Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Subjektiivinen päivähoito-oikeus on täysin verrattavissa oikeuteen käydä koulua

Vierailija
20.11.2006 |

Kyse on myös siitä, että jokaiselle lapselle halutaan taata oikeus varhaiskasvatukseen, ei vain siitä, että lapselle tarjotaan hoitoa vanhempien työpäivän ajaksi. Miten täällä voi olla näin paljon idiootteja, jotka eivät tätä tajua?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalinta on, että kun ne tähtää johonkin, niin kuin siihen että lapsen asema parantuis ja että lapsia tehtäisiin enemmän niin sitten niiden keinot on tutkitusti ihan päättömiä ja johtavat just päinvastaiseen.

Vierailija
2/31 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subjektiivinen päivähoito-oikeus on verrattavissa oikeuteen käydä koulua 3-6- vuotiaille lapsille. Se pitäisi mielestäni olla myös maksutonta puolipäiväisesti aivan niinkuin eskarikin.

Alle 3- vuotiaiden lasten kohdalla olen eri mieltä. Alle kolmevuotias päiväkotilapsi sairastaa keskimäärin sata päivää vuodessa.

Toivoisin, että pienille kehitettäisiin enemmän kevyitä hoitovaihtoehtoja. Hoitaja kotiin, perhepäivähoito, kolmiperhepäivähoito ja ryhmis- vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä ajatus.

Vierailija
4/31 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa! Suomen päivähoitolaki subjektiivisine päivähoitoikeuksineen on todella hyvä ja laadukas ja maailmanlaajuisesti edelläkävijä!

On etu, että jokaisella alle kouluikäisellä on mahdollisuus laadukkaaseen päivähoitoon.

SUBJEKTIIVISEN PÄIVÄHOITO-OIKEUDEN NYKYISELLÄÄN SÄILTYTTÄMISTÄ TUKEVIA SEIKKOJA:

- 2000-luvun perheillä on monella heikot tukiverkostot- päivähoito tukee perheitä 100 %:sti.

- Lisäksi suomalaisista äideistä käy n. 80% kodin ulkopuolella töissä- mikä on maailman kovimpia lukuja

- eli perheet ovat TOSI kuormittuneita- myös monien kotiäitien perheet, koska suomalaiset pienten lasten isät tekevät Euroopan eniten ylitöitä ( eli se lisää äitien tuplakuormitusta)

- ennaltaehkäisevä lastensuojelu- tuetaan väsyneitä( koti)äitejä ja isiä laadukkaan päivähoidon tarjoamisella perheen tilannetta katsomatta

- lisäksi Suomessa on liian pieni syntyvyys- mikä johtuu suurelta osin perhepolitiikan ei-kannustavuudesta

- olkaamme siis ylpeitä laadukkaasta päivähoitojärjestelmästämme-

ei ole mitään syytä purkaa maailman parasta päivähoitoa!

- myös työlllistävyys on subjektiivisen päivähoito-oikeuden etu- nykyjärjestelmä tuo naisvaltaiselle päivähoitoalalle runsaasti työpaikkoja

HUOM! Muistakaa tämä päivähoidon ammattilaiset- ei kannata sahata oksaa oman takapuolensa alta...

TSEMPPIÄ- NAISET ja LAPSIPERHEET!

T: Ammattikasvattaja/ pienten lasten äiti

Vierailija
5/31 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollutkaan ajatellut sitä näin, mutta tottahan se on!

Kannatan sitä 3-6 -vuotiaiden osalta ehdottomasti.

Oikeasti olen myös sitä mieltä, että viimeistään 4-vuotiaana pitäisi lapsen VÄLILLÄ päästä sieltä kotoa äidin helmoista muidenkin aikuisten ja lasten joukkoon.

Itse olin kotona 3 vuotta kaksosteni kanssa ja nyt vimpat 2 vuotta olen tehnyt osa-aikatyötä. Lapset ovat olleet tosi paljon nytkin kotona hoidosta, enkä MUUTEN OLE AINA VARMA ETTÄ SE ON HYVÄ JUTTU! Mielestäni molemmat ovat tulleet jonkin verran aremmiksi kuin ennen eivätkä oikein osaa olla ihmisten kanssa:(. Nyt tammikuussa menevät sitten enemmän hoitoon.

Lisäksi en näe mitään positiivista siinä, että täällä kotona on hermoheikko äiti, joka räyhää lapsille. Parempi sitten kaikille että ovat välillä hoidossa ja minäkin saan tehdä töitä.

---

Olen itse kotonahoidettu aina 7-vuotiaaksi saakka EIKÄ OLLUT HYVÄ JUTTU OLLENKAAN! Eri asia ehäk jos äiti olisi vienyt mua jonnekin mutta kotona vain oltiin... Musta tuli tosi arka ja mulla on huono itsetunto kun en pienenä koskaan joutunut olemaan omillani. Siis tavallaan musta jo lapsenkin tulisi oppia vähän itsenäisyyttä, ei paljon mutta pikkuhiljaa. Minua on lapsena varjeltu aivan liikaa! Omilleni en sitä virhettä kyllä tee!!

Vierailija
6/31 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyse on myös siitä, että jokaiselle lapselle halutaan taata oikeus varhaiskasvatukseen, ei vain siitä, että lapselle tarjotaan hoitoa vanhempien työpäivän ajaksi. Miten täällä voi olla näin paljon idiootteja, jotka eivät tätä tajua?

Vierailija
7/31 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee mieleen, että subjektiivinen päivähoitoPAKKO saattaisi tässä maassa olla tarpeen..

Vierailija
8/31 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tulee mieleen, että subjektiivinen päivähoitoPAKKO saattaisi tässä maassa olla tarpeen..

Vierailija
9/31 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivä metelissä päivähoidossa. Ääni käheäksi huutamista ja korvat lukossa kulkemista, tautikierteet, kihomadot ymv. tädin sylistä tappelemista jne. Päivähoidopakon puolesta!

Vierailija
10/31 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

päivä metelissä päivähoidossa. Ääni käheäksi huutamista ja korvat lukossa kulkemista, tautikierteet, kihomadot ymv. tädin sylistä tappelemista jne. Päivähoidopakon puolesta!

Vierailija
11/31 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subjektiivinen päivähoito on vanhempien oikeus, eikä lapsi kärsi vaikkei pääsisi hoitoon ollenkaan ennen koulua.

Jos jää ilman koulua, kärsii loppuikänsä.

Vierailija
12/31 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No jos vaihtoehtona on vähä-älyinen äiti, joka viettää päivänsä av:lla vastustamalla aggressiivisesti päivähoitoa, pelkosektioita, korvikkeita, abortteja, ylipäätään muiden ihmisten oikeutta tehdä omat ratkaisunsa, niin kyllä mä sen päivähoidon valitsisin :)

Vierailija
13/31 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse lapsen oikeudesta varhaiskasvatukseen.

Vierailija
14/31 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä myöten laatu vain kasvaa (eikö?). Mutta niin kasvavat säästötkin, ryhmäkoot kasvavat, jolloin lapsen ääni väistämässä katoaa jonnekin... Subjektiivinen oikeus on ihan kohtuullista, mutta laatua voisi OIKEASTI tarkastella...

Vierailija
15/31 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi huusin PROVOA. Itse en laittaisi alle 3-vuotiasta päiväkotiin, jos ei ole pakko esim. työssäkäynnin takia. Ja jos haluaa laittaa yli 3-v. esikoisen päiväkotiin, niin kuka siitä kehtaa valittaa? Ehkä av-palstalla, mutta muualla vaan hymyillään tutuille, jotka tekee näin. Kyllä lastenhoito on rankkaa ja äidit joutuvat jaksamisensa takia tekemään erilaisia ratkaisuja. Antakaa ihmisten olla ja keskittykää omaan elämään.

Vierailija
16/31 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No jos vaihtoehtona on vähä-älyinen äiti, joka viettää päivänsä av:lla vastustamalla aggressiivisesti päivähoitoa, pelkosektioita, korvikkeita, abortteja, ylipäätään muiden ihmisten oikeutta tehdä omat ratkaisunsa, niin kyllä mä sen päivähoidon valitsisin :)

Vierailija
17/31 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa ei opi mitään sellaista " varhaiskasvatuksellista" , mitä ei oppisi vanhemman opastuksella harrastuksissa ja kerhoissa ja kaveripiirissä yhtä lailla. Sanoi mm. meidän naapuripäiväkodin johtaja viime viikolla ja koulumme eskariope aiemmin syksyllä.

Vierailija
18/31 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
19/31 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Päiväkodissa ei opi mitään sellaista " varhaiskasvatuksellista" , mitä ei oppisi vanhemman opastuksella harrastuksissa ja kerhoissa ja kaveripiirissä yhtä lailla. Sanoi mm. meidän naapuripäiväkodin johtaja viime viikolla ja koulumme eskariope aiemmin syksyllä.

Vierailija
20/31 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ihan sama asia mieleen. Kun olin kotona vauvan kanssa niin 3-vuotias poikani oli 3 pv/vko päiväkodissa omasta tahdostaan. Ja ne oli odotettuja päiviä. Päiväkodissa oli hyvät tilat, ihanat hoitajat ja kivoja kavereita. Tietenkin hänestä oli mukavaa olla myös kotona mutta ei vauvasta vielä seuraa ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi