Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meneekö yli 60 vuotiaat nukkuun jo 21-22 maissa?

Vierailija
10.02.2023 |

Nukuttaako erilailla tuossa iässä? Uteliaisuudesta kysyn. :)

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 32v ja menen nukkumaan 21-22. Usein myös viikonloppuisin. 

Arkena herätys 6.15 ja viikonloppuna hyvä pitää kiinni samasta rytmistä.

Vierailija
62/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmiten olen alkanut potea unettomuutta, nimenomaan en saa unen päästä kiinni kuin vasta aamuyöstä. Heräilen myös yöllä.

Aamulla väsyttää mutta onneksi se menee ohi.

Ap, sinulla on outo käsitys kuuskymppisistä!

Etkö tiennyt, että vanhukset eivät tarvitse enää paljon unta, ja heille riittää muutaman tunnin yöuni? Vanhukset heräävät usein jo viideltä aamulla,vaikka ovatkukkuneet yli pulen yön.

Vain hoitokodeissa ihmiset "laitetaan nukkumaan" klo 19, heti iltapalan jälkeen.

Tämä on aika hirveä vääryys!

Kyllä vanhukset tarvitsivat pitemmän unen 7-9 tuntia yössä.  Unen antama palautuminen vie pitempään kuin nuorena.

Moni menee nukkumaan jo 9 jälkeen ja sitten nousee aamulla hurjan  aikaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iltavirkku melkein 60-kymppinen ja en mene koskaan tuohon aikaan nukkumaan. Arkisin, kun pitää herätä töihin, niin on pakko mennä ennen puolta yötä, jotta jaksaa herätä klo 8. Minulla on työkavereina paljon nuorempia kuin minä jotka jostain syystä aloittavat työpäivänsä hemmetin aikaisin aamulla esim. 6.30 tai 7.00. Ja he menevät sitten myös illalla aikaisin nukkumaan. Mitähän nuo tekevät sitten vanhempana eläkkeellä, ovat luultavasti hereillä joka aamu klo 5.

Vierailija
64/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä muista, mut meikäläinen menee arkisin nukkumaan klo 20.30.

Enpä paljon myöhempään mene viikonloppuisinkaan.

Aina klo 21-21.30.

SAMOIN, 20.30 uutiset ja kohta heti nukkumaan, aamulla herään 5-5.30 aikaan, oli sitten loma tai ei. Aamut on parhaita, ehtii nauttia pihalla olosta, linnunlaulusta ja muista luonnon tarjoamista ennen töihin lähtöä.

Vierailija
65/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, me parhaassa iässä olevat lähdemme diskoon iskemään parikymppisiä pimuja.

Loppuyö menee nusutellessa...

Vierailija
66/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella omituinen kysymys.

Ennen kymmentä mennään nukkumaan kehdosta hautaan, olen 70-luvulta.

Nukahdan aina ennen puolta yhtätoista.

Vierailija
67/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen iltavirkku melkein 60-kymppinen ja en mene koskaan tuohon aikaan nukkumaan. Arkisin, kun pitää herätä töihin, niin on pakko mennä ennen puolta yötä, jotta jaksaa herätä klo 8. Minulla on työkavereina paljon nuorempia kuin minä jotka jostain syystä aloittavat työpäivänsä hemmetin aikaisin aamulla esim. 6.30 tai 7.00. Ja he menevät sitten myös illalla aikaisin nukkumaan. Mitähän nuo tekevät sitten vanhempana eläkkeellä, ovat luultavasti hereillä joka aamu klo 5.

Kyllä, klo 5 elämäni läpi olen herännyt, eläkkeellä ollut jo hyvän tovin. Ylös noustaan 5 jälkeen kun herätään. Miten tämä liittyy eläkkeellä oloon tai mihinkään muuhunkaan, jokaisellahan on omanlaisensa  sisäinen kello.

Vierailija
68/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen mennessä yritän. Aamulla herään seiskalta.

Vierailija
69/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin 22:00 sänkyyn ja 5:30 ylös töihin. Viikonloppuna tietenkin voi mennä puoleen yöhön ja vastaavasti aamulla myöhempään ylös.

Vierailija
70/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin menisin, mutta saatan tulla juuri iltavuorosta. Silloin ei saa unta ennen puolta yötä.

Olen 63 ja näyttää siltä etten kovin myöhään jaksaisi enää valvoa. Päivän paras hetki on nukkumaan meno.

Vierailija
71/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne teini-iän uniongelmat helpottaa viimeistään parikymppisenä. Ei tarvitse odottaa vielä 40 vuotta.

Vierailija
72/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ihmiset nukkuu vähemmän. No sellasista tosi vanhoista en tiedä. Ne ehkä menee nokosilla aikasemmin mutta minä ainäkin valvon myöhään.Samoin kun seitsemänkymppinen ukkoni.

Vierailija
73/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisasta mennä nukkumaan ajoissa. Kyllä et Jaksaa kello 4 ylös nousta. Olo on virkeä, aamu on parasta aikaa.

Vierailija
74/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmiten olen alkanut potea unettomuutta, nimenomaan en saa unen päästä kiinni kuin vasta aamuyöstä. Heräilen myös yöllä.

Aamulla väsyttää mutta onneksi se menee ohi.

Ap, sinulla on outo käsitys kuuskymppisistä!

Etkö tiennyt, että vanhukset eivät tarvitse enää paljon unta, ja heille riittää muutaman tunnin yöuni? Vanhukset heräävät usein jo viideltä aamulla,vaikka ovatkukkuneet yli pulen yön.

Vain hoitokodeissa ihmiset "laitetaan nukkumaan" klo 19, heti iltapalan jälkeen.

Tämä on aika hirveä vääryys!

Kuusikymppinen ei ole vanhus.

Vierailija
75/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään nukkumaan klo 19:30. Kolmekymppisiä ollaan.

Vierailija
76/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, me parhaassa iässä olevat lähdemme diskoon iskemään parikymppisiä pimuja.

Loppuyö menee nusutellessa...

Sitten heräät ja luulet unen olevan totta.

Vierailija
77/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä menin nukkumaan klo 3.00,heräsin klo 8.00. Yöunet enimmäkseen 5-6 tuntia. N.65 v.

Vierailija
78/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset menee nukkumaan ja nuoriso nukkuun.🤯

Vierailija
79/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma siinä ettei nukuta koska unen tarve vähenee radikaalisti ja siihen on vaikea sopeutua, kuusi tuntia on normaali ikääntyneelle, lääkkeitä syövät nukkuvat sitten enemmän. 

Vierailija
80/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 maissa yleensä.