Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat normaaleita keskituloisten pientaloalueita pk-seudulla joista hyvät julkiset kulkuyhteydet ilman autoa?

Vierailija
11.02.2023 |

Katseltiin asuntoa esim Paloheinästä mutta sitten huomasin että lähialepaan 1,1km ja bussipysäkille 550m ja bussi menee 20min välein. Eli mitkä ovat keskituloiselle saavutettavissa olevia alueita, joilla on hyvät julkiset yhteydet pk-seudulla? Ja nimenomaan pientaloalueita.
Mulla ei ajokorttia niin oon täysin julkisten varassa, miehellä on auto. Ja minä en aio hankkia ajokorttia, mies haluaa asua pientaloalueella.

Kommentit (161)

Vierailija
21/161 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myllypuro

Puu-Myllypuro on kyllä kivaa aluetta. Juu on idässä, mutta tämä alue on ihan erilaista kuin vaikka Itäkeskus, siellä ei ole edes mitään kapakoita joten örinäporukka ei sinne tule. Asun itse Itäkeskuksessa ja käyn tuolla usein kävelemässä. Se huono puoli siinä on, että alueen viehättävä lähiluonto on nyt vaarassa, koska Matokallion metsän paikalle, joka on siinä vieressä, suunnitellaan vieläkin sitä kamalaa jääurheilukeskusta. Toivon kuitenkin, että sitä ei tule.

Toivottavasti Matokallio suojellaan!

Olen käynyt kirjoittamassa adressin sen puolesta. Se pieni metsä on ihana, siellä voi tuntea olevansa jossain muualla, isommassa metsässä eikä keskellä kaupunkia. Tämä alue on kyllä pilattu sitten jos kaikki lähiluonto menee.

Vierailija
22/161 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo pientalovaltaisuus JA hyvät julkiset yhteydet & kaupat lähellä on vähän vaikea kombo. Hyvät yhteydet on harvoin bussiyhteyksiä, bussit on hitaita ja niissä köröttelyyn menee aikaa. Pk-seudulla hyvät julkiset tarkoittaa raideliikennettä ja ne taas on rakennettu alueille jossa on muutakin kuin pientaloja.

Pientaloalueilla on harvoin kunnon kauppojakaan. Ei ole tarpeeksi väestöpohjaa ja oletus on, että ihmisillä on siellä omat autot.

Joku Pakila EI ole hyvien julkisten kulkuyhteyksien päässä. Eikä Tapaninvainio / Töyrynummi / Suutarilan omakotialue / Torppis / Paloheinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/161 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku- Huopalahti, Ruskeasuo ja Vallila sekä Herttoniemi.

Vierailija
24/161 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Torpparinmäki, siellä 2 ruokakauppaa ja Tuusulantien busseilla pääsee keskustaan. Tai joen toisella puolella Tapaninkylä ( Tapaninvainio, Tapanilaa, osa Malmia, Töyrynummi osittain).

Vierailija
25/161 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikku- Huopalahti, Ruskeasuo ja Vallila sekä Herttoniemi.

Herttoniemessä käytiin katsomassa yhtä taloa mutta se oli ihan järkyttävän rempan tarpeessa sieltä ei oikeen tuu myyntiin. Rusan hinnat jo liikaa.

Vierailija
26/161 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistola. Bussit syöttää juna-asemalle, kodikas alue, ja lähikauppoja. Isompiin kauppoihin pääsee tarvittaessa helposti junalla.

Vierailija
27/161 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkurila

Vierailija
28/161 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Honkasuo on uus pientaloalue Malminkartanon Huipun lähellä. Asutaan Myyrmäen puolella sen alueen vieressä ja ihan kivalta näyttää. Siitä on alle tai vähän reilu kilsa Myyrmäen asemalle ja Myyrmanniin, johon tulee tänä vuonna Prisma. Myös bussilla pääsee Kamppiin ihan vierestä.

Vierailija
29/161 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo pientalovaltaisuus JA hyvät julkiset yhteydet & kaupat lähellä on vähän vaikea kombo. Hyvät yhteydet on harvoin bussiyhteyksiä, bussit on hitaita ja niissä köröttelyyn menee aikaa. Pk-seudulla hyvät julkiset tarkoittaa raideliikennettä ja ne taas on rakennettu alueille jossa on muutakin kuin pientaloja.

Pientaloalueilla on harvoin kunnon kauppojakaan. Ei ole tarpeeksi väestöpohjaa ja oletus on, että ihmisillä on siellä omat autot.

Joku Pakila EI ole hyvien julkisten kulkuyhteyksien päässä. Eikä Tapaninvainio / Töyrynummi / Suutarilan omakotialue / Torppis / Paloheinä.

Bussit ovat luotettavia, kulkevat läheltä ja voittavat usein matkustusmukavuudessa. Omasta mielestäni Pakilassa on hyvät kulkuyhteydet.

Vierailija
30/161 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myllypuro

Tämä on itseasiassa oikeasti varteenotettava vaihtoehto.

Vierailija
31/161 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myllypuro

Puu-Myllypuro on kyllä kivaa aluetta. Juu on idässä, mutta tämä alue on ihan erilaista kuin vaikka Itäkeskus, siellä ei ole edes mitään kapakoita joten örinäporukka ei sinne tule. Asun itse Itäkeskuksessa ja käyn tuolla usein kävelemässä. Se huono puoli siinä on, että alueen viehättävä lähiluonto on nyt vaarassa, koska Matokallion metsän paikalle, joka on siinä vieressä, suunnitellaan vieläkin sitä kamalaa jääurheilukeskusta. Toivon kuitenkin, että sitä ei tule.

Toivottavasti Matokallio suojellaan!

Olen käynyt kirjoittamassa adressin sen puolesta. Se pieni metsä on ihana, siellä voi tuntea olevansa jossain muualla, isommassa metsässä eikä keskellä kaupunkia. Tämä alue on kyllä pilattu sitten jos kaikki lähiluonto menee.

Voiko vielä kirjoittaa? Jos tuosta järjestetään mielenosoitus, tulen paikalle.

Vierailija
32/161 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espoossa Olarin pientaloalue. Metroon kohtuullinen matka, bussiyhteydet suoraan Helsinkiin jälleen käynnistyneet alkaen helmikuussa 23. Keilaniemeen ja Otaniemeen hyvät yhteydet. Ison Omenan palvelut ja Olarin Prisma auki 24/7. Myös Kuitinmäessa hyvä ruokakauppa.

Kiitos, tähän pitää tutustua.

Nimbylandia

Vierailija
33/161 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä täällä pientaloalueella on just kiva käydä pienessä lähikaupassa 5 min. päässä kävellen, ei autolla.

Vierailija
34/161 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä täällä pientaloalueella on just kiva käydä pienessä lähikaupassa 5 min. päässä kävellen, ei autolla.

Niin, jos se on ihan oikeasti 5min eikä 15min päässä. Jos tekee mieli suklaapatukkaa, en halua kävellä yli 20min.

Vierailija
35/161 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Busseja pitäisi kulkea pientaloalueelle alle 20 min välein! kova vaatimus. Löytyy jonkun läpikulkuväylän varresta. Helsinkiläiset? eivät kyselyssä hyväksyneet yli 500m:n matkaa pysäkille. Eli aika lähellä vilkasta tietä täytyy asua. Finnoontien varresta löytyy tosiaan pari km. Puolivälissä k supermarket ja s market.

Vierailija
36/161 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myllypuro

Tätä puoltais se että mun omat ikääntyvät vanhemmat asuu Itä-Helsingissä.

Siellä pyllymurossa on ihanan kansainvälistä. Saa olla tarkkana mihin kouluun lapset menee ja kestää matka keskustaan 50min.

Vierailija
37/161 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myllypuro

Omakotitaloalue osittain melko kaukana bussireiteiltä. Toki osa sitten ihan kehä I:ssä kiinni, joten autollakin pääsee järkevästi.

Vierailija
38/161 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoossa Latokasken se osa, joka on lähellä Finnoontietä (jota pitkin on hyvät bussiyhteydet) sekä tuossa lähellä olevat alueet Kukkumäki, Malminmäki ja Pisa.

Nimbylandia^2

Vierailija
39/161 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myllypuro

Tätä puoltais se että mun omat ikääntyvät vanhemmat asuu Itä-Helsingissä.

Siellä pyllymurossa on ihanan kansainvälistä. Saa olla tarkkana mihin kouluun lapset menee ja kestää matka keskustaan 50min.

Meillä ei ole lapsia. T ap

Vierailija
40/161 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos se on ihan oikeasti 5min eikä 15min päässä. Jos tekee mieli suklaapatukkaa, en halua kävellä yli 20min.

Tässä ehkä tiivistyy nykyihmisen lihavuuden ja huonon kunnon syyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme