Missä seurassa on sinusta ok sekasaunoa?
Eli siis minkälaisessa seurassa itse koet sen luonnolliseksi ja ok:ksi.
Kommentit (78)
Käyn toisinaan mallina taidekoulussa, jossa olen useamman taiteilijan edessä alasti. En usko, että näkisin saunomisessa oikein millään porukalla ongelmaa, jos sellainen tilanne vastaan tulisi.
Herkkupeppuserkun kanssa aina saunotaan mökillä ja naidaan monesti.
Translakiuudistus teki kaikista sukupuolittuneista tiloista unisex-tiloja.
Bikineissä jos muillakin uikkarit.
Käyn yliopistolla osakunnassa saunomassa noin kerta viikossa saunomassa alasti sekasaunassa. Ikinä ei ole ollut mitään häiriöitä, joskin en sano ettei joku muu olisi voinut niitä kokea.
Siellä on myös toimintaohjeet ja häirintäyhdyshenkilöt osakunnalla. Ja saa käyttää uikkareita, itse en halua niin en käytä. Olen nainen ja kakskymppinen.
Sekasauna, sekapukkari, sekavessa, sekavankilat, sekakiintiöt ja sekaurheilu. Tottakai, eihän tässä ollaan mitään estoisia kullifoobikoita!
Mä istun saunassa yleensä ohut pyyhe päällä, kun tykkään, että se hiki imeytyy siihen, eikä valu pitkin vartaloa. MUTTA sekasaunassa jätän pyyhkeen pois, koska olen turhamainen ja mulla on ikäisekseni ihan timantti vartalo. Olen myös hyvin seksuaalinen, mutta sekasaunassa toki vaan salaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta sauna ei muuta ihmisiä kuin taikaiskusta seksuaalisesti neutraaliksi. Ei sauna, pukuhuone, veranta jne. tee alastomuudesta sen epäseksuaalisempaa. On ihan sama riisuutua saunaan kuin vaikka olohuoneessa niiden samojen ihmisten kanssa sohvalla istuen.
Eli: vain puolisoni ja pikkulasteni kanssa.
Tuskin aikuiset pojatkaan katsovat omaa äitiään sillä silmällä
Vierailija kirjoitti:
Bikineissä jos muillakin uikkarit.
Entä jos muilla ei oo uikkareita?
En halua saunoa porukassa, vaan yksin. En tajua miksi hikoilustakin pitäisi tehdä sosiaalinen tapahtuma.
Vierailija kirjoitti:
Minusta sauna ei muuta ihmisiä kuin taikaiskusta seksuaalisesti neutraaliksi. Ei sauna, pukuhuone, veranta jne. tee alastomuudesta sen epäseksuaalisempaa. On ihan sama riisuutua saunaan kuin vaikka olohuoneessa niiden samojen ihmisten kanssa sohvalla istuen.
Eli: vain puolisoni ja pikkulasteni kanssa.
Onko alastomuus oletusarvoisesti aina seksuaalista? Jos on, niin miksi?
Ei sauna muuta kenenkään seksuaalisuutta, mutta saunomistilanne ei perinteen mukaan ole seksuaalinen. Semmoiset tietynlaiset miesten saunavuorot ovat tietenkin asia erikseen.
Kaikessa seurassa. En häpeä itseäni enkä muita.
Vierailija kirjoitti:
Kaikessa seurassa. En häpeä itseäni enkä muita.
Hyvä
Vierailija kirjoitti:
Naturistiliiton saunaillassa
Oletko naturisti?
Nuorena nakuna ystäväporukan ja opiskelkaverien kanssa. Nykyään sekasaunon tarvittaessa, mutta vain kun kaikilla on uikkarit.
Alasti just pystyn samaa sukupuolta olevan ystävän kanssa saunoa.
Oma aviomies käy.
Muiden kanssa uikkarit/pyyhe päällä. Uimahallin saunassakin menen pyyhkeen kanssa.
En edes tiedä mistä moinen häpeä. Uimapuku/bikinit päällä ei hävetä yhtään. Tai työkavereiden edessä vaihtaa vaatteita eli alusvaatteet päällä- ei ongelmaa.