♥ SUURPERHEKUUMEILIJAT ♥ viikko 47
Kommentit (55)
Heipä hei urheat suurperheiden äidit, potkaistaanpas tämäkin viikko käyntiin. Joku tuolla viime viikon pinossa kyseli tuosta vauvakuume asiasta, ja täytyy kyllä omallakin kohdalla todeta, että tämä on kyllä aika käsittämätön tauti... en keksi yhtään järkisyytä kuumeilla viidennettä vauvelia! Edellinenkin vielä valvottaa ja just vasta sain poijan tissistä työllä ja tuskalla irti. Työelämä vaatisi oman panoksensa, luovaa työtä kun teen ihan omissa nimissä, eli varmoja palkkapäiviä ei kohdallani olekkaan! Ikääkin jo alkaa tulla, kohta 38 plakkarissa, Asuntokin jäisi ehkä pieneksi jne jne... MUTTA koskaan ei ole ollut näin kova vauvakuume. Onneksi kuukautiset antavat vielä odottaa pitkän imetyksen jälkeen (1,5v.) että kerkeää miettimään asian loppuun asti. Ei kyllä taida enään mun pää kääntyä, välillä tämä kuumeilu yltyy ihan kivuksi asti. On kyllä tietenkin myös päiviä, jolloin tuntuu että ei tästä nelikostakaan suoriudu, saatika vielä lisää nakeroita maailmaan. Vaan on ne vaan niin ihania, ja suuressa perheessä kasvaa mukavia, tasapainoisia, toiset huomioonottavia lapsukaisia!! joten plussaonnea kaikille ja se tätihän voisi pikkuhiljaa merkitä minutkin ajoreitiinsä..
MonaLisa ja neljä natiaista
Käväsin tuolla esittelypinossa jo näyttäytymässä, kai mukaan mahtuu?!
Aiemmin kirjottelin tuolla neliapiloissa joskus enemmän, joskus vähemmän, mutta ilmeisesti se pino on herkkä kuivahtamaan ja täällä on aikas monella toiveissa se neljäs, niin voipi jakaa kokemuksia ja ajatuksia asiasta.
Meillä on yritys ollut päällä jo jälkivuodon loputtua;) kuopus syntyi helmikuussa tänä vuonna ja " eka satsi" on tuplat, niistä tietenki hirveesti seuraa ja tappelukaveria toisilleen, niin olishan se ihanaa jos tällä nuorimmaisella olis sama tilanne ja yhden pikkusen vielä haluaisin, ennenkun kerkiän kovin vanhaksi.. Neljäs olis kyllä viimenen, sektion yhteydessä saavat laittaa piuhat kiinni, syystä että mulla kohtu paikoin ohentunu, eikä välttämättä kestä ainakaa kovin montaa leikkausta, mulla siis kaks sektiota takana, eka kiireellinen ja toka hätäsektio eli leikkaus automaattisesti edessä seuraavalla kerralla.
Toivotaan että kohta nappaa kaikilla, mulla tuli kunnon menkat viimein (kuus viikkoo sitten oli kolmen päivän minivuoto, josta ei oikeen tienny mitä se oli..) ja nyt kai menossa sitte kp6 ja illalla aletaan toivottavasti taas harjotukset!;)
Mun tarvii nyt ruokkia tuo juniori, plussaonnee kaikille. Keksikää joku viikon puheenaihe, mä palailen..
Hemppa
Monalisa: kerrohan oitis vinkit miten sait vieroitettua naperon tissistä? Mä kun kuulun siihen rymään, joka ei raaski huudattaa.. mä en pysty. Ja nyt kun sairastaa koko ajan, en edes raaski vaan pikkuinen riippuu tississä kuin apinavauva ;)
Ja töihinhän täältä pitäisi lähteä mutta eipä tästä mitenkään pääse.. No, päätin taannoin, että ellen ole helmikuun loppuun mennessä raskautunut, sit menen takas. Jos pysyisivät muksut terveinä, että voisin lähteä.
Simo-joukot väijyvät taustalla, omissa luolissaan. Ei olla päästetty irti vielä kun pelkäävät sitä tätiä. Ei vaan passaa antaa niiden kovin kauan maata paikoillaan, laiskistuvat ja lihovat eivätkä jaksa uida. Kovin autuas kuorsaus iltaisin kuuluu, että ei auta edes pieni houkuttelu.. (ei taida olla äitee oikein iskussaan) Sanovat vaan, että sillä on joku hormoonihäiriö, ei me turhaan viitsitä laittautua matkaan.
Meilläkin on uhkailtu niitä herra kumiukolla.. sanoivat vastineeksi, että miehen pääkoppa tietää koska on ns. turhareissu, joten taistelukykyisiä yksilöitä ei lähde edes sen 1% vertaa.
Niin, tätirukkahan tuli meille sit kuitenkin. Vähän hössö ja reppanahan se on, avuksi yritti olla mutta sotkuahan se saa aikaiseksi kun ilmoittamatta ennakkoon tulee paikalle.
Kyllä minä sen sinne Isotikrun luo yritän täältä häätää, en vaan ihan heti kehtaa kun on niin kauan ollu poiskin ja väsyny siitä ferrarin pukkaamisesta. Ei kuulemma ollu herrasmiehiä liikenteessä ja naiset ovat olleet tosi häijyjä. Joku oli pakannu kassin ja kartankin lyönyt kouraan, että alahan lähteä.
Meidän Neiti Munasolu aloitti joogan ja kuulemma kirjoittaa päiväkirjaan millaisia siimahäntiä sen luokse yrittää.. sillehän ei kelvannukaan mikä tahansa turjake ..Oli aamulla kasvohoidossa ja jossain leväkääreessä.. pitää kuulemma olla hehkeenä kun on tulossa ne suuret O:päivät. On se sellainen diiva, ei vaivaudu nykyisin kotoaan lähtemään edes joka kuukausi ja nauttii vaan kun toiset rukoilee ja anelee. Millähän sen palauttais maanpinnalle.. jollain terolut-kuurilla, ehkäpä.
Täytynee lähteä pannarinlaittoon.. mitähän sieltä uunista tänään ilmestyy.. hih..
Neppis täysin uupuneena, vauvahaaveet unohduksissa.. Nukku-Matti vain mielessä.
ei ihmeempiä, joululahja juttujen kimpussa. Yritän käsityö ihmisenä tehdä mahdollisimman paljon ite ja sen takia aikainen aloitus :o)
NEPPIS: eipä mullakaan vinkkiä tissittelyn lopettamiseen ole. Meillä nyt poika 2v (joulukuun alussa) käy tissillä vaihtelevia määriä (1-10x/pv)
ja olen yrittänyt huomion kiinnittämistä muualle aina kun tulee " ähhää" pyytämään ja joskus onnistun joskus en mutta kun tuo tissittelyn määrä on niin vähäinen niin olen antanut mennä sitä rataa. Yötissi jätettiin täysin rikkinäisten öiden takia kesäkuussa pois ja se oli kamalat 2 viikkoa HUI!
Eilen sattuikin niin kun Niilo oli tissillä totesi että " oppu" veti paidan tissin päälle vaihtoi kylkeä,nosti paitaani ja sanoi " tää ähhää" eli tissin vaihto :o)
Johtuu tuo tilapäinen loppuminen johtua todella äkäisen tädin vierailusta.
Joku aikaisemmin tuossa sanoi ettei tiedä miksi kuumeilee kun ei järki syytä olisi. Sama täällä talosta loppui huoneet edellisen syntyessä,tilat kohtuu ahtaat, nuorimmainen valvottaa aina välillä rankasti ja on vielä tissillä mutta silti olen ihan hirveän vauvakuumeen saanut ja se vain paheni kun löysin tänne listailemaan :oD Onneksi autossa on tilaa vielä yhdelle.
Niiloakseli kp3
Neppis, kyselit tosta imetyksen lopettamisesta... Se oli todella vaikeaa, koska poika oli 1,5v. ja en ollut vierottanut yötissiäkään aikaisemmin. Tissi oli sen elämän ihanin asia, kukaan meidän lapsista ei ole syönyt tuttia tai pulloa, joten ilossa ja surussa on tarjottu tissiä! muut kolme tajusin vierottaa yötissistä vuoden iässä, mutta tämä juniori jäi siihen laiskuuttani roikkumaan. Vierotus kesti pari viikkoa, eli viikon huusi yöt suoraa kurkkua, toinen viikko jo vähän nukuttiinkin, ja nyt ollaan¨oltu kuivilla jo n. neljä viikkoa! Eli eikun tuumasta toimeen, ainakin suosittelen sen yötissin jättämisen...
MonaLisa
Moi vielä Neppis!
Ikävä kyllä ainakaan meillä ei selvitty vierotuksesta ilman huutoa... kannattaa ainakin vähäksi aikaa laittaa isäntä nukkumaan vauvan kanssa, kyllä se vaavi tietää että turha huudella, ei sieltä iskältä mitään heru. Sisällä pitää itse mahdollisemman umpinaista paitaa, esim. pooloa ettei pientä turhaan kiusaa. maitoa nokkamukiin ja yhteis saunat vähäksi aikaa pannaan. kannattaa etukäteen päättää päivä ja pitää päätös sitten loppuun asti. Tsemppiä! Itsellä tämä kuumeilu lisäsi vauhtia, koska minulla ei ole minkäänlaista hormonitoimintaa niin kauan kuin imetän!
kuopus nukahti päikkäreille vihdoinkin niin mitäs muutakaan äiti tekisi kuin heti nettiin:)
Kyllähän tuo vauvakuume on tosiaan niin vahva tauti että ei siihen ole kuin se yksi lääke: vauva! Välillä tuntuu että ihan kipeää tekee kun niin kova vauvan kaipuu on. Ihmeellistä kun ei siihen järkisyyt tosiaan auta, tosin enpä mä ole järkeillä yrittänytkään, talossa on vielä tilaa ja autossakin kaksi tyhjää paikkaa:) Meillä vaan tuo yritys ei oikein tuota tulosta kun tuntuu että aina suuren O:n aikaan on jotain muuta. Jos ei peltohommat tai sairastelua niin kyllä jotakin estettä on ollut oikealle ajalle. Mutta tässä kierrossa en anna periksi! Kunhan tuo mies vain pysyy terveenä niin ...
Täti alkaa pikkuhiljaa kerätä kamppeitaan ja tällä kertaa aion lähettää sen niin kauas kun pippuri kasvaa. Hävitän sen tietokannasta meidän osoitteen kokonaan ja ilmoitan että takaisin ei ole tulemista kuin vasta reilun vuoden päästä! Näin on.
Joulujuttuja olen minäkin aloittanut. Kovasti mietin että koska sitä pääsisi lahjaostoksille ihan ilman lapsukaisia. Vaikeaa on lahjojen osto jos lapset ovat mukana. Kyllä tuo kuopuskin jo tajuaa jos kärryihin lelupaketin isken. Täytynee siis valjastaa anoppi ja oma äiti lapsenvahdiksi ja sitten shoppailemaan.
Ikkunoita innostuivat isommat tytöt eilen pesemään ja voi kun olin tyytyväinen. Sulassa sovussa pesivät olkkarin ikkunat. Nyt kelpaa viritellä jouluverhot paikoilleen. On se ihanaa kun alkaa nuo vanhimmat olemaan jo noin isoja että haluavat opetella tuollaisia asioita ja onhan heistä jo oikeesti apuakin.
Tämän viikon urakka on leipominen. Kolmonen pitää lastenkutsut sunnuntaina ja aikuisvieraat tulevat varmaan parin viikon päästä niinpä ajattelin joka päivä jotain leipoa tuonne pakkaseen ettei sitten tartte hiki hatussa yhtenä päivänä väsätä kaikkea. Synttärit siis tulossa 1.12.
Sitten, kertokaahan onko joku käyttänyt tuota huuto.nettiä? Kävin eilen ensimmäisen kerran katsomassa sivua ja mietin että kannattaisko ihan oikeesti laittaa jotain myyntiin ja mitenköhän se ostaminenkin mahtaa onnistua? Kokemuksia kaivataan.
Nyt menen hetkeksi istumaan soffalle ja lukemaan.
Medison+5
medisonille
Huutonetin käyttäminen on oikeasti mailman helpoin juttu. Rekisteröidyt vain käyttäjäksi ja ostaminen ja myynti sujuu. Itse sieltä lähinnä retroja metsästän mutta siinä on se huono puoli että ainakin retrojen hinnat nousee pilviin :o( Minun kohdalle sattuneet ostajat sekä myyjät ovat olleet luotettavia ja ennen ostoa tai myyntiähän voi toisen osapuolen tiedoista tarkistaa mitä mieltä muut ovat tästä henkilöstä myyjänä/ostajana olleet eli onko kuinka luotettava.
Hauskaa huutamista!
En minä osaa tältä puolelta kokonaan pois lähteä :/ Kiitos levinia ja Isotikru eilisistä kommenteistanne. Mitään ei siis voi päätellä oireista tai oireettomuudesta. Tänään taas tuntuu muutenkin siltä, että mitäänhän en asialle voi, vaikka jokin olisi pieleen mennäkseen. Mutta silti, kärsimätön kun olen, haluaisin tietää nyt heti, kuka siellä mahassa on, vai onko kukaan.
Medison: minä olen viime aikoina tutustunut tuohon huutikseen ja löytöjäkin tehnyt. On suorastaan hämmästyttävää, kuinka paljon ihmiset myyvät aivan uutta tavaraa. Välillä jopa mietin, että mistähän ne kaikki ovatkaan peräisin... Mutta näin ostajana sen käyttö on äärimmäisen mukavaa. Huudat vain ja jos voitat, niin maksu hoituu verkkopankissa ja muutaman päivän kuluttua on paketti postilaatikossa tai postissa. Mitään en ole vielä myynyt, mutta tarkoitus olisi kyllä. Olen vain niin armottoman huono yleensäkin llähettämään edes postikortteja, että pelottaa ihan, kuinka ripeästi saisin paketit matkaan :) Mutta ainakin ostamiseen siis suosittelen. Ja myös minun kohdalleni on toistaiseksi sattunut vain luotettavia ja mukavia myyjiä.
Meillä on muuten tuo imetyksen lopetus aina ollut ihan lapsilähtöistä toimintaa :) Ovat siis itse lopettaneet, mutta onneksi monen kuukauden jälkeen vasta. Hyvä niin, minäkin kun olen aika onneton huudattamaan.
Mutta nyt on pakko keskittyä hetkeksi kouluhommiin. Ne ovat viime aikoina olleet vähän niin kuin toisella sijalla mun päässäni.
Misti ja nelikko sekä rv 6+2
kellään äitynyt kuume niin pahaksi että olisitte jo mahdollisen tulokkaan nimiä miettineet?
Meillä kun on jo molemmille sukupuolille nimetkin valmiina ;o)
Senkin uhalla että nikki tunnistetaan ja kylällä juorut leviää niin MEILLÄ ALKAA RASKAUDEN ODOTUS!!!! jeeeeeeeee.......
Voi kuinka mä olen onnessani, mieheni oli miettinyt asiaa ja kertoi stten että kuinka mukavaa olisi vielä yrittää.... Eli syön pillereitä viel tän viikkoo ja sit se alkaa.
Meidän pikkuinen tuolla huutelee vaikka pitäisi nukkua, eli täytyy loikkia sinne päin...
plussatuulia kaikille :)
ikionnellinen S
Meillä ei totisesti ole nimiä mietittynä, kaks kertaa on lapsen nimi vaihtunut ihan ristiäisaattona. Meillä tuo nimihomma on aina semmoinen kompastuskivi, kaksosaiset nimet kun lapsilla on.
Väsyttää niin vietävästi, jouduin nousemaan tänäaamuna jo vähän yli viis ja kun eilisiltana menin nukkumaan vasta yhdentoista tienoilla, niin lopputulos on selvä. Taitaa olla parasta kallistaa petiin ja yrittää huomista päivää reippaampana. Tämä päivä meni pääasiassa lorvailuks.
Mitenkäs oli naiset jo toiselle sivulle tipahtaneet.. Ihan hätä jo tuli kun en nähny teitä missään.. oikein piti lähteä etsiskelemään mutta täällähän te ihan rauhassa jutustelette.
Mä koitin olla viime yönä lujana.. ja niin koitti myös kuopus.. heh.. melkoinen tahtojen taistelu. Ukkelilla ei ollu enää eilen kuumetta niin päätin, että nyt ei tarvi yötissiä.. Niinhän se seisoi tikkana pystyssä aina puolen tunnin välein ja huusi kuin palosireeni. Ilman kyyneliä karjui, tosi vihainen oli.
Kaikissa ohjeissa saa aika ristiriitaista tietoa: eli syötä usein, imetä myös niin yöllä ei sit tule läheisyyden kaipuuta. Mutta jos syötät lasta päivällä tiheästi myös yöllä tulee nopeammin nälkä-- voi kääk-- Jos nukkuu reilut päiväunet myös yöunet on paremmat mutta älä anna nukkua liikaa ettei yöunet lyhene.. jumppahuiti.. alkaa kuulkaa neljän lapsen äidillä informaatio tuottaa tuskaa. KAi se vaan on tehtävä niinkuin itse parhaaksi näkee ja kokee.
Mä olen kans niin pieneltä kylältä, että ihan pakosti yritän pysyä anonyyminä.. Täällä kun naapureita kiinnostaa toisten asiat enemmän kuin omat ja mä en millään haluais, että joku, ei niin mieluinen ihminen pääsis käyttämään näitä juttuja mun perhettä vastaan. Kun tähänkin elämään on mahtunu monenmoista ja kaikki ei niistä asioista ole välttämättä pitäneet.. Olen myöskin aika näkyvällä paikalla töissä ja ihmiset muka tuntee minut vain työn perusteella.
Ja oikeasti vain yksi ainoa ihminen mieheni lisäksi tietää, että viides saa tulla jos on tullakseen. En vaan pysty kertomaan kun aina jollakin on jotain sanomista.. ja varsinkin kun hyvä ystäväni kärsii lapsettomuudesta :(
Onhan se kiva kun lähikauppiaskin kommentoi eilen mun terveyssideostoksia (jaa, että tällaiset päivät.. olis varmaan pitäny kysyä, että mitä hän suosittelee) ja yleensä aina mainitsee jotain kun käyn kaupassa ja sattuu olemaan kassalla (mies vielä).. Kerran ostin perjantai-iltana yhden siideripullon ja jauhelihapaketin ja pyykinpesuainetta- tuumas vaan, että kyllähän näillä pienempi perhe yhden illan pärjää ;)
Meidän tätsykkä näyttäis nyt jääneen pidemmäksi aikaa. Outo tyyli sillä, nukkuu ihan hirveän pitkään ja sit ilmestyy kahvipöytään niissä mummokalsareissa. Itse se ei kyllä vaivaudu kammariaan siivoamaan ja auta armias kun on vähän lakanat vinossa.. raivoaa niin, että kamat on hujan hajan ja itsekin saa lähteä sit pyykille. Öisin se nykyisin onneksi nukkuu eikä ilmesty kuin aamuisin. Ennen synnytyksiä se oli ihan mahdoton, ei sitä hallinnu millään konsteilla ja oli niin pahapäinen ja runsas.
Simppaosastolla on kyllä vaarallisen hiljaista.. Täytyy varmaan pitää pikku sulkeiset ennenkuin aletaan tosi toimiin..
Nyt pyykille..
Neppis ja elämä taas voittaa..
Ihana tyyli tolla neppiksellä kirjoittaa :)
Juu on niin pieni paikka tää että juorut leviää ennen ku kerkiää mitään ees kertoo kellekkään... Kolmosen odotuksesta tiedetteen kylällä jo ennen ku olin kellekkään kertonu mitään.... ja keskenmenostakin oli puhuttu, tuli mun korviini ihan vahingossa :( Kurjaa tommonen....
Joku tossa edellisessä ketjussa kyseli lasten dvd/telkkarin kattelua, No en taida kehdata ees kertoo että kyllä meillä kattellaan niin paljon että pakko pitää telkkarin kattelu kielto päiviä välillä. Itsestähän se on kiinni kuinka paljon lapset kattelee..... no ehkä mä tästä ryhdistäydyn jonain päivänä...
niiloakseli kyseli noista nimistä ja KYLLÄ nimet on jo valmiina kummit vaan puuttuu.... heh!
Me päätettiin että mahdollisesta tulevasta raskaudesta ei puhuta sukulaisille ja ystäville ollenkaan, kyllä ne sen sitten huomaavat jossain vaiheessa. En jaksa kuunnella mitään negatiivisiä kommentteja ja arvosteluja meidän suunnitelmista.
S
on just ärsyttävää kun toiset luulee tietävänsä toisten asiat ja väkisinkin tulee sitten milloin mitäkin juorua omiinkin korviin.
Meidän vauva touhuista tietää vain hyvä ystäväni ja pikkuveljeni sekä serkkuni joka kärsii lapsettomudesta. Kerroin ihan sen takia että mahdollinen raskauteni ei tule puun takaa ja hän oli siitä hyvillään. Heillä menossa jo 5:des vuosi yritystä hoitoineen :o(
Minä sain jo toisen lapsen syntymän jälkeen kommenttia että nythä se riittää kun on yksi tyttö ja poika. Nelosta kun aloin odottaa isäni oli kauhuissaan ja kysyi eikö me muuta osata....
Viime aprillipäivänä soitin sekä äidille ja isälle (ovat eronneet) ja huijasin olevani raskaana ja se kommentti oli sellaista että nyt saavat odottaa mahan kasvua ennen kuin kerron. En tiedä miksi ihmisten on niin vaikeaa ymmärtää se että joku voi haluta ison perheen vaikkei missään uskossa olisikaan.
ON: Täällä täti raivoaa siihen malliin että on mulla voimat vähissä. Eilen meni 5 sidettä päivän aikana ja nyt särkee päätä ihan kamalasti...
Kuulin tällaisen huhun että greippimehulla olisi suotuisa vaikutus raskautumiseen! onko jollain parempaa tietoa tästä ja sen vaikutuksista.Huhun mukaan se vaikuttaisi limoihin suotuisasti. Mietin että pitäiskö juoda tämän kierron ajan ja testata vai onkohan ihan huuhaata koko huhu.
niiloakseli kp 4/29-39
Jaahas! Paljonpa oli taas asioita luettavana viikonlopun jäljiltä. Minun ja miehen kahdenkeskinen Tallinnan risteily meni hyvin...tuli taas mukavasti ostettua lapsille vaatetta...ihan kun sitä ei tarpeeksi jo pursuais vaatekaapin ovien raosta pihalle...hah, no se on minun pieni paheeni tuo vaatteiden ostelu.
Vauvelipuuhatkin on alotettu nyt sitten virallisesti ja on se vaan mukava ootella koska tärppää. Mieheni katseli ja työnteli vauvanvaunuja siellä Tallinnassa shoppaillessani ja myyjä tuli kauppaa hieromaan. Huvitti kun ukkokultani siinä niin tärkeänä tuumaili itsekseen, että tämmöset tarvitaan ens syksynä..
Osaako joku sanoa, että kuinka pian pahoinvointi voi alkaa hedelmöittymisestä?
Laitetaanpas uutta galluppia taas liikkeelle!
ELI MILLAISIA MIELITEKOJA TAI INHOJA ON OLLUT RASKAUSAIKANA!
Mulla ekasta lapsesta (poika)...teki mieli kaikkea rasvasta ruokaa. Sipsejä, pitsaa ja hampurilaisia. Mutta jauhelihan paistaminen sai oksennuksen tulemaan.
Toinen lapsi (tyttö)...3 ekaa kuukautta söin pelkkiä hedelmiä ja salaattia kun kaikki muu oksetti. Hedelmäkarkit, jäätelö ja sitruuna olivat himo.
Kolmas lapsi (poika)...Pitsa, limppari ja suolakurkku olivat herkkuja, mutta jo pelkkä kahvin tuoksu sai juoksemaan veskiin.
Siinäpä omat vastaukseni...
Risella+3 naperoa ja kp 12/28
Ilmoittaudunpa minäkin joukkoon mukaan.Olen kirjoitellut joitakin kertoja neliapiloiden puolella.Mieheni ei valitettavasti ole kuumeilemassa minun kanssani,vielä.Meillä on tytöt -97 ja -99 sekä poika 5/05.Olisi niin kiva saada kaveri pojalle.
Kuumeilu on päällä vaihtelevasti.Välillä kun olen oikein väsynyt,tuntuu että hyvä kun tällä joukolla päästään eteenpäin ja jaksetaan.Mutta aina se vain nostaa päätään se vauvan kaipuu.
Mahtavan aktiivisia kirjoittelijoita ovat suurperhekuumeilijat.Olen taustalla lueskellut juttuja aina kun koneelle ehdin.Monta kertaa hyvin iloiseksi myös kirjoituksista tullut.Kiva liittyä joukkoon.
Joku kysyi raskausajan mieliteoista/himoista.Alkuraskaus on kaikilta lapsilta mennyt oksennellessa.tytöiltä 3kk ja pojalta puoleen väliin raskautta.Mitään ei tehnyt mieli,vaan piti pakottaa itsensä syömään.Tyttöjä odottaessani teki mieli usein suklaata ja irtokarkkeja.Pojan raskausaikana himoitsin maissinaksuja,joista normaalisti en pidä ollenkaan.
Minulla tekee mieli kysyä teiltä,miten teillä kodinhoitaminen sujuu?Ottaako miehenne osaa ruoanlaittoon,siivoukseen yms?Meillä on nimittäin ainainen " kissanhännänveto" näistä asioista.Tietysti teen paljon enemmän kotitöitä,mutta olisi kiva jos mies ottaisi edes jonkin verran osaa.Tai olisi vaikka kiinnostunut lasten kouluasioista,harrastuksista...Kaikki menee hyvin niin kauan kun itse olen virkeä.Kun väsyn tuntuu että jään liian usein asioiden kanssa yksin ja huolehdin lähes kaikesta.Olisiko antaa vinkkejä tähän asiaan???!!!
täti tekee lähtöään haluaako joku sen kauas täältä pohjoisesta! oli siinä kestäminenkin.nyt otetaan ekakertaa käyttöön ovistikut tälle kierrolle.
mielitekoja raskaus aikana... jaahas.
eka tyttö söin banaaneja,piimää ja porkkana raastetta sekä rakastin keväisiä mäski ojien hajua yli kaiken...
toinen poika piimää litra tolkulla
kolmas tyttö en muista mitään erikoista
neljäs poika ketsuppi oli ihanaa :o) ja makarooni
Joku kyseli kotitöiden teosta. Meillä tehdään kotityöt tasapuolisesti. Joskus poden huonoa omaatuntoa koska mies tekee niitä enemmän kuin minä vaikka käy päivätöissä ja minä olen kotona lasten kanssa. Leipominenkin on mun miehen hommaa minä en tahdo millään jaksaa...
niiloakslie kp 4/29-39
On tää ja kans kun pitää jo aamuyöästä koneelle rientää ,muuten kun ei ehdi:)
Greippimehusta omakohtaista kokemusta senverran ,että minäkin siihen törmäsin noita hoitoja aloitellessa ja yllytyshullu kun olen päätin kokeilla. Ekassa inssikierrossa greippimehua nautiskelin ja plussaa tuli...siitä ei kyllä ole mitään tietoa oliko tuolla greippimehulla jotain vaikutusta asiaan.
Kaikille varoituksen sana tuosta greipistä...jos teillä on jokin lääkitys jatkuvasti ,kannattaa tuo tarkistaa vaikka apteekista voiko greippiä käyttää ,sillä greippi on sellainen aihe joka voi olla vaarallinen lääkkeiden aknssa käytettynä ,sillä greippi voi moninkertaistaa lääkepitoisuuden veressä. Jossain mulla on tästä infoa ,mutta en nyt sitä jouda etsimään...mieleen tulee näin äkkiä nyt, verenpainelääkkeet, psyykelääkkeet, sydänlääkkeet, jne. listalla oli aika paljon näitä minkä kanssa tulisi greippiä välttää.
Taas loppuu aika kesken juttua vielä riittäisi ,mutta pakko mennä!!!
Töissä täällä aherran ja ajattelinpas nyt muutaman sanan teille kirjoittaa..
Toki mitään uutta auringon alla ei ole, tänään tasan 6 lääkkeellisestä tyhjennyksestä eikä tätiä kuulu ei näy. negatestejä tehty useita ja kait mun pitäis lääkärillekin varata aika kun alkaa jo turhauttamaan tälläinen paikallaan junnaaminen..
Mitäs onkos meillä tällä viikolla piinailijoita ??
Plussasäteitä täältä kaikille oikein hirveesti pöllyyttelen!
Tänään olisi eskarissa iltapäivässä kuopusten kehityskeskustelu ja sen jälkeen ajattelin vähän siivoilla jos vielä silloin virtaa piisaa.
Mukavaa alkavaa viikkoa ja tulkaapas pian kaikki tekemään tästäkin pinosta yhtä pitkä kun edellisistä ja miten se tarina mamsellista ja simoista jatkuukaan ???
Isotikru