***ELOISAT alkuviikosta (ma-ti)***
Kommentit (71)
OPElle ensin terveiset, onpa ollut hurja tauti teidän pojulla! Onneksi jo helpottaa. Voin hyvin kuvitella huolesi määrän, kuten myös väsymyksen!
PUUHikselle synttärionnittelut näin myöhästyneesti!
PANTOUFLE: Soitapa neuvolaan ja kysy, voitko antaa Osmosalia. Noin pitkä ripuli johtaa kyllä nopeasti kuivumiseen, joten kannattaa olla tarkkana ja seurata pojan yleisvointia.
Sitten huuteluapua: Missä ovat Open huutelemien lisäksi PICAPICA, AURORA, PIKKURUU, KIRPPU, MII, HIPPU, ADALMIINA, ja vielä huutelen minäkin PANTTERIA, LEMIÄ, PEPPERIÄ, ODEA ja kaikkia niitä uusia, jotka ovat luvanneet ahkerammin kirjoitella. Lunastakaahan lupauksenne=)
Mies oli viime viikon isyyslomalla ja kyllä annan täydet pisteet hänelle, vietti nimittäin joka minuutin lastensa kanssa. Kävimme kylpylässä, jossa mies hoiteli lapset sillä välin kun minä kävin hemmotteluhoidoissa. Sain nautiskella ihanan hotelliaamiaisen ihan rauhassa, kun mies sillä välin vaihtoi vaipat, pesi ja puki lapset huoneessa. Perjantaina olin vielä koko päivän ostoksilla siskoni kanssa, kierrettiin Ikea ja Jumbon kauppoja ja käydtiin syömässä. Eeli oli toki mukana, mutta vaivattomastihan tuo mukana kulki. Ei marissut kuten isommat miehet naisten shoppailureissulla. KERTTUKASPERILLE sympatiat, voin vaan kuvitella ketutuksen määrän, jos lompakko oli minultakin jäänyt!
GALLUPPEIHIN:
-jouluna pitää olla kaikkea perinteistä pöydässä. Me ollaan miehen kanssa laatikkofriikkejä, me ostetaan niin pitkään kun laatikoita kaupassa myydään, eli nyt jo ollaan kerran laatikot syöty ja toinen setti odottaa tätä iltaa jääkaapissa. Jouluna tietty on sitten äitien tekemät laatikot, eikä näitä kaupan valmiita. Kyllästyä ei ehdi tässä kuukauden aikana. Silleihin me ei kyllä kosketa, mutta lohta kyllä uppoaa.
-lahjagallup: minä kyllä tuon kylpylähemmottelun aikana sain kaiken haluamani. Onhan sitä jotain tarpeellistakin, mutta nähtäväksi jää, mitä pukille kirjoitan.
- naistenvaivat: juu, alkoi samoin tein ja nyt on ehtinyt olla jo kolmet menkat. Näin se on ollut mulla kaikkien synnytysten jälkeen, ei auta täysimetykset laisinkaan.
- Päiväkirjaa tykkään pitää, mutta nykyään yritän kirjoittaa lähinnä lasten kirjoihin tärkeitä muistoja ja kehitysvaiheita. Oma henk.koht.äiväkirja on olut hiljainen, mutta tuota copypaste-juttua on ollut tarkoitus harrastaa. Miksi se aina vaan unohtuu...
UUSI G: Ootteko käyneet kattomassa vrk:n sivuilta, kuinka monta kaimaa vauvanne on tänä vuonna saaneet? Eelillä on 173 kaimaa tähän mennessä kirjoihin merkattu, saa nähä, mikä on koko vuoden saldo. Laitan tähän linkin, katotaan, toimiiko.
https://192.49.222.187/Nimipalvelu/default.asp?L=1
PIAlle vielä anopeista. Meillä ekat taistelut anopin kanssa alkoi silloin, kun eka koira tuli taloon. Veimme koiran heille hoitoon, kun olimme itse päivän Ulliksella. Kotiin saimme huonovointisen ja ripuloivan koiran. Kysyimme, mitä ihmettä koira oli syönyt vai oliko se vain stressireaktio, niin olivat kuulemma antaneet myös pennun syödä munkkeja ja juoda simaa kupista. Kuvitelkaa, hiivaa hiivan perään. Ilmankos pikkasen meni koiran pakki sekaisin. Toinen pentuajan ikimuistoinen taistelu oli, kun me ostimme koiralle liivit, joilla hänet sai turvallisesti kiinni turvavöihin autossa. Koirapa ei niistä tykännyt vaan aina peruutti karkuun. Anopin mielestä niiden käyttö olisi pitänyt lopettaa, koska " X ei niistä tykkää" , mutta me halusimme hänen niihin tottuvan. Kun anoppi taas kerran tuli hakemaan koiran hoitoon, laittoi hän salaa vanhan tavallisen nahkapannan taskuunsa huomaamatta, että minä seisoin hänen takanaan. Olisitte nähneet hänen ilmeensä, kun sain hänet kiinni itse teossa. Sanoin, että kyllä me toivomme heidän käyttävän valjaita myöskin ja että pannan voi jättää kotiin. Kyllä mua tuolloin sieppas ja edelleen välillä tulee kiistaa koirien ruokavaliosta, meillä kun toinen koira on keliaakikko ja on aika tarkkaa seurata, mitä koira syö. Pistähän stoppi anoppisi uusille " keksinnöille" !
Mies tuleekin kohta jo kotiin, kun tuli tänne kotisuunnalle hammaslääkäriin, eikä enää lähde ajelemaan töihin. Huomenna mies täyttääkin 30, joten illalla on leipomista tiedossa. Mennään huomenna koko perhe miehen työpaikalle kahvittelemaan.
Jopas taas meni palstakilometrejä...
Pumpuli & co
Kiva lukea piiitkiä pinoja, ite ei muka koskaan kerkiä pinoutumaan=) Meillä menee edelleen hyvin rytmikkäästi päivä ja olen erittäin ihmeissäni että edelleen jatkuu tämä onni ja autuus. Poika nukkuu jo yön käytännössä kokonaan, kun ollaan saatu venytettyä ilta yhdeksään nukkumaanmeno, aamulla herätään puol kasilta.
Kiinteistä ja velleistä on ollut puhetta. Meillä syödään illalla velliä maidon sijasta ja sitten aamupäivällä perunaporkkanasosetta tms. ja ja maitoa ja sillon poika nukkuu ton neljä tuntia ulkona vaunuissa. Sisällä ei juurikaan päivällä nuku.Pari tuntia on hereillä välissä ja sitte iltapäivän ja illan aikana ottaa semmoisia tunin unia parit.
Iloinen poika on ja toi ääneen kikattelu on vieny äitin ja isän sydämet mennessään, silmät on kuin isot ruskeat suklaanapit.
Pieni nuhayskä iski pojalle, mutta sir ephedrin yskänlääke oli hyvä apu! Suosittelen sitä todella jos pikkuisella on yskää.
Joululahjoista oli puhetta. Mä olen myös toivonut hierojaa, mutta näin esitteen hierovasta nojatuolista ja uskonkin että isäntä on semmosen hommaamassa, koska puhetta on joskus siitä ollut ja se tekis sille itelleenkin hyvää=)
Meillä aika menee talonrakennuksessa edelleen ja kauheeta ku pitää päättää kaikki keittiöt ja ovet ja tasot ja ammeet yhtäkkiä, vaikka onhan niitä voinu valkkailla jo pari vuotta mutta ei oo sitte viittiny ku tuntui niin kaukaiselta ja nyt on jo kiire!
Meillä ruvetaan nyt syömään päärynää, joka on meidän pojun supersuosikkia, syö sen oikeastaan ihan niin ettei edes naamassa näy sosetta.
Kiva että meillä toi BigBrother tossa tietsikalla koko päivän auki, liittyy vähän meidän työjuttuihin niin on sitte tossa ja välillä jään kattoo ihan ajatuksissani niiden touhuja ja kauheinta on kun joku selittää jotai juttua ja sitte ite rupee jossain myöhemmin selittää että " kukas se oli kun kertoi että oli ollut kerran...jne" sit muistaa et ainii se oli BB:n tyypit=) No juu, kiirettä siis piisaa tällä äiteellä.
Nyt lukemaan toisten juttuja tältä päivältä, jospas kertois kommentoimaan vielä=)
Lilli ja poika 3,5kk
Vitsit, kun ei kerkee käydä täällä naputtelemassa....Lukemassa aina välillä, pikaisesti.
Tosi kivahan se on lukea muiden kuulumisia ja kummallista miten se voikin olla niin lohduttavaa, jos huomaa että jollain muulla on samoja huolia...(vaikka en tietenkään kellekkään mitään huolia toivoisi)
Miellä pikkuneiti kasvaa ihan kohisten, ensi viikolla 4-kk neuvola, mielenkiinnolla odotan.
Sani-tytöllä on korvatulehdus. Oli parisen viikkoa jollain tapaa flunssainen, muttei pahasti. Oli vähän silmätulehdusta, joka välillä jo helpotti ja sitten palasi, oli vähän nuhaa ja lämpöä jne. Alkoi sitten pe yskiä ja vietiin sitten la lääkäriin. Korvatulehdusha sitä flunssaa oli päällä pitäny. Ei siis mitään itkuja tai muita selvästi korviin viittaavaa. Tosin hän kovasti räpelsi juuri tuota kipeää korvaa. Lastenlääkäri oli kyllä vähän sitä mieltä, ettei vois osata sitä sen takia räpeltää, että on kipeä. Mutta kumma sattuma sitten. Toinen korva nimittäin saa olla rauhassa. Ja nyt kun lääkkeet ilmeisesti alkavat purra, on räpellys selvästi vähentynyt. No, ehkä kuvittelen.
Muuten meillä menee kivasti. Isosisko on tosi kiltti pientä kohtaan, onneksi.
Tää viikko vähän tässä jännitää kun olemme koko viikon tyttöjen kanssa kolmistaan, mies on työmatkoilla. Ja juuri kun noita tauteja on, olen nimittäin itsekin flunssassa ja esikoinen myös. No, täytyy koittaa vaan ottaa lunkisti!
Sanikaa ei ihan vielä itse pääse ympäri. Masullaan kyllä viihtyy ihmeen pitkiäkin aikoja. Leluihin tarttuu ja hihkuu innoissaan niille. Kiljahtelut ovat myös tulleet kuvioihin.
Hirmusen ikävältä kuullostaa tuo pitkä kakkaamattomuus. Itsekin olen jostain parista viikosta kuuullut. Toivottavasti apua löytyy!! (tiedän yhden tutun saaneen homeopaattisesta lääkkeestä apua)
Joululahjoja en ole vielä oikein kerennyt miettiä. Kyllä aion jotain kivaa myös vauvalle ostaa, ehkä jonkin lelun ja vaatteen (tässä vaiheessahan vauvan lahjat on vähän niinku äidille :) )
Jaahas, täytynee taas mennä.
Hyviä vointeja kaikille!!!!!!!!
Katzu ja Sani 21. päivä 4kk ja isosisko 2v7kk
KERTTUKASPERI: Kyllä meidän lyylillä on jo ihan hampaat :). Toinen on ihan kokonaan läpi ja koholla ja toinen alahammas on pikku kulmapalaa vaille täysin läpi :). Esikoisella oli ekat hampaat 2,5kk iässä ja lapsosten isä on saanut ekat hampaat 3kk iässä...
Ja nyt miula alkaa olla ongelma. Esikoisen kanssa imetys onnistu hyvin vaikka sillä olikin hampaita, mutta Hilla taas on hirveen kova puremaan :(, joka syötöllä se tekee pari kertaa niin että iskee leuat kiinni ja vetää tissi suussa päätään taakse jotta tissi venyy ja venyy ja sitten lussahtaa irti, sattuu aivan törkeenä noitten hampaitten takia.. kellään mitään vinkkiä miten tän ikäsen sais opetettuu olemaan purematta????? ja sitten siihen päälle viellä järsii tissiä kun pitää syönnissä pientä " hengähdys" taukoa...
ULKONA meillä yleensä nuorempi nukkuu ja vanhempi leikkii puistossa tai lasketaan mäkeä... jos nuorempi herää niin tullaan yleensä kotiin.. eli en tiedä viihtyykö rattaissa valveilla :).
VAUVALLE JOULULAHJAKSI en ole toivonu mitään... kun ei oikeestaan tarvita mitään. eli toiveena on lähinnä että muistavat mieluumin tuota vanhempaa kuin että ostavat turhaa rojua nuoremmalle.
MENKAT ei ole palannu. Mutta pari kertaa on ollu semmosta menkkamaista jomotusta jne. Edellisen kerran menkat alko kun olin lopettanu imetyksen, toivottavasti nyt käy myös niin.
ELOISAT on kyllä ihanan aktiivista porukkaa! KIITOS teille kaikille näistä mukavista pinoista ja vertaistuesta (ja makeista nauruista :)).
MAKEA JOULUHERKKU on miun kohdalla ehdottomasti glögi :), johan tuota on nelisen litraa tullu vedettyy...
KUNTOSALItreenit tää alottaa tällä viikolla. tarkotus ois sitten saada käytyy pari kertaa viikos painoja nostelemas. tulee ihan tarpeeseen, selkä taas oikuttelee ja polvet jatkuvaan sökönä ilmeisesti huonon lihaskunnon vuoksi.
BABYBEL: joo perunasalaatti kuuluu joulupöytään ehdottomasti!!! Ja vielä semmosena versiona missä EI ole sipulia vaan viinirypäleitä ja kinkkua :).
KAKKAAMATTOMUUS: meillä tehdään " plöröt" kerran viikkoon... ja sekin on minusta harvoin... varmasti ihan kamalaa kun pitempään panttaa eikä edes kiinteet tule pihalle...
Ja joulun avajaiset oli jo eilen monessa paikassa, mutta vettä vaan sataa ja nurmikko vihertää... Päivän lepohetki menossa: Otso päikkäreillä terassilla ja esikoinen katsoo Lumikkia telkusta. Ah tätä rauhaa:)
Jouluruuista oli puhetta. Mun suurimmat herkut ovat lanttulaatikko, perunalaatikko ja muikun mäti. Meillä tehdään aina alkupaloiksi sellaisia ihania saaristolaisleivän päälle mäti-sipuli-smetana ja alle vähän voita. On muuten todella hyvää. Mä rakastan syömistä yli kaiken muutenkin, joten joulusta otan kaiken irti. Suklaa ei kuulu mun herkkuihin, mutta kaikki ihanat kalat ja laatikot on in.
Oliko lanttu vatsakipulistalla? Otso kun menee vielä pelkällä tissimaidolla, niin saako mun jouluruuat aikaan itkuisen joulun? Kääk, jos näin on...
Vauvalle ostetaan ehkä joku pikkujuttu, saa kuitenkin muilta niin paljon paketteja. Esikoiselle joku isompi juttu, ehkä lasketteluvehkeet, ei muuta. Nyt jo huoneessa on ihan liikaa leluja, täytyy toivoa, ettei niitä juurikaan tulisi. Vaatteita olisi kiva saada, neiti kasvoi kesän aikana ihan hirveästi ja housuissa ja paidoissa ei meinaa mitta riittää.
Eilen olin ekan kerran vähän pidemmän (lue 2,5 tuntia;)) poissa kotoa ja Otso oli isin kanssa kahdestaan. Sain peräti 70 ml pumpattua maitoa rinnasta ja siitäkin tuli rakkula toiseen rintaan... Pakko alkaa totuttaan sen verran korvikkeeseen, että pääsen äitikavereiden kanssa pikkujouluja viettämään joulukuun eka vkl. Ei noilla lypsymäärillä saa koko illan syöttörumbaa katettua. Meillä kun iltaisin syödään tosi monta kertaa ja yleensä aina nukahtaakin siihen tissille. Muutaman kerran olen saanut hyssyteltyä sylissä uneen ja riippusängyssä myös muutamaan otteeseen, mutta ne vaatii kyllä tosi väsyneen vauvan. Saa nähdä miten isi pärjää silloin. Esikoinen menee yökylään silloin, joten tarvii vaan vauvan kanssa pärjätä.
rillamarilla ja Otso 11 vkoa
No, www.vrk.fi, sieltä voi käydä halutessaan tsekkaamassa. Oma veikkaukseni on, että tiedossa olevista elokuisten nimistä harvinaisimmat löytyy Pepperin ja Hannelin tytöiltä!
Ja PAPUNAlle vielä, että toivottavasti vauva nyt pian kakkaisi, oudolta noin pitkä kakkaamattomuus tuntuu. Voisikohan Pantouflen Väinö ja teidän poju jotenkin yhdessä tasapinottaa tuon vatsantoiminnan, kun toisella toimii liiankin usein...
Ihanaa, mies se sieltä jo kurvasi pihaan.
Saatiin lähete Jorviin, mennään huomisaamusta heti tutkimuksiin. Ottavat kuulemma sisälle osastolle ja voi joutua olemaan parikin päivää. Kauhia huolentunne tulvahti taas pintaan kun lääkärikin sanoi, ettei ole ennen kuullut noin pitkästä ummetuksesta ja että hän oli ihan varma että noilla luumulla ja päärynällä lähtee liikkeelle. Nyt harmittaa etten aikaisemmin vaatinut tutkimuksia. Mutta ajattelin, että kun olen sekä neuvolan että lääkärin seurannassa, uskon heitä. Neuvolasta käskettiin tänään taas olla pari päivää ilman kiinteitä - mitä se sitten auttaisi. Onneksi päästään tutkittavaksi. Jännittää, saas nähdä tuleeko uni silmään.
Hassua tosiaan, että täällä on ihan päinvastaisia ongelmia, toivottavasti teillä ripuli helpottaa ja pian!!
Ajatukset harhailee nyt jotenkin en muista mitä muuta piti kommentoida.
Papuna ja poitsu
Nopeasti..
meidän tyttö (nyt 4v) kärsi aikoinaan samoista vaivoista. Jouduimme käyttämään peräruisketta lähes aina kakan tekemiseksi. Homma helpotti heti, kun jätimme puolivuotiaana äidinmaidon pois. suolistolääkärin mukaan näin voi joskus käydä, eli suoli ei vain toimi. Meillä siihen ei auttanut Levolacit yms. Ainoastaan Microlax ruiske, jota saa apteekista ilman reseptiä. Siitä käytetään vauvalle noin puolet kerrallaan. Mitään haittaa tuosta ei ollut. Myöhemmin tytön suoli on toiminut ihan normaalisti. Tätä myös suolistolääkäri sanoi. ihan kauhean kauan kakan ei kannata antaa olla suolessa, jottei suoli turhaan " veny" .
Nytpä kämppä kiiltää, ei ole näin siistiä ollut aikoihin.
Kurkkasin väestörekisterin nimipalvelusta tyttöjen nimien yleisyys. Taitaa löytyä toiselle tytölle useampikin kaima, jo 405 Emmaa tänä vuonna! No nimi on annettu ja sillä mennään :)
Ninni onkin huomattavasti harvinaisempi, vain 55 tänä vuonna.
Mutta taas pitää rientää, pyykkikoneessa odottaa puhtaat pyykit ripustusta.
Mistä tulikin mieleeni että kehukaas kaikki kuivausrummun omistajat rumpujanne, kannattaakos kuivausrumpu hankkia uuteen vapuksi valmistuvaan kotiin?
Ostettiin rivitalon päätyasunto läheltä vanhempiani, valmistuu vapuksi. Sattui mukavasti, että 3 perheen rivitalossa kaikilla naapureillakin on heinäkuussa syntyneet tyttövauvat :)
Mutta nyt pyykille...
Babybel taas
Hilla nimeä on tänä vuonna käytetty 83 kertaa ja Hillan toistanimeä Siskoa on käytetty minun yllätykseksi vain 37 kertaa....
Miulahan on jo kolmannellekin tytölle nimi keksittynä :), sitä nimeä on tänä vuonna käytetty vain 8 kertaa vaikka löytyy ihan kalenteristakin ;).
KUIVAUSRUMPU: meiltä löytyy ja on aivan ihana! kuivaan siinä kaiken muun, paitsi vaatteet. Ja kyllä on pehmosta tavaraa, ei enää koppuraisia pyyhkeitä ja lakanoita ja huonepöly on vähentyny varmaan puolella! Joskus kuivasin myös vaatteita mutta se kesti niin kauan että jouduin lopulta laittamaan vaatteet narulle kuivumaan.
kuivaavapesukone ja on ollu luksus.. lakanat/pyyhkeet saa kuiviks ja tarvittaessa vaatteenkin jos tarttee saada samanapäivänä päälle :)
pubu: Taisin muistuttaa tänään sitten tontin rajoista ja hyvin taisi upota. Katsotaan nyt mitkä on seuraukset kun tosi positiivisesti koitin huomauttaa...
En ole tänään saanut mitään aikaiseksi kuin hengata koneella ja hoitaa vauvaa. Ei siivous huvita ei eikä pyykkäys. Kuivausrumpu voisi olla ihan kiva kun meillä on niin pieni kodinhoitohuone ettei sinne oikein mitään mahdu. Lakanat roikkuu ovien päällä ei hyvä niille ollenkaan ei.
No huomenna ryhdistäydyn siivousrintamalla kun en toivottavasti enää ole väsynyt. Toivottavasti ei tule rokotuksesta ongelmia kun sellaisen tämä meidän typykkä saa.
Hanneli: Törmäsin muuten eilen lentokentällä yhteen pieneen Hilla tyttöseen...Meidän tytönkin yhtä nimeä on annettu vain 30 kappaletta tänä vuonna elikkä aikas harvinainen. Mutta en valitettavasti täällä viitsi paljastaa/paljastua :)
Pumpuli: meidän pojan nimi on aika harvinainen, vain 18 samaa nimeä tänä vuonna annettu, tytöllä onkin sitten nimi jota on annettu jo 100 vuotta, joten kaimoja löytyy tämän vuoden puoleltakin yli 400 ;) Esikoisella suht harvinainen tytön nimi, niitä Suomessa kaikenkaikkiaan 1000.
Hannelin tytön nimi on annettu tänä vuonna 83 kertaa, ja Hesarissakin olen bongannut tuon kauniin nimen.
Papunalle voimia, toivottavasti Jorvissa osaavat nyt auttaa.
Terveisiä täältä huudon keskeltä. Isä yrittää nukuttaa tyttöä ja huuto on mahtava. Kyllä ainakin keuhkot ovat hyvin kehittyneet.
Tänään se sitten tapahtui: ulkoilutin roskapussia tunnin verran vaunujen alakorissa. Tuntui todella tyhmältä, kun sen huomasin. No, saivathan liberon jämät vähän tuuletusta. Onnex ei tullut tuttuja vastaan.
Tyttö on nukkunut jo kolmatta viikkoa yöt läpensä heräämättä. Joka yö pelkään, että tämä hyvä rytmi rikkoontuu.
Joulugallup: kalapöytä on meidän suurta herkkuamme. Usein käy niin, että lämmin ruoka jää vähemmälle, kun tulee alkuruokia santsattua oikein kunnolla. Viime vuonna kalat jäi syömättä ja lautasella nökötti vain vähän rosollia. Täytyy ottaa tänä jouluna menetys takaisin. Suklaata tekisi kovasti mieli, mutta mitenhän se tän imetyksen kanssa sopii.
Nimigallup: meidän tytön nimeä ei myöskään ole kovin paljoa. Tänä vuonna 63 kpl. Oma nimeni on myös harvinainen, vain 182 kpl koko tilastossa.
Anopista: olemme olleet mieheni kanssa yli 14 vuotta yhdessä ja anoppia nähty n. 2-3 kertaa vuodessa. Nyt anoppi tuppaa soittelemaan koko ajan ja on vähän liiankin innokas. Koen tilanteen vähän ahdistavana. Kyllä hän yrittää olla korrekti, mutta on niin auttamaton hössöttäjä.
t. Lillefi ja Stella 2408
Papunalle ja pojalle tsemppiä huomiselle! Eiköhän se kakka sieltä pian tule kun pääsee kunnon tutkimuksiin.
Nyt kuuluu taas huutoa, nämä illat ovat tällaisia. Syöminen alkaa puoli kahdeksan aikaan ja kestää puoli kahteentoista yöllä. Ei huoli Elisa tuttia laisinkaan enkä viitsi huudattaa ettei pikkukakkonen herää. Enkä kyllä muutenkaan henkisesti kykene tuohon huudattamiseen.
Nyt oli niin pitkä pino etten enää muista nikkiä mutta joku oli aloittanut laihduttamisen. Sama täällä, nyt ei enää mitkään metkut ja asian lykkäämiset auta. Jos tämän hetkisillä kiloilla ryhdyn vielä joulusyöminkeihin niin sitten ollaan jo tosi pulassa...auts. Olen siirtynyt epätoivoisiin tekoihin, ostin naposteluporkkanoita (no joo, oikeesti aika hyviä) ja Ingmannin sokerittomaan jäätelöön (yllättävän hyvää sekin mut jotakin makeutusmössöä...)
Lopuksi kiitos vielä Elisan nimipäiväonnitteluista eilisessä pinossa =)
Ja tissille käy vauvan tie...öitä!
tuuli ja Elisa vajaat 3kk
Muu perhe nukkuu ja minä lopetin just nukutusurakan neidi kanssa. Jospa vaikka myöhäinen nukahtaminen=myöhäinen herääminen. Huomenna olisi kyllä klo 10 neuvola eli siihen mennessä pitäisi saada koksikko rattaisiin ja matkaan. Onneksi vain 10-15 min kävelyn päässä.
Kaikille pikkupotilaille tervehtymishalit! On se kurjaa noi masuvaivat. Toivottavasti helpotusta löytyy pikaisesti.
Nimigalluppiin:
Omaa nimeäni on annettu kaikenkaikkiaan 54 kpl joista vuosina 2000-2005 ainoastaan 1 kpl ja 2006 ei yhtään. Mietin, että olisiko joku kuullut omani...
Tytöllä on tänä vuonna 502 kaimaa eli yleinen on nimi. Taiai olla top10 listallakin kai, mutta me valittiin se ilman mitään listoja tms. Mies siis sai valita nimet tällä kertaa ,)
Nyt painun minäkin unten maille!
Air ja neiti 28.08 jo poju 12/2004
Pitkästä aikaa...
Meillä tytöt on alkaneet nukkua pitkät päiväunet, noin 3-4 tuntia iltapäivisin ulkona vaunuissa (paikallaan olevissa!). Tämä mamma saa siis hetken huokasta. Ja nyt tässä kun koneella istun huushollikin siioutuu samalla, mies meni tilaamaan meille 3 tunnin siivouksen joka toinen viikko :) Taisi kyllästyä ainaisiin villakoiriin.
Meillä on tytöt syöneet maissivelliä kolmisen viikkoa, ja reilun viikon ajan maisteltu maissisosetta ja nyt maissi-perunasosetta.
Perjantaina hain postista nestlen tarjoaman kaksosperheitten ruokapaketin, 25 purkkia soseita ja kaksi puuropakkausta sekä 2 lusikkaa. Onpahan nyt soseita mistä valita, mitä seuraavaksi maistellaan :) ELO: tilaahan omasi jos et jo ole tilannut, paketti toimitetaan kun lapset ovat n, 4kk.
Paljon ollut galluppeja viimeaikoina, muistaisikohan edes osaan vastailla.
JOULURUOKAG: aivan ehdoton pakollinen ruoka on itsetehty perunasalaatti, sitä tehdään 10 litran ämpärillinen jouluksi jos isolla porukalla ollaan :)
TVG: pakolliset sarjat Lost ja täydelliset naiset. Tallentava digiboxi ehdoton jos mitään meinaa saada katsottua, ja talteen menee salkkarit päivittäin, joita katselen sitten joskus imetellessä.
ja galluppejahan oli useita ja tällä mammalla iski taas dementia, eli loput jääköön vastaamatta :)
Ensi viikolla 4 kk neuvola, ja ensiviikolla 1.12. tulee vuosi viime vuotisen plussatestin tekemisestä. Niin se aika rientää.
Mutta nyt tilaa muille (myös siivoojatädille joka haluaa tulla tähän siivoamaan...)
Babybel ja tyttelit