Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

******Syyskeijujen viikko 47*****

20.11.2006 |

En ainakaan huomannut vielä pinoa.....[color=red][size=6]♥[/size][/color] [color=red][size=6]♥[/size][/color] [color=red][size=6]♥[/size][/color] [color=red][size=6]♥[/size] [color=red][size=6]♥[/size][/color][/color] [color=red][size=6]♥[/size][/color]

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli ihan pakko alkaa kommentoimaan hyvästä nimivalinnasta..eli siis OONAMARIA, jos sun vauvan nimeksi on tullut Kasperi (huomasin tuolta syyskeijujen kasvuilmoitusten puolelta..) niin hyvän nimen olet valinnut! :) Meillä on vanhimman pojan (5v) nimi myös Kasperi ja sit keskimmäinen tyttö (2,5v) on Oona..

Niin siis, olen paljon lukenut teidän juttuja jo silloin odotuspuolella sekä nyt täällä vauvapuolella. Meidän vauvahan syntyi 21.9 ja ristiäisiä vietettiin pari viikkoa sitten..tytöstä tuli Riina Anneli. Aika kolmen lapsen kanssa on mennyt hyvin. Vauva on tosi kiltti, syö ja nukkuu hyvin, niin ja isosisarukset hoitavat pikkusiskoaan mielellään :)

NJOAMMIL meillä myös vauva alkaa pidemmille päikkäreille noin tunnin valveilla olon jälkeen aamuisin, sit iltapäivästä menee lyhkäsimmillä unilla ja yöunille neiti lähtee noin klo 21-22. Heräilee kerran - pari yössä syömään, on täysimetyksellä.

JOULU sen vietämme ihan kotona oman perheen kesken. Tapana on ollut käydä aamupäivästä hautausmaalla, sekä isovanhampien luona. Sit rauhoitutaan kotiin syömään ja odottamaan joulupukkia.. :)

Mutta nyt tarttee lähtee laittaa ruokaa isommille lapsille.. Hauskaa päivää kaikille!

terkuin snoopy77 & Riina 2kk

Vierailija
42/44 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauas on taas tiputtu, mutta nostetaan iltakuulumisilla :)

kylvetin juuri tytön, tykkää älyttömästi kylpemisestä! muuten en olisi vauvauinnista niin innostunut, mutta nyt tuntuu että täytyyhän sinne ainakin hakemus laittaa kun vedessä oleminen on niin mieluista puuhaa tuolle.

iskä lähti viikonlopuksi keikkareissulle, mutta hyvin pärjäämme kahdenkin, puuhaa riittää vaikka ilma on vähän kurja.

uma syö mielellään pullosta, jossa on mam-merkkisen pullon tuttiosa. avent-pulloja sain käytettyinä ystävältä ja niiden tuttiosien piti olla jotenkin erikoisen hyviä, mutta uma ei suostunut juomaan niistä kertaakaan. sovittelin sitten mam:n tuttiosan aventin pulloon, ja hyvin meni kerrasta. tuttia typy ei kauheasti kaipaa, mutta olen koettanut opettaa sitä jo siksi että se on selvästi vauvalle hyvä rauhoituskeino väsyneenä ja muutenkin välillä. imeminen rauhoittaa heti, ja jotenkin tuntuu paremmalta antaa tuttia kuin tissiä koko ajan.

nyt harjaillaan tytön vähäinen tukka ja katsotaan että josko uni alkaisi tulla.. :)

hanna ja uma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa sain aikaiseksi alkaa kirjoittelemaan. Meidän Anni on tänään tasan 2 kk vanha. Tuttia hän ei ota sitten millään. Olen yrittänyt nyt jo kolmea erilaista ja aina vaan puskee tuttia ulos... Minä kun niin toivoisin, että saisin oppimaan tuohon tuttiin, että olisi tosiaan yksi rauhoittelukeino sitten siinäkin.

Imeminen on muutenkin tuottanut viime päivinä pään vaivaa. Pikkuneiti lutkuttaa nyrkkiään kovasti ja olen tulkinnut sen tarkoittavan yleensä joko nälkää tai väsymystä. Sitten kun olen tulkinnut lutkutuksen näläksi, olen tarjonnut tissiä, MUTTA ihan uusi juttu on, että tyttö saattaakin alkaa itkemään, kun tarjoan tissiä. Voihan olla, että itku on välillä merkkinä siitä, ettei ole vielä nälkä, mutta toisinaan sitten kuitenkin itkun jälkeen ottaa tissin suuhun ja imee itsensä rauhalliseksi. Eli olen tulkinnut, että näissä tapauksissa tytöllä on ollut nälkä, mutta jostain syystä silti on rähjännyt tissille. MIKÄ NEUVOKSI? ONKO MUILLA VASTAAVAA???

Ongelmana pikkutyttömme syönneissä on myös, että hän syö usein vain noin viisi minuuttia kerrallaan. Epäilen, että juuri tästä syystä hän on sitten nälkäinen hereillä ollessaan tunnin välein. Yritän saada tyttöä syömään pitempään, mutta kun ei ota, niin ei ota. Olen myös röyhtäyttänyt välissä, mutta ei silti jatka syömistä tuota pidempään, vaan tulee nälkäiseksi hetken kuluttua uudestaan. Mahtaako olla keinoja saada syömisaikaa pitenemään?

Tällaisia kysymyksiä on herännyt, vaikka tyttö on alusta asti ollut hyvä imemään...

Hansuli ja kaksikuinen pikku-Anni

Vierailija
44/44 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin mietitytti tuo jatkuva nyrkin imeminen ja kyselin asiasta neuvolasta. Nyrkin imeminen ei kuulemma haittaa. Meniköhän se jotenkin niin, että vauva opettelee asioita, esim. hahmottamaan itseään, imemällä nyrkkiä (ja myöhemmin kaikkea muutakin). Me annamme siis pojan imeä nyrkkiään rauhassa kunhan peukalo ei eksy suuhun. Ja toisaalta jos unissaan imee nyrkkiä selvästi turvaa hakeakseen, niin annamme tutin tilalle.

Myös meillä imetykset on usein lyhyitä, lukuun ottamatta illan viimeisiä syöttökertoja. Yölläkin imetys hoituu usein 10-15 minuutissa vaikka ensimmäisellä yösyötöllä edellisestä imetyskerrasta on usein jo 6-8 tuntia. Rasmus on kuitenkin kasvanut hyvin, joten en ole asiaa sen enempää jäänyt miettimään vaan uskon, että poika saa riittävästi syödäkseen. Meillä syödään päivällä noin parin tunnin välein paitsi pitkien päiväunien aikana tulee tietenkin pidempi väli.

Riina ja Rasmus