Subjektiivinen päivähoito-oikeus on täysin verrattavissa oikeuteen käydä koulua
Kyse on myös siitä, että jokaiselle lapselle halutaan taata oikeus varhaiskasvatukseen, ei vain siitä, että lapselle tarjotaan hoitoa vanhempien työpäivän ajaksi. Miten täällä voi olla näin paljon idiootteja, jotka eivät tätä tajua?
Kommentit (31)
En mäkään omaa alle 2-vuotiastani vielä laittaisi päiväkotiin. Että se päivähoitopakko oli provoa. Ja myönnän, ei tämä nyt mikään skuuppiaihe varsinaisesti ole. Mutta ei voi kun ihmetellä joidenkin ihmisten mustavalkoisia, ymmärtämättömyyteen ja tietämättömyyteen perustuvia mielipiteitä noissa muissa ketjuissa.
t. ap
Vierailija:
Ainakin alle 3-vuotiaan, eikä sitä isommillekaan päiväkoti voi tarjota mitään sellaista mitä lapsi ei kotihoidossakin saisi.t. eräs, jonka lähipiirissä on paljon näitä varhaiskasvattajia
ja ehdin käyttää häntä sen lisäksi tanssissa ja muskarissa ja sopia leikkitreffejä, kuopus tulee pikku hiljaa perässä.
Samassa kerhossa kaikilla muilla lapsilla on 3 - 4 lapsen perhe ja kaikki käyvät paitsi kerhossa, myös harrastamassa iästään riippuvia määriä. Ei ole mitenkään ees työlästä minusta eikä näiden vanhemmista.
Me käydään paljon myös kirjastossa, nukketeatterissa, teatterissa, uimassa, luistelemassa, pulkkamäessä, leivontakurssilla, metsäretkillä, matkoilla ja reissuilla. Kivaahan se vaan on.
Kumotkaa ensin ne faktat, että yhden tädin syliin ei mahdu viittä lasta kerrallaan tai että päiväkodeissa taudit kiertää. Ja tutkimukset osoittavat myös jotain lastentarhanopettajan altistuksesta kuulovaurioille...
Vierailija:
Mulla tuli ihan sama asia mieleen. Kun olin kotona vauvan kanssa niin 3-vuotias poikani oli 3 pv/vko päiväkodissa omasta tahdostaan. Ja ne oli odotettuja päiviä. Päiväkodissa oli hyvät tilat, ihanat hoitajat ja kivoja kavereita. Tietenkin hänestä oli mukavaa olla myös kotona mutta ei vauvasta vielä seuraa ole.
verratkaapa otsikkoon Hirveätä olla kotiäiti. jos äiti jaksaa hyvin, koko perhe yleensä voi hyvin. Ei kannata yrittää hammastapurren suoriutua kaikesta itse. Apua on. Kamalinta lapselle katkera väsynyt kotiäiti. Miten kiva lapselle, kun saa leikkiä päiväkodissa ja sitten ILOINEN ja levännyt äiti hakee kotiin.
Mutta en nyt sinänsä ole sitä mieltä että päiväkoti on joku pahapahapaikka lapselle, itsekin olen joutunut laittamaan 1-vuotiaani p-kotiin. Olen ollut tyytyväinen paikkaan ja hoitoon, mutta tiedostan, että se on vasta toiseksi paras vaihtoehto. Meillä on myös 5-vuotias ja 3-vutotias, enkä usko että hekään olisivat mitään menettäneet jos olisivat olleet kotona päiväkodin sijasta nämä viimeiset 1,5 vuotta.
jotka hoidettu kotona. Eli suuret ikäluokat. Kauheasti alkoholismia, itsemurhia, masennusta. Ei se kotihoito kaikkea ratkaise.
jotka ovat sukupolvea, josta melkein kaikki ovat olleet hoidossa. Mikä valtava määrä mielenterveyslääkkeitä (on yleisempää syödä niitä kuin olla syömättä), masennusta, anoreksiaa ja kurjuutta ja kyvyttömyys hoitaa edes omat lapset kotona. Oikeesti.
jotka huutavat ja räyhäävät lapsilleen pienestäkin asiasta. Ovat siis hermonsa menettäneitä. Päiväkodissa saisivat edes ihmismäistä kohtelua. Eli kaikille oma äiti ei ole se paras. Ei koske tietty meitä parhaita av-äitejä...
Tottakai laatua pitää tarkastella ja kriittisestikin. Mutta subjektiivinen päivähoito-oikeus tosiaan perustuu taloudellisiin, sosiaalisiin ja sivistyksellisiin (TSS) oikeuksiin.
Ja kuulkaa, on paljon sellaisia lapsia, joille päiväkoti on kotia parempi paikka. Ikävä kyllä.
Ainakin alle 3-vuotiaan, eikä sitä isommillekaan päiväkoti voi tarjota mitään sellaista mitä lapsi ei kotihoidossakin saisi.
t. eräs, jonka lähipiirissä on paljon näitä varhaiskasvattajia