Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat normaaleita keskituloisten pientaloalueita pk-seudulla joista hyvät julkiset kulkuyhteydet ilman autoa?

Vierailija
11.02.2023 |

Katseltiin asuntoa esim Paloheinästä mutta sitten huomasin että lähialepaan 1,1km ja bussipysäkille 550m ja bussi menee 20min välein. Eli mitkä ovat keskituloiselle saavutettavissa olevia alueita, joilla on hyvät julkiset yhteydet pk-seudulla? Ja nimenomaan pientaloalueita.
Mulla ei ajokorttia niin oon täysin julkisten varassa, miehellä on auto. Ja minä en aio hankkia ajokorttia, mies haluaa asua pientaloalueella.

Kommentit (161)

Vierailija
161/161 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon asunut Helsingissä vasta n. 10v ja ehkä n. 15 kertaa oon käynyt keskustassa eli ei edes kerran puolessa vuodessa.

Valmistuin 1992 vientisektorin IT-alalle jolla oli työvoimapulaa koko 1990-luvun lamankin ajan joten olen ehtinyt nähdä hyvin valkokaulusduunien peruuttamattoman joukkopaon Helsingin keskustasta.

2000-luvun taitteeseen saakka melkein kaikki vastaavan alan DI/FM-tuttavat asuivat ja olivat töissä Helsingin keskustassa jossa olivat pääkonttorit, kovapalkkaisimpien IT-talojen toumistot sekä koko Suomen mittakaavassa ainutlaatuiset erikoisliikkeet, vaatekaupat, ravintolat ja leffateatterit. Stoccahan oli tietenkin suoranainen käsite.

Tänään en tunne enää ketään joka olisi töissä tai edes asuisi Helsingin keskustassa. Kaikki hyväpalkkaiset valkokaulusduunit ovat siirtyneet sinne missä avainhenkilöt haluavat asua ja minne on helppo ajaa sekä pysäköidä eli kehille tai vähintään länsi/itäväylän päähän.

Verkkokauppa sekä sisäänajoväylien megaostarit ovat tappaneet keskustan liikkeet ja Michelin-luokkaa lukuunottamatta ei ole tarvetta ajella etnomätön perässä lähintä ostaria kauemmas. Leffateatterien kanssa sama juttu.

Käyn Helsingin keskustassa ehkä kerran kuussa teatterissa tai Tavastialla. Tehdään vaimon kanssa mieluummin vaikka viikonloppureissu koti- tai ulkomaiseen kohteeseen jossa on jotain idyllistä ja hyvää, kohtuuhintaista ruokaa kuin mennään jännittämään tuleeko puukosta jo helsinkiläisessä taksijonossa vai vasta autossa.

Pelkät taksit edestakaisin maksavat saman verran kuin tarjouslennot Milanoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla