HS: moni asia ministeri Lintilän puhelintarinassa ei täsmää
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009386791.html
- Kunnolla suojatun puhelimen hakkerointi maksaa jopa satoja tuhansia euroja, joten sitä ei kuka tahansa tee. Huonosti suojattuun puhelimeen ja etenkin pelkkään Whatsappiin voi teinikin päästä sisälle.
Hakkeroinnin lopputulos ei tue ajatusta, että taustalla olisi kansallisvaltio tai rikollisryhmä.
Rikolliset haluavat kiristää. Kansallisvaltiot kuten, Venäjä ja Kiina, yrittävät aiheuttaa hämmennystä ja kerätä tietoa. Kummallekaan joukolle hassu memettely juhlinnalla ja suhdejuoruilla ei ole päämäärä.
Teinihakkerin voisi kuvitella julkaisevan vähän rajumpaa materiaalia kuin melko hyvin keskustalaiseen vaaliturhautumiseen sopivaa meemiä.
Kyllä tästä nyt pitäisi voida keskustella. Alkeellinen moka Lintilältä turvautua hätävalheeseen.
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Jos naisministeri humalassa lähettäisi miesministeristä vastaavan meemin niin voi sitä metelin määrää.
Miksi Lintilä saa olla ministerinä humalassa ja sekoilla?
Oletko Maria Veitola? Vaihda jo virttä.
Vierailija kirjoitti:
Viestin on lähettänyt Lintilä itse tai joku samassa seurueessa ollut.
WhatsApp kaappaus vaatii huomattavaa vaivannäköä ja on aika epäuskottavaa, että kaappari haluaisi vain lähettää yhden Marin- meemin eikä muuta :D
Ja varsinkin että se halusi lähettää noin hauskan ja kiltin meemin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Lintilä! Ihan kiva nähdä, että ei ainoastaan kansa ole kyllästynyt Mariniin. Pitkään hän onkin jaksanut, tsemppiä nyt, loppu häämöttää.
Tässä on kyse valehtelusta, miksei voi reilusti kertoa jos se kerran on niin hieno meemi? Melkoista kieroilua syyttää muita.
Koska se ei ole valehdellut. Venäjä trollit asialla levittämässä disinformaatiota
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WhatsApp kaappaus vaatii huomattavaa vaivannäköä ja on aika epäuskottavaa, että kaappari haluaisi vain lähettää yhden Marin- meemin eikä muuta :D
Kuk se ei ole sen lähettämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Relaa boomeri, se oli vitsi ja hyvä :D
Ai se, että ministeri valehtelee kansalle, medialle ja koko parlamentaariselle järjestelmälle että hänen käytössään olevan eduskunnan puhelin on hakkeroitu? Ja kaikki tämä vain peitelläkseen omaa arviontikyvyttömyyttään. Mitäs vitsikästä siinä nyt on?
Ainoa humoristinen asia mitä itse kyseisessä keississä itse näen on se, kuinka meillä voi olla ministerinä tuollainen tampio.
Ei ole valehdellut. Lopeta toi disinformaatiota jakaminen
Opettele sinä suomen kieli kunnolla ennen kuin otat ruplia vastaan tuosta työstä. Ei mene läpi kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Marin! Mikset jo lauo? Nyt sitten mennään ja lujaa. Tulee ylittämään kansainvälisen uutiskynnyksen ja sit nähdään mistä se kukko pissii.
Ei Marinin tarvitse laukoa. Lintilä laukoi ihan itse tässä jo oman maalin, ja uutinen tulee todentotta ylittämään kansainvälisen uutiskynnyksen siinä vaiheessa kun Lintilän valehtelu on paljastettu. Kaikki sataa demareiden laariin tässä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Lintilä on keskustalainen, tarviiko tätä selventää sen enempää?
Vois Annika nyt jyrähtää jos hänellä on yhtään johtajuutta. On vissiin katsellut ton juopon touhuja sormien läpi jo monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai se, että ministeri valehtelee kansalle, medialle ja koko parlamentaariselle järjestelmälle että hänen käytössään olevan eduskunnan puhelin on hakkeroitu? Ja kaikki tämä vain peitelläkseen omaa arviontikyvyttömyyttään. Mitäs vitsikästä siinä nyt on?
Ainoa humoristinen asia mitä itse kyseisessä keississä itse näen on se, kuinka meillä voi olla ministerinä tuollainen tampio.
Opettele sinä suomen kieli kunnolla ennen kuin otat ruplia vastaan tuosta työstä. Ei mene läpi kenellekään.
Aevasin, että oot trolli hyvä kun paljastit ittes. Nii vähä arvelinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vois Annika nyt jyrähtää jos hänellä on yhtään johtajuutta. On vissiin katsellut ton juopon touhuja sormien läpi jo monta vuotta.
Lopettakaa jo tää trollaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vieläpä kepun Whatsapp ryhmään...
En ymmärrä. Eikö voisi vain sanoa että "hups meni vahingossa väärään ryhmään?" Miksi kehittää tuollainen tarina täysin triviaalista vitsistä?
On kai se nyt kaikille osapuolille ihan selvää, että demareiden tötöilyille nauretaan muissa puolueissa. Niin naurettaisiin kepuillekin. Kesyhän tuo meemi oli.
Ainoan virheen Lintilä teki siinä, että keksi hätävalheen. Olisi vain sanonut, että hauska meemi, joka oli tarkoitettu yksityiseen Whatsapp-ryhmään. Osuva meemi, ei mitään pahaa ole sen lähettämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Ainoan virheen Lintilä teki siinä, että keksi hätävalheen. Olisi vain sanonut, että hauska meemi, joka oli tarkoitettu yksityiseen Whatsapp-ryhmään. Osuva meemi, ei mitään pahaa ole sen lähettämisessä.
Kun ei ole mitään hätävalhetta. Näkee kyllä, että vkk ja venäjä trollit täällä jakamassa disinformaatiota. Te sitä väärää tietoa jaette.
Moni asia ei ehkä täsmää mutta kylttien sanoma on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei ole vielä 100 % varmuudella todistettu. Vielä. Mutta kaikki asiasta haastatellut tietoturva-asiantuntijat ovat antaneet ymmärtää, että se kaikkein epätodennäköisin vaihtoehto on että Lintilän Whatsapp-tili olisi hakkeroitu. Jos ei ole hakkeroitu, niin miten sieltä Lintilän puhelimesta sitten lähti kesken ravintolaillan tuollainen hauska meemi kepun whatsapp-rinkiin? Sitä sopii pohtia.
Lintilä jäi kiinni housut kintuissa ja nyt valehtelee niin että korvat heiluu. Mutta eihän se mitään uutta. Niinhän teki Mäkynenkin.
Olen pitänyt Lintilää yhtenä lahjattomimmist poliitikoista mitä meillä on ollut, puolueensa jees-mies jolla ei ole mitään omia mielipiteitä. Mutta jonkun hassun pilakuvan jakamisen hyväksyn kyllä. Ei siitä olisi tarvinnut ruveta valehtelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meemin sanoma on arka asia demareille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei uskalla Saarikko jyrähtää Lintilälle. Vaalit lähestyy ja kepun kannatus on jo valmiiksi maissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei uskalla Saarikko jyrähtää Lintilälle. Vaalit lähestyy ja kepun kannatus on jo valmiiksi maissa.
Saarikko nauraa meemille muiden lailla katketakseen.
Tässä on kyse valehtelusta, miksei voi reilusti kertoa jos se kerran on niin hieno meemi? Melkoista kieroilua syyttää muita.