Mitä helvetin järkeä on olla erakko?
Elämä on tarkoitettu elettäväksi muiden ihmisten seurassa. Haudassa voi sitten lepäillä rauhassa aivan yksin.
Kommentit (65)
Mitä enemmän tutustun erillaisiin ihmisiin sitä vähemmän haluan olla heidän kanssaan tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Extrovertit eivät varmaan voikaan käsittää sitä että introvertit haluavat olla omissa oloissaan. Extrovertti varmaan kiipeilee hyvin nopeasti seinillä jos joutuu olemaan yksin itsensä kanssa :D
Tämä. Mä en taas introverttinä voi ymmärtää miten joku voi viihtyä ihmisten parissa. Oma perhe on jees ja kiva ja ei kuluta akkuja mutta heti kun on juhlat tai muu missä vieraita ihmisiä, niin sen jälkeen on ihan naatti. Miten joku voi saada sellaisesta energiaa? Niin erilaisia me ollaan.
Erakkona on kivempaa.
Ei tarvi surra sitä kun seura ei kelpaa.
Oikeesti jos elämä on tarkoitettu elettäväksi muidenkin kanssa, mikset huomioi syrjään työnnettyjä ja yksinäisiä.
Alat varmaan syyttää heitä siitä et ovat epäsosiaalisia tai muuten vain kömpelöitä puheissaan.
Vierailija kirjoitti:
Extrovertit eivät varmaan voikaan käsittää sitä että introvertit haluavat olla omissa oloissaan. Extrovertti varmaan kiipeilee hyvin nopeasti seinillä jos joutuu olemaan yksin itsensä kanssa :D
Ironista että ihminen joka hyppii pitkin seiniä ja sekoaa, jos joutuu olemaan itsensä kanssa, on vaatimassa että muiden pitää sietää häntä ja tykätä hänen kanssaan olla.
Ihminen joka ei itsekään jaksa olla itsensä kanssa, ei ole sen arvoinen tuttavuus, että tuhlaisin sekuntiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei erakkoja juuri ole. Yleensä ihmisiä näkee ja kuulee ihan tarpeeksi jokainen.
Miten määritellään erakko?
Kesäaikaan menee usein etten ole ihmisten kanssa muutoin kuin ihmisten ilmoilla käydessäni muutaman viikon välein.
Vierailija kirjoitti:
Erakkona on kivempaa.
Ei tarvi surra sitä kun seura ei kelpaa.Oikeesti jos elämä on tarkoitettu elettäväksi muidenkin kanssa, mikset huomioi syrjään työnnettyjä ja yksinäisiä.
Alat varmaan syyttää heitä siitä et ovat epäsosiaalisia tai muuten vain kömpelöitä puheissaan.
Olipa epäjohdonmukaista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ironista että ihminen joka hyppii pitkin seiniä ja sekoaa, jos joutuu olemaan itsensä kanssa, on vaatimassa että muiden pitää sietää häntä ja tykätä hänen kanssaan olla.
Ihminen joka ei itsekään jaksa olla itsensä kanssa, ei ole sen arvoinen tuttavuus, että tuhlaisin sekuntiakaan.
Hitsi kun oli hyvin oivallettu! Hahhaa juuri noinhan se onkin! 😃
Mie tykkään olla erakkona ihmisten joukossa. Haudassahan meillä on ihan mahottomasti seuraa. Toukkia, matoja ja mitä kaikkea liekkään siellä on seuranpitäjinä ja avustamassa meitä palaamaan takaisin luontoon, Eikös e pappikin sano viimeisiksi sanoikseen vainajille: Maasta sinä olet tullut, ja maaksi sinä olet jälleen tuleva!
Mitä enemmän tapaan ihmisiä sitä enemmän tykkään kissastani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitsi kun oli hyvin oivallettu! Hahhaa juuri noinhan se onkin! 😃
Ja empatiaa sinulla on kuin persulla konsanaan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tykkään kissoista.
Sekä kissanaisista.
M
Todelliset erakot eivät tarvitse muiden ihmisten hyväksyntää eivätkä laumaan kuulumisen tunnetta. Eipä se kenellekään haitaksi ole jos joku on erakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tykkään kissoista.
Sekä kissanaisista.
M
Minä arvostan M:hissä sitä että he arvostavat eläimiä, etenkin kissoja.
Sellainen mies, joka ei pitä eläimiä minään ja jopa vihaa kissoja, tai tekee pahaa eläimille... no en kirjoita tähän mitä mieltä olen sellaisista.
En siedä ihmisiä. Parhaimmillaan ikävystyttävän tylsää porukkaa ja yleensä tyhmää, ilkeää ja itsekästä.
Miksi viettäisin tuollaisen sakin kanssa kallisarvoista elämääni? Viihdyn aina erinomaisesti itsekseni.
Mulle alkaa ihmiset aina kertoa mitä juuri mun pitäisi tehdä. Ihan kuin olisin kysynyt tai mitenkään ilmaissut että mulla on joku ongelma johon tarvitsen ekstrovertin neuvoja.
Mietin tässä, että miten paljon ihmisiä tuollaiset ns. ihmisrakastajat ja heidän seuraansa arvostavat ovat oikeasti tavanneet?
Jossain luki, että ihmiset tuntevat keskimäärin noin. 1000 ihmistä.
En tiedä onko totta, nykyään.
Luulen kuitenkin, että siinä on varmasti ihan valtavia eroja yksilöiden kesken, miten monta ihmistä on tavannut ja kuinka paljon on ollut eri ihmisten kanssa tekemisissä.
Joillakin on (omankin kokemuksen ja näkemyksen mukaan) hyvin pienet piirit. Jossain maalla ja syrjässä, joku eronnut mies, voi olla 90% elämästään sen oman perheen ja suvun kanssa tekemissä. Kavereita hänellä on pari sieltä peruskoulusta ja kolme uutta kaveria röistä. Sitten on kylän baarista 4-8 tuttua.
Sitten on tutun tuttuja 10-20.
Kaupan kassat, pankin täti ja kirkkoherra.
Hikisesti sinne 1000 päästään kun tavataan uusi nainen eron jälkeen ja tutustutaan uuteen appiakkaan ja anoppiukkoon. Ihmeissään ollaan kahvipöydässä, kun ei olla koskaan tunnettu ketään, joka söisi avokaadoa ja susia. Ja miten voi tuommoista puoluetta äänestää? Omituisia ihmisiä, ihan erikoisia. Jotain poikkeuksellisia.
Sitten voi olla joku täysin päinvastainen tapaus, jonka tutut ei mahdu kymmeneen tuhanteen. Joku joka on muuttanut 100 kertaa ja vaihtanut työ- ja opiskelupaikkoja ja kaikkea kuin sukkia.
Minä luulen, että sen joka tuntee muutaman ihmisen pienessä ympyrässään, on todennäköisemmin sellainen henkilö, joka ei erakkoutta ymmärrä.
No tykkää olla yksin eikä tarvitse muiden seuraa.
Minä en sinun heitäsi tarvitse.