Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toksisin työpaikka, jossa olet työkennellyt

Vierailija
09.02.2023 |

Omalla kohdallani on kyseessä eräs Savolainen ravintolaketju, jossa koin itselleni hyvin epämieluisaa lähentelyä sekä muutoinkin kyseisessä lafkassa oli/on kuulemma nykyäänkin ollut hyvin narsistinen työilmapiiri.

Sijaitsee Mikkelissä tämä firma ja on ihan Suomalaisten pitämä.

Kommentit (1553)

Vierailija
1461/1553 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko työkokeilujärjestelmä pitäisi lopettaa. Tarkoituksena on ottaa työkokeilija lyhyeksi aikaa, ja jos hommat sujuu niin palkataan työntekijäksi. Käytännössä firmat ja yhdistykset ottavat maksimiajaksi 6 kk ja sen jälkeen taas uudet kokeilijat. Näin yhteiskunnan rahoilla tuetaan persaukisia yrittäjiä ja kaiken maailman humppakerhoja.

Työharjoittelun tarkoitus on tuo. Ja siitä maksetaan harjoitteluajan palkkaa, ja on työsuhteessa. Eli lomapäivät karttuu, eläke kertyy jne. Työkokeilun tarkoitus on tarjota mahdollisuus henkilölle kokeilla työntekoa, ja sitä miten kykenee osallistumaan työmaailmaan. Se pitäisi siis olla kohdennettu sellaisille joilla nuo ovat epävarmoja asioita. Mutta oikeastihan sitä käytetään juuri noin väärin, ja noilla väärin perustein. Itse olin kerran yhdessä sähköasennusfirmassa työkokeilussa 6 kk. Tein samoja hommia mitä palkalliset, samaan taht

Te-toimiston tai koulujen kautta tehdyistä harjoitteluista ei makseta yleensä palkkaa eikä niistä kerry eläkettä tai lomapäiviä. 

Vierailija
1462/1553 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turun seudulla toimiva putkialan yritys levittää naisista jotain törkeitä videoita. Ajatella että nämä käy jopa ihmisten kodeissa. 

Maine yrityksellä hyvä🤮

Kannattaisi käräyttää videoiden levittelystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1463/1553 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampaamo, jossa pomo ja muut työntekijät olivat kaikki sukua toisilleen.

Kuulostaa kammottavalta.

Kammottavaa se olikin. Niin sekopäistä meininkiä, että vieläkin tekee pahaa. Joutua semmoiseen soppaan ns.ulkopuolisena ja muita puolet nuorempana..

Perheyritys on aika paha työpaikka oli ala mikä tahansa. Jossain vaiheessa joudut perheriidan keskelle ja pahimmassa tapauksessa saat samasta työtehtävästä kaksi täysin vastakkaista ohjetta ja joudut valitsemaan puolen.

Tämä tuli tutuksi työharjoittelussa perheyrityksessä. Sain yhdeltä perheenjäseneltä työtehtävän ja toinen opasti ettei sitä tarvitse tehdä niin perusteellisesti kuin olin tekemässä ja auttoi viimeistelemään työn nopeasti. Sitten tämä perheenjäsen poistui ja ensimmäinen perheenjäsen tuli tarkistamaan työn ja sain läksytyksen kuinka en ole tehnyt työtä kunnolla ja piti aloittaa työ taas ihan alusta. 

Vierailija
1464/1553 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firma jossa kaikilla muilla on joku pomotitteli, paitsi mulla. Jos mua ei olisi, tuote jäisi toimistolle eikä menisi asiakkaalle. Minua ei kutsuta firman pikkujouluihin eikä virkistyspäiville. Ystävällisesti pomot kuitenkin tervehtivät minua.

Oletko ajatellut vaihtaa työpaikkaa?

Vierailija
1465/1553 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oral

Vierailija
1466/1553 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskihoiva

Juuri näin. Painajainen koko "firma"*

Vierailija
1467/1553 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

näinkö painajaisia töistä ?

Vierailija
1468/1553 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOK

Vierailija
1469/1553 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun keskussairaala

Vierailija
1470/1553 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs espoolainen ala-aste, josta tuli myöhemmin yhtenäiskoulu. Hui!

Vierailija
1471/1553 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs vanhainkodin osasto Hyvinkäällä vuosituhannen alussa. Ihan kammottava ilmapiiri, vieläkin joskus näen painajaisia noista ajoista. 

Vierailija
1472/1553 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palmia

Vierailija
1473/1553 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola, jonka omisti pariskunta. Ihme kuttuilun ilmapiiri, mies täys k..pää. Alle 3 kk kestin, sitten häivyin. 

Vierailija
1474/1553 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko työkokeilujärjestelmä pitäisi lopettaa. Tarkoituksena on ottaa työkokeilija lyhyeksi aikaa, ja jos hommat sujuu niin palkataan työntekijäksi. Käytännössä firmat ja yhdistykset ottavat maksimiajaksi 6 kk ja sen jälkeen taas uudet kokeilijat. Näin yhteiskunnan rahoilla tuetaan persaukisia yrittäjiä ja kaiken maailman humppakerhoja.

Työharjoittelun tarkoitus on tuo. Ja siitä maksetaan harjoitteluajan palkkaa, ja on työsuhteessa. Eli lomapäivät karttuu, eläke kertyy jne. Työkokeilun tarkoitus on tarjota mahdollisuus henkilölle kokeilla työntekoa, ja sitä miten kykenee osallistumaan työmaailmaan. Se pitäisi siis olla kohdennettu sellaisille joilla nuo ovat epävarmoja asioita. Mutta oikeastihan sitä käytetään juuri noin väärin, ja noilla väärin perustein. Itse olin kerran yhdessä sähköasennusfirmassa työkokeilussa 6 kk. Tein samoja hommia mitä palkalliset, samaan taht

Olin työkokeilussa siksi, että halusin tutustua ko. alaan. En siis työllistyäkseni. Vaikkakin työllistyinkin sinne vähäksi aikaa, kunnes lähdin opiskelemaan sitä alaa.

Vierailija
1475/1553 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisjärjestöissä ja nuorisotoimessa on ollut painostavia kus'päitä ja kiusaajia töissä. Ei kaikki, mutta aina löytynyt vähintään yksi. Ihmisläheisyys ollut kaukana. Yksi kiusasi työkaverinsa pitkälle sairaslomalle. 

Vierailija
1476/1553 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko rakennus oli homeessa 😄

Vierailija
1477/1553 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalialalla luulin nähneeni toksisuuden huipun... Sitten menin terveyspuolelle hoitokotityöhön ja huhhuh.

Vierailija
1478/1553 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita firmoja?

Vierailija
1479/1553 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toxiccia 

Vierailija
1480/1553 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä seurakunnissa ja muissa uskonnollisissa yhteisöissä on aika usein "toksinen" työilmapiiri.

havainnut saman seikan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan