Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toksisin työpaikka, jossa olet työkennellyt

Vierailija
09.02.2023 |

Omalla kohdallani on kyseessä eräs Savolainen ravintolaketju, jossa koin itselleni hyvin epämieluisaa lähentelyä sekä muutoinkin kyseisessä lafkassa oli/on kuulemma nykyäänkin ollut hyvin narsistinen työilmapiiri.

Sijaitsee Mikkelissä tämä firma ja on ihan Suomalaisten pitämä.

Kommentit (1553)

Vierailija
1121/1553 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuuuu

Vierailija
1122/1553 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne paikat joissa eletään menneiden aikojen sääty-yhteiskuntaa erilaisine luokkineen ja säätyineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/1553 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs paikka, jossa olin tekemässä opintoharjoittelua. Kaksi muutaman työntekijän yksiköstä olivat keksineet omat sääntönsä ja erivapautensa. Muille karjuttiin päin naamaa kun he huomauttivat epäreiluudesta. Yhtä kurmuutettiin huolella ja kun asiat eivät menneet kuten nämä kaksi halusivat, alkoi saikuttaminen ja uhkailu lähdöllä. Kun vähänkin joku ulkopuolinen huomasi muitakin työntekijöitä kuin nämä kaksi, tunkivat väliin kehumaan itseään. Kun yritettiin keksiä jotain kaikille kivaa, saatiin taas huudot. Pyytäessäni arviointia harjoittelusta siihen meni aikaa viikko ja toinen paasasi, miten en saisi sitä pyytää kun toisella on niin kiire muutenkin. Joo - kahvitteli tuntitolkulla taukohuoneessa.

Sen jakson aikana opin, että en enää ikinä katsele tällaista meininkiä.

Vierailija
1124/1553 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmann

Vierailija
1125/1553 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hittooko menitte töihin ku kerta noin hirveetä on.

Kiusaajienhan mielestä mikään ei ikinä ole kiusaamista... kunnes se kohdistuu teihin itseenne. Silloin kaikki on ja pieninkin asia on niin väärin :( :( :(

Aina teitä samoja sekopäitä kiusataan. Joka ikisessä paikassa ja kerta toisensa jälkeen. Lähtisitte pois niiltä työpaikoilta myrkyttämästä koko työyhteisöä kun ei teistä selvästikään työelämään ole.

Halunnet kertoa joitain omia kokemuksiasi eli ehkä puhut niistä epäsuorasti täällä vieraille ihmisille.

Vierailija
1126/1553 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalan työpaikat.

Vierailija
1127/1553 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Foibe Vantaa. Järkyttävä työpaikka. Hakevat jatkuvasti työntekijöitä. Olet siivooja, pyykinpesijä, ruoanlaittaja. Siinä sivussa hutaiset vanhukset ja hoidat pihalla olevat kanat. Omaisille kerrotaan, että kaikki hyvin, vaikka kaikki on päin persettä. Likainen, tunkkainen paikka, jossa vanhukset mädäntyvät pois, ilman mitään virikkeitä. Ulkomaalaisia hoitajia, kielitaidottomia, joita käytetään hyväksi.

Pyydä tekemään sinne yllätystarkastuskäyntejä.

Vierailija
1128/1553 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työpaikka, mutta Oulun kosmetologikoulu hoitoloineen, jossa harjoittelu tapahtui. Aivan käsittämättömän sairasta touhua! Aikoinaan joku kirjoitti jotain negatiivista keskustelupalstalle ko. paikasta, ja siitä johtaja repi perseensä kunnolla. Nyt jopa uskallan kirjoittaa tänne, kun kyseinen koulu ei ole enää pystyssä.

Ja kaikkea sitä paskaa ja nöyryytystä perusteltiin sillä että työelämässäkin pitää sietää kaikenlaista. 😑

Vierailija
1129/1553 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun kesäkausi lähenee, joku voisi laittaa jopa juttuvinkkiä Ilta-Sanomiin tuosta lintsin työntekijöiden vedenjuontikiellosta! Järkyttävää kuultavaa

Vierailija
1130/1553 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni paikallinen kahvila Savonlinnassa muutama vuosi sitten.

Vierailija
1131/1553 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmikirjaiminen globaali monipalvelualan yritys joka toimii lähes koko suomessa.

Aluksi, ensimmäisrt 6-7 v tämä oli ihan kiva työpaikka ja nautin työstäni. Viimeiset 2 v uuden ihan sairaspersoonaisen johtajan (n) alaisuudessa oli yhtä helv...iä. Hänen häijy, jopa sivistyneen sadistin piirteitä omaava luonteensa ja avoin henkinen pahoinpitely johti siihen että 1/3 hänen tiimiläisistä irtisanoutui.

Yritys antoi kuitenkin tämän sairaan johtajan jatkaa, vaikka ko henkilöstä tehtiin kanteluita työsuojeluun, luottareille, hr johtoon jopa Aviin saakka. Lisää hänen alaisiaan on siirtynyt muualle talon sisällä edelleen ja osa haluaisi pois mutteivat saa muita vastaavia töitä enää ikänsä puolesta. Firman johto ei reagoi.

Vierailija
1132/1553 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin Sellon Prisma. Järkyttävä ilmapiiri missä haukutaan toisia työntekijöitä ja kaikki luulevat olevansa toistaan parempia/tietävät kaiken. Se kenestä pidetään päätetään pärstäkertoimen perusteella ja saavat myös parempia työvuoroja eli näin ollen enemmän rahaa kuin muut.. Juoruillaan selkien takana ja vasten kasvoja ollaan muka niin ystävällisiä että.

Monessa Prismassa sama ilmapiiri. Jännä juttu.

Vierailija
1133/1553 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kustaankartanon vanhainkoti, oulunkylä. Hesassa. Sitä kyykytystä ja maalittamista.

Kustaankartano todellakin. Luulin jo, että olen ainoa, jka ihmetteli sitä simputusta

Vierailija
1134/1553 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni hiukan aikaa miettiessä, mitä tällä haetaan. Pari vastausta luettuani tajusin että "toksisin" = "most toxic", ihme finglish väännöksellä.

Eikö ihmiset enää suomenkieltä osaa kirjoittaa? Miten olisi "kauhein työpaikka" tai "kamalin työpaikka"?

Vierailija
1135/1553 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työpaikat turun seudulla. En ole niin törkeää vastaanottoa ja kohtelua saanut missään... Ja ottaen huomioon, että minut on otettu sinne töihin useiden hakijoiden joukosta... Missään, ei missään ole niin törkeää kohtelua tullut kuin näitten työyhteisöissä.

Suoraan sanoen mietin, miksi minut sinne on sitten otettu, ihan haluttu tarjota töissä jo olleille joku raadeltavaksi... Jumankauta!

Arvostavat kuulemma hyviä työyhteisötaitoja... No, turkulaisten taidot... haha!

Siellä on tullut "vttua" korviin, "me ei tänne mitään sijaisia tarvita", "autetaan vasta hätätilassa", ynnä muuta... Ja ihan kuin, ihan kuin sijaisena olisin viemässä joltakulta jo talossa olevalta jotain pois... Ihan kuin minä veisin heiltä jotain, vaikka asia on kyllä täysin toisinpäin!

Vierailija
1136/1553 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa perustelujen kanssa läpi kommenttia joten totean vain että ISS. Itse siivoaminen oli mukavaa, eli siitä ei ole kyse.

Samalla firmalla olin töissä ennen vuotta 2013. Opettelin erään paikan siivouksen vain ja ainoastaan siitä syystä, että paikkaa siivonnut saisi viikon loman vietettyä rauhassa. Kun kysyivät voisinko opetella kyseistä paikkaa, painotin että tuuraamaan voin opetella. MUTTA vain ja ainoastaan tuuraamaan. Paikka sijaitsee hevonkuusessa, siitä saa tunteja ma-to 1.5h/päivä ja pe 2h, muistaakseni työt alkaa klo15 tai 15.30 aikoihin (kun työväki lähtee).

Pari kuukautta eteenpäin pomo päättää, että pakkaa pitää sekoittaa ja ilman mitään keskustelua kanssani he laittoivat minut vastuuseen tästä paikasta, ja sitten tekisin tarpeen mukaan keikkoja milloin kaupungin itäpuolen Prismassa ja milloin länsipuolen Prismassa. Kysyin miksi ihmeessä olin vastuussa paikasta ja muistutin, että opettelin paikan vain tuuratakseni. Pomo sanoi "koska omistat auton"! En omistanut autoa vaan lainasin äitini autoa, koska talvisin pyörällä ei päässyt mihinkään p*skasti hoidettujen teiden takia tai jouduin pimeässä polkemaan autoteillä joilla kulki rekkojakin. Äidin autoa käytti minun ja äitini lisäksi myös veljeni, joka opiskeli 30min ajomatkan päässä ja usein jouduimme lennosta vaihtaa auton käyttäjää tai kuskasin häntä koululle ja takaisin (bussiliikenne koululle oli myös p*skaa). Nauroin pomolleni, että kyllä hän tietää kuinka paljon saan palkkaa ja silläkö luulee minun ostaneen aika uuden auton?!

Meni pomon pakka uudelleen sekaisin kun tämän idiotismin takia irtisanouduin (aloitin myös opiskelut).

Ja, jos joku ihmettelee miksi painotin niin paljon tuuraamista:

Aiemmin olin siivoamassa Prisman takatiloissa, jossa tarvitaan kahta ihmistä tekemään eri hommat. Hommat voi tehdä yksinkin mutta aika kusten juostua se on koska lisäaikaa kahden ihmisen työn tekemiselle on mitoitettu vain 1.5h lisää. Ja tietenkin jos menee tunnit yli, saa huutoa esimieheltä :) osasin kummatkin hommat ja tuurasin joku ilta yhtä ja seuraavana toista vakkarityöntekijää. Jostain syystä pomoni oli antanut näille vakkarityöntekijöille saman viikon lomaksi, joka sattui olemaan myös kaupunkimme kesän suurin tapahtumaviikko. Töissä oli siis ihan järkyttävän kiire se viikko ja viikonloppua lähestyessä kysyin jatkuvasti esimieheltäni koska joku tulee toiseksi työntekijäksi auttamaan. Esimies lupasi, että viikonlopuksi (pe ja la) yrittävät saada jonkun toisenkin paikalle, ellei ihan itse tule. No, ei kuulunut eikä näkynyt ketään. Kuulin parin viikon päästä kahdelta muulta työntekijältä, jotka ovat esimiestemme kanssa enemmän tekemisissä ja kuulevat paljon sisäpiiritietoa, että esimies ei ollut edes etsinyt ketään toista työntekijää auttamaan kun "kyllä se Anna kuitenkin tekee!" :)

Toinen tapaus sattui kun mulle opetettiin erään "ravintolamaailman" siivous. Siellä tarvittiin kaksi tekijää ja nyt toinen palaisi opiskelemaan täyspäiväisesti. Ja painotettiin että hommaa on liikaa yhdelle ihmiselle ja tarvitaan kipeesti se toinen työntekijä että saadaan siivottua. Eipä mennyt kuin muutama viikko aloitettuani siellä ja tätä toista työntekijää siirrettiin milloin minnekin eri paikkaan ja sain siivota taas kahden edestä. Parasta oli kun esimieheni ei aina muistanut minulle kertoa että tämä toinen olisi huomenna muissa hommissa ja tulen töihin vasta klo5 enkä jo klo3. Esimies sitten huusi meille kun emme kommunikoinneet asiasta keskenämme.

Kiitos, että sain avautua

Vierailija
1137/1553 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmikirjaiminen valtakunnallisesti toimiva monipalvelualan yritys.

Yrityskulttuuri ja yrityksen johto on vanhanaikaisella johtamistuulilla johtamista. Hemmetin moista rahan ahnehtimista ja asiakkaiden vedätystä miten vaan ikinä kyetään ilman kiinnijäämistä.

Jatkuvia (1,5-2v välein) yt: tä joissa uhkaillaan potkuilla.

Pitkään meni ihan ok, mutta sitten tuli, entuudestaan tunnettu toksisesta persoonastaan, uusi lty johtaja joka vei kaiken työilon ja motivaation sairaalla johtamistyylillään, ilkeilyllään, kyykyttämisellä, pelottelulla, uhkailulla, rankaisuillaan ym ym. ihan umpi hullu akka. Näen vieläkin joskus painajaisia siitä todella sairaspersoonaisesta ihmisestä.

Vierailija
1138/1553 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseman kannalta turvattomin työpaikka oli eräs yliopisto. Hallinnossa vain osa oli vakituisia työntekijöitä. Osa töistä oli vähenemässä, joten ne siirrettiin alempipalkkaisille määräaikaisille. Töitä teetettiin määräaikaisilla ja sitten koko ajan huomauteltiin, kuinka työt voivat loppua. Samalla myös korkeampipalkkaisia oli määräaikaisina. 

Tavoitteena oli kai saada mahdollisimman monta korkeampipalkkaista vakinaistettua. Ymmärrykseni mukaan suuri osa korkeampipalkkaisten työtä oli teettää töitä alempipalkkaisilla, jotta ylempien oma työ ei vaarantuisi, jos työt vähenevät.

Pomoilla voi olla tavoitteena saada mahdollisimman monta hyväpalkkaista työntekijöikseen, jos siihen on mahdollisuus. Outoa kuitenkin jos yritetään väittää, että uudistusten myötä pärjättäisiin vain hyväpalkkaisilla, vaikka samalla noita töitä teetetään vuosia alempipalkkaisilla.

Vertautuu siihen että HY:n yt:issä irtisanottiin paljon sihteereitä. Nyt vaan parempipalkkaisiakin on useita määräaikaisina, mahdollisesti kun odotetaan, kuinka monelle lopulta myönnetään vakituinen paikka. Ehkä siinä yhteydessä voi sitten katsoa, miten työt silloin jaetaan.

Vierailija
1139/1553 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskihoiva

Vierailija
1140/1553 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmanni.

Ja johto uskoi kiusaajia, jäi todella huono maku.

Onneksi useampi työntekijä otti yhteyttä ja kertoi miten ikävöivät minua, siitä tuli hyvä mieli.

Olen ahkera ja hyvä työntekijä, olen saanut nykyisessä työpaikassa kiitosta siitä millainen asenne minulla on ja miten kohtelen muita. Myöskään missään aiemmissa työpaikoissa ei ole ollut ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän