Meneekö yli 60 vuotiaat nukkuun jo 21-22 maissa?
Nukuttaako erilailla tuossa iässä? Uteliaisuudesta kysyn. :)
Kommentit (90)
Joko teidän kuusikymppiset nukahtavat jo klo 21 jälkeen, pitääkö laulella tuutulaulua ennenkuin nukahtavat?
Olen 63 ja menen nukkumaan 3 - 4:n aikaan ja nousen ylös puolen päivän maissa. Ihanaa, kun saa valvoa ja nukkua oman rytmin mukaan.
Mies 64v. valvoo n. 2.00-3.00 asti. Mä menen aikaisemmin nukkumaan.
Mulla ainakin luuppaa silmäluomet jo nyt. Normaalisti herään vähän yli 5 arkisin.
M36
Kysyttiin et monelta nukkuun? Ei nukkumisesta ollu mitään puhetta.
Olen 60v ja en saa unta ennen 24.00. Toivoisin nukahtavani aiemmin. Mieheni nukkuu klo 20.00.
Yli 60 vuotiaat ovat vielä työelämässä. On mentävä viimeistään klo. 23.00 nukkumaan.
Olen 63v.Olen just päässyt eläkkeelle.
Menen nukkumaan siinä yhden aikoihin.
Näin nelikymppisenä menen nukkumaan ysiin mennessä. Varmaan sama kuuskymppisenäkin.
Minä 42v menen nukkumaan tuohon aikaan.
65v äitini menee klo 21 nukumaan, 70v isäni valvoo vielä 23-00 paikkeille. Isä tosiaan ottaa torkkuja pitkin päivää työpaikallaan (on yksinyrittäjä, töissä 7-21 joka päivä mukaanlukien pyhät).
Ei todellakaan mene! Näin vähän yli kuusikymppisenä menen nukkumaan paljon myöhemmin kuin töissä ollessani. Onneksi voi aamuisin nukkua pikään ja nauttia rauhassa aamusta.
Vierailija kirjoitti:
Nukkumaanmeno riippuu, moneltako aamulla pitää herätä. Pyrin nukkumaan vähintään 6 tuntia yössä.
Sama. Kun herätys on 4.30, niin kummasti se uni alkaa tulla klo 20-21.
Mun kahdeksankymppiset vanhemmat valvovat pitkään. Äiti menee nukkumaan joskus puoliltaöin ja isä muutama tunti sen jälkeen. Äiti ei koskaan ole hereillä ennen puoltapäivää ja isä herää joskus iltapäivän puolella.
Minä alan nukkumaan klo 10. Ikä 76. Työelämässä säännöllisesti. Yötyö.
Nyt elokuussa jään eläkkeelle.
Revi ap siitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 63 ja menen nukkumaan 3 - 4:n aikaan ja nousen ylös puolen päivän maissa. Ihanaa, kun saa valvoa ja nukkua oman rytmin mukaan.
Samoin. N67.
Äitini menee nukkumaan 23 aikaan ja isäni saattaa valvoa 1-2 katsoen jotain ohjelmia suoratoistopalveluista.
Molemmat eläkkeellä.
Äitini myös herää tuntia tai kahta aiemmin aamulla. Joskus menevät tosin samaan aikaan nukkumaan. Mutta harvemmin.
Menen sänkyyn n.22.30 tai vähän ennenkin. Mies tulee perässä ja siinä jutellessa vierähtää vielä tunti, ennekuin nukkumista voi ruveta edes miettimään.
Mun mutsi 62v, hänen miesystävänsä ja heidän ystävänsä kaikki valvovat helposti vaikka sinne aamukuuteen. Yleensä kun olen ollut kylässä, mennään molemmat mutsin kanssa nukkumaan siinä klo. 02-03 välillä, jos ei ole vieraita siis. Ollaan molemmat aina oltu yöeläjiä.
Ei tietoa kuuskybäsistä, mutta me viiskybäset ollaan arkisin jo klo 22 taju kankaalla. Klo 5 aamulla herätys ja silti ollaan aina univeloissa. Tänäänkin nukuttiin päikkärit työpäivän jälkeen. Ikä ei ole vain numero.