Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meneekö yli 60 vuotiaat nukkuun jo 21-22 maissa?

Vierailija
10.02.2023 |

Nukuttaako erilailla tuossa iässä? Uteliaisuudesta kysyn. :)

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 61 vuotias, otan unilääkkeet klo 22.00 ja nukkumaan klo 23.00.Herään aamulla n. klo 8

Vierailija
82/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva herätä aamulla klo 6 tekemään mitä.

Kesällä menen tuohon aikaan kasvimaalle ja puutarhaan. Aina jotain hommaa siellä on. Kiertelen tontin ja kattelen, sitten aamukaffetta. Nukkumaan menen puolen yön pintaan. Talvella eri kun pimeää ja kylmää ulkona, nukun puoli kahdeksaan. N72

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmiten olen alkanut potea unettomuutta, nimenomaan en saa unen päästä kiinni kuin vasta aamuyöstä. Heräilen myös yöllä.

Aamulla väsyttää mutta onneksi se menee ohi.

Ap, sinulla on outo käsitys kuuskymppisistä!

Etkö tiennyt, että vanhukset eivät tarvitse enää paljon unta, ja heille riittää muutaman tunnin yöuni? Vanhukset heräävät usein jo viideltä aamulla,vaikka ovatkukkuneet yli pulen yön.

Vain hoitokodeissa ihmiset "laitetaan nukkumaan" klo 19, heti iltapalan jälkeen.

Tämä on aika hirveä vääryys!

Kyllä vanhukset tarvitsivat pitemmän unen 7-9 tuntia yössä.  Unen antama palautuminen vie pitempään kuin nuorena.

Moni menee nukkumaan jo 9 jälkeen ja sitten nousee aamulla hurjan  aikaisin.

Työelämässä vielä ollessani n. 7 tunnin unet riittivät hyvin. Nyt 72 v. riittää 6 tuntia oikein hyvin. Ikinä en ole 9 tuntia osannut nukkua. En todellakaan tarvi mitään palautumisia, kun herään nousen ylös ja olen virkeä ja se on se kuusi tuntia.

Vierailija
84/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan mene! Näin vähän yli kuusikymppisenä menen nukkumaan paljon myöhemmin kuin töissä ollessani. Onneksi voi aamuisin nukkua pikään ja nauttia rauhassa aamusta.

Aamu on jo ohi jos nukkuu pitkään. Kesällä tykkään valtavasti olla jo kello 5-6 hereillä, aikaiset aamut ovat itselle suuri nautinto lapsesta asti. Talvella menen joskus klo 1 nukkumaan ja herään 7-7.30, mitäpä pimeässä katselisi ja ulkona on talvella kylmänkalseaa. Eläkeläinen olen.

Vierailija
85/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen koko  elämäni mennyt nukkumaan 22 maissa, jopa vähän aiemmin.

Toisaalta nuorempana heräsin viimeistään kuudelta - aina. Nyt vanhemmiten ennen viittä. Onneksi rakastan rauhallisia hiljaisia aamuja, erityisesti kesällä. 

Mies kupeksii 02 saakka ja herää arkisin 7.30, vkl 9. 

Vierailija
86/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen mentiin jo kahdeksan jälkeen mutta me ei kyllä nukuttu vaan rakasteltiin. Kolme kertaa vuorokaudessa on aika hyvin tän ikäisille. Ihmiset vanhat, suhde nuori 👍🏻

Vierailija
87/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni menee yhdeksän aikaan nukkumaan ja herää viideltä. Anoppi menee miehensä kanssa taas klo 1 ja hän herää klo 8. Molemmat sanoo, että unen tarve on vähentynyt.

Vierailija
88/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei todellakaan mene, on 67v. Mie käyn nukkumaan viimeistään kymmeneltä, mies valvoo yli puolen yön.

Vierailija
89/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma siinä ettei nukuta koska unen tarve vähenee radikaalisti ja siihen on vaikea sopeutua, kuusi tuntia on normaali ikääntyneelle, lääkkeitä syövät nukkuvat sitten enemmän. 

En  syö läkkeitä, ulkoilen paljon.En tupakoi en käytä alkohoolia. Menen nukumaan kello 21-22 välillä.Talviaika nukun 8 h.Kesä aika nukun 7h.Tv ja dikimaailma ei halitse elämääni.

Vierailija
90/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ennen yritin aina mennä tuohon aikaan,mutta nykyään se 0n jossain tuolla vähän ennen puoltayötä. Eläkkeelle jäätyä olen nukkunut keskimäärin 10 tunnin yöunet.

Minulla sama.