Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TP:t viikoilla 47-48

20.11.2006 |

Tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutuneet.

kaikki kahden lapsen äidit pinoon!

Nyt uutta pinoa ja tein nyt kahden viikon pinon ainakin kun ollut niin vähän kirjoittelijoita.

Juho tosi itkuinen ja tuntuu etteikö nyt antibiootti ja särkylääkekään enää auta,toivokaa tekin että se aika korvalääkärille tulis ja pian,ei tätä jaksa enää...

Katsotaan miten meidän synttärien juhlimisen ees käy,27.11 on Seinäjoella 1-v kuvauskin ja neuvola sitten 29.11.

äityliini jolla muuten -1kg viikossa,jee!!yhteensä -18kg!!

+kipeä Juho viikon päästä 1-vee

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joeela; kylläpää kuullosti herkulliselta ruoka jota olit tehnyt! =) Me usein miehen kanssa tehdään viikonloppuisin jotain aasialaisia ruokia, ja lapsille sitten jotain muuta. Ei meidänkään poika tuollaisia syö.. =( Ja tytölle ehkä liian mausteisia vielä. =) Tehdään vielä niin " itsekkäästi" , että syötetään lapset ensin, ja sitten vasta itse, saa varmemmin syödä rauhassa. Ei kyllä yllättäen aina onnistu.. =)

Tallinnassa oli siellä Vanhassa kaupungissa Raatihuoneen torilla (menikö nimi oikein??) se joulutori. Sillä nimellä ainakin työkaverit siitä puhui..Oltiin siellä jo hämärään aikaan ja siellä oli IHANA tunnelma! Ei sieltä mitään tullut ostettua, jotain kivaa kyllä olisi ollut, mutta en vaan tullut ostaneeksi..Muuten siellä ei mitenkään jouluista vielä ollut. Mutta kivaa silti! Mietittiinkin parin työkaverin kanssa, jos lähdettäisiin joskus sinne viettämään tyttöjen viikonloppua, hotelliin, shoppailemaan, iltaelämään.. Kuulostaa kyllä houkuttelevalta.. =)

Kiva, Minsku, että saan sympatiat ton karkkiasian kanssa. Miehen kanssa juteltiin, ja se on mun kanssa onneksi samoilla linjoilla.. =)

Vierailija
22/31 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiistaita!

Onpi hiukan kiirusta mutta koitan lukee myöhemmin paremmin teidän kuulumisia eli sori omanapaviesti nyt vaan.

Olen tässä koko päivän pohtinut että voiko Juho tosiaan olla vuoden!!

Mun iso poitsu!!

1-vuotispäivän kunniaksi Juho otti perhekahvilassa askeleita =)

ensin peräti kaksi(mikä ennätys heh) ja sitten kaatui ja myöhemmin kahteen kertaan yhden askeleen,onhan se jo liki kuukauden seissyt ilman tukea että kun vaan uskaltais,alkaa varmaan pian käveleen.

Oltiin tosiaan perhekahvilassa ja mukavaa oli.

Jumppa olis Katrilla toiseksi viimeinen klo 18 ja mä olen apuohjaajana siellä.

Juholta loppuu taas vaihteeksi antibioottikuuri tänään,kunpa se viimein se kierre loppuisi !!!!*hiljaa mielessään huokaa ja toivoo*

kynttelikön laitoin palamaan Juhon synttärin kunniaksi,pojua juhlitaan sitten viikonloppuna.

Äityliini ja 1-vuotias Juho

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöhästyneitä synttärionnittelua multakin!!

Jokos me pian siirrytään taaperopuolelle?

tai tän viikon jälkeen vai?

huomenna neuvola..

Vierailija
24/31 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea 1-vuotiaalle Juholle!! Niin se aika vierii.. =)

Mulle sopii, että siirrytään Taaperopuolelle maanantaista, vaikkei kaikki olisikaan vuotta täyttäneet vielä. sopiiko muillekin?! Se onkin sitten jo 4. palsta, missä TP- pino on. Saa nähdä siirrytäänkö vielä joskus koululaisten palstalle.. =)

Meillä tulee jo kohta mittariin 1v1kk! Ja eilisen ja tän päivän on tyttö paljon enemmän kävellyt, ottanut useaan kertaan päivässä lähemmän 10 askelta. Kohta mennään ja kovaaaaa!! =)

Vierailija
25/31 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea 1-vuotiaalle pikku-Juholle!

Milloinkas te juhlitte synttäreitä?

Me käytiin jo tänään neuvolassa vaikka vasta huomenna se ' suuri päivä' ... eli rinsessan mitat olivat 79cm/9650g, menee koko ajan omaa -2 käyrää siis pituuden ja painon suhde. Ei ole tullut ainakaan äitiinsä kun on tyttö tollanen laiheliini :)

Karkkiasioissa olen samoilla linjoilla Minskun ja Hopoliinin kanssa.

Ottaa päähän kun isovanhemmat antavat herkkuja ' kun se halusi' -perusteilla ja melkein aina ihan liian paljon kerralla. Koska syön itsekin aika paljon herkkuja niin en voi välttyä siltä ettei lapset söisi mitään, mutta kohtuus kaikessa ja pienemmälle ei tarvis antaa vielä mitään.

Kiitos Hopoliini Tallinna vinkeistä, suuntaan heti raatihuoneen torille, sillä olen melkein ' joulu-friikki' ...

Ja Minskulle omien synttäreiden juhlimisesta, mulla on myös ollut tapana kohta 10 vuotta juhlia omia synttäreitä parhaiden tyttökavereiden kanssa, tänä vuonna meitä oli 14. Nyt kun melkein kaikilla on lapsia niin se on helpompaa senkin takia ettei tarvi hommata lapsenvahteja kun isit hoitaa :)

Tosin mun ja esikoisen synttärit on kahden päivän välein, joten sukulaisten kahvitus menee samalla kertaa meidän molempien osalta.

Nyt iltapalalle,j

Vierailija
26/31 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joeelan 1-vuotiaalle onnittelut!!

Juho kävi neuvolassa ja mitat:

8630g ja 75.8 cm,py: 47.4 cm

neuvolatäti kirjoitti:

Hoikistunut paljon.Useita korvatulehduksia peräkkäin.antibioottikuurin aikana maha löysällä.Iho normaali.Muutaman sanan sanoo.Kävelee tukea vasten.seisoo tuetta.Touhukas poika.

Elikkäs paino ei ollut 2kk aikana noussut=0,mutta se luultavasti johtuu jatkuvasta liikkumisesta ja kun maha toiminut useasti lääkekuurin aikana.

Mutta varalta painokontrolli tammikuussa,päänympäryskään ei ollut juurikaan kasvanut.

Äitiä huolettaa mutta luultavasti turhaan.

semmosta tänne ja mulla selkeitä flunssan oireita...=(

äityliini ja hoikka poika Juho

Vierailija
27/31 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perjantai!!!

Meinaan saattaa olla tää mun viimeinen pinoutuminen VAUVAPUOLELLA!haikeus iskee mutta tavataan taaperopuolella!(ma)

Mä oon tosi iloinen että me jatketaan pinoutumista,ollaan pieni mutta tiivis porukka,olis kiva meilata tai mesettääkin teidän kanssa,Viivin kanssa olenkin meilannut.

Nyt meillä synttäriviikonloppu enkä tiiä avaanko ees konetta,nytkin pitää jatkaa siivousta ja kakku pitää leipoa ja toinen kakku sunnuntaina.

Kerrankin kodista tulee puhdas heh heh.

Juho uskaltaa pari askelta ottaa jos näkee lähellä tuen mistä ottaa kiinni,mielenkiinnolla odotan milloin ottaa enempi askelia.=)malttamaton äiti heh.

äityliini ja Juho 1-v ja risat

Vierailija
28/31 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joeelan taaperolle myöhäiset synttärionnittelut!!!!!

Niinpä, viimeisiä viedään vauvapuolella.. =( Meinasi jo eilen vauvakuumetta pukata, kun tekstailin kaverin kanssa, joka saanut vauvan juuri äskettäin..Kun ajttelin niitä ihania vastasyntyneitä, ja niiden suloista tuoksua.. =) No, mutta sille tunteelle ei parane antaa tilaa, meiän vauvat on nyt tehty! Välillä jo kyllä odottaa sitäkin aikaa, ettei rattaita tarvitsisi raahata joka paikkaan lähtiesä mukaan. Olisi huomattavasti helpompaa tuo liikkuminen. Nyt tarvii ottaa vikaa kertaa ilo irti tästä taaperoajasta!! =)

Meiän taapertaja muuten kävelee jo ainakin yhtä paljon kuin konttaa! Eli 1v1kk oli mittarissa, kunnes lähti kunnolla lävelemään. Tuntuu myöhäseltä, kun esikoinen oli 9kk..Mutta tyttö sentään jo sanoo muutamia sanoja (äiti, isi, oho, moi, anna), kun poika sanoi ekoja sanoja vasta lähempänä 1,5 vuoden ikää. Niin ne on lapset erilaisia! =)

Vierailija
29/31 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ollut puhetta ensi viikon pino aloitetaan taapero-puolelle?

Ja kaunis kiitos onnitteluista :)

Oikeana päivänä eli keskiviikkona vaan laulettiin ja annettiin lahja,

ja tänään iltapäivällä on sitten oikeat synttärijuhlat. Kutsuttiin vain isovanhemmat ja kummit ja sisarukset ja meitä on 14 aikuista ja 6 lasta. Tein aamulla suklaakakun ja nyt mies väsää pizzaa...

eli aika yksinkertaista tarjoilua on tulossa: parmankinkku-mozzarella-oliivi pizzapaloja, vihersalaatti aurajuustorouheella, pehmeä suklaakakku+mangojäätelö, keksejä, karkkkia ja villevallaton jäätelötikut lapsille. Niin glögiä aikuisille.

Ja me ostettiin lahjaksi sellainen lelu, josta saa painamalla eri eläinten kuvia sen eläimen äänen ja on ihan onnessaan just noista äänileluista. Lisäksi sain kivan juhlamekon bobosta.

Eipä kummempaa, nyt täytyis mennä suihkuun kun lapset meni nukkumaan. Ja sitten tiistaina sinne tallinnaan... jee jee :)

Palaillaan taas, j

Vierailija
30/31 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut tohinaviikonloppu, kun siskon pojat, 2v ja 4v oli lauantaiaamusta (7.00) tähän päivään asti hoidossa, tuossa tunti sitten lähtivät kotiin. Leivottiin pipareita ja koristeltiin niitä tomusokerilla ja nomparelleilla. Jälkimmäisiä löytyykin sitten ympäri asuntoa.. =) Itsellä alkoi tehdä joulutorttuja mieli, pitäisi varmaan ensi viikonloppuna pyöräyttää muutama. =)

No, ei täällä muuta, pitäisi varmaan jättää hyvästit tälle vauvapuolelle..Huomenna " nähdään" sitten isojen puolella. =)

Vierailija
31/31 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pojalle herkkuja..Aika harvoin tulee siellä käytyä (n.1krt/kk), mutta silloin poika herkuttelee oikein urakalla. Aina on karkkipussit ja muut herkut valmiina pöydässä, ja loput, mitä ei syö, saadaan mukaan kotiin. Silloin ne loput kyllä usein päätyy äidin suuhun.. =) Omat vanhemmat ostaa aina meiän lapsille jotkut vanukkaat, kun mennään käymään. Ja välillä poika saa namiaskin automatkalle evääksi..Niin, siis ekaa kertaa tyttö sai vanukasta viime viikolla maistaa. Ja hyvin maistui, yllärä, ylläri..

Mutta nyt poikaa kerhoon kuskaamaan..