Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupankassojen palkat samat kuin sairaanhoitajalla (amk)

Vierailija
09.02.2023 |

Toinen on käynyt korkeakoulun ja vastuussa ihmishengestä. Toinen on käynyt peruskoulun ja vastaa tuotteiden qr-koodien lukemisesta.

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisten töiden vähättely ei johda mihinkään hyvään. Palkkauksissa on ihan yksityiskohtaisia seikkojakin.

Lakatkaa sitten vähättelemästä hoitajien työtä. Korona-aikaankin oltiin suorassa kontaktissa potilaiden kanssa ja kiitoksena pelkkiä haukkuja.

Höpöhöpö

Vierailija
42/125 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavana hoitajien repertuaarissa: verrataan omaa arkipäivien päivätyön palkkaa toisten vuorotyön ja viikonloppujen palkkaan. Johan omaa päivätyön palkkaa on verrattukin muiden alojen vuosipalkkaan jossa on mukana kaikki mahdolliset ylityöt ja lisät, joten ei tässä ole mitään uutta. 

Ps. se kaupan myyjän palkka ilman lisiä on oikeasti noin 11-12 euroa per tunti. Tämä on noin 1800-1900 euroa. Taitaa olla kaukana sairaanhoitajan vastaavasta peruspalkasta, joka lienee noin 500 euroa enemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niksi-Pirkka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harva myyjä on vain ja ainoastaan kassalla, ja vielä harvemmalla on täydet työtunnit joilla (ja runsaasti viikonloppuja ja iltavuoroja tekevänä) juuri ja juuri saattaisi päästä pelkkää päivävuoroa tekevän sairaanhoitajan tuloihin.

Jokainen myyjän palkkaa kadehtiva voi ihan itse hakea niitä 0-15h/vko avoinna olevia myyjän työpaikkoja.

Kannattaa sitten varmaan pestautua pariin, kolmeen kauppaan, niin yhteensä on tarpeeksi tunteja. Sama kai se on, onko S-kaupan vai K-kaupan kassalla.

Kun sitten työvuorolistat eivätkään sovi yhteen, et saakaan enää tunteja.

Kaupan kassan peruspalkka täysillä tunneilka on alempi kuin hoitajilla. Lisillä molempien palkat nousevat.

Tässä lienee verrattu kaupan alan palkkaa vuorolisillä hoitajan peruspalkkaa...

Vierailija
44/125 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta hei hoitajat, eihän niitä lisiä saanut verrata? Eihän hoitajatkaan tienaa kuin 2400 euroa/kk tällä palstalla vaikka keskipalkka on 3400 euroa/kk virallisesti.

Hoitajien mukaan heille maksettavat lisät eivät ole palkkaa, mutta muille maksettavat ovat.

Vierailija
45/125 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niiin kypsä tähän hoitsujen ainaiseen nurinaan.

Väittävät olevansa palkkakuopassa, vaikka eivät todellakaan ole.

Väittävät, että kukaan muu AMK-koulutettu ei tienaa yhtä ns. vähän (p***apuhetta., moni oikeasti korkeakoulutettu tienaa vähemmän kuin hoitsu päivätyössä).

Väittävät, että kaikki ovat ihan just koko ajan vastuussa ihmishengistä, vaikka käytännössä näin on ammattikunnasta vain harva.

Väittävät, että ovat ainoat jotka joutuvat olemaan vuorotyössä ja joskus juhlapyhinä töissä - tähän en viitsi edes enempää kommentoida.

Väittävät, että ovat ainoita jotka joutuvat päivittäin tulla muka pienellä palkallaan kohtaamaan aggressiivisia asiakkaita, siivoamaan eritteitä ja ovat ilmeisesti suoranaisessa hengenvaarassa - juu millään muulla alalla näin ei tietenkään ole.

Ja kaiken lisäksi märssyävät aina palkkakeskusteluissa omasta, muka vaatimattomasta peruspalkastaan, mutta kun muiden alojen palkoista tulee puhe niin siinä kohdin totta kai kas kummaa tuota peruspalkkaa verrataan muiden ammattiryhmien lisät sisältävään palkkaan ja ne omat lisät jännästi siinä unohtuu...

Ihan turha itkeä arvostuksen perään kun itse ette tee muuta kuin mollaatte muita ammattiryhmiä, mikään muu työ ei ilmeisesti ole yhtä arvokasta. Ottakaa välillä se pää pois p****stänne, lopettakaa toistenne ja varsinkin opiskelijoiden kyykytys ja jatkuva p***anpuhuninen - ei se palkkaus todellakaan ole se ainoa syy miksi alalta lähdetään pois. Ei kai kukaan jaksa loputtomiin moista omiin muroihin pissimistä.

Vierailija
46/125 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut myyjänä useita vuosia tässä reilun kymmenen vuoden sisään (en siis kuitenkan enää). Työtunnit viikossa olivat 15-30 h riippuen kaupasta/myymälästä. Korkeimmillaan palkkani oli noin 12 €/h. Tätä sai muistaakseni viiden vuoden työkokemuksella, mutta aloitin myyjänä alle kymmenen eron tuntipalkalla.

Näillä työsoppareilla ja tällä korkeimmalla tuntipalkalla peruspalkkani oli 720-1440 € kuussa. Jos olisin tehnyt täysiä tunteja, kk-palkka olisi ollut 1800 €. Tähän sitten saa ilta-ja viikonloppulisiä sitten ehkä korkeintaan muutaman satasen.

Näitä töitä tehdessä minulla oli ylioppilastutkinto ja myöhemmin myös ammattitutkinto. Ja tämä amistutkinto oli oikeastaan vaatimus silloin näihin tehtäviin.

Työtehtäviini ovat kuuluneet niin kassa, mutta myös myynti, hyllytys, siistiminen, veikkaus, matkahuolto jne.

Olen itse hoitajien puolella ja mielestäni heidän työstään kuuluisi saada parempaa palkkaa ja toivoisin, että hoitajat voisivat olla myös muiden pienipalkkaisten puolella.

Samat muistot. Lisäksi meillä kuului tilitystä ja kassan laskua sekä kirjanpitoa päivittäistehtäviin osastovastaavalla, joka sai bruttona 50e enemmän kuin rivimyyjä.

Palkat on Suomessa kauttaaltaan huonot. Varsinkin kriittisissä töissä ja varsinkin suhteessa tukiin. Muutoin palkansaajat tuntuvat seisovan yhdessä rintamassa, mutta hoitajilla on koko ajan menossa oma sota kaikkia muita vastaan.

Hyvin sanottu. Hoitajilla on tosiaan käsittämätön sota kaikkia kohtaan menossa. Kaupankassa ja siivoojakin on vihollinen. Miksi, hoitajat? Tässä pitäisi seistä yhdessä rintamassa, eikä niin että hoitajat lyö kapulaa kaikkien yhteisiin rattaisiin.

Vierailija
47/125 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittävät, että kukaan muu AMK-koulutettu ei tienaa yhtä ns. vähän (p***apuhetta., moni oikeasti korkeakoulutettu tienaa vähemmän kuin hoitsu päivätyössä).

Väittävät, että kaikki ovat ihan just koko ajan vastuussa ihmishengistä, vaikka käytännössä näin on ammattikunnasta vain harva.

Väittävät, että ovat ainoat jotka joutuvat olemaan vuorotyössä ja joskus juhlapyhinä töissä - tähän en viitsi edes enempää kommentoida.

Väittävät, että ovat ainoita jotka joutuvat päivittäin tulla muka pienellä palkallaan kohtaamaan aggressiivisia asiakkaita, siivoamaan eritteitä ja ovat ilmeisesti suoranaisessa hengenvaarassa - juu millään muulla alalla näin ei tietenkään ole.

Ja kaiken lisäksi märssyävät aina palkkakeskusteluissa omasta, muka vaatimattomasta peruspalkastaan, mutta kun muiden alojen palkoista tulee puhe niin siinä kohdin totta kai kas kummaa tuota peruspalkkaa verrataan muiden ammattiryhmien lisät sisältävään palkkaan ja ne omat lisät jännästi siinä unohtuu...

Ihan turha itkeä arvostuksen perään kun itse ette tee muuta kuin mollaatte muita ammattiryhmiä, mikään muu työ ei ilmeisesti ole yhtä arvokasta. Ottakaa välillä se pää pois p****stänne, lopettakaa toistenne ja varsinkin opiskelijoiden kyykytys ja jatkuva p***anpuhuninen - ei se palkkaus todellakaan ole se ainoa syy miksi alalta lähdetään pois. Ei kai kukaan jaksa loputtomiin moista omiin muroihin pissimistä.

Tämä. Ja etenkin tuo "palkkakuoppa". Tässä maassa on maistereita omilla aloillaan, jotka tienaa vähemmän kuin hoitaja. Ja juu, alan valinta kysymys, mutta ei hoitajiakaan hoitajiksi ole pakotettu.

Kaupan kassa on tärkeä työ, ihan kuin hoitajankin. Ja sisältää niin paljon p*skaa, että kyllä sitä palkkaa voi korottaa ihan heitä mollaamatta. Kaupan kassan lisäliksa ei ole euroakaan hoitajilta pois. Päin vastoin.

Kun yksityisellä nousee palkat, on julkisellakin korotusvaraa palkkoihin. Hoitajat ampuu omaan jalkaansa, jos kitisevät yksityisen palkankorotuksista.

Vierailija
48/125 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko yllätyin, ettei hoitajat hiljentyneet palkankorotuksilla? EI ne lakkaa nurisemasta ennenkuin ovat koko maan eniten tienaava ammattiryhmä.

Aivan käsittämätöntä tämä viha Kaupan kassoja kohtaan. Vaihtakaa hoitajat sinne kassalle, niin pääsette eroon niistä hirveistä hoitotöistä.

Vierailija
49/125 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taktisesti jäi taas "korkeakoulusta" se ensimmäinen sana pois :D

Voisko nämä lässyttäjät joskus kertoa sen oman koulutuksensa? Olisi kiva tietää, kenen on näin mahdotonta ymmärtää korkeakoulutuksen duaalimallia.

Vierailija
50/125 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisten töiden vähättely ei johda mihinkään hyvään. Palkkauksissa on ihan yksityiskohtaisia seikkojakin.

Lakatkaa sitten vähättelemästä hoitajien työtä. Korona-aikaankin oltiin suorassa kontaktissa potilaiden kanssa ja kiitoksena pelkkiä haukkuja.

Kukaan ei edelleenkään vähättele hoitajien työtä. Se vähättely on aivan toiseen suuntaan.

Hoitajat vain voisi tosiaan ottaa sen pään pois persuksista ja havainnoida ympärillään olevaa yhteiskuntaa. Ja lakata painamasta kaikkia muita aloja alas. Tässäkin keskustelussa vähättelette kassoja. Kukas teille myy vaatteet, ruuat ja viihteen, jos myyjiä ei enää ole?

Vierailija
51/125 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa kassojen nyt lakkoilla rauhassa. Teidän hoitajien vuoro on sitten keväämmällä, kun on teidän neuvottelujen aika. Ellei valtio mene lakkoon ennen. Sielläkin on kohta sopimukset katkolla.

Vierailija
52/125 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut myyjänä useita vuosia tässä reilun kymmenen vuoden sisään (en siis kuitenkan enää). Työtunnit viikossa olivat 15-30 h riippuen kaupasta/myymälästä. Korkeimmillaan palkkani oli noin 12 €/h. Tätä sai muistaakseni viiden vuoden työkokemuksella, mutta aloitin myyjänä alle kymmenen eron tuntipalkalla.

Näillä työsoppareilla ja tällä korkeimmalla tuntipalkalla peruspalkkani oli 720-1440 € kuussa. Jos olisin tehnyt täysiä tunteja, kk-palkka olisi ollut 1800 €. Tähän sitten saa ilta-ja viikonloppulisiä sitten ehkä korkeintaan muutaman satasen.

Näitä töitä tehdessä minulla oli ylioppilastutkinto ja myöhemmin myös ammattitutkinto. Ja tämä amistutkinto oli oikeastaan vaatimus silloin näihin tehtäviin.

Työtehtäviini ovat kuuluneet niin kassa, mutta myös myynti, hyllytys, siistiminen, veikkaus, matkahuolto jne.

Olen itse hoitajien puolella ja mielestäni heidän työstään kuuluisi saada parempaa palkkaa ja toivoisin, että hoitajat voisivat olla myös muiden pienipalkkaisten puolella.

Samat muistot. Lisäksi meillä kuului tilitystä ja kassan laskua sekä kirjanpitoa päivittäistehtäviin osastovastaavalla, joka sai bruttona 50e enemmän kuin rivimyyjä.

Palkat on Suomessa kauttaaltaan huonot. Varsinkin kriittisissä töissä ja varsinkin suhteessa tukiin. Muutoin palkansaajat tuntuvat seisovan yhdessä rintamassa, mutta hoitajilla on koko ajan menossa oma sota kaikkia muita vastaan.

Hyvin sanottu. Hoitajilla on tosiaan käsittämätön sota kaikkia kohtaan menossa. Kaupankassa ja siivoojakin on vihollinen. Miksi, hoitajat? Tässä pitäisi seistä yhdessä rintamassa, eikä niin että hoitajat lyö kapulaa kaikkien yhteisiin rattaisiin.

Hoitajilla ei ole mitään sotaa ketään vastaan menossa. Kaikilla muilla on hoitajia vastaan, kuten tässäkin ketjussa huomaa.

Vierailija
53/125 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajilla ei ole mitään sotaa ketään vastaan menossa. Kaikilla muilla on hoitajia vastaan, kuten tässäkin ketjussa huomaa.

Usein jos on riidoissa kaikkien kanssa, kannattaa katsoa peiliin. Harvemmin ihan koko maailma on itseä vastaan syyttä suotta.

Vierailija
54/125 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko yllätyin, ettei hoitajat hiljentyneet palkankorotuksilla? EI ne lakkaa nurisemasta ennenkuin ovat koko maan eniten tienaava ammattiryhmä.

Aivan käsittämätöntä tämä viha Kaupan kassoja kohtaan. Vaihtakaa hoitajat sinne kassalle, niin pääsette eroon niistä hirveistä hoitotöistä.

Kuka täällä meuhkaa hoitajien palkoista, ja muista asioista? Sinä lähinnä🤣

Vierailija
55/125 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi keskustellaan hoitajista, kun he eivät ole nyt edes työtaisteluvuorossa? Nyt on kaupankassojen vuoro olla parrasvaloissa.

Vierailija
56/125 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin sairaanhoitajista tuli niitä huonopalkkaisia? Hehän ovat aina kuuluneet siihen "omakotitalo, uudehko hyvä auto tai kaksi, varaa matkustella, varaa sisustaa" porukkaan.

Edelläoleva siis silloin kun on kaksi ihmistä taloudessa jotka tienaavat saman. Yksinasuvilla sitten pienempi asunto ja yksi auto, mutta varaa elää hyvää elämää.

Onko sosiaalinen media ja sen valheet vieneet ihmisten käsityksen normaalipalkoista? Suurin osa työssäkäyvistä asettuu sinne 1500€-3500€ netto/kk ja sairaanhoitajat ovat todellakin siellä yläpäässä. Huom. lisät ovat palkkaa myös hoitajilla.

Vierailija
57/125 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia kaikki kaupan alaa väheksyvät aloitukset tulevat nimenomaan hoitajilta? Luulisi teillä olevan empatiaa muita ihmisiä kohtaan tai jos ei ole, olette väärällä alalla.

Ehkä just sen epäreiluuden takia. Tottahan se on, että palkka on lähes sama.

Vierailija
58/125 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vedotaan siihen että kassan huono palkka johtuu siitä, että tunnit ei ole täysiä.

Eikö silloin olisi järkevää kehittää työvuorosuunnittelua, eikä vaatia vajailla tunneilla isompaa palkkaa?

Ei kukaan (hoitajakaan) saa vajailla tunneilla täyttä palkkaa.

Vierailija
59/125 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tuntuu olevan vähän niin, ettei se koulutus juurikaan palkkapussissa näy. Opettajat ovat koulutetumpia kuin sairaanhoitajat ja sairaanhoitajat koulutetumpia kuin kassat. Verojen jälkeen kaikilla sama palkka. Kannustaa tosi paljon opiskelemaan.

No jaa, mä olen ihan tyytyväinen siihen, että saan korkeakoulutettuna tehdä töitä toimistossa/kotona vaikka palkka ei päätä huimaakaan.

Vierailija
60/125 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se kaupan kassa tekee kyllä paljon muutakin kuin on kassalla. Sinne vaan töitä hakemaan jos luulee pärjäävänsä.

Mä väitän että suurin osa pärjäis oikein hyvin. Sorry nyt vaan, mutta ei ne kaupan hommat mitään rakettitiedettä ole. Amisopinnoilla niissä pärjää, joten miten kuvittelet ettei amk tai yliopistokoulutuksen saanut opi ja osaa niitä tehdä.