Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä seurassa on sinusta ok sekasaunoa?

Vierailija
12.02.2023 |

Eli siis minkälaisessa seurassa itse koet sen luonnolliseksi ja ok:ksi.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan hyvin avartava kokemus osallistua johonkin naturistitapahtumaan. Ihmiset vaan hengailisivat muina miehinä ja naisina aivan tavallisissa askareissa ilman rihman kiertämää. Jos ensin jotain seksuaalisia ajatuksia mieleen lipsuisikin, ne luultavasti kaikkoaisivat aika nopeasti. Salattu ja kielletty on aina mystisempää.

Vierailija
42/78 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suviseurassa

Suviseurojen sekasaunassa siemen ruiskahtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähetysseurassa

Vierailija
44/78 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

saunaseurassa

Vierailija
45/78 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua sekasaunoa kenenkään muun kuin mieheni ja pienten alle 10v lasten kanssa.

Ennen olin täysin ok sekasaunan kanssa ja pidin sekasaunomista jotenkin rohkeana , sellaisena mitä piti tehdä jos halusi olla nykyaikainen ja cool.

Sen jälkeen kun mut raiskattiin kavahdan pelkkää ajatusta sekasaunasta ja lähinnä ihmetyttää miten ignoranttia sekasaunomiseen kannustaminen ja painostaminen on. Ja ajatus sekasaunasta oksettaa ja kuvottaa.

Olen saanut paljon apua traumaani ja käynyt terapian, kiitos sen olen normaali ja työkykyinen mutta mitä jäi jäljelle on tällaiset asiat, kuten sekasauna-inho. Ne lievät seksuaaliset vammat mitä mulle jäi , kuten se etten voi enää kekkuloida alasti kenen edessä vaan, on pieni hinta siitä että olen päässyt muuten takaisin elämän syrjään kiinni ja elämässä eteenpäin.

Vierailija
46/78 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua sekasaunoa kenenkään muun kuin mieheni ja pienten alle 10v lasten kanssa.

Ennen olin täysin ok sekasaunan kanssa ja pidin sekasaunomista jotenkin rohkeana , sellaisena mitä piti tehdä jos halusi olla nykyaikainen ja cool.

Sen jälkeen kun mut raiskattiin kavahdan pelkkää ajatusta sekasaunasta ja lähinnä ihmetyttää miten ignoranttia sekasaunomiseen kannustaminen ja painostaminen on. Ja ajatus sekasaunasta oksettaa ja kuvottaa.

Olen saanut paljon apua traumaani ja käynyt terapian, kiitos sen olen normaali ja työkykyinen mutta mitä jäi jäljelle on tällaiset asiat, kuten sekasauna-inho. Ne lievät seksuaaliset vammat mitä mulle jäi , kuten se etten voi enää kekkuloida alasti kenen edessä vaan, on pieni hinta siitä että olen päässyt muuten takaisin elämän syrjään kiinni ja elämässä eteenpäin.

Jatkan vielä..

Hassua huomata miten tällainen asia kuin sekasauna voi muuttua ihmisen mielessä niin erilaisiksi seksuaalisen väkivallan jälkeen.

En osaa enää ollenkaan millään tavalla samastua siihen luonnolliseen ja turvalliseen tunteeseen mikä tulee olla, että lähtee sekasaunaan. En pysty ymmärtämään enää, miten kukaan voi kokea sellaista tilannetta ei-uhkaavaksi. Surullista mutta totta .

Vierailija
47/78 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei yli 10v omien poikien kanssa? Ap

Vierailija
48/78 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sauna ei muuta ihmisiä kuin taikaiskusta seksuaalisesti neutraaliksi. Ei sauna, pukuhuone, veranta jne. tee alastomuudesta sen epäseksuaalisempaa. On ihan sama riisuutua saunaan kuin vaikka olohuoneessa niiden samojen ihmisten kanssa sohvalla istuen.

Eli: vain puolisoni ja pikkulasteni kanssa.

Justiinsa näin. 🙂🙂🙂

Vierailija
49/78 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksujen ihmisten porukassa jossa naisia ja miehiä on suunnilleen yhtä paljon.

Sekasaunominen on yleisempää yliopisto-opiskelijoilla kuin amis-opiskelijoilla.

Vierailija
50/78 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä..

Hassua huomata miten tällainen asia kuin sekasauna voi muuttua ihmisen mielessä niin erilaisiksi seksuaalisen väkivallan jälkeen.

En osaa enää ollenkaan millään tavalla samastua siihen luonnolliseen ja turvalliseen tunteeseen mikä tulee olla, että lähtee sekasaunaan. En pysty ymmärtämään enää, miten kukaan voi kokea sellaista tilannetta ei-uhkaavaksi. Surullista mutta totta .

Koet siis omat poikasi uhkaaviksi?

Vierailija
51/78 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn yliopistolla osakunnassa saunomassa noin kerta viikossa saunomassa alasti sekasaunassa. Ikinä ei ole ollut mitään häiriöitä, joskin en sano ettei joku muu olisi voinut niitä kokea.

Siellä on myös toimintaohjeet ja häirintäyhdyshenkilöt osakunnalla. Ja saa käyttää uikkareita, itse en halua niin en käytä. Olen nainen ja kakskymppinen.

Onko näkynyt stondista koskaan? Entä minkä kokoisia vehkeitä näkyy löysinä, uskaltaako pienemmät kaverit ollenkaan mukaan?

Vierailija
52/78 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä istun saunassa yleensä ohut pyyhe päällä, kun tykkään, että se hiki imeytyy siihen, eikä valu pitkin vartaloa. MUTTA sekasaunassa jätän pyyhkeen pois, koska olen turhamainen ja mulla on ikäisekseni ihan timantti vartalo. Olen myös hyvin seksuaalinen, mutta sekasaunassa toki vaan salaa.

Eihän sekasaunassa pitänyt olla mitään seksuaalista?

Vierailija
53/78 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn yliopistolla osakunnassa saunomassa noin kerta viikossa saunomassa alasti sekasaunassa. Ikinä ei ole ollut mitään häiriöitä, joskin en sano ettei joku muu olisi voinut niitä kokea.

Siellä on myös toimintaohjeet ja häirintäyhdyshenkilöt osakunnalla. Ja saa käyttää uikkareita, itse en halua niin en käytä. Olen nainen ja kakskymppinen.

Onko näkynyt stondista koskaan? Entä minkä kokoisia vehkeitä näkyy löysinä, uskaltaako pienemmät kaverit ollenkaan mukaan?

Onko pakko tuijotella miesten vehkeitä?

Vierailija
54/78 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin saunoa ilkosillaan jossain yleisessä sekasaunassa ja silloin olisi ihan ok myös jos olisi tuttuja eri sukupuolisia mukana. Mutta... Muutaman hengen sekasaunaporukalla, jossa olisi vaikka miehen kavereita tuntuisi liian intiimiltä.

Vierailija
55/78 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereiden kanssa.

Vierailija
56/78 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He eivät halua,enkä minäkään.

Vierailija
57/78 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy sekasaunassa,ei ole mun juttu.

Vierailija
58/78 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He eivät halua,enkä minäkään.

Erikoista että äiti kokee omien lastensa kanssa saunomisen epämukavana. Noh jokaisella on omat mieltymyksensä

Vierailija
59/78 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuohon osaa mitään tiettyjä ihmisryhmiä tai yksiselitteisiä yleissääntöjä määritellä. Saunominen missä vaan seurassa on OK silloin kun tapahtuma tai sosiaalinen ympäristö on saunomiseen sopiva. Illanvietto, saunailta, uimareissu, kylpylä, tykypäivä, yökyläily, etkot tai jatkot, hotelliloma, työreissu... jos nyt jossain on sauna lämmin ja käytössä ja saunomiseen on aikaa, niin saunaan voivat mennä seurueen kaikki halukkaat vehkeistä riippumatta. Porukan muu dynamiikka sanelee ehkä enemmän, mennäänkö saunomaan yhtä aikaa vain vuorottain ja miten ryhmät jakautuvat. Joskus naiset ja miehet haluavat pysyä omissa porukoissaan, koska esim. halutaan keskustella aivan erilaisista asioista rauhassa. Joskus mennään vaikkapa perhekunnittain, semminkin jos on pienempiä lapsia mukana. Joskus taas ikäryhmittäin, kun vaikkapa teinit eivät halua kalkkisten tai pikkukakaroiden kanssa saunoa. Joskus olisi kiusallista jakautua sukupuolittain, jos vähemmistössä on vain yksi tai kaksi saunojaa ja toisia paljon.

Vierailija
60/78 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunassa on naisena hauskaa katsoa miesten vehkeiden kokoja löysinä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi