Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälleen kävi opiskelija gradun ohjaamistapaamisessa urheilutrikoot jalassa. Eikö nuorisolla ole enää mitään käsitystä asianmukaisesta pukeutumisesta?

Vierailija
09.02.2023 |

Näitä kollari/trikoohousuja on alkanut muutamana viime vuonna näkymään enenevissä määrin. Pahimmillaan tuossa on sitten yläosana vielä huppari... se yliopisto on akateeminen tiedeyhteisö, ei mikään oman makuuhuoneen jatke.

Olen ottanut käyttöön käytännön, että jos opiskelija on asianmukaisesti pukeutunut (esim. kauluspaita, siisti neule, chinot, siisti kynähame jne.) niin annan ohjaamistapaamisen venyä niin pitkäksi kun opiskelija haluaa. Noiden rönttövaatteisiin pukeutuneiden kohdalla pyrin lopettamaan tapaamisen mahdollisimman pian, heillä kun on selvästi kiire takaisin kotisohvalle.

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä jo hoitajalta iltalääkkeet ja mene nukkumaan.

Vierailija
62/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt tätä nykytyyliä, esiintyy sekä miehillä, että naisilla: collegehousut ja nahkanilkkurit.

Itse kuljen julkisesti tuollaisessa tyylissä: olen personal trainer ja yleensä käyn kotimatkalla kaupassa. Tai jos käyn vapaa-aikana kaupassa/asioilla, teen sen pyörällä tai kävellen, jolloin liikuntavaatteet ovat paljon parempi vaihtoehto. Lisäksi olen tällä hetkellä raskaana ja minulla on vain yhdet raskausfarkut, koska tarvitsen niitä harvoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pukeutuminen vaikuttaa gradun sisältöön ja laatuun?

Ajatusleikki: olet kaupan kassa. Kassalle tulee kaksi asiakasta. Asiakas A) spurgu kuset housussa ja haisevissa vaatteissa. Asiakas B) siisti, töissäkäyvä asiakas puhtaissa vaatteissa. Vaikuttaako asiakkaaan A habitus siihen mitä koet asiakaskohtaamisen aikana?

Toinen haisee kuselle ja toinen ylenkatseelle. 

Vierailija
64/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sentään ole läpinäkyviä vaatteita? Olen nähnyt opiskelijaneitosen tutustumassa mahdolliseen tulevaan työpaikkaansa erittäin läpikuultavassa puserossa. Oli viileä talvipäivä.

Se on sitä amerikkalaisten matkimista. Kohta kaikki aikuiset miehet kulkevat täälläkin puvussa ja rumissa lenkkareissa. Nuoriso kulkee huppareissa ja collareissa.

Vierailija
65/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin nätille opiskelijaneitoselle sopisi söpö vaaleanpunainen siisti neule ja alle valkoinen kauluspaita + siistit farkut...

Vierailija
66/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kuitenkaan kannata pyytää riisumaan niitä trikoita siinä tilaisuudessa.

Vierailija
67/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persesalihousut ja niukka toppi, for me.

Proffa, 55

Vierailija
68/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö millään saisi olla enää mitään väliä!?

Esim. ns paremmat vaatteet, laittautuminen ylipäätään- edes jonkin verran- antaa jo itsessään lisäarvoa jollekin tapahtumalle, juhlalle jne.

Arkisissa kamppeissa ehdimme kyllä olla enemmän kuin tarpeeksi.

Mutta mitä muuta joku gradun ohjaustapaaminen on kuin arkea? Juhlatilaisuudet erikseen.

Vierailija
69/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman... Siis kun on juhlallinen tilaisuus ei yhtään mietitä että etikettiin kuuluu tietynlainen pukeutuminen. Eihän se graduun vaikuta mutta ei yhtään mietitä mitä päälleen laittaa. Vai johtuuko se siitä ettei laittautuminen kiinnosta... Eihän siinä paljoa vaivaa tarvita yhdelle päivälle.

Gradun ohjaajan tapaaminen juhlallinen tilaisuus?

Vierailija
70/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman... Siis kun on juhlallinen tilaisuus ei yhtään mietitä että etikettiin kuuluu tietynlainen pukeutuminen. Eihän se graduun vaikuta mutta ei yhtään mietitä mitä päälleen laittaa. Vai johtuuko se siitä ettei laittautuminen kiinnosta... Eihän siinä paljoa vaivaa tarvita yhdelle päivälle.

Gradun ohjaajan tapaaminen juhlallinen tilaisuus?

No tämä ohjaaja, assari mikälie, on niin tohkeissaan että on saanut ensimmäisen gradun ohjattavakseen, että se on hänelle yhtä juhlaa.

Vierailija
71/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on varmaan ktm tai otm professori.

Ymmärrän aloituksen hyvin. Olen samaa mieltä.

On eri asia olla personal trainer, kuin vaikka juristi. Luonnollista, että tietyillä aloilla pukeutumisen kuuluisi olla konservatiivisempaa.

Gradun jälkeen kun alkaa katsella työpaikkaa niin voi trikootyypit jäädä puille paljaille.

Vierailija
72/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla provo vai onko tosiaan noin tiukkapipoista jossain tiedekunnissa? Opiskelin luonnontieteellisessä ja siellä ainakin oli rentoa porukkaa ja rentoa vaatetusta. 

Paljon tärkeämpää on, että opiskelija ilmestyy, ja on tehnyt jotain gradunsa eteen.

Vierailija
73/108 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyön vetoa, että se jumppatrikoissa keikistelevä ihminen pitää varmasti omasta ulkonäöstään enemmän huolta kuin se meikkiä naamaan sutaiseva ylipainoinen joka "laittautuu" syömällä munkkia.

Jumppatrikoissa/ legginseissä keikistelevät ovat useinkin reilusti ylipainoisia; eivät todellakaan mitään "mallimittaisia!" Rehevää reittä ja suurta takamusta löytyy kyllä näiden jumppatrikoiden käyttäjöidenkin joukosta.

Kovasti ovat miehet kehuneet lihaksikkaita reisiäni ja peppua :) t. ylipainoinen trikootypykkä

Vierailija
74/108 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kapeakatseinen graduohjaaja😅

Vierailija
75/108 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kamelinvarvas näkyvissä?

Vierailija
76/108 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on varmaan ktm tai otm professori.

Ymmärrän aloituksen hyvin. Olen samaa mieltä.

On eri asia olla personal trainer, kuin vaikka juristi. Luonnollista, että tietyillä aloilla pukeutumisen kuuluisi olla konservatiivisempaa.

Gradun jälkeen kun alkaa katsella työpaikkaa niin voi trikootyypit jäädä puille paljaille.

Miten vajaaälyinen on ihminen joka ajattelee että ihminen ei osaisi töitä hakiessaan pukeutua fiksusti vaikka yliopistolla kulkisi rennoissa kamppeissa? Tai enimmäkseenhän noiden alojen opiskelijat kai opiskelee kotoa käsin, varsinkin graduvaiheessa. En nyt tajua miten joku graduohjaajan tapaaminen rinnastuu mitenkään esim. työhaastattelutilanteeseen.

Vierailija
77/108 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

trollinpaskalla jopa yritystä nyt.

Vierailija
78/108 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna yks ja kaks TKK:lla yks kaveri meni hakemaan DI:n tutkintotodistusta eikä rehtori antanut sitä kun kaveri tuli paikalle futisvermeissä. Seuraavan kerran kaveri meni hakemaan sitä frakissa ja kun rehtori näki sen se sanoi hetkinen ja kun se tuli takaisin oli silläkin frakki päällä.

Vierailija
79/108 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumppatrikoot on ihan hyvät luennoille, graduohjaajan tapaamisiin, kahvittelulle kavereiden kanssa, leikkipuistoon, salille, lennolle, pitkälle junamatkalle, kauppareissulle jne.

En pukisi niitä työhaastatteluun, työpaikalle, juhliin, rannalle, treffeille, häihin, hautajaisiin.

Graduohjaaja ei ole niin erityinen, että hänen takiaan pitäisi mitenkään erikseen pukeutua parempiin vaatteisiin, vaan ihan arkivaatteiden kuuluisi kyllä riittää. Ei hän sentään mikään dekaani tai rehtori ole.

Jumppatrikoot on ihan hyvät sinne jumppaan, kuntosalille, lenkille

Kauppareissulle, kahvilaan ym ym päälle muuta kuin jumppa vaatteita

Vierailija
80/108 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mistään aiheesta voida keskustella asiallisesti?

Ihan validi näkemys op:lla siitä, että opiskelijat (ja nykyään ihmiset yleensäkään) eivät yhtään piittaa ulkomuodostaan ja näe vaivaa pukeutuakseen siististi, mikä on käytöstapojen kannalta iso menetys. Jos olet eri mieltä niin ole, mutta perustele se asiallisesti äläkä ala jauhamaan naurettavuuksia jostain iltapuvuista ja frakeista.

Se, että joku on kanssasi eri mieltä ei automaattisesti tarkoita, että hän on väärässä ja että heti pitää alkaa haukkumaan ja vähättelemään. Ihmekös se toisaalta, asialla lienevät tyypit, jotka menevät julkiselle paikalle crocseissa ja villasukissa. Ennen tällaisissa ei menty kuin navettaan.

Työelämässä viimeistään pitää opetella pukeutumaan edes jotakuinkin siististi, eikä tulla töihin verkkareissa tai alusvaatteet vilkkuen. Antaa huonon kuvan koko yrityksestä, jos työntekijällä on aunukseen asti persvakoon vedetyt kireät trikoot "työasuna".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan