Aikuinen nainen identifioitui alakouluikäiseksi ja kävi iltapäiväkerhossa
Ikäkin on vain oma päätös?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/12de37e7-55f1-4fd6-aeb3-5fe8a44722c9
Kommentit (1515)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on oikeasti aikuisen näköinen. Tuolla on kuva ja nimikin. Muutama sivu takaisin päin löytyy.
Heitänpä asian toistepäin.
Olen 50+ ja harmittaa oman kropan lösähtäminen kovasta lähes päivittäisestä fyysisestä rääkistä huolimatta. Olen sellainen tasapaksu pullukka. Isot rinnatkin on, mutta niin on vyötärökin. Pallomaha roikkuu (miten sekään edes on mahdollista?). Jalat ja niska paksut. Allit. Saan itseni laihdutettua vain hetkellisesti äärettömällä rääkillä, mutta sitten taas kilot ja makkarat palaavat.
Mutta kun nykyään on samanmallisia nuoriakin! Mä olin sentään hoikka 25-vuotiaaksi asti. Mitä näistä nuorista tulee keski-ikäisinä? Joillakin on jopa kaksoisleukaa, mitä mulla ei sentään ole.
Että harvinaisen samanmallisia me nykyajan pullukat ollaan, iästä ja sukupuolesta huolimatta. (Minkä takia arvelen tämän johtuvan ravinnosta.) Ja esim. Mikko Tökä Töyssy menee ihan hyvin pulskasta naisesta Putouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Tämän henkilöllisyys on jo tiedossa eikä kyllä todellakaan näytä lapselta. Ihan käsittämätöntä että on voinut mennä joillekin läpi... Siis ihan perus keski-ikäisen näköinen ylipainoinen nainen, joka näyttää siltä, ettei ole pitänyt itsestään huolta. Ei näytä päivääkään alle nelikymppiseltä. Nyt kyllä tarvittaisiin pikaisesti tähän joku selitys että mikä homma?! Nyt ei ole aprillipäiväkään.
Kyseessä on 41v ylipainoinen keski-ikäinen nainen, jolla painavan näköiset rinnat roikkuu polvissa. Kuinka tämä voisi ikipäivänä mennä kellekään alaikäisestä??! Nyt kyllä hälytyskellot soi. Kaikkea ei ole kerrottu. Aivan absurdi juttu.
Vierailija kirjoitti:
Tämän henkilöllisyys on jo tiedossa eikä kyllä todellakaan näytä lapselta. Ihan käsittämätöntä että on voinut mennä joillekin läpi... Siis ihan perus keski-ikäisen näköinen ylipainoinen nainen, joka näyttää siltä, ettei ole pitänyt itsestään huolta. Ei näytä päivääkään alle nelikymppiseltä. Nyt kyllä tarvittaisiin pikaisesti tähän joku selitys että mikä homma?! Nyt ei ole aprillipäiväkään.
Pienemmät asiatkin revitellään mediassa, kuka ja minkä toimesta tätä törkeää tapausta oikein peitellään. Kertoo tämän maan tämän hetkisestä alennustilasta.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä: Jos on tuo kuvien nainen, niin hänellähän on nähtävästi isot rinnatkin, ainakin joku D-kuppi. Miten kukaan voi luulla häntä lapseksi?
Mulla oli D-kuppi kun olin 13v. Menkat alkoi 11 vuotiaana. Pituutta oli 166cm. Ei se tissien koko tai pituus kerro ikää. Osa kehittyy aikaisin ja osa vähän myöhemmin. Yleisesti ottaen tyttöjen murrosikä on aikaistunut.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kunnassa asuu nainen, joka houkuttelee mukaansa ekaluokkalaisia koulun läheisestä puistosta. Oma lapseni joutui tämän uhriksi, luojan kiitos homma ei edennyt kun tajusin missä mennään. Ensin kyse oli viattomasti siitä, että lapseni leikki naisen ja tämän omien lasten (nuorempia) kanssa, sitten nainen kyseli missä lapseni asuu ja haluaisiko tulla kylään. Lähti yhtenä kertana saattamaan tätä kotiin, ja lapseni piipahti (ilman lupaani) naisen kotona samalla, mutta satuin soittamaan juuri tuolloin ja käskin välittömästi kotiin. Lapsen mukana saapui kortti, jossa pyydettiin jatkossa kylään iltaisin, "kun miehenikin on kotona", ilman meitä vanhempia. Tässä vaiheessa tein kaksi asiaa:
Ensimmäinen oli, että otin yhteyttä viranomaisiin, antaen kaikki mahdolliset tiedot mitä sain lapsesta irti. Toinen se, että pistin varoituksen kunnan aktiiviseen someryhmään tästä naisesta.
Normaalissa maailmassa nainen olisi vähintään puhuteltu poliisien taholta, ja somessa kiitetty varotuksesta. Vaan kun ollaan Suomessa, kävikin niin, että MINÄ olin tässä se epäilyttävä henkilö: viranomaiset paitsi vähättelivät tapahtunutta, mutta myös vaikuttivat loukkaantuneilta naisen puolesta. Eivät nähneet mitään syytä viedä asiaa eteenpäin. Some taas lynkkasi minut perusteellisesti, sain kymmeniä viestejä joissa minut haukuttiin lyttyyn ja parissa yksityisviestissä kyseenalaistettiin mielenterveyteni. Jouduin poistumaan ryhmästä kokonaan, ja siltikin jos kohtaan muissa ryhmissä entisiä haukkujiani, he muistuttavat minua siitä miten "sekaisin" olen.
Anteeksi, mutta jos sekä viranomaiset että suuri yleisö on ollut mieltä, että kyseinen vanhempi vain oli kohteliaasti ehdottanut leikkitreffejä, niin kyllä sinulla meni nyt yli selvästi. Varsinkin mustamaalaminen somessa.
Sun lapsi on joko sen ikäinen että saa leikkiä puistossa ja on lyöttäytynyt parin lapsen seuraan joilla äiti mukana tai sitten lapsesi on ollut aivan liian pieni ylipäätään ulkoilemaan yksin ja tämä nainen on huolestunut lapsestasi.
Viesteistäsi käy mielessä, että ehkä kyse on enemmän jälkimmäisestä.
Oli miten oli, niin et kyllä pelkästään tuon tapahtuman perusteella ole millään tavallaan oikeutettu mustamaalaamaan toista hyväksikäyttäjäksi somessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä se nykyään on, kun suvaitaan ihan kaikkea ja kaikkia.
Aikuisen ihmisen paikka ei ole lasten kerhossa teeskentelemässä lasta. Vaikka kuinka olisi inkkarit pudonneet kanootista. Edes säälistä ei pidä lähteä kenenkään harhoihin mukaan.
Jos tässä maassa jokainen mieleltään järkkynyt saisi tehdä omien sairauden oireiden kanssa ihan mitä huvittaa, niin aika äkkiä oltaisiin pisteessä missä kukaan ei ole turvassa.
Ylen jutussa sanottiin, että kerhon ohjaajat kyllä epäilivät jotain, koska nainen poikkesi keholtaan muista lapsista, mutta hän ei toisaalta myöskään näyttänyt sen ikäiseltä minkä ikäiseksi paljastui. Hänen käytöksensä oli myös ollut niin lapsekasta kuten myös pukeutuminen ja kampaus, että asia jäi siihen. Ilmeisesti siis ei ollut mitenkään ilmiselvää, että kyseessä on aikuinen. Tämä tapaus on sen verran ennenkuulumaton, että olisi varmaan ollut aika korkea kynnys mennä sanomaan, että eihän tuo ole oikeasti lapsi.
Kyllä todellakin näyttää ikäiseltään ellei jopa vanhemmalta, joten siitä tässä ei nyt voi kiikastaa. Näyttää varmasti vanhemmalta kuin monien kerhoa käyneiden lasten äidit, että joku tässä nyt mättää ja pahasti. Edes maailman sokein ja hyväuskoisin ei voisi kuuna päivänä erehtyä luulemaan häntä alle nelikymppiseksi.
Harmi jos tässä ei ole sukupuolen takia nähty vaaran merkkejä. Vaikka joku ei-pedofiili yksinäinen vähän lapsenmieliseksi jäänyt mies yrittäisi kaveerata 10-vuotiaiden kanssa ei sitä katsottaisi hyvällä missään nimessä.
Nyt naisen on annettu olla mukana toiminnassa, vähän ihmetelty vaan että no onko tuo oikeasti aikuinen? Ovatko ajatelleet että no jos hän on henkisesti jälkeenjäänyt eikä tee mitään pahaa?
Sillä on paljon väliä onko mukana ollut joku toinen, se isä. Suunnitelmalliselta kyllä vaikuttaa huijaus, ei mikään oikeasti lapsentasoinen osaisi järjestää tuota kaikkea. Toivottavasti tutkivat naisen ja miehen laitteet kaiken varalta.
Tämä tapaus tuntuu ihan sairaalta. Pitää olla melko sokea kerhonvetäjä ellei erota 10-13 vuotiasta nelikymppisestä. Joku koira haudattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä: Jos on tuo kuvien nainen, niin hänellähän on nähtävästi isot rinnatkin, ainakin joku D-kuppi. Miten kukaan voi luulla häntä lapseksi?
Mulla oli D-kuppi kun olin 13v. Menkat alkoi 11 vuotiaana. Pituutta oli 166cm. Ei se tissien koko tai pituus kerro ikää. Osa kehittyy aikaisin ja osa vähän myöhemmin. Yleisesti ottaen tyttöjen murrosikä on aikaistunut.
Ehkei koko mutta roikkuvuusaste kylläkin. Kenenkään 13 v tytön rinnat eivät roiku tuolla tavoin olivat ne sitten minkä kokoiset tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkei koko mutta roikkuvuusaste kylläkin. Kenenkään 13 v tytön rinnat eivät roiku tuolla tavoin olivat ne sitten minkä kokoiset tahansa.
Alastomia rintojako pitäisi nyt kerhojen vetäjät alkaa tarkistamaan?
Vierailija kirjoitti:
En nyt jaksa lukea juttua uuddelleen, mutta eikös siinä mainittu että naista on joskus haastateltu lehdessä tms? Mahtaako siis olla lyhyt ja näyttää kasvoiltaan tosi nuorelta.
Luulisi nyt kuitenkin että jotkut hälytyskellot olisivat soineet noilla ketkä tuolla töissä on.
No mutta eikö iltapäiväkerhossa olla yleensä 7-8 vuotiaita. Kukaan nelikymppinen nainen ei voi mennä 8-vuotiaasta-
Vierailija kirjoitti:
Muistan että Kuopiossa oli aikuinen mies 14-- 15 vuotiaitten kanssa samalla luokalla jossain opinahjossa. Siitä oli joku vanhemmista jo valittanut. Sitten tämä miesoppilas sekosi ja tuli kesken tunnin luokkaan ja alkoi miekalla surmata tyttöjä. Opettaja haavoittui pahasti käteen ja muistan että yksi tyttö kuoli miekan iskuun ym. kamalaa. Miesoppilas oli jo käynyt teknistä Ammattikorkeakoulua hyvin arvosanoin , mutta oli nyt kertaamassa jotain aineita. Jostain sain mielikuvan että olisi kai sairastellut välillä. Siis oli todella vaaraksi lasten luokalla.
Nyt muistat kyllä väärin. Kyseessä ei ollut 14-15 vuotiaat, eikä peruskoulu. Tais olla ammattikoulu tai vastaava jossa tämä sattui. Kuollut oli aikuinen nainen, ei mikään alaikäinen tyttö. Hyökkääjä oli samaa ikäluokkaa luokkakaveriensa kanssa.
Ei liity se tapaus tähän nyt mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Linkki kuvaan? Tai vihje mistå voi löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on oikeasti aikuisen näköinen. Tuolla on kuva ja nimikin. Muutama sivu takaisin päin löytyy.
Heitänpä asian toistepäin.
Olen 50+ ja harmittaa oman kropan lösähtäminen kovasta lähes päivittäisestä fyysisestä rääkistä huolimatta. Olen sellainen tasapaksu pullukka. Isot rinnatkin on, mutta niin on vyötärökin. Pallomaha roikkuu (miten sekään edes on mahdollista?). Jalat ja niska paksut. Allit. Saan itseni laihdutettua vain hetkellisesti äärettömällä rääkillä, mutta sitten taas kilot ja makkarat palaavat.
Mutta kun nykyään on samanmallisia nuoriakin! Mä olin sentään hoikka 25-vuotiaaksi asti. Mitä näistä nuorista tulee keski-ikäisinä? Joillakin on jopa kaksoisleukaa, mitä mulla ei sentään ole.
Että harvinaisen samanmallisia me nykyajan pullukat ollaan, iästä ja sukupuolesta huolimatta. (Minkä takia arvelen tämän johtuvan ravinnosta.) Ja esim. Mikko Tökä Töyssy menee ihan hyvin pulskasta naisesta Putouksessa.
Olen samaa mieltä. Ravinto on jotenkin "amerikkalaistunut" ja niin kansakin.
Mutta kyllä meistä punkeroistakin erottaa millä kymmenellä mennään. Lapset on paksuinakin lapsen näköisiä. 20-35v on ehkä sellainen että vaikea sanoa. Missään nimessä liki 40v lyllerö ei näytä 13v lylleröltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisen ihmisen paikka ei ole lasten kerhossa teeskentelemässä lasta. Vaikka kuinka olisi inkkarit pudonneet kanootista. Edes säälistä ei pidä lähteä kenenkään harhoihin mukaan.
Jos tässä maassa jokainen mieleltään järkkynyt saisi tehdä omien sairauden oireiden kanssa ihan mitä huvittaa, niin aika äkkiä oltaisiin pisteessä missä kukaan ei ole turvassa.
Ylen jutussa sanottiin, että kerhon ohjaajat kyllä epäilivät jotain, koska nainen poikkesi keholtaan muista lapsista, mutta hän ei toisaalta myöskään näyttänyt sen ikäiseltä minkä ikäiseksi paljastui. Hänen käytöksensä oli myös ollut niin lapsekasta kuten myös pukeutuminen ja kampaus, että asia jäi siihen. Ilmeisesti siis ei ollut mitenkään ilmiselvää, että kyseessä on aikuinen. Tämä tapaus on sen verran ennenkuulumaton, että olisi varmaan ollut aika korkea kynnys mennä sanomaan, että eihän tuo ole oikeasti lapsi.
Kyllä todellakin näyttää ikäiseltään ellei jopa vanhemmalta, joten siitä tässä ei nyt voi kiikastaa. Näyttää varmasti vanhemmalta kuin monien kerhoa käyneiden lasten äidit, että joku tässä nyt mättää ja pahasti. Edes maailman sokein ja hyväuskoisin ei voisi kuuna päivänä erehtyä luulemaan häntä alle nelikymppiseksi.
Kukaan meistähän ei voi tietää, onko kyseessä sama nainen jonka kuvia tänne on linkitetty, ellei ole henkilökohtaisesti jotenkin tuntenut asiaan liittyviä ihmisiä. Netissä leviävät helposti perättömätkin väitteet, joten ei täällä voi varmasti sanoa kenestä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, tosin menkat alkoi jo aikaisemmin. Minua on alakouluikäsenä luultu aikuiseksi.
Mutta onko tässä tapauksessa mahdollista, että kerhon ohjaaja olisi vain ollut tyytyväinen, kun on enemmänkin aikuisia mukana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😦 😧 😮 😲Apua ei ole totta, siis epäilivät jotain, että nainen poikkesi keholtaan muista lapsista😦 😧 😮 😲Kiesus sentään tämän maan touhuja, mihin Suomi on menossa😦 😧 😮 😲kuka ja mistä tätä hulluutta johdetaan.
Poikkesi keholtaan, mutta ilmeisesti kuitenkin naamasta ei näyttänyt aikuiselta ja käyttäytyi kuin lapsi. Minullakin oli ala-asteella koulukaveri, jolla olivat alkaneet murrosiän merkit kehossa todella aikaisin, oli myös huomattavan pitkä. Poikkesi keholtaan muista samanikäisistä tosi paljon. Varmaan ovat kerhossa ajatelleet, että kyse on jostain tällaisesta.
Joo, on olemassa tuollainen mahdollisuus, ja muutenkin vartalon muotoihin liittyvät asiat ovat etenkin esiteineille ja teineille usein TODELLA herkkiä. Joten miten sitä edes aloittaisi keskustelun aiheesta "oletko oikeasti sen ikäinen kuin väität olevasi, kun sun kroppa on siihen nähden vääränlainen"? Tai yhtäläisesti vanhemmille. Superaikainen murrosikä voi johtaa liian aikaiseen aikuisena kohtelemiseen muutenkin ja olla siksi hankala asia lapselle itselleen, joten saattaisi olla vanhemmillekin herkkä paikka. Jos siis henkilö käyttäytyy kuin lapsi, eikä aiheuta kerhossa mitään erityistä häiriötä, niin erittäin vaikeahan tuollaiseen on puuttua.
Vaihtoehto a) lähetä kotiin lomake, jossa kysellään onko jotain huomioitavaa
B) kutsu vanhemmat paikalle vanhempainvarttiin
C) kysele tytöltä missä koulussa käy, mitä harrastaa
D) soita tytön koululle ja esitä kysymyksesi sinne.
Ei koulu saa oppilaista kertoa ulkopuolisille, ei edes kerhotädeille. Joten ihan turha soitella sinne ja kysellä. Eivät kerro mitään ja hyvä niin. Olis aika karmeeta jos kelle tahansa kyselijälle kerrottais lapsesta ja tämän asioista. Ja harvemmin kerhoissa on mitään vanhempainvartteja, ei ne kuulu harrastuksiin eikä ne ole pakollisia.
Jotain mätää tässä keississä on. Ja jännä juttu, että just uutisoitiin siitä hyväksikäytöstä Vaasan srk:n kerhossa.
Jotain tästä 40v tapauksesta jätetään nyt tietoisesti kertomatta. Alan huolestua toden teolla. Onko evlut-kirkossakin pedo-meininkiä ja salailua katolisen kirkon tapaan?