Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ELOISAT alkuviikosta (ma-ti)***

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs JAMSSA on kun ei ole näkyny? Vai ovatko hyö lähteneet reissuun?

Hienoa et Open Leevin kanssa on jo helpottanut.

Olehan PAntoufle tarkkana Väinön kanssa ettei vaan pääse kuivumaan. Tuntuu hurjille ripulimäärille ja vielä noin pienelle! Jos vähänkin alkaa poika olemaan normaalia väsyneempi tai tulee pieniäkin kuivumisen oireita niin menkää suoraan sairaalaan ja vaaditte päästä hoitoon! Tulee niin mieleen se kun viime keväänä(kö?) se yks 8kk ikäinen poika oli laitettu takas sairaalasta kuivuneena ja kotona se sitten menehtyi :```(

Mukava PIA74 et oli onnistunut lomamatka :)

ERialle, pubulle, pumpulille ja teille muille inhottavista anopeista kärsiville, koittakee kestää! Mulla onneks ihana auttavainen anoppi :)

Papunalle ja Leeville tsemppiä! Onneks pääsette nyt tarkkoihin tutkimuksiin niin apukin luultavasti löytyy.

Gallupeihin koitan vastata niihin jotka muistan:

JOULURUOKA:Kinkku tietty, laatikot (ite tehty, kermaa ja voita ;) Perunalaatikko ehdottomasti imelletty. Graavilohi kans mun suosikki sekä mäti, sipuli, smetana. Viime vuonna tein rosollin ite ja sekin oli ekaa kertaa hyvää! Ehdottomasti teen tänäkin joulun ite rosollin.

Apua, en nyt muita gallupeja muistakaan!

Lasten nimien yleisyys (vrk:n luvuissahan on mukana kaikki etunimet, ei vain kutsumanimet): 1. lapsen nimisiä kastettu tänä vuonna 217 kpl, 2. lapsen nimisiä 16 kpl, 3. lapsen nimisiä 3 kpl ja Toivoja on kastettu 186 kpl.

Kamala matkakuume vaivaa... oon selaillu noita esitteitä ja katellu netistäkin. Ihanaa olis päästä pois joskus täältä omista nurkista.

(.) Olen nyt alottanu maidottoman dieetin kun Toivon posket ja päänahka ei ota rauhottuakseen. Poskiin oon vedelly kaksi viikkoa kortisonia ja aina ne näppylät tulee takas. Lisäks noita länttejä on alkanu tulemaan muuallekin kehoon ja polvitaipeet kans on nykyään jatkuvasti punaiset. Jouluna sit varmaan kokeillaan et palaako ne ihottumat takas kun syön noita kerma/voi herkkuja.

Peeveli ja Toivo 2708

Vierailija
42/71 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumassa pitäis olla jo, mutta täällä vaan keikun. Nää illat meillä sen puoleen mukavat että molemmat lapset nukahtavat yhdeksään mennessä jo yöunilleen. Viimeyönä Luka söi vasta 05 aikaan ekaa kertaa - mutta vesirokkopotilas kekkuloi oman sänkynsä ja meijän sängyn väliä pitkin yötä. Pari kuumeetonta päivää jo ollut ja näppylätkin hilseilyvaiheessa - hyvällä mallilla siis.

Kattelin myös tuonne vrk:n sivuille ja 124 kaimaa on tähän mennessä Lukalle tullut v.2006. Tuntuu että kovin on yleistymässä nimi...

Ulkoilut esikoisen ja vauvan kanssa menevät meillä niin, että Luka nukkuu vaunuissaan ja usein kävellään läheiseen puistoon leikkimään. Seisomalauta on meillä toiminut hyvin pitemmillä matkoilla. Oon sitten nostanut Lukan syliin katselemaan, jos on sattunut heräämään. Tosi mielellään katselee kyllä isompien menoa :)

Muutakin piti kommentoida, mutta ei tähän kellonaikaan enää pää toimi senkään vertaa..

Öitä vaan kaikille!!

Hallas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina olimme taas uimassa koko porukka. Nekku nauttii todellakin hommasta. Ensimmäiset kanutuksetkin tehtiin, eikä tyttö ollu moksiskaan. Ens kerralla päästään varmaan harjotteleen sukellusta että saatais site joulukuun alussa jo vedenalainen sukelluskva:)

Minä olen ravannut jumpassa jo parin kuukauden ajan, mutta mitään tulosta ei ole ainakaan puntarilla mitattavissa. 20kiloa vielä pitäisi lähteä - ainakin 15. Nuo kilot on tulosta kahdesta viimeisestä raskaudesta. Imetys ei ole koskaan aiemminkaan kilojani mihinkään liikauttanut. Ruokavalio ja liikunta yhdesä ovat auttaneet, mutta imetysaikana ei auta ihan paastoamaankaan ruveta. Lohduttavaa kuulla, että mutkin painivat vielä liikakiloen kanssa joskin 5kg on vain neljsosa omasta tavoitteestani - vaan itseppä olen kiloni kerännyt:(

Jouluruokaa: imelletty perunalaatikko, kylmäsavustettu lohi, sienimousse ja luumuvaahto tai kakku ainaski täytyy olla niin ja kinkku vaatii itse tehtyä sinappia!

Nimistä: Me emme ole valineet nimiä sen mukaan että olisivat harvinaisia. Itse asiassa minulla itselläni on yleinen mutta ikäluokassani harvinainen nimi josta kärsin aikoinani. Yhä saan kuulla, että odotin puhelinkeskustelun perusteella hieman vanhempaa henkilöä - joskin alkaahan tuota ikää jo olla. tuolloin ajattelin, että omille lapsille laitan yleisen nimen. No olen tottunut nimeeni eikä se niin kauhea ole. Lasten miniä valitessa karsimme pois top 10, mutta emme hakeneet mitään tosi harvinaistakaan, tilastoa:)

" Nekkua" on tänä vuonna kastettu 57kpl 2.nimi 124kpl ja 3.nimi 46kpl

siskon nimi syntymävuotena 1.nimi 4kpl 2.nimi 57kpl ja 3.nimi 785kpl

veljen nimi syntymävuotena 1.nimi 57kpl 2.nimi 87kpl ja 3.nimi 1099kpl

veljen nimi syntymävuotena 1.nimi213kpl 2.nimi 5kpl ja 3.nimi 1154kpl

Harvinaisin nimi tänä vuona on vanhimman pojan 2. nimi 2kpl ja siskon etunimi 9kpl ja yleisimpiä ovat nämä kolmanet nimet joita varmasti löytyy muiltakin Kristian, Valtteri ja Johanna

Nekku ei halua olla lainkaan sellään, hyvä kun oppi kääntymään. Onneksi taito ei vielä toimi unissa, mutta kohta senkin aika tietysti tulee. Siis kun taito kääntyä takaisin ei ole vielä hanskassa niin huutohan siitä syntyy kun saattaa itsensä pulaan. Täytynee alkaa treenaamaan tätä puuttuvaa taitoa;)

t. Kretukka ja Nekku

Vierailija
44/71 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä neiti nukkui koko yön,heräs nyt vasta kun mekin syömään.. eilinen saldo oli 790ml ja söi 140ml illalla 20.00 ja 21,00 nukkumaan..tosin huusi taas illalla kun laitoin nukkumaan,mutta rauhootui sitten alle 5min ;)

k.h.p ja iida 060906

Vierailija
45/71 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskaltaiskohan sitä alkaa maistelee jo velliä tai sosetta kuten neuvolasta suositeltiin...:S

Vierailija
46/71 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keli on harmaa ja mieli on harmaa.... Meillä senkun aamuyöheräilyt vaan jatkuu. No, viime yönä tyttö sentään nukkui 21-4 heräämättä, mutta neljän syötön jälkeen meni nenä tukkoon juuri kun likka oli uudelleen heräämässä ja sitten piti niistää ja loppujen lopuksi meni puolitoista tuntia ennen kuin nukahti uudelleen TUNNIKSI, jonka aikana ei itse saanut nukuttua silmän räpäystäkään.... Ja tätä on nyt jatkunut jo niin kauan etten edes muista.... Neljän viiden tunnin yöunilla on saanut tulla toimeen ja kyllä rupee jo kaikesta huomaamaan tän univelan. Miehenkään kanssa ei enää muuta tehdä kuin tiuskita toisillemme kun ollaan molemmat niin väsyneitä. :(((

Eilen oli neuvola ja tätsy kehotti aloittaan " unikoulun" . no, juu, sitä sitten eilen yritettiin sitä " tassuhoitoa" kunnes ei enää jaksanut roikkua siinä pinnasängyn reunalla....ja kas kummaa, heti kun lopetti niin neiti muutaman minuutin protestoi ja hyytyi sitten ihan itsekseen. Ihan hyvä siis, kunhan vain olisi nukkunut hiukka kauemmin.....

En ymmärrä voiko olla enää nuhaakaan mikä tuon nenän saa tukkoon. Päivisin ei vuoda eikä vaivaa ollenkaan ja öisinkin ainoastaan syötön jälkeen. Outoa!! Osaako kukaan auttaa mistä voisi olla kyse ja mikä auttaisi ettei nenä menisi tukkoon? Viime yönä syötin tytön vielä istuma asennossa kun ajattelin että menee ns. maitoa nenuun kun makuultaan syö, mutta eipä tuostakaan ollut apua... Ens yönä tarttee vissiin muurata makkari sipulilla. Vai olisikohan ilmankostuttimesta apua... Jos joku osaisi auttaa olisin tosi kiitollinen! Ja esikoisellakin on vielä kauhea yskä eli sitäkään vähää ei saa kunnolla nukkua minkä tuo tyttö antaisi.

niin, jos joku nyt ylipäänsä sai tästä sotkusta mitään selvää...

t. yliväsynyt oinasmamma :(((

Vierailija
47/71 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ilmankostutin auttoi,silti meillä rohistaan ja yskitään jne..

Vierailija
48/71 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelin TAAS pitkät jutut tänne ja sitten kävi TAAS niin että hävis koko roska!!:(((Tää oli jo ties monesko kerta peräkkäin ku näin käy!! Nyt en ehdi enempää, harmittaaaaaaaaa......

Vierailija
49/71 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä neiti ettii selkeesti rytmiä..nukkunu koo aamun :S 2 kertaa jaksanu jopa syödä..:S puol 8 ja nyt puol 11 nukkui tossa 8-9.30 seukkas hetken ja TAAS nukkuu..nukahti pullolle..onkohan neiti kipee :D

mä tilasin kapalon kokoa 7-10kg koska nukkuu yön niin hyvin etten uskalla vielä luopua kapalosta..oli aamulla kyllä käsi taas päässy pois ja kapalo löysällä,mut eipä heränny kummiskaan vaan jatkoi uniaan..sen kuulee millon käsi is free :D mitä keksii muuten ostaa vaaveille sinne joulutapaamiseen?! ja missä ooot VILLA!!!! =)

kauan teiän vaavit seurustelee..ennen meillä ei neitii saanu mitenkää nukkuu ja nyt eilenki kaikki nokkaunet nukkui kiltisti omassa sängyssä ILMAN hytkytystä. illalla on nyt protestoinu ja huutanu kun palosireeni,eikö lie tarpeeks väsyny?! ku annan ruoan 20.00 niin melkeen heti nukkuu että on vielä kylläinen..muutenhan siinä kerkii tulla nälkä taas jos annan sen kekkuloida,ja siihen aikaan se syö,mitä oon rytmii seurannu.

nooh nyt syömään..terse taas.. k.h.p ja iida huomena 11vkoa

Vierailija
50/71 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöksin tuolta pyykkien keskeltä kirjoittamaan kun muistan jonkun kyselleen. Minulla ollut käytössä reilut puoli vuotta ja pois EN antaisi. Pyhkeistä tulee ihania rummussa. Vaatteita ei tarvitse silittää ja ovat pehmeitä. On paljon vaatteita joita en halua tai niitä ei saa rumpukuivata, mutta ne minä kuivaan narulla ja laitan sen jälkeen rumpuun tuuletuksella. Ne tulevat ihanan pehmeiksi eikä niitä tarvitse silitää ja parasta kaikesta - KOIRANKARVAT lähtevät. Jos siis on elämäiä suosittelen lämpimsti rumpua. Tuuletusta käytän myös petivaatteissa toisinaan ja myös lasten puolipitoiset housut ym voi pöyräyttää rummussa ennen kerhoon lähtöä ja säästää paljon tarraharjaa. Lakanota en yleensä kuivaa rummssa sillä mankeloin ne joka tapauksessa (mankeloitu lakanan pinta on mielestäni paras). Siis kuivausrumpu on meillä kovassa käytössä.

t. kretukka

Vierailija
51/71 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaata ja lämmintä säätä...niinhän se talvella yleensä on että on joko kirkasta ja kylmää tai lämmintä ja harmaan oloista. Paitsi sitten kevättalvella...

Meillä oli tänään neuvola ja hyvin on tyttö keskikokoisena edelleen kasvanut. Kiva juttu että pärjää edelleen hyvin ilman lisäruokia. Saatiin se ensimmäinen rokote kun calmettea ei otettu ja nyt tyttö on todella väsynyt elikkä nukkuu ihan tukkina tuolla vaikka siirtelin autoon ja takaisin ja käytiin kaupassa ja sitten toin vaunuihin sisäänkin ja unet jatkuu. Senpä takia pikkasen arveluttaa tuo nukkuminen ettei vaan johtuisi rokotteesta. No katsellaan että miten menee tuleeko kuumetta vaiko ei.

Pia

Vierailija
52/71 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mentiin äsken vasta ekoille päikkäreille ulos.. Yleensä ollaan nukuttu ulkona tähän aikaan jo ainaki 2h! Pikkumies heräsi vasta siis 10.30.. Nukkui hyvin yön. Jee! :)

Nyt on alkanu jonkinlainen rytmikin muodostua.. (tätä päivää lukuunottamatta).. Nukkumaan mennään 21.30-23, yöllä syödään 2-3kertaa ja herätään uuteen päivään 9-10. Sit jaksetaan valvoa tunteroinen ja mennään ekoille päikyille ulos 3tunniksi.. Herätään 13-14, valvotaan 2h ja taas ulos nukkuun noin 15.30 ja nukutaan iltakuuteen.. Sitten valvotaan yöunille asti. Tämmöstä täällä! :)

Kylläpä on tosiaan ulkona harmaata.. Oikein ärsyttää kattoa ulos, kun kaikki lumet on sulanu ja puutkin on niin kuolleen näköisiä.. Joululauluja kuunnellessa tuntuu ihan epätodelliseltä, ku ulkona ei todellakaan näytä siltä, että kohta on joulukuu..

NIMISTÄ: Meidän pikkumiehellä on tänä vuonna kastettuja kaimoja 35kpl!

RINTARAIVARIG: Onko teidän vauvanne saaneet rintaraivareita? Meidän pikkumies on nyt noin 3vkon ajan välillä aina saanu hirveen raivokohtauksen ko on alettu syömään.. Onneksi ei sentään joka syöttökerralla, mut ehkä sen 3krt päivässä.. NE on viheliäisiä.. :( En tiiä mistä ne johtuu, mut aina se on saanu sen raivarin, ku on istualtaan syöttäny.. Sit ku oottaa hetken ja yrittää uudelleen, ni yleensä sit huolii.. Mut jos ei siltikään, ni sit makuultaan syöttäessä aina syö.. Raivostuttavaa, jos on liikenteessä, tai kylässä jossain ja silloin jos poju saa sen raivarin, ni sit saa naama punasena yrittää syöttää..

Mut nyt meen nauttiin hiljaisuudesta :)

Onelinen

Vierailija
53/71 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti näin aluksi: Oinasmamma, kysyin tänään neuvolassa että mikä on kun aamuyöstä nenu on usein tukossa ja joutuu niistämään. Eikä räkä tunnu tulevan ulos vaan on jossakin nielussa. Neuvolantäti meinasi, että iltamaidon jämät menee nenukkaan kun käy makuulleen, siitä rää' ästä tulee sellaista " erikeeperimäistä" eikä irtoa millään. Sen olen huomannut, että kun juo lämmintä maitoa, niin se vie sen mennessään (siitä täti mainitsikin). Meillä ei tällä hetkellä muuta kun sängynpääty kohotettuna. Toivottavasti nuhanne helpottaa, meillä tuntuu tuo aamuyön tukkoisuus olevan aika pitkäaikaista...

Pikku-ukko sai rokotteen reiteen, pikkaisen säikähti pistoa eikä itkettänyt yhtään. Eilen 3 kk täyttänyt ukkeli oli 7775 g ja 67 cm pitkä. Ei mikään ihme että 74 cm vaatteet istuu hyvin...Esikoinen on ollut saman pituinen 5 kk vanhana ja painanut vajaa 7 kk ikäisenä saman verran. Saadaan alkaa maistelemaan kiinteitä jos maitomäärät alkaa tästä vielä lisääntyä, nyt menee 1 prk velliä ja 1 litra maitoa päivässä.

KYSYMYS: Miksi velliä ei suositella??? Mitä haittaa sen antamisesta on??

Pikku-ukon kaimoja on kastetu tähän mennessä 187 kpl. Nimi tuli minulle mieleen jo laitoksella ja mies siihen suostui ;) Sattuu mukavasti yhteen isoveljen nimen kanssa, alkavat samalla kirjaimella. Täällä taitaa olla yksi " melkein" kaima, meillä s-kirjain lisätty perään...En viitsi paljastaa/paljastua sen kummemmin, sen verran haluan pysyä " tuntemattomana" jos vaikka tutut sattuu lukemaan... :P

Viime viikolla saatiin kuulla ensimmäiset naurut, isille tietenkin...Äiti saa vaan äänettömiä nauruja, suu on niin naurussa mutta se ääni vaan puuttuu! Äiti ilostuu kyllä siitäkin!

Oletteko lukeneet Rick Kirkman & Jerry Scottin Baby Blues -sarjakuvia? Saimme lahjaksi Arktisen banaanin esikoista odottaessamme ja löysin sen jokunen aika sitten " arkistoista" . Vedet silmissä sain nauraa niiitä juttuja, kumman tutuille vaikuttivat tapahtumat. Sitä voisikin suositella lahjaksi esikoista odottaville joilla on kovin ruusuiset kuvitelmat vauvaperheen elämästä :D

Palataan taasen...Täytyy suunnitella perjantaina olevia omia synttäreitä, tyttöseurassa meinattiin iltaa viettää ja hieman nautiskella siiterijä...

t.nimim. perjantaita odotellessa :)

Vierailija
54/71 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos laitoitte Enustaja Ellille tai Madame Mammalle posti, niin pitivätkö paikkansa?

Meillä ei todellakaan. Madame tykkäsi, että saan tytön joka syntyy 18.8 ja Ennustaja Elli tykkäsi, etten saa edes lasta, hänelle kun en paljastanut edes odottavani ;D

Vierailija
55/71 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RINTARAIVARIG: onelisen lailla myös meillä on näitä aina joskus elikkä kun ollaan esimerkiksi tosi pirteitä ja yritän sylissä istuen syöttää niin hommasta ei välttämättä tule yhtään mitään vaan aletaan selkä kaarella huutamaan. Kuitenkin joka kerta tällaista ongelmaa ei onneksi ole. Taitaa kuulua tähän ikään jossain mielessä nämä tällaiset. Sen lisäksi on joskus sitä että jos paikka ei ole tarpeeksi rauhallinen niin saatetaan alkaa huutelemaan kesken syönnin ja katselemaan kaikkea muuta.

Meillä kuitenkin ei ole ongelma maidon riittävyydessä kun tyytyväisiä ollaan ja hyvin kasvetaan muuten. Eiköhän se siitä. Luin kuitenkin eilen ne imetystuki nettisivun vaihtoehdot ajoittaisista raivareista.

Mutta joo neiti pitää välillä muutenkin kuten nyt sellaista meteliä (ei siis itkua vaan huutelua) että temperamenttia vissiin löytyy ;)

Vierailija
56/71 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikä 156 Peppiä kastettu tänä vuonna:) Tai siis siinä kai on ne toisetkin nimet mukana jne. Sattui hauskasti kun meidän Peppi on Peppi Helmi Maria niin äitini oli viime viikolla jutellu jonkun tuttunsa kanssa , jonka ekasta lapsenlapsesta kastetaan lähiviikkoina Peppi Helmi. Ettäpäs osuikin. Eli nythän mä olen lopullisesti paljastunut jos joku tuttu näitä lueskelee, mutta anyway ei maha sitten mitään.

Kuivausrumpu löytyy enkä pois enää antais vaikka en päivittäin käytäkään. Vanhassa kämpässä missä oli vähemmän tilaa niin rummutin käytännössä katsoen kaiken mutta tässä kämpässä olen sitten liputtanut uskollisesti - kesällä pihalla ja talvella olohuoneessa;) Kyllä se rumpu ainakin meillä sen verran kutisti ja " kulutti" etten ihan koko aika nyt viitsi käyttää. Ja sähköö kuluttaa ainaskin. Mä en tiä mitä olen tehnyt väärin mutta meillä kyllä kaipaa silitystä rummuttamisen jälkeen. Täytänköhän liian täyteen? Mutta kyllä se silti aivan ehdoton kapine on näin lapsperheessä, etenkin kaikki lakanat ja tollaset.

Olikos se Pantoufleella kun ripuloitiin? Jos meni väärin niin SOO-RII!!! Meillä Oliver ripuloi VIHREETÄ ainakin kaks viikkoa ekana kesänään 2005. Alkoi aika pian kiinteiden aloittamisen jälkeen. Ja ihan vettä ja monta monituista kertaa päivässä. VOitte kuvitella että mamma juoksi neuvolan ja lääkärin väliä huolissaan, mutta eipä pojalla ollut hätää. Rota-kokeetkin otettiin (oli muuten kiva kaapia vaipasta sitä vihreetä nestettä sinne pikku näytepurkkiin, yöks:/), mutta puhdasta näytti. Aikansa kesti ja sitten tasoittui, ainoo mitä muistaakseni suositeltiin oli maitohappobakteerit. Ja kuivumisen kanssa piti toki olla tarkkana, mutta kun poika hyvin tissiä söi kaikesta huolimatta niin asia hoitui sillä.

Huh huh Muumu mitkä lukemat teilläkin mitattiin:)) Turbovauvoja onneksi muillakin, ei vaan mulla:) Odotan mielenkiinnolla 4kk neuvolaa, että vieläkö käyrä sojottaa kohtisuoraan ylöspäin. Mutta juu, 68cm vaatteet alkaa veteleen viimisiään, kohta 74cm käyttöön.

Mutta tässä kai tämä oma osuus tällä kertaa...

Vieteri

Vierailija
57/71 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIA74: meillä esikoinen aikanaan nukkui extra super hyper hyvin ton rokotteen jälkeen. Tää kakkonen taas oli kiukkunen ku amppari, raivos ittensä uneen...

Vierailija
58/71 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi nyt, kirjoitin pitkän pätkän ja se katos... no kuitenkin.

Kävin tuolla odotuspuolella silloin tällöin kirjoittamassa, mutta tosiaan melko harvoin. MEille syntyi 10.8 (rv37+6) käynnistyksellä potra poika. Mitat oli 4130g, 52,5cm ja py38,5cm. Raskaushepatoosin vuoksi käynnisteltiin ja täytyy sanoa, että en kyllä enää ikinä halua käynnistettyä synnytystä. Sen verran tuskaa oli ja ponnistusvaihekin kesti tiheiden ja lyhyiden supistusten takia 1h45min ja 15 min harjoittelin ennen tuota varsinaista ponnistusvaihetta. No tulihan se sieltä ja kivut loppui kuin seinään. Ihana poika on ollut ja nyt 3kk mitat oli 6630, 63cm, ja 42cm. Aluksi ei meinannut paino millään lähteä nousuun, mutta 1kk iässä aloitettu nanni auttoi siihen. Nyt on viikon verran maisteltu maissivelliä ja hyvin maistuu. Imetän kuitenkin pääasiallisesti ja tuntuu, että kerrat vain lisääntyy ja pitenee kun tuntuu, että tuo poika kasvaa ihan mieletöntä vauhtia. Kai sillä on joku tiheän imun kausi meneillään. Ilman tuota korviketta ja velliä olisin varmaan jo imetty kuiviin.

Muuten on sujunut melko hyvin. Yksi pissa tulehdus on sairastettu ja sen seurauksena liuta tutkimuksia. Onneksi mitään rakenteellista vikaa ei löytynyt. Lonkkakin hieman napsui 3kk neuvolassa ja se tutkittiin, mutta onneksi ne oli ihan ok lastenlääkärin tutkimuksissa. No kun noista isommista jutuista selvittiin niin eiköhän saatu sitten silmätulehdus. Sekin onneksi on nyt jo emlkein parantunut, joten josko tämän pojan sairastelu oli sitten hetkeksi tässä.

Kovasti poika on jäntevöitynyt lähiaikoina ja masullakin nostaa päätä todella komeasti, kovasti yrittää kääntyä masulta selälleen, mutta ei meinaa enään jostain syystä onnistua. Luukas on nimittäin kääntynyt jo 8 viikkoisena ensimmäisen kerran masulta selälleen, mutta nyt ei millään. Ilmeisesti painoa on tullut sen verran lisää, että ei yksinkertaisesti pääse. No kesti sitä iloa muutaman viikon.

Pitää lopetella kun tuo poitsu huikkii parvekkeelta.

Luile ja Luukas

Vierailija
59/71 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Terkut sairaalasta, huh onneks päästiin kotiin jo. Mentiin heti amusta ja se kannattikin kun ei ollut vielä jonoja. Olivat niin ihania, että antoivat meille sieltä päivystyksestä ihan oman huoneen ettei poitsu saisi mitään tarttuvia tauteja. Tutkivat, kuvattiin ja otettiin verikokeita ja sitten se peräruiske. Kakkaa tuli niin että kainaloihin asti oli. Nyt sitte viikon päästä kontrolli, pitää vielä jotain juttuja poissulkea, mutta kaiken pitäisi olla kunnossa. Tais olla kuulemma ennätyslukemia tämä 24 päivän kakkaamattomuus. Kyllä äidin rauhallisuutta koeteltiin kun poitsua reviteltiin erilaisiin kuvausasentoihin, otettiin verta jne. ja toinen huutaa pää punaisena että minne mut on oikein tuotu. Onneks oli nopeesti ohi ja uni tulikin silmään sinne sairaalasängylle. Kävi kyllä niin sääliksi pikku rassukkaa.

Siitä tulikin mieleen, että ollaan onnellisia terveistä lapsista, olis kyllä kaameeta jos joutuis tutkimaan vähän väliä ja vaikka olemaan sairaalassa pitkäänkin.

Samaan syssyyn otettiin iltapäiväksi neuvola ja saatiin 3kk piikki.

Poitsulla oli mittaa jo 65cm ja 7,9kg. Jes, hyvin kasvaa;)

PANTOUFLE - mites teidän ruikkuvaiva, onko helpottanut?

KUIVAUSRUMPU on meilläkin ja ihan ehdoton kapistus. Rullaa joka päivä. Arimmat vaatteet kuivaan narulla, mutta kaikki muut kuivuriin. En tulis toimeen ilman. Kuluttaa vaatteita kyllä tosi paljon ja ajan mittaan esim. lakanat tulevat harmaiksi ja " tahmeiksi" . Mutta kuivurin kanssa oikeesti pärjää vaikka yhdellä setillä lakanoita ja pyyhkeitä kun ne saa illaksi taas käyttöön.

Iloista päivänjatkoa!

Papuna ja poitsu

Vierailija
60/71 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...poju vetelee sikeitä ja mamma pääsi koneelle :).

meillä unirytmi on keikahtanu aivan päälaelleen vai onkohan sitä vielä koko rytmiä ollutkaan ;). Kuitenki nukkumaan laitetaan kamalan huudon säestyksellä puolen yön aikaan ja yölläx1 ruokaillaan ja herätään klo.11..näin menty vk:n verran. Käyn aamulla koululaisen laittamassa matkaan ja meen jatkaan unia:)).

Täälläki aivan " tappokeli" , kovin on kiikkerää olla vaunujen kans liikenteessä ku mono lipsuu koko ajan, hiekottajatkin vissiin jo talviunilla. Silti sinnikkäästi ollaan jokapäiväisiä vaunutteluja jatkettu.

Kiinteitä en ole vielä aloittanut ja pelkällä tissillä poju hyvin kasonnu (3kk 7010g ja 64,5cm), en aio kiirettä pitää on se niin helppoo tuo tissittely.

Jouluruokien kunkut ovat isän tekemät sillit nam, sekä lohi-

tuorejuustorullat... ja makeista sukulaati sekä luumuvaahto.

Joululahjoista: Vauvalle en meinannut vielä tänä jouluna ostella kummosia lahjoja, jos pari pientä pakettia.. isomman toiveet onki jo asia erikseen. Itselle toivoisin hyviä kirjoja, musiikkia ja elokuvia sekä lahjakortin joko kosmetologille tai hierontaan..Aah tule joulu kultainen..

Mulla ekat menkat tuli synnytyksen jälkeen viikko sitten, kovin oli niukanlaiset?! Gynelle aika viikon päästä kierukan laittoon.

Nyt alkoi pikku-ukko karjahella...

Joan ja Joel ( 5.8.06)