Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

******Syyskeijujen viikko 47*****

20.11.2006 |

En ainakaan huomannut vielä pinoa.....[color=red][size=6]♥[/size][/color] [color=red][size=6]♥[/size][/color] [color=red][size=6]♥[/size][/color] [color=red][size=6]♥[/size] [color=red][size=6]♥[/size][/color][/color] [color=red][size=6]♥[/size][/color]

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa hassusti tuo pinon aloitus kun innostuin nuiden sydämien kanssa:)

[B][color=red]Aloittaisin gallupin, miten vietätte ens joulun?? [/B][/color]

Teille joille syntyi esikoinen, onko joulusuunnitelmat nyt jotenkin erilaiset kun on vauva talossa?? meillä täällä käydään taistelua siitä kumman kotipaikkakunnalla joulu ollaan.....itselle ihan sama mutta molempien sukulaiset haluais olla vauvan kanssa.

Saapa nähdä. Vauva itse ei joulusta vielä paljon ymmärrä:)

Mies aloitti nyt 3 viikon isyysloman, ihanaa kun joku toinenki on täällä kotona auttamassa Kertun hoidossa. Nytki voin mennä rauhassa suihkuun ja huoletta läträtä siellä vaikka tunnin:)

t. Kerttu ja äiti

Vierailija
2/44 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälleen uusi viikko aluillaan, ihan säikähdin kun huomasin kuinka vähän oikeesti on enää jouluun!!

Joulugallup: me ollaan perinteisesti menty anoppilaan aattona yksi ja joulupäovänä miun kotipaikalle (ovat siis samalla kylällä) mutta tänä vuonna...ei ainakaan jäädä yöksi. Anoppikin kun on vielä täysin toipilas niin mitä siitäkin tulis että mie ravaan 3-4tunnin välein mikrolla lämmittämässä pulloa? Se kun nukkuu muutenkin huonosti niin eihän se raukka nukkus ollenkaan. Joko mennään illaksi tai sitten ollaan kotona. Kaikkien yövehkeidenkin rahtaaminen 5hengelle on hiukan liikaa..

TIITIÄINENköhän se kyseli kuinka paljon pullovauvat juovat n.2kk iässä? Meillä Iina killittää n. 100-120ml kerralla, riippuu ihan syöttövälistä, 3h=100ml. Ja se on kuitenkin sitä kaupanmaitoa joka on tuhdimpaa, joten en tiedä kannattaako varata omaa maitoa sit vielä reilummin?

Ehkäisy mietityttää...mulla alko viikonloppuna (pe) punertava melko niukka vuoto ja tieten ajattelin että se on eka menkkapäivä ja sujautin ehkäsyrenkaan sisuksiini. No, se vuotopa ei sitten runsastunukaan vaan loppui kuin seinään lauantai-iltana. JA nyt en siis tiedä otanko tuon rinkulan pois vai annanko olla ja johtuko se vuodon loppuminen renkaasta vai eikö ne ollukaan menkat? *ihaan pihaallaa*

Rytmi meni meiltäkin ihan sekasin viikonloppuna kun liiruttiin pikkujoulussa ja vietettiin epäsäännöllistä elämää muutenkin. Mutta kylläpä se siitä ajallaan korjaanuu..kummasti näin kolmannen kohdalla ei jaksa olla kovin tiukkana tässä(kään) asiassa, vähän tulee mentyä yli aidan matalimmasta kohdasta.

MInjuska ja Iina *ruoan laittoon..*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas lyhyesti, kuopus tissillä ja kahdella muulla on kunnon taistelu menossa.

Työ äitiyslomalla: sunnuntaisin saa tehdä töitä ja ansaita niin paljon kuin sielu sietää ja siitä ei tarvitse ilmoittaa Kelalle. Mikäli töitä tekee muina päivinä, pitää siitä tehdä Kelalle selvitys, koska ansiotyö laskee äitiyspäivärahan määrää. Mun kohdalla tilanne on se, että saan jo joka tapauksessa minimiäitiysrahaa, joten sitä ei voida enää tiputtaa :)

Vaipat: meillä ei ole tapahtunut vuotoja kuin silloin, kun kakkaa tulee paineella ja paljon, tosin tämä on tapahtunut ehkä kolme kertaa ja kerran vaippa vuoti, kun olin asetellut sen huonosti. Käytämme siis kestoja.

Muuten elämä menee omalla tahdillaan, kiirettä pitää ja hirveä hulina. Jos haluatte lukea meidän arjesta, mun blogi löytyy osoitteesta www.kattimus.vuodatus.net. Sinne kirjoittelen kun ennätän eli vaihtelevasti.

Ihania nimiä olette muruillenne antaneet! Meillä lasten nimet ovat sen verran harvinaisia, etten ole niitä täällä paljastanut (esikoisen kerran, kun satuin huomaamaan kaiman). Yksi tuttu tosin tunnisti mut täältä silloin, kun ilmoitin toisesta raskaudesta, oli kuulemma tunnistanut mut tatuointijutusta *naur*

Joulu: perinteisesti minun kotonani. Sinne tulee sukua ja lapsia on monta, joten joulupukkikin saapuu paikalle. Paljon hyvää ruokaa ja ihanan lämmin tunnelma. En tiedä kauanko pidetään tämä perinne, mutta toistaiseksi ainakin.

Jaahas, nyt pitää vaihtaa kuopuksen vaippa, neiti heräsi jokin aika sitten yöunilta ;)

Porenn ja typykät

Vierailija
4/44 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs neuvolakäynnillä tänään,poika on jo 2kk,aika menee nopsaan.kaikki ok.paino noussut tosi hyvin,painoa on jo 5485g ja pituutta 59,7cm ja pään ymp. 39,2.

oikea hymypoika,nauraa ja juttelee ahkerasti.lempipuuhaa on lamppujen katselu.tuttelia menee monta purkkia päivässä ja yöllä tissitellään.silloin kun satutaan herätään,eipä niitä yöheräilyjä paljon ole.ens kerralla on lääkärineuvola ja poika saa ekan piikin.saa nähdä mimmonen huuto tulee.

mutta nyt pyykkiä viikkaamaan ja keittiötä siivoomaan.

hyvää viikonalkua kaikille!

Vierailija
5/44 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOULUG vietetään molempien vanhempien luona, koska asuvat kummatkin lähellä meitä. Vielä vähän auki missä olemme aaton tänä vuonna, koska anoppi saattaa lähteä pohjoiseen sukulaisille jouluksi (eka joulu ilman appea, joka nukkui pois elokuussa), jolloin olemme minun vanhemmilla. Jos taas anoppi jää tänne etelään niin me olemme hänen luonaan, koska ennen joulua olemme minun vanhempien kanssa 10pvää etelässä... Tai sitten menemme kaikki vanhempieni luokse aatoksi! Ihanaa kun ihan pian on joulu... :)

ONNEA PIENILLE ihanista nimistä! Helmikin tuntuu olevan suosiossa, meille olisi tullut Helmi jos Onni olisi ollut tyttönen :)

VAIPOISTA meillä käytetään öisin Liberoja ja nyt skeä Mini että Midi koko vuotavat reunasta, toinen on liian pieni ja toinen iso! En jaksaisi alkaa etsiä toista merkkiä, joka sopisi ja Pamperseja en suostu harkitsemaankaan niiden hajun takia. Ehkä pitää viritellä kestoja yöksikin vaikka en millään viitsi kun en luota, että ne sen enempää pitää koko yötä. Päivisin meillä kestoillaan jo ihan menestyksellä.

Hitsin hitsi, mulla on huomenna jälkitarkastus ja tänään alkoi kuukautiset! Ei ainakaan sisätutkimusta voida tehdä kun on vuotoa? Terkkakin oli tänään tavoittamattomissa kun yritin vaihtaa aikaa... tosin haluaisin neuvolaan Onnin kanssa huomenna, että saadaan uudet mitat. Vähän huolettaa kun poika on niin kova puklaamaan että kasvaako kaikkien suositusten mukaan.

Onnin yöt ovat rauhoittuneet ihanasti, nukkumaan käy usein jo ennen kymmentä ja eka väli on hieman pidentynyt, pisimmillään nukkuu noin 5,5h. Ja syö öisin nykyisin aika nopeasti pullon tyhjäksi jonka jälkeen hänet voi nostaa valveilla ollessaankin pinnasänkyyn minne nukahtaa itsekseen! Meille tämä on ihan uutta kun isommat on pitänyt nukuttaa viereen kovall työllä eli nautimme todella tilanteesta. En ole enää niin kauhean väsynyt. Mahakipuja ei ole ollut aikoihin ja muutenkin Onni on todella tyytyväinen vauva. Ei itke juuri ollenkaan ja jokeltelee jo tosi paljon meille vanhemmille ja sisaruksille, nauraakin yrittää eli naama vääntyy nauruun mutta ääntä ei kuulu! Ihana katsellakin toisen yritystä :)

Mukavaa viikkoa kaikille!

Mayella ja Onni Aurinkoinen 7 viikkoa

Vierailija
6/44 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni syö kerrallaan 60-120ml maitoa vähän sen mukaan kauan edellisestä syötöstä on, eli jos on nukkunut enemmän (3-4h) niin tuo 120ml menee lähes aina, usein aamulla enemmänkin. Meillä ei ainakaan muutama viikko sitten ollut eroa oliko pullossa äidimaitoa vai korviketta, nykyisin syö pelkää korviketta noin 9-10dl vuorokaudessa.

Vierailija
7/44 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se taas alkoi uusi viikko! Me oltiin mökkeilemässä syötteellä viikonloppu,oli ihan kunnon poppoo koolla kun juhlistettiin samalla minun äidin viiskymppisiä! Olipa mukavaa!!Ilma vaan ei suosinut ulkoilua,nykin tääl sataa vettä! Kyllä se nyt sataa kun ei tarttis,oispa satanut sillon kesällä kun meilläkin oli pikkukeijut masuissa ;) muistattako vielä miten tuskaisia aikoja silloin elimmekään?

PAHALLE HAISEVA KAULA GALLUP:HAISEE JA HAUTUU TÄÄLLÄKIN!EN OLE VIELÄ TEHNYT SILLE ONGELMALLE MUUTA KUIN YRITTÄNYT PITÄÄ KUIVANA JA PUHTAANA.(oho tuli isoilla)

JOULUGALLUP:Me olemme kotosalla,näillä näkymin ihan omalla porukalla.Tapanina on yleensä mun vanhemmat sitten tullu meille,en tiedä tuleeko taas.

Tosiaan,joulu on aivan kohta! En ole tehnyt vasta kuin muutaman joululahjahankinnan! Ehtiihän sitä sitten lähempänä,ei tarvi piilotellakaan lapsilyta niin kauaa kun ostaa lähempänä joulua!

uus gallup:SYNNYTKSEN JÄLKEINEN MASENNUS:Onko iskenyt?

Mulla meinaa olla jonkin asteista alakuloisuutta ja väsymystäkin.Välillä tuntuu,kuten tänä aamuna et mikään ei nappaa ja tekis mieli mennä ja vetää villtti korville ja itkeä ja nukkua! Onneks tämä on ollut tähän asti ainakin tilapäistä jospa tämä ei pahenis...Vauva on kyllä sellanen terapeutti,et kun alkaa tapittaan äitiään ja hymyilee ja " juttelee" oikein tietoisesti,hälle ei voi olla vastaamatta hymyyn ja " jutteluun" vaikka ei muuten yhtään naurattas! :) Olen myös väliin aika äksy ja töykeähkökin eikä lasten kinastelua ja suorastaan tappelua jaksais kuunnella.Samoten se hajamielisyys ja saamattomuuskin vaivaa.

Aloin tuossa tyhjenteleen 50-56 senttisiä vaatteita vauvan laatikoista...ne on liian pieniä,niin se aika rientää... :( Toisaalta sitä nauttii siitäkin kun vauva kasvaa ja alkaa todella seuraileen muiden touhuja.

Lähen nyt jatkaan sen laatikoiden siivouksen loppuun ja yritän taas kestää noita tappelevia lapsia hermostumatta :/

-syksynmarjatar ja matilda 7vkoa-

Vierailija
8/44 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaillaanpa ensin..

VAIPAT: Meillä tuntuu vähän joka sortti falskaavan pojalla, mutta parhaita ovat Pampersin Active fitit ja Lidlin vaipat. Tytöllä ei vaipat vuotaneet näin vauvana, tuntuu et pojilla yleisempää...

PAHANHAJUINEN KAULA: Molemmat lapset ovat jonkinverran pulautelleet. Olen todennut, et ihon saa vaan ärtymään ja rikki pyyhkimällä, joten teen joka aamu niin, että pesen kaulan vedellä. Eli vauvan ollessa hoitopöydällä selällään, sivelen käsilläni vettä kaulalle ja kuivaan taputtelemalla. Näin pysyy hajut tiessään ja kaula siistinä (ei näytä hiertyneeltä.) Jos puklua menee kaulaan, teen saman jutun päivisin/iltaisin.

JOULU: Meillä on tapana viettää joulu molempien porukoilla. Ensin menemme aattona perinteisesti mieheni vanhemmille ja loppuillasta sitten minun vanhemmille. Saman kaavan mukaan myös joulupäivinä. Vanhempamme asuvat ihan kivenheiton päässä molemmat, joten ehdimme hyvin molempiin paikkoihin. Itse en tästä syystä jouluruokia tee, mutta muuten laitan kodin joulukuntoon joka vuosi. Joulu on niin ihanaa aikaa! =)

VESIKIVES: Olikos se Rantsu, joka kyseli?! Meidän Lukalla tuo todettiin. Kuulemma pikkuhiljaa pojalta se on häviämässä. Paranee usein itsestään, mutta joskus tarvitsee leikkaushoitoa. Toivon niin että paranisi kokonaan itsestään. Mitään vaivaa tuosta ei ole ollut onneksi.

G: OSTATTEKO JOULULAHJOJA VAUVALLE? Mä olen vähän liikaakin jouluisin laittanut rahaa lahjoihin.. Tytölle on hankittu (2-vee) iso kasa, vauvalle ostettiin Fisher Pricen opettava leikkipuhelin, Plaston potkumopo ja vaatteita. Kummeilta ja isovanhemmilta saa lisää aika läjän. Eipä tuo pikkumies noista vielä ymmärrä, mut tyttö saa leikkiä niillä ennen ku poitsu on isompi =) Mihinköhän nuo kaikki tavarat ängen, kun tila loppuu kesken!

Meillä menee muuten ihan kivasti. Isosisko aiheuttaa uhmallaan välillä harmaita hiuksia, mut vauva on helppo. Syö tisua ahkeraan ja hyvin kasvaa. Rytmiä on kehittynyt kivasti. Luka herää aamulla n.klo 8, nukkuu ekat pitkät unet n. 9.30-11.30 ulkona. Seuraavat pitkät unet nukkuu 13-16 välillä sisällä ja iltaan mennessä ottaa vielä muutamat pikkutirsat. Illalla menee nukkumaan n.klo 22 ja syö pari kertaa yöllä klo 02 ja 05 lähes poikkeuksetta.

Luka osallistuu pneumokokkirokotustutkimukseen. Ekassa lääkärintarkastuksessa todettiin sivuääni sydämessä. Käytettiin vauva yksityisellä varmuudeksi lääkärissä. Siellä todettiin, että sivuääni on tosi minimaalinen ja häviää luultavasti puolen vuoden ikään mennessä. Kuulemma joka toisella vauvalla jopa todetaan! Huokasin helpotuksesta!! =)

Nyt jatkan nettisurffailua. Ihanaa kun esikko ja vauva nukkuvat iltapäivisin molemmat n. 2-3tunnin unet yhtä aikaa, niin saa hetken rauhaa =)

-frodo ja tyttö reilu 2-vee sekä poika reilu 2-kk-

Vierailija
9/44 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, miten aika rientää! Kohta tosiaan on jo joulu!

Joulugallup: Me taidetaan viettää ihan ensimmäinen joulu meillä kotona. Ollaan perinteisesti vietetty joulu niin, että aattopäivänä syöty miun mummolla ja illalla odotettu pukkia meidän porukoilla, joulupäivänä taas syöty meikeläisillä ja tapani on taas ollut oman perheen aikaa. Mutta nyt tuli ehdotus, että jos oltaisiin joulu meillä, ettei meidän tarvitse raahata niitä valtaisia joululahjakasoja edes takaisin, koska tarvitsisimme siihen kuorma-auton :). Ja nyt tänä vuonna uutta on sekin, että ollaan kuka missäkin, mummo ja ukki menevät miun tädin luo Lahteen ja kaksi siskoa juhlivat joulunsa miestensä porukoilla eli huomattavasti pienemmällä porukalla meillä vietto menee. Ajattelinkin, että tänä vuonna jouluaattoruokailun järjestäisin mie täällä meillä. Mie oon kanssa ihan " jouluhullu" eli veikkaisin sen hössötyksen nyt sitten alkavan heti kuun alussa :).

Lahjoista: Joo, kyllä miun on ostettava Lukallekin jotakin mukavaa joulupukin konttiin. Löysin Cittarista ihanan , olisikohan ollut Fisher Pricen Tiikeri-jumppalelun joka sitten toimii eri ikäisille erilailla. Hinta söpösti 59 euroa, joten lohkaseehan tuollainen jo mukavan loven mammalomalaisen rahakukkaroon. Jotakin muuta varmaan tulee myös ostettua, muttei kuitenkaan ihan hurjia määriä, kun Luka saa varmasti vaikka mitä kummeilta ja mummeilta ja muilta. Toinen on kuitenkin vielä niin pieni, ettei itse noista lahjoista ymmärrä vielä mitään.

Miulla oli tänään se jälkitarkastus. Kamala pettymys, kun lääkäri ei vielä halunnut ottaa papa-koetta, vaan suositteli sen ottamista mielellään vasta parin kuukauden päästä joten näin ollen kierukan laittaminen onnistuisi vasta melkein kolmen kuukauden päästä. Tosin sanoi hän sitten, että jos mie haluan niin voi sitä jo parinkin viikon päästä harkita. No höh. Mutta eipä tässä ehkäsyä oo tarvinnut muutenkaan, miulla on nimittäin halut kyllä niin hukassa, ettei mitään järkee...

Synnytyksen jälkeinen masennus: Miulla ei sitä oo ollenkaan, päin vastoin oikeastaan. Ihan jotenkin puhkun äitiyden onnea, mistä se sitten lie johtuneekin. Olo on vaan jotenkin tosi energinen ja touhuankin sitten ihan sen mukaisesti kaikenlaista, toivottavasti en sitten jossakin vaiheessa polttaisi itseäni loppuun...

Mut nyt taitaa perunat olla kypsiä, mies tulee kotiin töistä näillä minuuteilla. Palaillaan! :)

Niina ja Luka

Vierailija
10/44 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva että täällä on paljon tuttuja vielä, kun eilen etsin keskustelua se oli jossain viidennellä sivulla ' hautaantuneena' , mutta ehkä se oli vain tilapäistä tai sunnuntain leppoisuutta kun se sinne asti oli valahtanut :)

m a s e n n u k s e s t a ..

minulla tuli vajaat 2 viikkoa synnytyksen jälkeen aika paha olo, itketti etenkin iltaisin kun oli väsynyt ja kipeä, mutta sain suhtauduttua aika tyynesti. olen sairastanut vaikeaa masennusta joitakin vuosia sitten, ja vaikeita oloja osaa käsitellä aika hyvin uupuneenakin. onneksi vauvan isä on ollut suurena apuna, samoin oma äitini. saan nukkua tarvittaessa pidemmät yöunet, ja se helpottaa heti kun aivot pääsevät lepoon useaksi tunniksi.

olen ehkä hieman ylireipas ollut aluksi, nyt paremmin saan pyydettyä apua, ja se oikeasti kannattaa. jo tieto siitä että joku tarvittaessa auttaa tuo voimia. alkuväsy oli pahin, nyt on jo tosi hyvä mieli ja vauvan kanssa aivan ihanaa.

tunteiden vaihtelu välillä melkoista, mutta pahankin mielen kestää kun ei ota yksittäisiä fiiliksiään liian vakavasti.

uma syö hyvin ja maitoa riittää, melkein joka syötöllä tyttö hotkaisee väärään kurkkuunkin mutta yskäisyn jälkeen tulee jo karjaisu kun tissi on liian kaukana :D

kahtena yönä nukkunut liki 8h putkeen kun jalassa on ollut paksut tossut. uumoilin jo että johtuisikohan superunet siitä että jalat on kunnolla kuumassa :)

nyt kauppaanlähtö!

ps. onko kukaan teistä mukana DIPP-tutkimuksessa?

Vierailija
11/44 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOULUG

Tänä vuonna joulu vietetään omassa kodissa. Meillä on ollut perinteenä järjestää sisaruksieni kanssa joulut vuoritellen ja tänä vuonna vuoro lankesi meille :) Ensimmäistä kertaa olemme ihan kaikki paikalla, joten porukkaa on tulossa....mmm... ainakin 16 henkeä...Jos tädit ja sedät tulee mukaan niin ollaan jo kahdessa kymmenessä :)

Eli touhua ja tohinaa riittää, kun lapsia tuosta porukasta on 8 kpl.

Meillä Ninni on vihdoinkin oppinut menemään nukkumaan samoihin aikoihin kuin vanhemmat lapset :) Eli Ninni menee yöunille tuossa kahdeksan aikoihin ja herää seuraavan kerran syömään puolen yön aikaan. Siitä sitten nukahdetaan heti uudelleen ja syödään jälleen n. viiden-kuuden aikaan. Ja seitsemältä neiti herää seurustelemaan, kun isommat lapset lähtee hoitoon. Meillä siis molemmat isommat lapset ovat ihan täysiaikaisessa hoidossa. Minulla on jo pidemmän aikaa ollut lievää masennusta, joten näin saan aikaa tutustua vauvaan ja " parannella" itseäni. Touhua ja tohinaa kuitenkin riittää kun lapset pääsevät hoidosta klo. 16-17 :)

Nyt voisinkin mennä löhöilemään sohvalle ja syömään vaikka lettuja :)

Voi kumpa osaisi lopettaa raskausajan mässäilyn... ei tuo paino meinaa pudota sitten millään!!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!! :)

T.Sanniina ja ninni

Vierailija
12/44 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja koetan palata astialle mahd. pian!

Vilkutus kaikille! -piias- ja Ilona pian 2kk

Vierailija
13/44 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös joku meistä syyskeijuista ollut kantoliinatukihenkilö?...olikos se Porenn...No, ihan kuka tahansa jolla on kokemusta kantoliinoista ottakoot kantaa :)

Eli, meillä käytössä enemmän ja vähemmän aktiivisesti Maya Wrapin kantopussit, mutta haluaisin kokeilla myös jonkinmoista liinaa pussin lisäksi. Tuplien kanssa kun kantoliina olisi oiva apuväline aina välillä, mutta pussin käyttö on ollut vielä hiukan hakusessa, tuntuu että erityisesti Helmiä vaikea saada pussiin sovinnolla, en ole oikein löytänyt 100%sopivaa säätöä itselleni/meille. Nyt siis kyselisinkin kokemuksia hyvistä/helpoista liinoista, miten pitkä, mistä materiaalista jne. Olen ajatellut kokeilla ostaa liinan käytettynä kun ovat niin arvokkaita, mutta en haluaisi ostaa " sikaa säkissä" .

Kiitos kovasti jos joku viitsii kokemuksensa jakaa :)

Nyt taidan siirtyä tekemään jouluostoksia netistä kun tytöt nukkuvat pihalla...tämä on tätä nykyaikaisen kotiäidin arkea vissiinkin ;)

:) elaine

Vierailija
14/44 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis moikka vaan kaikille pitkästä aikaa!

Käyn täällä kyllä päivittäin..no myönnetään, useammankin kerran päivässä lukemassa kuulumisisanne, mutta jostakin syystä en saa itse kirjoitettua..

Meille kuuluu hyvää. Leevi on oikea unelmavauva. Ehkä sitten vaikeahkon raskauden jälkeen tämä on oikeutettua. Mutta täytyy koputtaa puuta.. Meillä on jo aika selkeä rytmikin muodostunut. n. klo 23 mennään nukkumaan. Se on tietysti aika myöhänen, mutta toisaalta ihan kiva, koska miehen kanssa kuitenkin valvotaan puolille öin. Isommat pojat menee klo 22 aikoihin nukkumaan, joten on siinä iltaisin hetki aikaa olla vain vauvan kanssa. Yöt nukutaan läpeensä. Klo 8 aikaan Leevi herää vasta ensimmäisen kerran syömään, muutamana aamuna on unta riittänyt jopa klo 9 asti. Sen jälkeen Leevi vielä nukkuu hetken, ehkä tunnin verran. Pitkien unien jälkeen Leevi sitten valvoo aika pitkään. Yhden aikoihi menee pitkillä päiväunille ja yleensä nukkuu noin 4 tuntia. Sitten taas valvoo pidempään ja torkahtaa vielä toisille lyhyille unille.

Rintamaidolla pelkästään täällä edetään ja hyvin poika kasvaa. 7 viikon iäisenä paino oli miltei 5,5 kg. Ei siis mikään pikkuvauva enää.. Suuremmilta ilmavaivoiltakin ollaan vältytty. Ne pienetkin, mitä alkuun oli saatiin pois relatipoilla ja sillä, että itse lopetin tumman leivän syömisen.

Joulusta. me mennään tänä vuonna ensimmäsitä kertaa mihen vanhemmille jouluaatoksi. Aiemmin ollaan oltu mun vanhemmilla. Mä en ole aina tullut kovin hyvin toimeen appivanhempieni kanssa, joten en oo jouluksi sinne halunnut mennä. Nyt kuitenkin välit on ihan hyvät, joten vihdoin oon valmis viettään joulua heidän kanssaan. Kauhee hässäkkä se kyllä tulee olemaan, koska appivanhemmat asuu eri kaupungissa ja meillä ei oo autoa. Ollaan siis kyytien varassa, koska jouluna ei viitsi junaankaan ängetä. Lahjojen roudaaminen täytyy siis aloittaa hyvissä ajoin..

Joku kyseli DIPP-tutkimuksesta. Voin vaan sanoa, että kannattaa mennä. Meillähän esikoisella diabetes diagnosoitiin viime pääsiäisenä ja hän jäi kiinni nimenomaan tutkimuskäynnillä. Tämä oli hyvä asia, koska hänen tila ei missään vaiheessa mennyt huonoksi ja lääkitys saatiin ajoissa kuntoon. Aika pieni vaivahan tuo tutkimus kuitenkin on ja diabetes on niin valitettavan yleistä nykyään. Meillä Leevillä tarjottiin TEDDY-tutkimusta, miä tarkoittaa että hänellä on vielä hieman korkeampi riski sairastua diabetekseen kun DIPPiläisillä. Mä jätettiin tutkimus vällin, koska tuntuu että ei nyt jaksanut enenmpää diabetestä tässä vaiheessa. Meillä kuitenkin kerran kolmessa kuukaudessa nuo esikoisen diabeteskäynnit sairaalassa jne.Se piti vielä sanomani, että ainakin Tampereella DIPP-tutkimuksessa mukana olevat lääkrit ja muu henkilökunta on aivan ihanaa ja asiantuntevaa väkeä ja sinne oli aina mukava mennä..

Pelikaani: Kovin suloinen tyttö sinulla. Ja ihana nimi Kerttu. Jos joskus saisin oman tyttären, niin hänestä tulisi myös Kerttu. Meille kun tuntuu noita poikia vaan tulevan.. ehkä vielä joskus sitä tyttöä kokeillaan.. Mulla myös kuvia tuolla irc-galleriassa tällä samaisella nickillä. Käy kurkkaamassa, jos kiinnostaa ja saa muutkin käydä..

Oikein hyvää joulun odotusta kaikille!

Andoliniska ja Leevi

Vierailija
15/44 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako jälkitarkastus perua jos on menkat just alkaneet ja tarkastus tällä viikolla? Meillä vaan se hankaluus että aikoja on vaikea saada ja pitäis saada se papru kelaa varten. Harmittaa et menkat alkoi näin nopsasti. Olis nyt edes kuukauden olleet vielä poissa.

Vierailija
16/44 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheasti kirjoitusvihreitä.. antakkee anteeks! ;)

Vierailija
17/44 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

typo, menisin sinuna tarkastukseen, voivathan ne tehdä muut tutkimukset ja kirjoittaa sen kelan lapun, eiköhän sisätutkimuksen ehdi toistekin..?

soittaa varmaan kannattaa, kun ei noille asioille oikein mitään voi ja se lappu pitäisi tosiaan saada.

tänään oli neuvolalääkäri, painoa nyt seitsemän ja puolen viikon iässä 4530 g ja pituutta 57,2 cm. ikäisekseen juttelee kuulemma harvinaisen reippaasti, eli ilmeisesti jatkuvasta vauvalle pälpättämisestä on jotain hyötyä viihtymisen lisäksi :)

meidän typyn kuvia on tuolla:

http://irc-galleria.net/archive.php?nick=spanieli&album_id=1043183

jouluna ollaan minun vanhemmilla, sitten uuden vuoden alussa käydään pohjoisessa toisilla isovanhemmilla. eiköhän se niin suju parhaiten..

voikaa hyvin kaikki!

Vierailija
18/44 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOULULAHJAG vauvalla en ollut aikonut ostaa mitään lahjoja, sukulaisilta kuitenkin tulee paljon ja eipä tuo vielä kuitenkaan niin niiden päälle ymmärrä. Nyt alkaa tuntua, että ehkä jotain sittenkin... keskimmäinen oli ekana jouluna 1,5kk ja taisimme ostaa jonkun helistin/purulelu systeemin tms eli pienen paketin koska isoveljellekin ostettiin. Jotain samaa tyyliin siis, ehkä vaunuihin joku lelu tai turvakaukaloon lelukaari...

MASENUNUSG mulla oli ekat kaksi viikkoa vauvan syntymästä sellaista, että ihan joka ilta itkin jotain... imetyksen epäonnistumista, pulloruokinnan ja pumpaamisen vaikeutta, väsymystä yms. Toivoin, etten olisi koskaan sairaalasta kotiin lähtenytkään vaan jäännyt sinne hoivattavaksi vauvan kanssa (kotona tuntui, ettei minusta ole vastuuseen vauvasta ja kahdesta isommasta, mies sai illat hoitaa isommat, vauvan ja vielä lohdutella minuakin). Sitten seuraava masis iski kun maito loppui kun Onni 1kk, se oli mulle aika kova paikka. No, sen jälkeen on hormonitoimintakin palautunut jo ja arki helpottunut, unta saan jo paremmin ja kun on tullut varmuutta vauvan ruokkimiseen jne niin uskallan liikkua enemmän kodin ulkouolella ja aloin nauttia vauva-ajasta taas täysillä. Eli nyt ei minkäänlainen masennus vaivaa vaan kaikki tuntuu olevan tosi hyvin.

Olimme tänään neuvolassa, Onnin mitat on 5370g ja 59,5cm. Pituutta tullut syntymästä 8,5cm ja painoakin 1,2kg. Muutenkin kaikki ok, Onni ei ihan täysin kuule toisella korvalla (liimakorva, putkitetaan halkioleikkauksen yhteydessä) ja oli aika väsynyt + itkuinen. Mulla alkoi eilen menkat ja vuoto on tosi runsasta, joten jälkitarkastuksen sisätutkimus jäi toiseen kertaan. Olisi kuulemma voinnut sen nytkin tehdä, minä itse en vaan kokenut sitä miellyttävänä ajatuksena. Eli TYPO jos tuntuu, että et halua sisätutkimusta niin aikaa voi siirtää tai sitten jättää se myöhäisemmäksi ja käydä kuitenkin muu tarkastus nyt+ vauvan lääkärikäynti, kokonaan sitä ei tarvitse perua.

KANTOLIINOISTA minä ainakin itse tykkään vielä käyttää trikooliinaa ja käytössä meillä Maya wrap (josta tosin en ihan tykkää eli olen harkitsemassa sen vaihtoa hug a bubiin) Haluan aika ohuen ja kapean liinan nyt kun vauva vielä pieni. Trikooliina on sikäli hyvä, että antaa hyvin anteeksi sidontojen suhteen ts pienet rypyt ei paina ja on aika helppo sitoa napakaksi. Painavamman lapsen kanssa kudottu on sitten jo parempi, trikoo antaa liiaksi periksi.

Suloisia kuvia pikkukeijuista :)

Mayella ja Onni 7,5viikkoa

Vierailija
19/44 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vietettiin sunnuntaina ristiäisiä ja oli oikein onnistunut juhlapäivä. Poika sai nimekseen Rasmus Mikael. Päädyimme siis lopulta miehen etunimisuosikkiin eli ei tullut neljättä Luka/Luca-nimistä syyskeijua. Toisen nimensä poika " peri" isältään. Poika itki jonkun verran sekä kastetoimituksen aikana että muuten päivän mittaan, mutta kun ottaa huomioon vähiin jääneet päiväunet, niin itkuisuuden ymmärtää. Rusauttipa Rasmus myös kunnon kakat toimituksen aikana ja sai papin pasmat hetkeksi sekaisin =)

Poika nukkuu edelleen yöt hyvin, vaikka viime yönä heräsikin ensimmäisen kerran poikkeuksellisen aikaisin eli ennen kahta (yleensä eka herätys on kolmen ja seitsemän välillä). Itselläni on sitä vastoin ollut jo jonkun aikaa nukahtamisvaikeuksia, esim. viime yönä en ollut saanut vielä unta kun poika heräsi ekan kerran. Nyt väsyttääkin niin, ettei ole pojan syntymän jälkeen väsyttänyt näin paljon. Masennusta ei onneksi ole ollut.

Viime viikolla käytiin neuvolassa. Poika on viimeisten neuvolakäyntien välillä kasvanut aina tasan 500 g (3 vk - 4170 g / 5 vk - 4670 g / 8 vk - 5170 g). Kannattaako siis punnitsemiseen enää jatkossa käyttää aikaa - lisää vaan edelliseen lukemaan tasan puoli kiloa =) Muutenkin pojalla oli

kaikki kunnossa. Samalla hoidettiin myös osa mun jälkitarkastukseeni kuuluvista toimenpiteistä. Hemoglobiini ja verenpaine olivat hyvällä tasolla ja raskauden aikaisesta painonnoususta on jäljellä enää parisen kiloa, tosin sitäkin sitkeämmät sellaiset. Huomenna menen sitten

varsinaiseen jälkitarkastukseen lääkärin syynättäväksi. Inhottaa jo

valmiiksi kyseisen lääkärin ronskit otteet sisätutkimuksessa :(

Ilmoitin pojan rotavirusrokotetutkimukseen. Poika saa siis kahteen otteeseen rotavirusrokotteen (jonka hinta apteekissa olisi kuulemma n. 140 e), ensimmäisen vuoden yhdistelmärokotteet lisättynä hepatiitti B -rokotteella ja ylimääräisiä lääkärintarkastuksia, joten mikä ettei.

JOULUG: Me ollaan mun perheen luona aatto ja todennäköisesti joulupäivänä ajetaan noin 150 km:n päähän miehen vanhempien luo. Näin ollaan toimittu käytännössä kaikki meidän yhteiset joulumme enkä vois kuvitellakaan viettäväni aattoa miehen vanhempien luona. Heillä joulun viettoon kun kuuluu lähinnä vain jouluruoan syöminen ja mun perheen jouluun taas kuuluu " koko hoito" (kuusi, pukki, lahjat, hautausmaalla käynti jne.). Ostamme pojalle varmaankin jotain pientä, kun muilta taitaa tulla sitäkin enemmän lahjoja pikkuiselle (kaipa vielä voi puhua pikkuisesta..?).

VAIPOISTA: Meillä ei ainakaan toistaiseksi ole kakat vuotaneet ohi vaipoista, mutta pissat on joitakin kertoja vuotaneet kun poika herää yöunilta. Öisin vaihtoväli välillä venyy meillä sen verran pitkäksi ettei ihmekään jos vaippa falskaa. Meillä osittain kestoillaan, mutta vielä en ole uskaltanut yöksi tai pitkille päiväunille laittaa kestoja. Onko muilla kestoilijoilla antaa vinkkejä, minkätyyppisillä vaipoilla kannattaisi aloittaa, jos haluaa testata kestoja myös pidemmillä unilla?

Riina & Rasmus 2kk

Vierailija
20/44 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokone on ollu rikki jo pitemmän aikaa,ja nyt kun vihdoin saatiin se toimimaan,piti heti tulla lueskelemaan teidän kuulumisia ja kirjottamaankin jotain.Aivan ihania nimiä on teidän lapsukaiset saaneet!

meillä elämä on rauhoittunut Rosin kanssa huomattavasti,neiti nukkuu hyvin yöt,kunhan saa olla kainalossa...Päivälläkin pitkät unet maistuu vaunuissa,mutta iltapv unet onkin sitten 10-20minuutin pätkiä.Kovasti hymyillään ja jutellaan,isosisko saa kaikkein parhaimmat tarinat ja hymyt!Tuo isosisko 3v on ihan vauvan lumoissa edelleen ja jaksaa jutella ja hoitaa pikkusiskoa.Rakentelee majoja Rosin ympärille ja vauvahan vaan tykkää kun on katseltavaa!Vähän kuitenkin pitää seurata ettei peitot ja tyynyt ole vauvan naamalla,mutta ihmeen hyvin sisko pienestä huolehtii.

Joulu me vietellään kotona,niinkuin ollaan jo monta vuotta vietetty.Mummolat on lähellä,joten niissä piipahdetaan joulun pyhinä useammankin kerran.Lapset jo täpistää kovin joulua ja pukille on kirjoitettu piiiiitkät toivelistat!

Meillä Rosi ei oikein tahdo vieläkään huolia tuttia,mikä on kovin outoa..meillä kun kaikki muut lapset on syöneet tuttia lähes 2vuotiaiksi!Se olisi vaan niin kovin hyvä rauhoittamiskeino,varsinkin kun meillä mies on niin paljon vauvan kanssa kotona kun minä viiletän kaupoissa...

vaunuissa unilla tutti saattaa maistua hetken,mutta kun kiukuttaa,niin sitten ei kelpaa millään!Yritetään edelleen sinnikkäästi,jospa tuo jossain vaiheessa alkaisi maistumaan???

Mutta oikein mukavaa Joulun odotusta kaikille,palailen piankin jos vain kone pysyy toiminnassa...

terveisin Unelias ja Rosi 2kk