Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin liittyä uutena joukkoonne...

Taustaa... 35-vuotias Oululainen, neljäs lapsi tulossa, viides raskaus. Esikoinen syntyi -00 ja kuoli pienenä -01, tyttö -03 ja tyttö -04. Tammikuussa -06 oli keskenmeno.

Nyt siis viikkoja tasan 10, laskettu aika oli 21.6 ja siihen voi lisätä viikon jos vanhat merkit pitää paikkaansa ; ) Nyt on vointi ihan kohtalainen, hirveä turvotus on suurin vaiva. Töissä olen kärähtänyt jo viikkoja sitten....

Ens viikolla olis eka neuvola, ultrassa olen jo käynyt kätsomassa että elämää löytyy.

Palaillaan, nyt on mentävä nukkumaan että jaksaa huomenna töihin.

Tiina 10+

Vierailija
42/60 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tänään ollut hiljaista... kävin tänään lääkärineuvolas ja kaikki oli ookoo, siellä oli ultralaite jolla sitten näkyi että elämää siellä masun perukoilla oli. liikkui oikein urakalla potkis ja huitoi. oli se helpottavaa nähdä siellä joku. mut eipä tässä muuta. Täytyy mennä pistämään toi pikku veijari päiväunille.

nasu8 9+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää-perämitta 43mm, korvasta korvaan 17mm. Millaisia teiän muiden mitat on ollu? Niskaturvotus 1.0 ja istukka kohdunsuun edessä. Viikkoja siis VASTA 11+1. (Oon tikutellu oviksen, eikä mee yksiin ton kaa, mut mulla on taipumusta noihin kitukasvuisiin sikiöihin...)

Mut mahtava fiilis oli nähdä sen siellä räpiköivän. x) Tuntuu jotenkin todemmalta.

Vierailija
44/60 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä menin pökertymään sen jälkeen kun olin käynyt otattamassa ne verinäytteet.:O)

Yksi ihana täti sitten oikein huolehti ja höösäsi siinä, joko olen kunnossa ja kävi vielä monta kertaa tarkistamassakin.:o)

Mutta eipä siellä edes yritetty sydänääniä kuunnella.:o(Olisi kyllä ollut tosi kiva jos ois edes yrittänyt...Meillä kun on myös neuvola vaihtunut sitten ensimmäisen, niin näköjään niissä on erilaisia käytäntöjä.

Tuossa tuli mieleeni, että jos yritettäisiin pistää jo viikonloppu pinokin pystyyn? Mitä olette mieltä?

Ainakin viikolla on jo välillä aika vilkastakin keskustelua.

Marikki rv 11+0

Vierailija
45/60 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et mullakin on se vasta 8.12 ja sillon on ihan viimeset hetket käsillä. mites sitten kun tiedetään jo et vauveli on 5 päivää isompi kuin menkoista laskettuna??? eihän se mitta ole enää luotettava..

mulla lensi eilen megalaatat, just ehdin tuulettaa hyvää oloa joka oli kestänyt 2,5 päivää ja sit lensi ;)))).

mua vähän huolestuttaa kun ei oíkeen oo oireita, no kai ne jossain vaiheessa alkaa lievenemään. en kyllä edelleenkään voi juoda kahvia tai syödä makeaa...

nyt pitää raahautua postiin..jos jakasis pukee päälle.

me ollaan kerrottu muutamalle raskaudesta, ei isovanhuksille vielä enkä ole työnantajalle kertonut. katotaan sit ultran jälkeen.

Kuumetta ja rv jotain, ihan pitää rueta laskemaan kuitenkin 11+,vai onko jo 12

Vierailija
46/60 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meinaa keksiä tekemistä välillä täällä sisällä tuolle touhukkaalle pikku kiitäjälle, kun uloskaan ei viitsi lähteä kastumaan.

Minulle on ihan sama tehdäänkö viikonlopulle oma pinonsa vai jatketaanko tähän samaan. Viime v-loppu oli ainakin ihan kuollut kesisten pinossa. Ei tainnut tulla yhtään viestiä koko viikonloppuna.(?) Mutta voidaan tehdä minun puolesta uusi pino.:)

Olipas mukavia ultra kuulumisia Hulda80.:) Onnea!

MarikkiP: höh? Omituista, että eivät kuunnelleet sydänääniä. Olisiko voinut unohtua? Sinulla on kuitenkin noita viikkoja niin paljon jo, että sydänäänien pitäisi kuulua ihan selvästi.

Anteeksi en muista nickiä, mutta eilisissä viesteissä mietti noita myöhäisillä viikoilla keskenmenon tapahtumisia ja, että miten siinnä voi kaveria auttaa. Kyllä minulla oli ainakin keinot aika vähissä, kun meidän ystäväpiirissä tapahtui nuo km:t. Kaikki sanat ja teot tuntuivat liian vähäisiltä siinnä suuren surun keskellä. Ei osannut muuta, kun tarjota olkapäänsä ja näyttää sen, että oikeasti on pahoillaan ja välittää. Eipä siihen suruun varmaan muuta lääkettä ole, kun aika ja tietysti läheisten ihmisten tuki. Surun on annettava tulla ja itkut on itkettävä. Voi toivottavasti en enää ikinä joudu tuon asian kanssa törmäämään. En omalla enkä muidenkaan kohdalla. Oma Km:ni tapahtui alku viikoilla rv 6-7 ja koska ei vuotanut itsestään pois jouduttiin tekemään kaavinta, mutta se oli niin vähäistä siihen verrattuna, että joudut synnyttämään ja hautaamaan jo niin valmiin pienen ja täydellisen pienen ihmisen, kun ystävilläni. :`(

Anteeksi synkät puheeni. Toivottavasti en kenenkään mieltä pahoittanut tai turhia pelkoja aiheuttanut.

Oma vointi alkaa olla suht " normaali" eli pahin väsymys on hävinnyt ja ruokailu välitkin voi olla jo vähän pidempiä. Eli ei tarvitse koko ajan olla jotain puputtamassa ja jääkaapin ovessa miettimässä mitä sitä seuraavaksi söisi. Napa on edelleen kipeä.:) Omituinen vaiva tässä vaiheessa raskautta?

Minulla on tiistaina neuvolalääkäri ja jännittää ihan mielettömästi. Odotan sydänäänien kuuntelua ihan malttamattona ja en meinaa suostua lähtemään neuvolasta pois ennen, kun ne kuunnellaan.:)

Kirjoitelkaahan kuulumisianne ja voikaa oikein hyvin.

Tuulia 12+0 (Jiihaa!! Maagiset 12 viikkoa täynnä.:D)

Vierailija
47/60 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun on kaksi päivää pois linjoilta niin on aika paljon luettavaa... Tässä muutamia kommentteja aikaisempiin galluopeihin ja mielipiteisiin.

Uula: Asun Varsinais-Suomessa, pienessä maalaiskunnassa, ja täällä kunta maksaa sekä NP- että rakenneultran. Meidän NP ultra-aika on 4.12. ja silloin viikkoja kasassa tasan 12.

Tuuli@: Minä olen sinun kanssasi vähän samoilla linjoilla tuossa raskaudesta kertomis- asiassa. Kaikki sen kuitenkin huomais jos jotain kauheeta sattuis, ja siinä sitä sitten vasta olis selittelemistä, että mistä moinen johtuu. Kun läheiset tietää niin saa varmasti tarvittaessa tukea ja ymmärrystä... eikä työpaikallekaan tarvitse selitellä miksi on pois.

Cana & " kirppu" 10+4

Vierailija
48/60 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko liittyä masuni kanssa joukkoonne kirjavaan?:)

Oon seurannut sivusta jonkun aikaa kirjoituksianne ja nyt pistän oman näppäimistöni mukaan soppaan:

Täällä odotellaan toista lasta, laskettu aika on 6.6.

Ensimmäinen, poika, syntyi helmikuussa -04 eli on jo kohta 3vee.

Esikoinen on päivähoidossa, me vanhemmat säännöllisissä päivätöissä. Keski-Uudellamaalla asutaan.

Np-ultrassa on jo käyty ja siellä kaikki näytti olevan ihan kunnossa, ei niskaturvotusta ja kaikki sormet jo kohdillaan jne, uskomaton pikkuinen siellä vilkutteli:)

Alkuraskaudessa oli jonkin verran pahoinvointia mutta nyt vointi jo yleensä ottaen parempi. Maha tuntuu pullistelevan jo aika lailla kun koko ajan tekee mieli syödä:)

Perheille kerrottiin jo heti plussauksen jälkeen. Muutama työkaveri tietää ja alkuviikosta kerroin pomolle (nainen). Onnitteli mutta ei ehkä ihan sydämestään. Sain ylennyksen töissä syyskuun alusta joten sinänsä tämä ei ihan kohdilleen osunut mutta vauva päätti tulla, niin hän olkoon hyvin tervetullut! Jos näitä alkaa liikaa ajastamaan ja suunnittelemaan niin oikeaa aikaa ei ehkä tule koskaan vastaan...

Näissä mietteissä toivottelen oikein hyvää viikonloppua kaikille kesämasun kasvattajille!

Vierailija
49/60 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marikki_P:

Tuossa tuli mieleeni, että jos yritettäisiin pistää jo viikonloppu pinokin pystyyn? Mitä olette mieltä?

Ainakin viikolla on jo välillä aika vilkastakin keskustelua.

Marikki rv 11+0

... hän meitä täällä käy kirjoittelemassa. Mutta, jos jotenkin saataisiin tää pysymään eka sivulla, niin toisetkin voisivat innostua kirjoittelemaan. Mä kun en töissä kerkee käymään ollenkaan ja illalla tuntuu olevan hyvin hiljaista, niin seuraavana päivänä saa kyllä hakemalla hakea näitä meidän sivuja... Periaatteessa viikonloppupinoa en vastusta, mutta auttaako tähän asiaan.

ps. onko tää sama pino kun oli se kesäkuiset kullannuput?

Vierailija
50/60 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset pääkaupunkiseudulta, toista odotetaan 06/03 syntyneen tytön seuraksi. Olen jo tässä viikkoja seurannut palstaa mutta jotenkin on niin skeptinen olo on lähipiirin onnettomuuksien vuoksi että ei tätä usko kuin vasta joskus ensi vuonna. Vaikka fyysiset oireet ovat huomattavan voimakkaita edelliseen verrattuna.

Onko teillä kellään jatkuvaa outoa makua suussa? Mulla maistuu suussa ihan sille kuin joku olisi laittanut kitalaen taustalle erikeeperin ja fluoritabletin sekoitustahnaa, ja se maku on siellä koko ajan :) En tykkää Fishermans friend-karkeista yhtään mutta ne maistuvat niin voimakkaalle että vievät pahan maun suusta. Sangen outoa mielestäni, mutta nyt ymmärrän niitä outoja mielitekoja...

Töissä jouduin kertomaan jo viikkoja sitten, kun raskaus yhdessä työstressin kanssa aiheutti tajuttoman ylivireyden ja unettomuuden, nukuin vain 3 tuntia yössä. Töissä oli tulossa viikon rankka Nykin työmatka ja arvelin että olisin aikaeroväsyn, univajeen ja pahan olon takia varmaan saanut jonkun paniikkikohtauksen, joten tunnustin tilanteen pomolle joka oli kanssani ihan samaa mieltä matkan perumisesta. Tieto vuoti sitten kollegalta toiselle joten nyt kaikki sitten jo tietävät.

Jouduin ottamaan nukahtamislääkkeet käyttöön mutta niitä ei kauaa onneksi joutunut käyttämään, nyt menevät yöt jo ihan luomuna. Ei ole kiva lääkitä itseään ja vauvaa liiallisen työstressin vuoksi... Sairasloma on meillä töissä ainakin aika huono juttu, sillä kukaan ei hoida hommia sillä aikaa kun on poissa, ja sehän ei sitten edistä kotona lepäämistä kun tietää että töissä odottaa pommi.

Harmittelin ensin sitä että tieto meni muille raskaudesta aiemmin kuin olisin halunnut, mutta toisaalta niinkuin aiemmin jo jotkut mainitsivat, niin on se sitten ikävää kun jotain tapahtuu ja joutuu kaksin verroin selittelemään. Olkapäätä sitä silloin tarvii eikä muuta :)

Jaahas, jospa laittais suuhun taas jotain, on taas makua...

Vierailija
51/60 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku (oliko Uula) kyseli galluppina np-ultraa ja veriseulontaa (tai jotain sinne päin ;) ) ja tarjoaako sen kotikunta. Meillä täällä Lapissa tehdään alkuraskaudessa seulontatutkimus jossa otetaan verikoe ja ultraäänitutkimus. Ja tämän siis kotikunta kustantaa. Lisäksi on vielä maksutta rakenneultra. (Ja neuvolassa on ultralaite, joten lääkärineuvolassa kuulemma kurkitaan myös kohtuun ;) ).

Me päätimme miehen kanssa olla kertomatta raskaudesta ensin kenellekkään, mutta sitten mieheni kertoi pikkuveljelleen asian ja sitten siitä tulikin ihan julkista tietoa. Minä päätin kertoa töissä kun näin samalla kerralla oman pomon ja hänen pomonsa. Kumpikin onnittelivat. Tänään jopa minun pomo jo kielsi minua tekemästä jatkossa yhtä työtethävää... (Syy siihen miksi kerroin aikaisessa vaiheessa töissä on minun sisareni (3 kpl) jotka ovat voineet erittäin huonosti koko raskauden ajan, niin ajattelin, että on helpompi olla töissä jos pomo tietää.)

Keskiviikkona on lääkärineuvola ja torstaina np-ultra joten mielenkiintoinen viikko tulossa...

Fay 12+3

Vierailija
52/60 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, mutta totta täällä ei ole satanut vettä muutamaan tuntiin ja päästiin ulos leikkimään. Kylläpäs piristi kummasti niin lapsen, kun omaakin oloa.

anikki: Kyllä tämä on samojen kesäkuisten pino, kun se kesäkuun kullannuppujen. Ei täällä palstalla ole tietääkseni toista kesäkuisten pinoa? Paitsi se kesä/heinien pino.

Tervetuloa uusille pinoutujille!! Kivaa saada uutta porukkaa mukaan näihin odotuksen iloihin ja suruihin.:)

Ja sitten taas anteeksi pyyntö, kun ei tämä hatara pää muista näköjään, kun yhden nickin kerrallaan. Mutta siis oli puhetta oudosta mausta suusta. Täällä toinen jolla on ihan karsea maku suusta koko ajan. Ehkä voisin sanoa metalliseksi mauksi. Aivan hirveä, joka tapauksessa. Olen ottanut yskänkarkit ja suuveden avuksi.

Nyt legoilla rakentelemaan tytön kaveriksi.:)

Tuulia 12+0

Vierailija
53/60 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden oireen, jonka olen tässä viime päivinä huomannut oikeen selkeästi on itkuisuus. Mä vollotan pienimmästäkin asiasta ja useamman kerran päivässä. Tänäänkin jollakin asiakkaalla oli huono päivä (tai viikko, tai kuukausi, ..., tai ELÄMÄ) ja päätti purkaa sen minuun työtiketeissä ja sähköpostissa. Minähän olen oikein otollista maaperää tässä tilassa ja itkin sitten salaa vessassa puoli tuntia ryhdistäydyin ja menin tekemään töitä tunniksi ja sitten kotiin ajaessa itkin koko matkat. Nyt olen jo toipunut ja järjellä itkiessänikin yritin selittää itselleni, että syytön minä siihen olen että toinen on mu**ku.

Viime raskaudessa oli sama juttu, silloin olin oikeasti stressaavammissa töissä ja silloinkin tuli vietettyä tunteja duunipaikan vessakopissa.

Asun Tuusulassa ja meille tarjotaan (poliklinikkamaksua vastaan) np- ja rakenneultra sekä veriseula. Samoin oli Järvenpäässä edellisen raskauden aikana (paitsi että silloin ei ollut mitään puhetta veriseulasta).

Täytyy mennä pojan kanssa saunaan ennen kun väsyy liikaa...

Hyvää viikonlopun alkua!

-anja-

Vierailija
54/60 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis karkasi äsken toi surullista joo... tarkottaen että mä vollotan kanssa ku pieni lapsi asioista! tässä viikolla kävin yks päivä kirjastossa palauttamassa kirjoja ja siinä sitten samalla kun kirjaston setä otti palautuksia vastaan niin ilmoitti että nämä kirjathan ovat myöhässä ja yli viisi euroa on jo paukkunut möyh.maksuja!! Ihan ystävällisesti ilmoitti, mut mullahan nousi heti pala kurkkuun ja piti melkein juosta kirjastosta ulos etten olis purskahtanu sen kirjastonhoitajan edessä parkumaan!!! Siis voitteko kuvitella... Ja myöskin sitten jos miehen kanssa jotain kinataan tai tiuskitaan niin heti itkettää!!! Voi mahotonta... Aikaisemmassa raskaudessa myöskin sellainen tapaus että mies unohti ostaa kissanhiekkaa kaupasta niin sekös itketti...!!! Että tällaista... Hyviä vointeja kaikille!!!!

T: Princess80, p01 ja masukki 12+4

Vierailija
55/60 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei ihmeitä kuulu. Ollaan päivä lietsuttu tytön kanssa kirppiksillä ja tehty oikein hyviä löytöjä. On tosi hyvä mieli kaikista löydetyistä aarteista.:)

Oma vointi on, mitä mainioin. Ei valittamista.

Onkohan oikeasti mahdollista tuntea liikkeitä jo näillä viikoilla?? Vai tekeekö mielikuvitus tepposet vai onko se suoli, joka pulputtaa? Välillä, kun rauhoittuu paikkoilleen pötkölleen niin olen tuntevina jotain höyhenen kevyttä liikehdintää?????? Voi olla, että on tosiaan oman mielikuvitukseni tuotetta.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Tuulia 12+1

Vierailija
56/60 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu myös aina välillä, että ihan kun tuntisin pieniä liikkeitä, mutta kait ne vaan on jotain ilmakuplia mitä siellä pyörii.

Mä melkeinpä kannatan viikonloppupinoa erikseen, koska mä taas en oikein osaa kirjoittaa näihin pitkiin pinoihin kun sitten kun viestejä alkaa olla paljon en enään osaa keskittyä niin hyvin lukemaani ja tuntuu että mulla ei ole mitään sanottavaa. Monta kertaa olen aloittanut pinoutumaan ja sitten toteankin että äh, en mä enään muista mistä on ollut puhetta. Ja annan olla. Mä tosin en ole siitä aktiivisemmasta kirjoittaja porukasta että päättäkööt ne, jotka useammin kirjoittelee. Mä vaan luulen, että minä esimerkiksi voisin useammin avata sanaisen arkun jos olisi uusi pino mihin kirjoittaa. Jäisi nimimerkitkin helpommin ehkä? mieleen.

jahas, nyt heräsiki poika vihdoin mega päikkäreiltä, että mun onkin mentävä.

Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
57/60 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun tuntuu että nyt jo voi syödä kohta normaalisti, ilman että tulee huono olo. Tosin ilman päikkäreitä en vieläkään selviä päivästä.

Mukava että muillakin näyttää jo helpottavan...ainakin pahin.:o)¨

Marikki rv 11+2

Vierailija
58/60 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan mukavaa, kun olo on hyvä ja väsymys ja yökötys on takana päin. (Ainakin toivottavasti.) Mulla on olo niin hyvä ja energinen, että ilman rintojen oireilua, napakipua ja muita tuntemuksia mahassa en uskoisi olevani raskaana. Ai niin ja se paha metallinenmaku suussakin liittyy näihin raskaus oireisiin. Mulla on iskenyt nyt viikonloppuna ajoittain kauhea epävarmuus masukin voinnista, kun olo on niin totaalisen erillainen, kun esikoiselta. Näin se menee, kun voit pahoin odotat vain milloin se loppuu ja kun voit hyvin odotat jotain oireita rohkaisuksi, että kaikki on hyvin. Tiistaina neuvolassa toivottavasti kuunnellaan sydänäänet ekan kerran ja saa vähän taas varmuuttaa tähän hommaan.

Ai niin ihana oli, kun lueskelin näitä raskausjuttuja ja huomasin, että viikon 13 kohdalle oli kirjoitettu, että on alkanut juuri keskiraskaus, toinen kolmannes ja äiti alkaa voida paremmin ja tuntee olonsa energisemmaksi, kun alkuraskaudesta. Voi vitsi näinkö sitä ollaan muka jo keskiraskaudessa, vaikka itse koen olevani vielä ihan alussa ja alkuraskaudessa. Vasta äskenhän sitä teki raskaustestinkin. Vaikka odottavan aika on pitkä niin kyllä se aika loppujen lopuksi menee tosi nopeasti.:) Pitää yrittää nauttia tästä raskaana olemisesta, kun se kuitenkin aikanaan loppuu. Tiedän, että moni meistä kesiksistä vielä potee huonovointisuutta ja heistä tuo lause on varmaankin vähintään korni.;)

Ja vielä siitä np-ultrasta mistä minä ole jauhanut ihan puuduksiin asti, että mullahan on menossa silloin to 7.12 jo 13+6 eikä 13+5 ja kun se viimeinen takaraja oli täällä Tampereella tuolle np-ultralle 13+6 niin pitää tosiaan toivoa, että viikot on tarkat. Muuten menee ultra " hukkaan" . Siis mittausten suhteen, mutta tietysti on enemmän, kun kiva päästä masukkia kurkkimaan.:o)

Monellahan oli np-ultra jo ensiviikolla ja jään malttamattona odottamaan ultra uutisianne.

Tuulia 12+2

Vierailija
59/60 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ystävämme ällöolo on taas vieraanani!

-Tuuli@-:

Ai niin ihana oli, kun lueskelin näitä raskausjuttuja ja huomasin, että viikon 13 kohdalle oli kirjoitettu, että on alkanut juuri keskiraskaus, toinen kolmannes ja äiti alkaa voida paremmin ja tuntee olonsa energisemmaksi, kun alkuraskaudesta.

Tuulia 12+2

Kiihkeästi odottelen siis helpostusta, mitä ilmeisemmin vielä kaksi viikkoa -toivottavasti sitten taas elämä voittaa! Tänään on menossa (vielä omien laskujeni mukaan) 11+0 eli todellakin alkuraskauden pahoinvointia saa sitten kärsiä edelleen. No, pitihän tääkin sitten kokea, kun ekasta ei ollut sitten minkäänlaista oloa koko raskaudesta! Ja eka oli poika. Niinpä edelleenkin olen vahvasti sitä mieltä, että jos muuten kaikki hyvin menee, niin juhannuksena meillä on tyttö!!!

Neuvola on sitten ensi viikolla ja ultra seuraavalla. Siinä välissä pitäisi jaksaa järjestää pojan synttärit; tilasin jo voikkari- ja täyttärikakun, kun kaikki vaan yököttää, enkä muutoinkaan taida töiltä ehtiä - ainakaan näillä voimilla!

Tosta metallisesta mausta olen kuullut minäkin ja se on ihan normaalia alkuraskauden oireita, ei hälyyttävää siis, olkaa huoleti. Toivottavasti omat huoleni helpottaa sen neuvolan jälkeen, kun näiltä " uusilta" tuntemuksilta ei voi välttyä ajattelemasta, että onkohan siellä masussa kaikki kohdallaan...

Vointeja vain kaikille, eiköhän se päivä paista vielä risukkoonkin!

=D nikki

Vierailija
60/60 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiran:

Musta tuntuu myös aina välillä, että ihan kun tuntisin pieniä liikkeitä, mutta kait ne vaan on jotain ilmakuplia mitä siellä pyörii.

Mukavaa viikonloppua!

... en tiä, miten pitkällä olet, mutta mä muistan ainakin kokeneeni " kuin perhosen siiven kevyttä läpätystä" ne ekat liikkeet esikoisesta. Tosin en ole pitänyt mitään raskauspäiväkirjaa ensimmäisestäkään, joten en yhtään muista, milloin ne ekat väreilyt tuli! Joku keskiarvo on kait viikoilla 18-20, kun uudelleen synnyttäjä voi tuntea liikkeitä, mutta tarkoittaako ne sitten jo selvempiä töytäisyjä, jotenkin tuntuu, että aikaisemmin mä niitä tunsin, vaikka ekaa oottelin, en tiä!