma etu motivoi ja toive siitä, että täältä pääsisi joskus muuttamaan pois.

Vierailija
44/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et pääse suomesta poissa muuttamaan? Rajat auki menoksi vaan.

Ap mene Norjaan töihin, et tarvitse kelan tukia silloin. Eihän sulla oo eläkettä kertynyt kovinkaan paljoa luultavasti.

Vierailija
45/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista, että liiton päivien loputtua tulotasosi romahtaa.

Entä jos 5 vuoden kuluttua noi asumistuet etc. lopetetaan?

Ja toimeentulon tuet?

Lopun elämää keräät pulloja yhdessä tuhansien muiden kaa....

Vierailija
46/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa huomioon aktiivimalli + kokoomuksen uudet suunnitelmat.

Vierailija
47/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita asioita pyörittelen. Olen pienipalkkaisessa työssä ja vaikka paahtaisin eläkeikään n. 8 vuotta, en saisi juurikaan enempää eläkettä kuin jos nyt jäisin pois töistä.

Vääryys mielestäni.  Ei tällaisia pitäisi edes voida ajatella ja laskelmoida, mutta järjestelmässä on isoja virheitä.

Ei tämä yhteiskunta pystyssä pysy, jos tämä ilmiö tästä enää yhtään yleistyy.

Pska duuneissa pitäisi painaa hautaan asti mutta rikkaat ja firmat laskelmoivat tarkkaan ettei euroakaan mene liikaa veroihin/maksuihin? Suomen miljardit on jaettu muualle ja pienipalkkaiset ei tästä sekoilusta ole vastuussa.

48/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap sun vaimo sitten isotuloinen, kun kuitenkin päätitte hankkia vauvan, vaikka itse suunnittelet, että tulosi tippuvat ?

Vierailija
49/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Onko ap sun vaimo sitten isotuloinen, kun kuitenkin päätitte hankkia vauvan, vaikka itse suunnittelet, että tulosi tippuvat ?

En nyt tiedä onko isotuloinen.

Verokoneesta kyllä vaimon tulotiedot näkyy (ja omatkin aiemmilta vuosilta) jos sitä jonain isotuloisuuden rajana pidetään.

Emme päättäneet hankkia lasta. Hän nyt vain päätti tulla.

Vierailija
50/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin ja Suomen valtio on sen minulle velkaa. Suomen lainsäädöntö on potkinut päähän siinä määrin että lypsän takaisin niin paljon kuin mahdollista.

Kaikki on marinin sekohallituksen ja hutisalon syytä.

Mitäs se Käteinen sanoikaan? "Me tienataan tällä"?

Tarkoittanet sitä hallitusta jossa valtionvarainministereinä huseerasivat Jutta "me saatiin hyvät takuutukset" Urpilainen (SDP) ja Antti "Rahaa on!" Rinne (SDP)?

Vierailija
51/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noin suurilla liiton tuloilla pidäkkään hakea töitä.

Ne ei ole itse asiassa mitään liiton rahoja, vaan ihan niitä yhteisiä verovaroja 95%:sti mistä ne ansiosidonnaiset maksetaan, eikä se loppu 5% sekään tule liitosta vaan työttömyyskassoista joita toki myös liitoilla on. Ymmärrettävää kyllä että liitot ei tuota ole koskaan halunneet ääneen sanoa. Jos ne rahat tulisi oikeasti liitosta niin ay-pamppujen palkkoja tarkistaa muutamalla kertaluokalla alaspäin että ne rahat riittäisi mihinkään, oikeasti kävisi kyllä niin että ay-pamppujenkin pitäisi hakea elantonsa kelan kassalta.

Vierailija
52/52 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että ap:n perheeseen on syntymässä tulevaisuuden huippukyky, moniosaaja, innovaattori ja supertyöllistäjä. Tai sitten vaan yksi parin miljoonan turha menoerä muille taakaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi