Miten te yksineläjät keitätte kahvia?
keitättekö aina isompia määriä vain vain yhden kupin?
Kommentit (105)
Keitän sen verran kuin juon, eli noin 3dl kupillisen.
Kapselikeittimellä viime aikoina 3 dl termosmukillinen päivässä
3,5 desilitraa vettä ja neljä tasamittaa kahvinporoja. Siitä juon kaksi puolikasta kupillista, tupakkatauko kuppien välissä. En elä yksin, mutta keitän usein kahvit vain itselleni.
M38
Miksi yksineläjä? 4 hengen taloudessa vain minä ryyppään pitkin viikkoa kahvia.
Keitän termoskannullisen kerralla. Joskus se riittää koko päiväksi, joskus pitää keittää lisää. Olen melko ahkera kahvinjuoja.
Kapselikeittimellä, saa tasan kupillisen aina kun haluaa
Keitän kaksi kuppia kaksi kertaa päivässä ihan tavallisella kahvinkeittimellä. Kofeiinitonta murukahvia on kaapissa sitä varten, jos illalla tekee mieli kahvia.
Tänään kaupungilla ostin kupillisen kahvia ja toisen tarjosi ystäväni myöhemmin iltapäivällä. Kahvikiintiö ylitetty jo.
Yhden kupin kerrallaan, joko pouroveria tai mutteripannulla. Joskus pikakahvia. En edes omista normaalia kahvinkeitintä vaikka se olisi kätevä, on vain niin hankala tehdä sillä riittävän pieni annos :(
Juon aamuisin kaksi muumimukillista eli ainakin 4 dl. Ihan hyvin sen onnistuu keittämään.
Ei lainkaan, koska siinä on liikaa kofeiinia. On tee, maito, kaakao, mehu, vesi jne.
Keitän sen verta kun juon, olipas ääliömäinen kysymys.
Yksi kuppi päivässä heräämisen jälkeen.
Keitän aina kerralla enempi ja sitten aina mikrossa lämmitän pikku kupillisen ,kun on kahvin aika. 40sek lämmityksellä ei pahene, ihan ok minun makuuni.
jos joisin vain yhden kupin,keittäisin vähemmän,mutta kun juon kerralla ehkä 3-5 kuppia,niin keitän isomman määrän ja loput termariin
3-4 kupillista keitän, siis kahvinkeittimen asteikon mukaan. Isompi määrä vain viikonloppuaamukahviksi, kun silloin tulee istuttua pitkään ja rauhassa aamupalapöydässä. Pienemmästä määrästä tulee yksi mukillinen kahvia.
Pannukahvia yleensä keitän, pari kupillista. Puuliedellä tulee mukavasti samalla, kun taloa lämmittää.
Keitän kahvinkeittimen annostelun mukaan kolme kupillista, josta saan itselleni kaksi mukillista sumppia aamuisin.