Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan miehen tekemään kotitöitä, kun mulla menee vauvan kanssa aikaa.

Vierailija
11.02.2023 |

Oon niin veetuuntunut tohon ukkoon. Mulla pieni lapsi ja oon ihan poikki ja loppu.
Mies valittaa kun kotona on vähän sekaista eikä ruoka ole valmiina kun se tulee kotiin. Minä olen ollut puistossa lapsen kanssa että se saa raitista ilmaa, niin mies suyttää et olen vauva kerhon kanssa lounaalla ja kahvilla. Ja mun äiti tulee auttaan niin meneehän senkin kanssa aikaa.
Miten saan miehen tekemään enempi kotitöitä????
Ja älkää tulko sanoo et se tekee miesten töitä. Nyt on 2023 ei oo erikseen miesten ja naisten töitä, kyllä mieskin pitää auttaa kotona.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tee nyt hyvänen aika sitä lounasta niin paljon että syötte koko porukka siitä illallakin. Ja lapsen päiväunien aikaan otat puoli tuntia tehdäksesi kotitöitä. Meillä kyllä kävelemään opetteleva osallistui oikein mielellään tiskien ja pyykkien laittoon yms.

Vierailija
22/53 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa otta ero, turha stressata aikuislasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin miehen pitää "auttaa"?

Äh.

Älä saivartelet. Kerro mieluummin Aapeelle se vinkki.

Ei kaikki Ile niinkuin sinun miehesi. Ei kaikki vaan automaattisesti tee.

Maailmassa saattaa olla vielä monta sohvakeisaria. Ehkä? Kuin semmosen saa sieltä ylös? Ja että itte ymmärtäisi?

Vierailija
24/53 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mun pitäisi tehdä miehellekin ruuat?!?!

Ap

Onko tämä mies lapsen isä? Oletteko perhe? Syöttekö koskaan yhdessä ruokapöydässä kaikki kolme? Jos sinä olet päivät siellä kotona ja jokatapauksessa teet ruokaa, miksi et tee myös perheenne isälle?

Vierailija
25/53 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona syöminen on tolkuttoman kallista.  Lounas kotona tulisi halvemmaksi ja siitä riittäisi illallekin.

Vierailija
26/53 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tee nyt hyvänen aika sitä lounasta niin paljon että syötte koko porukka siitä illallakin. Ja lapsen päiväunien aikaan otat puoli tuntia tehdäksesi kotitöitä. Meillä kyllä kävelemään opetteleva osallistui oikein mielellään tiskien ja pyykkien laittoon yms.

Minä nukun päikkärit lapsen kanssa. Mulla on ainoa hetki omaa aikaa iltaisin, kun mies on lapsen kanssa, niin tulee valvottua tosi myöhään useimmiten. Tarviin aamu- ja päiväunet. Oikeesti, mun pää hajois jos en sais omaa aikaa lukea, kattoa sarjoja olla somessa.

Nytkin oon ihan poikki kun oon hereillä tähän aikaan vaikka on lauantai. Mies herätti kun nousi ylös seiskalta. Antais edes mun nukkua!!!

Ap

Vierailija
27/53 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity ihan kaikessa rauhassa vauvaan ja itseesi ja nauti siitä ajasta.

Antaa miehen urputtaa. Sellasia ne on.

Vierailija
28/53 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko tämä mies lapsen isä? Oletteko perhe? Syöttekö koskaan yhdessä ruokapöydässä kaikki kolme? Jos sinä olet päivät siellä kotona ja jokatapauksessa teet ruokaa, miksi et tee myös perheenne isälle?

Mä laitan mikrossa lounasta tai lämmitän eilistä.

Ap

29/53 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon ap miehesi teki kotitöitä ennen lapsen syntymää?

Vierailija
30/53 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koska olette perhe, ette kämppiksiä. Perheelle tehdään ruoka ihan kaikille, ei itselle.

Vierailija
31/53 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee vaa jatkaa unias....siinä ehkä sivussa saattaa tulla jotakin epämääräistä mutinaa.

Toisesta korvasta vaa sisää ja toisesta ulos : D

Vierailija
32/53 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä nukun päikkärit lapsen kanssa. Mulla on ainoa hetki omaa aikaa iltaisin, kun mies on lapsen kanssa, niin tulee valvottua tosi myöhään useimmiten. Tarviin aamu- ja päiväunet. Oikeesti, mun pää hajois jos en sais omaa aikaa lukea, kattoa sarjoja olla somessa.

Nytkin oon ihan poikki kun oon hereillä tähän aikaan vaikka on lauantai. Mies herätti kun nousi ylös seiskalta. Antais edes mun nukkua!!!

Ap

Eli provohan sä olet.

Vierailija
33/53 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap et tee itsekään kotitöitä. Kuka ne sitten tekee teillä?

Vierailija
34/53 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On tottakai. Ollaan oltu naimisissa kolme vuotta ja asutaan omakotitalossa niin kai me ollaan perhe : DDDDD

ja syödään yhdessäkin, joo. Musta on ihanaa kun mies laittaa viikonloppuisin mun lemppareita!!! Tai tilataan woltista sushia, ihan parasta! Musta elämässä pitää olla hyviä hetkiä ja iloa!!!

Rupeen nyt nukkuun, kun valvoin kahteen eilen illalla ja katoin sarjoja.

Oli kiva jutella!!!

Ap

Vierailija
35/53 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On tottakai. Ollaan oltu naimisissa kolme vuotta ja asutaan omakotitalossa niin kai me ollaan perhe : DDDDD

ja syödään yhdessäkin, joo. Musta on ihanaa kun mies laittaa viikonloppuisin mun lemppareita!!! Tai tilataan woltista sushia, ihan parasta! Musta elämässä pitää olla hyviä hetkiä ja iloa!!!

Rupeen nyt nukkuun, kun valvoin kahteen eilen illalla ja katoin sarjoja.

Oli kiva jutella!!!

Ap

Moikkeli ap! Hyviä aamu unia sulle!

Vierailija
36/53 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sun aika kuluu? Ulkonako kökit sen lapsen kanssa aamusta iltaan?

Tiskarin tyhjentäminen ja täyttö vie 5-10min, pyykkihuoltoon noin 10min max (pyykit koneeseen, ripustus kuivumaan ja viikkaus kaappiin), siivous max tunti jne.

Päävastuu kotitöistä on luonnollisesti kotonaolevalla.

No johan mä just kerroin. Yleensä aamulla kun mies lähtenyt töihin nukutaan vielä pari tuntia lapsen kanssa. Sitten heräillään ja annan lapselle sosetta. Jos on kahvia jäljelle juon kupillisen. Suihkutellaan ja puetaan. Puolelta päivin mennään ulos puistoon tai vaunulenkille kaveriäitien kanssa. Käydään kahvilla tai lounaalla. Kotona päikkärit ja iltapäivällâ leikitään ja luetaan. Lapsi opettelee kävelemään niin sitä pitää vahtia koko ajan ettei se satuta. Ja tossa välissä kyllä teen lounasta ja syötän lapsen.

Ap

Miksi teet vain itsellesi ruokaa?

Vierailija
37/53 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan outoja vastauksia!?

Tietenkin miehen kuuluu tehdä osuutensa kotona, ei "auttaa" . Ei se pyykki- tai tiskikoneentäyttö vie mieheltäkään kuin 5min tai roskien vienti ulos. Tai hoitaa vauvaa/leikkii taaperon kanssa että sinä voit sen tehdä. Sekin on osallistumista.

Mu.mn mielestä on todella hienoa että olette paljon ulkona! Se tekee hyvää kummallekin.

Kaikki lapset ei nuku 3h päikkäreitä (omat 2x 30 min) jolloin sitäkään ei ehdi siivoukseen käyttämään. Yövalvomisten takia olisi ihanaa itsekin pysähtyä hetkeksi.

Kun on 1 vauva sitterissä pystyy hyvin tekemään ruokaa mutta juuri ryömimään/kävelemään oppineen kanssa toinen tilanne. Se vaatii jo enemmän eforttia. Ehkä miehesi voi olla lapsen kanssa illalla kun teet parin seuraavan päivän ruuat hautumaan uuniin/hellalle? N 20 min? Tai sinä pienen kanssa ja mies tekee sen ruuan? Näin seuraavat 2pv vain nopea lämmitys ja vähemmän stressiä.

Perheen työt kuuluu molemmille, äitiyslomalainen ei ole kotiorja

t 4:n äiti

Ei ole se työssäkäyväkään. Kotona oleva vanhempi hoitaa oman osansa, lapset eivät sitä ole.

Vierailija
38/53 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kotona oleva voisi ruokahommat hoitaa. En muutenkaan ymmärrä, miksi ei olisi aikaa. Mutta asiat pitää osata priorisoida. Kyllä meillä kotona oleva hoiti kotitöitä pääsääntöisesti.

Ja kyllä, olen itse ollut ihan yhtä kauan kotona lasten kanssa kuin lasten äitikin, 2,5 vuotta.

Huomasin kyllä, että naisilla se asioiden priorisointi ja tekeminen jäi kyllä ajatteluasteelle.

39/53 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sinulle ehdotus: Pyydä kuule sitä 'ukkoasi' lukaisemaan ja katselemaan tämä koti-isän päiväkirja ja kerro myös minun olevan miehenä todella väsynyt ja kypsä hoitaessani perheessä muutaman vuoden ajan perinteisesti äidille kuuluvia työtehtäviä. Todella raskaalta ’duunilta’ vaikuttaa tämä äidin osa. Jos mies tekee päivisin ’miesten töitä’ ja nainen ’naisten töitä’, tai päin vastoin, niin silloin olisi hyvä jakaa kotityöt. Muussa tapauksessa tulisi joustaa tapauskohtaisesti. Jos on 'ronkelin sorttinen ukko', niin pyydä vaikka 'ronkraalaamaa' mitä tekee kunhan osallistuu arjen pyörittämiseen. Tämä on oma mielipiteeni. Tärkeintä on saada toinen osapuoli ymmärtämään miten paljon työtä hyvään heteropuolisoiden lapsiperheen elämään kuuluu ja miten siihen panostettu työ tuottaa myöhemmin tasapainoisia ja normaaleja yksilöitä yhteiskuntaan. Vauva.fi -palstan linkki asiaan, minkä haluan 'ukkosi' lukevan ja katsovan, jotta ymmärrätte pitää yhtä tässä asiassa on https://www.vauva.fi/keskustelu/5001781/onko-muilla-monilapsisilla-maal… - ja saat jakaa linkin myös muille perheellisille samaa asiaa pohtiville. Ei mikään ihme, että äidit väsyvät kun miehetkin väsyvät tässä menossa.

Vierailija
40/53 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksillä kiristystä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän