Mitä vaatteita pakkaisit mukaan Espanjanreissulle toukokuun lopussa?
Siellä on kai aika lämmin jo (Malaga) silloin? Viikon reissu. Suunnittelen jo ihan innoissani :)
Mulla mukaan lähtee:
3 mekkoa
Kolme lyhythih. toppia
Yhdet housut
1 hame
Villatakki
Sandaalit, lennolle jalkaan kävelykengät
Uikkari
Iso huivi
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Kahdet housut laittaisin jos sattuu että ne ainoat likaantuu
Villatakin lisäksi joku kevyt tuulitakki tai vastaava
Kotoa lähtiessä tulee heitettyä päälle varmaan joku mevyt kesätakki. Mä käytän kesällä melkein yksinomaan hameita, noi housut on vähän varanumerona mukana!
Hyvät kengät patikointiin, t-paitoja ja shortsit ja sitten muuta vaatetta ja jotain lämmintä illaksi.
Miksi raahaat mitään mukana, ostat sieltä hauskoja kesävaatteita!
Mun nuori oli just muutaman viikon siellä ja osti paikanpäältä alusvaatteita ja sukkia ja muita tarvikkeita.
Turhaa raahata edestakas...
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin lyhyen kevyttoppatakin. Vie vähän tilaa ja eikä paina mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mun nuori oli just muutaman viikon siellä ja osti paikanpäältä alusvaatteita ja sukkia ja muita tarvikkeita.
No en tuhlaisi aikaa alusvaate- ja sukkaostoksiin lomalla. Helpompi pakata mukaan viikon lomalle kotoa, kun lähteä varta varten kaupasta niitä ostamaan kohteessa.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Inhoan vaatekaupoissa kiertelyä, eli en aio pilata lomaani etsimällä vaatekaupoista päällepantavaa kun kotoa löytyy vaatetta yllinkyllin!
Ottaisin vain yhden mekon, ehkä housut ja paidan, lentoa varten sen villatakin tai muun lämpöisen. Vaatteet on niin edullisia että kannattaa mennä mahd. Tyhjällä laukulla ja ostaa paikan päältä. Kengät tosin on laadukkaampia Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Sun nuori oli siellä muutaman viikon, mutta ap on siellä vain viikon. Pikkasen eri asia. Ei kannata viikon lomalla tuhlata aikaa perustarvikkeiden ostoon, jos ne voi tuoda jo kotoaan. Ei ne pikkuhousut ja sukat paljon paina matkalaukussa.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin vain yhden mekon, ehkä housut ja paidan, lentoa varten sen villatakin tai muun lämpöisen. Vaatteet on niin edullisia että kannattaa mennä mahd. Tyhjällä laukulla ja ostaa paikan päältä. Kengät tosin on laadukkaampia Suomessa.
Tuossa aiemmin tulikin jo esille mun mielipide vaatekaupoissa kiertelystä, mutta tietty shoppailusta tykkäävä lähtee tuolla strategialla.
Ottaisin jonkun toisenkin pitkähihaisen, illat ja aamut voi olla viileitä ja huonolla tuurilla toki joku sadepäiväkin. Keskipäivällä kyllä voi olla ihan rantakelit. Itse ottaisin ehkä kahdetkin uikkarit riippuen siitä liikutko rannoilla paljon, suosin rintsikkamallisia bikineitä joita voi pitää alusvaatteina mekon alla ja riisua helposti jos tulee sopiva paikka ottaa aurinkoa.
Kyllähän garderobin koostumus riippuu aika oleellisesti siitä mitä aiot lomallasi tehdä. Bailaatko vai käytkö museoissa, patikoitko, makaatko rannalla vai harrastatko jotakin? Malagaan lento ei vielä paljon kerro. Villasukat on ihan must joka tapauksessa, kämpissä on kylmät lattiat.
Kannattaa hetki ennen lähtöä vielä tarkistaa millaista säätä luvataan reissun ajaksi. Vuosien välillä voi olla isoja eroja, niin päivä- kun yölämpötiloissa, kuin myös paistaako/sataako, tuleeko vai ei jne.
Yksi mitä kannan aina mukana on villahuivi (siis ehdttomasti materiaali villaa) pashminatyyppinen tmv. Helppo tarvittaessa kääriä kaulalle/harteille ja lämmittää hyvin, mutta menee pieneen tilaan (käsi)laukkuun jne.
Toinen hyvä on nk. "juoksijantakki", hieman samoin perustein, pitää tuulta hyvin ja hylkii myös sadetta, ja menee pienee tilaan, kirjaimellisesti vaikka takin taskuun voi taitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoan vaatekaupoissa kiertelyä, eli en aio pilata lomaani etsimällä vaatekaupoista päällepantavaa kun kotoa löytyy vaatetta yllinkyllin!
Kaverilla katosi lentolaukku pariksi päivää ja kirosi, kun ei ollut älynnyt laittaa alus- ja vaihtovaatteita käsitavaroihin. Niillä olisi pärjännyt aluksi eikä olisi tarvinnyt lähteä heti vaateostoksille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän garderobin koostumus riippuu aika oleellisesti siitä mitä aiot lomallasi tehdä. Bailaatko vai käytkö museoissa, patikoitko, makaatko rannalla vai harrastatko jotakin? Malagaan lento ei vielä paljon kerro. Villasukat on ihan must joka tapauksessa, kämpissä on kylmät lattiat.
Ihan tavallista (kaupunki)lomailua, kaupungilla kiertelyä, vähän nähtävyyksiä, ehkä kerran tai kaksi rannalla käynti.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin jonkun toisenkin pitkähihaisen, illat ja aamut voi olla viileitä ja huonolla tuurilla toki joku sadepäiväkin. Keskipäivällä kyllä voi olla ihan rantakelit. Itse ottaisin ehkä kahdetkin uikkarit riippuen siitä liikutko rannoilla paljon, suosin rintsikkamallisia bikineitä joita voi pitää alusvaatteina mekon alla ja riisua helposti jos tulee sopiva paikka ottaa aurinkoa.
Mä omistan tasan yhden uimapuvun :D En kyllä ole mikään auringonpalvoja joten tuo yksi uikkari saa riittää.
T-paitoja, minihameita shortseja. Sukkahousuja, stayuppia , päivällä ihonväriset ja illanviettoon mustia. Jos on hellettä riittää 20 den kuviolliset nilkkasukat ja minihame. Kuinka haluaisinkaan pukea jo minihameen , mutta lunta ja loskaa vielä riittää
Vierailija kirjoitti:
Espanjahan on kenkiä rakastavan luvattu ihmemaa!
Erittäin laadukkaita kenkiä on kaikkialla saatavilla; etsittävä vain muualta kuin joltain toreilta tai Kiinan basaareista.