~*~KESÄKERTUT vk 47~*~
Kommentit (60)
Hei kaikille. Minä olen tässä miettinyt neuvolalääkärin vaihtoa jopa yksityiseen, koska paljastui kyseessä olevan ihan kamala tyyppi. Laitoin oman ketjunkin aiheesta kysyäkseni kokemuksia muilta.
Aika onkin mennyt muissa vaivoissa ja hermoillessa, miten ne ehkä vaikuttavat raskauteen. Sain superkipeän paiseen ahteriini (tämän te kaikki varmasti halusitte kuulla ;)) joka nosti kuumeenkin enkä pariin päivään juuri istunut tai kävellyt. Raskausolojen ja oireiden tarkkailu unohtui kyllä siinä kärvistellessä. Nyt on onneksi parempi olo ja pystyn jo liikkumaankin.
Täällä oli liikunnan harrastajia? Olen itse käynyt melko ahkeraan eri jumpissa ja salilla, ja nyt on oikein inhottanut kun yleisetovan olon ja väsymyksen takia en ole saanut oikein mentyä hikoilemaan. Vielä kun tässä vaiheessa voisi melko varomatta huhkia. Kun energiat (toivottavasti) jostain palaavat, ajattelin kyllä käydä niin pitkään kuin jaksan, ainakin nostelemassa punttia ja pilateksessa. Jossain oli muistaakseni hyödyllinen keskustelukin, jossa pohdittiin mitkä vatsaliikkeet soveltuvat odottajille.
Puhtia kaikille viikkoon! Tulisivat lumet takaisin, niin tunnelma paranisi...
Vesikko 8+2
Hirveä himo iski yhtäkkiä niihin salmiakkisiin vanhoihin autoihin.:o)
Ei voi käsittää.
Tähän mennessä ainoa mitkä on maistunut on viili ja ruisleipä...Nippa nappa jotkut keitot.
Eilen käytiin jo ostamassa pari joululahjaa. Ja oli ihan pakko laittaa tähtikin ikkunaan. :o) Ihanan jouluinen fiilis vaikka ulkona ei milliäkään lunta. ;o)
Huomenna on ensimmäinen neuvolakin....saa nähdä mitä kuuluu vai kuuluuko mitään.
Marikki rv 10+4
Anja74 (meniköhän oikein?), törkeetä, että esimies päästelee voimasanoja työntekijän kuulleen. Rupeisin varmaan poraan;)
Mun tilanteen tekee vielä vaikeemmaks se, että meillä tosiaan näitä raskautumisia siunaantunut ja näin sattumalta, kun esimies sai kuulla edellisestä ja sieltä kyllä tuli v*** ja muuta ja puhinasta ei meinannut tulla loppua. Iloitse siinä sitten raskaudesta... No ei välitetä näistä, iloitaan masusta kasvavista ihemistämme!
Tänään olis fiilis kertoa ja tulee 12 vkoa täyteen, uskaltaisko mennä... Kerron miten kävin, jos en hannaa:)
Minulla tuli viimeviikolla eteen tilanne että oli pakko kertoa jo esimiehelle. Aloimme tekemään nimittäin tiimimme ensivuoden toimintasuunnitelmaa ja budjettia, enkä viitsinyt sitten " hämätä" , koska tiedän että se olis ollu tosi kurja paikata millään konstilla. Esimieheni (nainen) oli todella onnellinen puolestani, ja sanoi että minähän olen näitä uutisia jo odotellutkin. Hyvin se menee sinullakin!
Tänäaamuna aivan ihmeellisen normaali ja hyvä olo!
Cana & " kirpu" 10+2
Äippä:) jutteli mahdollisista vauvan liikkeiden tuntemisista. Mulla kanssa on ollu hassua kuplimista alavatsalla (jopa silmin nähtävää). Oon kanssa pohtinut että voisko se tosiaan olla vauvan liikkumisesta vai painaako kasvava kohtu suolta ja sitä kautta sais mahan kuplimaan.. Kuka tietää... Ihana ajatus kuitenkin olis jos jo liikkeitä tosiaan tuntis. Olikohan se viikolla 18 ta jotain ku viime raskaudessa niitä tunsin..
Monella on töissä näköjään juuri tiukat paikat meneillään raskaudesta kertomisten kanssa.. Täytyy sanoa omalta osalta tähän liittyen että kerrankin pätkätyöläisyydestä on nyt tässä asiassa hyötyä (vaikka muuten tietysti tosi huono homma)... Eli mä kerroin jo kk sitten uudesta työsopimuksesta sovittaessa että tälläinen yllätys olis tulossa kesäkuussa, ja työsopimus on nyt sitten tehty huhtikuun lopulle. Eli enää 5kk töitä jäljellä (niin vähän!!!)... Jännää!
Eli työpaikalla kertomista ei tartte jännittää, mutta sitä oon pohtinu että missä vaiheessa alkais puhua esikoiselle.. ja miten..
Ai niin, ja sellaista piti kysymäni että sattuuko joku tietämään onko kesäkuulle tulossa tai onko yleensä ollut minkälainen syntyvyys? Huhti- ja elokuu taitavat jonkinlaisia ruuhkahuippuja syntyvyyden suhteen olla mutta kesäkuusta en tiedä...
Ei muuta kuin vointeja taas muille kesäkuisille!
Päivikk11 11+4
Mulla lohkesi hammas ja sain yllättävän nopeasti pika-ajan hammaslääkäriin. Olin siellä eilen illalla ja oli kyllä todella tuskainen puoli tuntinen, kun verensokerit oli alhaalla jo sinne mennessä ja pieni yökkö olo vaivasi jo odotustilassa. Saati sitten, kun suu oli täynnä kaiken maailman vempeleitä ja kumihanska käsiä. Kun suoraan jostain painajaisesta. Siis ikinä ennen ei ole aika kulunut niin hitaasti ja ne kumihanskat haisseet niin pahalle, kun eilen. No selvisin oksentamatta ja kunnialla kotiin ja nyt on taas hampaat ok. =o)
Päivikk11: Käsittääkseni touko-heinäkuu on aina aika ruuhkaista aikaa, kun ihmiset pimeitten syysiltojen ratoksi puuhailevat vauvoja ja sitten korjataan kesä kuukausina satoa.:) Ainakin Taysissa kuulemma ruuhka huiput on osunut noihin kuukausiin ja " hienoa" siinnä on tietysti myös se, että samaiset kuukaudet on niitä kesäloma kuukausia kätilöilläkin. Eli kätilöissä on paljon sijaisia ja tuuraajia. Jostain just luin jutun tästä aiheesta. Ja kun esikoinen syntyi 05/05 Taysissa niin kaikki synnytyssalit + päivystyssalit oli täynnä synnyttäjiä. Kätilöt teki kahta vuoroa peräkkäin ja oli kyllä aika villiä touhua. Olin 2B:llä ja siellä oli välillä sänkyjä äiteineen ja vauvoineen käytävillä ja päiväsalissa. Silti jäi Taysista ja henkilökunnasta todella hyvä mieli ja kuva ja turvallisin mielin sinne menen taas. (toivottavasti päästään loppuun asti.)
Mitäs muuta.. Vesikolle: Minulla on ensi viikolla ensimmäinen neuvolalääkäri ja olen kuullut tuosta lääkäristä sellaista juttua, että en tiedä mitä ajatella. Varsinkin, kun terveydenhoitajakin on vähän sieltä tänne päin. :( Haluaisin takaisin vanhaan neuvolaan, kun siellä oli niin ihana lääkäri ja th vaan eipä auta valittaa, kun ollaan muutettu toiselle puolelle kaupunkia niin täällä ollaan.
Oma napa voi hyvin.:) Parit liitoskipu vihlaisut taas ollut tälle päivälle vaan ei pahat.
Mullakin on tuntunut parit kerrat illalla sohvalla maatessa kuplintaa alavatsalla, mutta en uskalla niitä liikkeiksi vielä ajatella, vaikka esikoiselta tunsinkin ensimmäiset liikkeet rv 13-14. Luultavammin ovat suolen toimintaan liittyviä kuplintoja. Esikoiselta tunsin ihan kunnon muljahduksia ja potkuja tuolloin viikoilla 13-14 ei siis mitään pelkkiä kuplia.
Nyt morot ja palataan taas.
Tuuli@ 11+5
Tosiaan äsken käytiin miehen kanssa np-ultrassa. Siellä vauveli molski ja polski! Pää-perämitta oli 47,3 mm ja niskaturvotus 0,3 mm, eli kaikki ok. Raskausviikkoja tuli tuon mukaan 11 + 6, vaikka satun tietämään tasan tarkkaan, milloin on eka mahdollinen hedelmöityspäivä, koska samana päivänä mulla oli hammaslääkäri, enkä halunnut raskautua ennen kuin tiesin, ettei tarvitse aloittaa juurihoitoa! Näinkin runollista. Sen ekan mahd. hedelmöityspäivän mukaan ois ny rv 11 + 1. Siis mystistä toi neitseellinen sikiäminen sitä ennen ;) No, täti sanoi, että se voi johtua mittaamisesta ja siitä, mitä lukuja ultrausohjelmaan on syötetty (tai jotain?!). Kuulemma esim. Hesassa lasketaan suomalaisten mittojen mukaan, mutta täällä PÄKSissä on käytössä ulkomaiset mitat.
Jäin vain funtsimaan, pitäiskö mennä alkuraskauden veriseerumiseulontaan, onko kukaan muu käynyt? Sillä ja np-ultralla saisi Down-riskin tietoonsa 90-prosenttisesti ilmeisesti. Toisaalta taas siinä voi sitten tulla vääriä positiivisia tuloksia, varsinkin jos sinne menee liian myöhään. Siinä sitten voi saada hermot riekaleiksi ilman mitään syytä. Varsinkin, kun toi niskaturvotus oli noin matala meillä. Hmmm. tarttis päättää äkkiä, koska se on kai tehtävä ennen rv 12. Toisaalta monet Down-lapset voi elää ihan onnellista elämää, eikä niillä seulonnoilla koskaan saada 100 % takuuta, etteikö jotain kävisi.
Vaikeita juttuja joo. Se se vasta olisikin vaikea päättää, meniskö lapsivesipunktioon, jos jotain tulee. Siinä on kuitenkin 1/100 riski kai keskenmenoon. Skääks. Ehkä vaan luotan tuuriin tässä tapauksessa. mitä olette muut näistä asioista mieltä?
Onnea hyvistä ultra uutisista.:o)
Miksi sinulle esitettiin tuota veriseerumiseurantaa? Ihan vaan sillä kysyn, kun minulle ei siitä esikoiselta mitään kertaakaan puhuttu. itse en varmaankaan menisi.(?) Meillä esikoisellä tuo niskaturvotus mitta oli 1.6.
Voi, kun itsellä on vielä niin pitkä aika tuonne np-ultraan. Joka on vasta 7.12. En jaksais millään odottaa.:o)
Tuuli@ 11+5
Kiitos onnitteluista, hienoa oli nähdä, että siellä joku lyhyt ihminen polskutteli ihan oikeasti!!! Ei mulle seerumiseulaa kätilö tarjonnut, vaan itse kyselin. Kätilö sanoi, ettei välttämättä kannata mennä, kun np-turvotus oli vain 0,3, eli reilusti alle rajojen. Mutta kysyessäni hän antoi tietoa, jos haluan mennä yksityiselle puolelle. Siinä tosiaan on niin tarkka se raja, että jos tehdään liian myöhään, niin se voi antaa vääriä positiivisia tuloksia.
Huomasin, että sulla oli viikkoja 11 + 5 ja np-ultra vasta 7.12., jännää että antavat niin eri aikoihin niitä, kun mä olin jo nyt. Kätilö sanoi, että täällä meillä päin tehdään np-mittaus viikoilla 10 + 6 - 12 + 6 muistaakseni. Hesassa tehdään 13 + 6 viikolle asti. Eli ilmeisesti riippuu sitten, millaiset laitteet on käytössä. Sen vuoksi vaan tota kätilöltä kysyin, kun mulla on oikeasti viikkoja vähemmän kuin kuukautisten mukaan.
Kun esikoiselta muistelen rajan olleen rv13 ja tuolloin 7.12 minulla on menossa jo 13+4. Pitäisiköhän soittaa huomenna tuonne keskusäitiysneuvolaan ja tarkistaa tilanne? Kun täällä Tampereella ei kunta tarjoa, kun yhden ultran eli vapaa valinnaisesti np-ultran tai rakenneultran ja eihän minun ole järkeä mennä tuonne np-ultraan liian myöhäisessä vaiheessa? Minulla on ystävä naistentautien/synnytyslääkäri ja hän tekee minulle pari ylimääräistä ultraa mm. tuon rakenneultran.:) Plus tuon verihommelin takia tulee muutama ylimääräinen ultra eli pääsen kurkkimaan mahaan onneksi aina välillä.:o)
Tuuli@ 11+5
Kannattaa se ehkä kysäistä, varsinkin, jos sulla on se mahdollisuus,että raskaus olisi vielä tuotakin pidemmällä, ts. ovis ois ollut tavallista aiemmin. Mutta en tosiaankaan ole mikään asiantuntija, voihan siellä olla tarkemmat laitteet, niin kuin varmaan onkin, jos menet yliopistolliseen sairaalaan.
Minäkin pääsin (tai jouduin) esikon kanssa pariin ylimääräiseen ultraan, kun mulla todettiin rv 8 parvorokko. Ei onneksi aiheuttanut mitään.
... ihankuin jatkuva pahaoloni olisi enää satunnaista! Eilen tosin jumpassa tuli taas todella ällöolo, mutta jos se oli taas niistä sokereista. Tuli vaan sellainen olo, etten todellakaan pysty pomppimaan ja hyppimään enää pätkän vertaa - ja esikoisesta painoin täysillä vielä lokakuussa, kun poitsu syntyi joulukuussa.
Tohon np-ultraan kommentteja täältäkin. Neuvolatätsylle tuli kauhee huoli, että nyt on saatava ultra-aika 25.11. - 2.12. väliselle ajalle ja sitten kun soitin aluesairaalaan, siellä kätilö totesi, että hyvin ehtii seuraavallakin viikolla. Olen omien laskujeni varassa siis edelleen, mutta menossa on nyt joku 10+4. Sain siis ajan 8.12. ja katotaan, mitä neuvolatäti sanoo siihen, kun ensi viikolla meen sitä tapaamaan.
Ekasta olin ekakertaa neuvolassa vasta 12 viikolla, joten en pitänyt tänkään kanssa mitään kiirusta. Mutta nyt on kuulemma muuttunut niin tarkaksi nää systeemit, en tiä??? Varsinkin,kun luulen olleeni tänä vuonna jo kaksi kertaa ennen tätä raskaana. Meillä on ollut vauva tilauksessa jo pitempään ja tosiaan tälle vuodelle on jo osunut kaksi 43 vuorokauden kiertoväliä. Tämän perusteella, mitä olisi pitänyt vastata, kun ultran kätilä kyseli, onko ollut keskenmenoja?
Lipsunut olen raskaudesta kertomisessakin; miksi ekaa oli helpompi pitää omana tietonaan? Kolme parasta ystävätärtä ovat jo saaneet kuulla uutiseni, samoin töissä kaksi rouvaa, mutta pomolle en aio kertoa vielä piitkään aikaan. Huolimatta siitä, että meilläkin on menossa seuraavan vuoden suunnittelukierros - siis mitä vaan voi vielä tapahtua! Nää kaksi työpaikalla, jotka tietää ovat itse suunnittelemassa juttuja ja mun mielestä niille tää asia kuuluu, koska mun poissaolollenihan ei kukaan sitten mahda mitään, jos kaikki hyvin käy!!!
Tän uuden kanssa olen kokoajan jotenkin epäluuloisempi (ja silti olen kertonut jo viidelle ulkopuoliselle?!) ja pelkään huomattavasti paljon enemmän kaikenlaisia " onnettomuuksia" . Luulen, että en enää pysty kantamaan lasta ja tätä kun olen väännetty ihan huolella...
Toivottavasti neuvola ja ultra sitten vähän keventää mieltäni ja uskallan olla oikeasti raskaana!
ps. mulle kyllä ekastakin neuvolassa suositeltiin sitä veriseerumitestiä, vaikka olin silloin vasta kolkyt vee!
Edellinen viesti karkasi käsistä... no, nousipa pino ainakin ekalle sivulle.
@nikki: mullakin on jotenkin epätodellinen olo tän raskauden kanssa, vaikka eilen ultrassa näin tasan tarkkaan, kuinka kaveri siellä heitti volttia. Johtunee varmaan keskenmenosta heinäkuussa. Ehkä tää pelko ei ihan kokonaan poistu koko raskauden aikana, mutta ainakin nyt tiedän, että siellä uiskentelee joku! Eilenkin Greyn anatomiassa oli se kohdunulkoinen raskaus, niin onneksi se pelko on nyt pois.
Voi jestas, kun joidenkin on pakko kimittää tossa käytävällä, ihan kuin olisivat ainoita ihmisiä työpaikalla! Häiritsee mun nettausta ;) No ei vainestaan, joskus vaan kun pitäis tehdä keskittymistä vaativaa työtä, on rasittavaa, jos joku heittää läpyskää kovaan ääneen tossa käytävällä. Vaikka parempi, että on sosiaalista porukkaa kuin se, että murjotetaan vaan omissa huoneissa!
GALLUP: Joo siis vielä palatakseni eiliseen aiheeseen, joka mua nyt polttelee. Eli kuinka monelle teistä kunta tarjoaa sekä np-ultran että alkuraskauden veriseulan ja missä päin Suomea?
Olenko tosiaan ainoa kesäkuinen linjoilla tänään?
nimimerkillä " monologi"
On vähän kiirettä pitänyt tänään, kun ollaan juostu kaupoilla ja tehty rästi kotitöitä ei ole ehtinyt tätä pinoakaan vilkuilemaan.
Soitin aamulla sinne Tampereen keskusäitiysneuvolaan jossa nuo kunnalliset np-ultrat tehdään ja kysäisin siitä omasta ajastani, että paukkuuko viikot yli sen np-ultra rajan silloin 7.12. Täti kertoi, että Tampereella nuo np-ultra rajat on 12+6-13+6. Ja laskeskeli, että minulla olisi tuolloin 7.12 13+5 kasassa eli hyvin ehtii vielä ultrata. Ja ultrassa ei sen puoleen ollut yhtään vapaata aikaa ennen sitä. Eli silloin mennään sinne ja jos viikkoja on jostain syystä enemmän niin sitten on. Tosin uskoisin noitten viikkojen olevan aika tarkat, kun ne siellä alkuraskauden ultrassa silloin selvisi.
G: Minun käsittääkseni Tampereella ei kunta automattisesti tarjoa sitä alkuraskauden veriseulaa ja tosiaan ultrista saa valita meneekö np- vai rakenneultraan. Ne on näitä ison kaupungin huonoja puolia. Jahka saadaan talo valmiiksi ja muutetaan uuteen kotikuntaamme n. 30km Tampereelta niin saan käsittääkseni kaikki 3 ultraa automaatisesti + kuntalisät.
Mulla on omat synttärit 12.6 ja LA 8.6. Sattui aika hauskasti.:) Tyttö syntyi 6.5 ja sinä vuonna äitienpäivä oli 8.5 eli sain viettää ihka ensimmäistä äitienpäivääni tuoreena äitinä sairaalassa. Sen äitienpäivän muistan varmasti aina.:)
Mulla on ollut NAPA kipeänä eilisen illan ja tämän päivän. Ei kai kasvu kivut voi vielä näillä viikoilla ja tällä pienellä kummun kasvulla navassa tuntua?? Onko muilla ollut napakipuja?:) Muuten vointi on oikein hyvä.
Nyt kaikki muutkin kesäkertut kuulumisia kirjoittelemaan.
Tuuli@ 11+6
Enemmän tuolla kotiloissa pyörin. ;)
Mut käyn kyllä lukemassa tätä pinoa kans. Nyt kaks päivää ollu jotenkin hirveen veto pois ja huono olo. (11+6) Huomenna on np-ultra ja sitä kauheesti jännitetään!
Tuuli@: Napa-kipua ei oo ollu, mut kyllä maha tuntuu jotenkin pinkeeltä kun vähänkään syö. Ei siis varsinaisesti vauvamahaa, mut ei tonne suolistokaan ihan normaalisti aika ajoin mahdu, niin alkanu ehkä vähän pömpöttää jo? Housut ei kyllä kiristä vielä eikä mitään, mut nlassa 11+4 mittasivat sf-mitaksi 10cm. (Onko muilla jo mitattu?) RR 125/95 eli tuo alapaine on korkea. :/ Täytyy koittaa sille jotain tehä... Lähdenkin kohta taas lenkille.
Uula: Espoossa veriseulaan mennään yksityiselle, jos sen haluaa. mut olin yllättyny, että nla sitä oikein erikseen suositteli. (En käyny, kun en edellisistäkään oo käyny...)
@nikki: Mekin ollaan kerrottu vaan muutamalle ja silti olo on tosi epäluuloinen. Mä oon yleensäkin varautunu tässä raskaudessa, että jokin voi mennä pieleen. Mutnyt kun tosiaan poksahtaa toi maaginen 12 täyteen huomenna, niin pitäis ehkä jo asennoitua siihen, että varmaan loppuun asti mennään. Vaikeeta... x) Sukulaisille kerrotaan aikaisintaan ens viikolla.
Np-ultran ajankohdasta oli jotain puhetta. Meillä lapussa luki, että tehdään 12+0-13+6 ja mä sain ajan heti 12+0. Tuun huomenna kertomaan ultra-kuulumiset!
Tuosta raskaudesta kertomisesta: Alunperin meillä oli tarkoitus pitää tämä raskaus salaisuutena tunne rv 14 asti. Olisi kerrottu vasta np-ultran jälkeen, mutta kun ystäväpiirissä on kuluneen vuoden aikana sattunut pari todella surullista,kamalaa ja selittämätöntä keskenmenoa toinen rv 18 ja toinen rv 29 niin niistä on toki tullut todella epäluuloiseksi omaakin raskauttaan ja sen onnistumista kohtaan, mutta toisaalta oppinut konkreettisesti ymmärtämään sen, että jos jotain on sattuakseen niin se voi sattua vaikka viimeisillä viikoilla. Ja tästä syystä kerrottiin kaikille jo aikaisemmin. Jos jotain sattuu niin onpahan olkapäitä joita vasten itkeä tuskaansa pois. Keskenmeno toki pelottaa, (varsinkin, kun sen on kerran jo kokenut ennen esikoista.) mutta tietyllä tavalla olen rauhallisempi tämän raskauden suhteen, kun esikoiselta. En tiedä mistä johtuu..?
Päivä kerrallaan mennään ja toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Tähän asti ainakin kaikki on mennyt enemmän, kun hyvin.:)
Tuuli@ 11+6
Me kans kerrottiin rv 6 ja rv 8 aiemmissa raskauksissa. Mut nyt ei vaan haluta muiden vielä tietävän. (Ei oo siis kii sitä taikauskoisesta jutusta, että jos kertoo ennen rv 12 niin menee kesken. x) Mut tosiaan, mä en jaksa sitä päivittelyä mikä alkaa kun kaikki tietää raskaudesta. Mitään ei saa tehdä kun on raskaana ja kaikki syömiset ja muutkin kytätään ja suunnilleen ruokakin pureskellaan valmiiks. Odottavalle äidille ei kerrota ees mitään tärkeitä asioita, ettei vaan rasitu ja vauva kuristuu napanuoraansa tai muuta älytöntä...
Onks muut jo kokenu tän? Raskaana oleva on yleistä riistaa, mahaa saa taputella, kohdun suun tilanteesta kysellään... x) Ja vikat viikot ne on piinaa, kun kaikki soittaa joka päivä koko ajan. jos et päiväuniltas ehdi/viitsi vastata, niin siellä jo kilistellään laseja syntymän vuoksi...
Hulda *pieni kyynisyys iski taas* x)
Uula:
Eilenkin Greyn anatomiassa oli se kohdunulkoinen raskaus, niin onneksi se pelko on nyt pois.Voi jestas, kun joidenkin on pakko kimittää tossa käytävällä, ihan kuin olisivat ainoita ihmisiä työpaikalla! Häiritsee mun nettausta ;) No ei vainestaan, joskus vaan kun pitäis tehdä keskittymistä vaativaa työtä, on rasittavaa, jos joku heittää läpyskää kovaan ääneen tossa käytävällä. Vaikka parempi, että on sosiaalista porukkaa kuin se, että murjotetaan vaan omissa huoneissa!
---------
Hei toi on tuttu tunne, mä kärsin myös käytäväkailotuksesta, kun pitää oikeesti keskittyä siihen hommaan. Miten ihmiset onkin niin itsekkäitä, etteivät osaa ajatella, että toiset on töissä, vaikka heillä olisikin joku tauko tai muuta kivaa! Olen monta kertaa ajatellut kuinka paljon siitä mökästä kuuluu puhelimen toiseen päähän ja mitä asiakaskain ajattelee, kun taustalta kuuluu milloin mitäkin mölinää tai naurunremakkaa... Tee siinä sitten vaativaa ja vastuullista työtä!Hei, mutta onneksi alkaa olla vähän jo ajatukset muualla ja voi välillä jo haaveilla kotielämästä!
En ONNEKSI katsonut eilistä G:tä, mutta mun äidillä oli jossain vaiheessa kohdunulkopuolinen raskaus ja munasarja poksahti, ihan kauhee juttu, vaikka olin tietty kovin pieni, mutta huolissamme olimme ja aika kova juttu se varmaan on!
Sitten yllättävän monta tapausta on ehtinyt kuulemaan näihin keskenmenoihin (siis ei varhaisiin!) liittyen eli varmaan kaikki yhteensä plus oma ikä saa nää ajatukset niin epäileväisiksi.
On se vaan kamala asia se keskenmeno, jos tulee ihan lopussa... Miten ihmeessä siitä voisi auttaa kaveria pääsemään yli? Kauanko on ns. normaalia surutyötä ja milloin se menee huomionhauksi tai psykkiseksi häiriöksi?
Tänään oli NP-ultra ja se oli ihan ok mitoissa (1,7mm). Vauva hieman ujosteli ja piiloutui aluksi istukan taakse, mutta kyllä se sieltä saatiin näkyviin häirittyä. Vastasi viikkoja ja oli muutekin tosi hieno =)
Sympatiat ovat puolellanne Päivikk11 ja kiinan-pöpö, meilläkin muutto takana tai voiko sanoa takana kun on vielä ainakin parikymmentä laatikkoa purkamatta.
Itselläni on ollut jo yli kolme viikkoa kauhea flunssa ja aivan hirveä yskä. Viime viikolla sitten todettiin poskiontelotulehdus ja jouduin syömään siihen antibioottikuurin. Tuskin tuo yskäkään olisi helpottanut ilman tuota kuuria.
Niin ja pojalle (2v2kk) puhkesi viime viikolla vesirokko. Sinänsä ei mitään hätää, kun olen itse jo sairastanut sen, mutta se tarkoitti lisää poissaoloja töistä flunssan yli kahden viikon päälle. On kanssa pitänyt keksiä kivoja sisäpuuhia, kun ulos ei ole asiaa. Tuuli@, mekin perjantaina leivottiin pipareita ja poika tykkäsi kovasti.
Eilen maanantaina olin puoli päivää töissä ja tulin sitten kotiin vapauttamaan miehen vuorostaan töihin. Äippä:) tuossa kyselikin, että onko töissä kerrottu ja minähän sitten eilen kerroin. Esimieheltä pääsi ekaksi voimasana, mutta melkein samantien vaihtui onnitteluiksi. Olen vasta syyskuun puolesta välistä nykyisissä tehtävissä, niin heille tulee aika pian uusi perehdytys.
Tässä tärkeimmät, hyviä vointeja kaikille!
anja+pikkuinen rv12+3