***ELOISAT alkuviikosta (ma-ti)***
Kommentit (71)
pikaseen tulin kertoo,että meillä taidetaan kohta mennä masulteen,yritys on murinan kera kova..:D naurettiin äsken ku toinen öristen yrittää kääntyä..jopa sitä itteensäkin nauratti..ihanaa kun alkaa tulee noita uusia juttuja..ääneen on tullut 1 kerran hörötys,vielä mennään äänettömillä ;)
päätin että huomen aletaan maistelee velliä.joku siitä kysykin että miksi ei suositella,ravintoarvojen takia vissiinki (kamu sanoi) että kiinteistä saa enempi,ja että esim. maissi vellissä on samanverran ravintoa kun korvikkeessa. neukusta ne mulle sanoi että suoraan perunaan :S,edelleen tuntuu hassulle antaa noin pienelle pottua jo,esikoisenkaa alotettiin vellillä ja niin teen nyttekin.kuhan masu tottuu aattelin bataattia kokeilla.
k.h.p ja iida
Pari yötä on Anni ollut levoton. Olisiko nenä tukossa tai sitten on muuten vaan vauhti päällä. Kädet huitoo aivan kuin tyttö olisi lentoon lähdössä. Näettekös te muut paljon unia? Niinä öinä kun tyttö nukkuu pätkittäin niin mun unet ovat Todella eläviä. Porukkaa riittää :) onneksi en kuitenkaan ole nähnyt painajaisia. Eikös ole mukavaa kuin ne ulkomaan elävätkin puhuvat unissa silkkaa suomea. Ei tarvise englantia alkaa sönköttämään.
Anopeista tosiaan riittäisi juttua. ei niiden rajojen vetäminen mitään helppoa ole. Meillä A ei sano mitään suoraan vaan kieli laulaa seläntakana :( Ihan kuulla että mukaviakin anoppeja löytyy kuten Peevelillä.
Ennustaja Elli ja Madam Mamma ennustivat molemmat minulle tyttöä ja syntymäpäiväksi 25.8. mamman mukaan saan vielä kaksi poikaa ja elli ennusti yhtä poikaa vielä syntyväksi. Saas nähdä.
Papuna: Mukava kuulla ettei teidän tarvinnut jäädä sisään osastolle.
Nyt piirtelemään pojan kanssa.
pubu ja Anni 2908 sekä isoveli 08/04
Tuli sitten vedettyä parin tunnin päikkärit. moista ei montaa kertaa ole tapahtunut joten kyllä tässä aika raakki on. Nyt kyllä hiukan helpotti kun sai vähän univelkaansa pois! :)
Muumulle: " Kiva" (hehe, erikoinen sananvalinta tiedän...) että joku muukin kärsii tästä vaivasta. Tai lähinnä siis on lohduttavaa jotenkin, että on kohtalotovereita. :) Tarkoititko siis, että jos SINÄ juot lämmintä maitoa se jotenkin auttaa sitä rään valumista tms?? Heh, on jotenkin blondiolo kun tollasia kyselee, vauvahan juo sitä lämmintä maitoa koko ajan, että kaitpa tosiaan itseäsi tarkoitit, tuskin se isinkään maidon juonti auttaa....Sooooriiii, on ruvennu tuolla päässä heittämään aika tavalla. ;9 Tylsää kyllä, jos ei muuta varsinaista apukeinoa ole. Oootko huomannu onko syöttöasennoilla merkitystä? Siis auttaako jos vauva on pystymmässä, melkein istuma-asennossa syödessään? Musta tuntuu, että sekin vaikuttaa kun öisin multa taitaa tota maitoa tulla aika tavalla ja varsinkin viime yönä kun likka oli historialliset 7 tuntia syömättä.
Poika sai sitten antibioottikuurin kun kävi tänään lekurissa. Alkava korvatulehdushan sieltä löyty....:(
Hienoa, että Papunan vauvan maha " pelittää" taas. Meidänkin neito välillä viikon panttailee ja jo se aiheuttaa hälle itkuja...:(
Galluppejakin oli, mutta ei muista ei.... Edelleen jos jollain on kikkoja tuohon nenän tukkoisuuteen niin otetaan vastaan!
t. hiukan pirteämpi oinasmamma
Meillä ei ainakaan mitään oireita ole vielä aiheuttanut. eilenkin piikin jälkeen neiti oli oma aurinkoinen itsensä koko päivän. Unet tosin maistuivat hyvin, mutta ei nyt mitenkään erikoisen hyvin vaan aika normaaleissa päiväunilukemissa mentiin eilenkin.
Tuo meidän neiti on muuten aika siro, mittaa 60,4 cm ja painoa vaan 5,4 kg. (50 cm, 3,6 kg) Itse vähän tuota painoa siunailin, mutta terkka lohdutti että nätisti omalla käyrällään tyttö menee. No, veljensä oli kyllä samanlainen pitkä hoikkeliini myös (ja on edelleen!) joten kai se on uskottava että tuo äm riittää... Vaikka kun täällä näitä ikätoverien lukemia lukee, niin hiukka hirvittää! ;) Eipä niitä vertailla voi tiedetään....
Ja poiiissss......
Peevelikös kyseli? Mihinkäs minä olisin mennyt, pääsiskin matkalle ;)
Lukenut olen joka päivä niin kuin ennenkin, mutta ei ole vaan tehnyt mieli kirjoittaa.
Nuhaa näyttää olevan aika monilla. Meillä myös. Käytössä on nuhatipat, sipuli ja makuuhuoneen höyrytys aina iltasella (sellaisella vanhalla ufomallisella höyryttimellä). Hyvin toimii. Päivisin tyttö kärsii nuhasta, mutta yöt menee suht hyvin.
3kk neuvolassa mitat 59cm ja 5900g.
Ai niin NAISTENVAIVAgalluppia: alkoivat jo :(
Jamssa kera kiukuttelevan riiviön
kuinka monelle tuli rotavirukseen kutsu? me osallistuttiin,mua vähän jännittää ku toiselta otetaan verikoe eka...:( nyt meen taas ukon käsittelyyn,pääkipeenä melkeen jokapvä..niskat niiiiiiin jumissa ja alaselkä :S
k.h.p ja tytöt 09/00 ja 09/06
Jopas on taas pinolle kertynyt mittaa, mukavaa että elouiset ovat näin ahkeria palstailijoita! Meillä neiti on alkuillan torkuillaan, tyytyväisenä kuorsaa jumpattuaan melkein tunnin lattialla. Kovasti yritystä olisi kääntyä selältään masulleen, mutta vielä jää vähän vajaaksi, kyllä se siitä kohta pyörähtää.
Ollaan nyt sitten siirrytty kokonaan korvikkeelle ja oma maidontuotantokin on tasaantumassa, vaikka alkuun hätäilinkin että hukunko tähän maitoon. Edelleen hiukan harmittaa tuo imetyksen epäonnistuminen, mutta minkäs teet.:( Tyttö vaikuttaa kyllä erityisen tyytyväiseltä nyt korvikkeeseen siiryttyään, unta riittää niin yöksi kuin päiväksikin. Siitä pitikin kysyä, että onkohan se ihan normaalia että unenmäärä on lisääntynyt melkoisesti nyt kun saa pelkästään korviketta? Sen tiedänkin jo että ainakin yöuniin se vaikuttaa positiivisesti, mutta lisääkö se myös unentarvetta päivisin? Meillä kun tyttö ei rintamaidolla ollessaan nukkunut päivisin kuin pieniä pätkiä ja nyt on parin tunnin välein otettava pienet torkut. Toisaalta touhun määrä valveilla ollessa on lisääntynyt kovasti, joten kaipa sekin touhuaminen väsyttää noin pientä vielä.. Pääasia on kuitenkin se että Aino vaikuttaa tyytyväisemmältä oloonsa kuin koskaan aiemmin!
Naistenvaivoja ei minulla ole vielä ollut, saas nähdä nyt kun tuon imetyksen olen lopettanut että koskas ne ekat kuukautiset oikein alkavat. Pillerit ajattelin aloittaa sitten heti ekoista menkoista, niin saa tuon ehkäisyasiankin kuntoon.
Hieno homma PAPUNA että kakkaongelma alkaa nyt helpottaa. Varmasti helpotti myös äidin oloa kovasti kun suoli alkoi taas toimia!
Jaahas, tyttö ähisee kopassaan, pitää lähteä maitopullon lämmitykseen. Lähdetään vielä kyläilemään minun vanhempieni luokse tytön kanssa kun tuo mies lähtee illalla vielä treeneihin. Mukavaa ja rauhallista tiistai-iltaa kaikkiin koteihin!
MeiMii ja Aino 300806
Vettä sataa vaan, masentavaa. Tyttö vetää päikkäreitä jo toista tuntia. Tilailin juuri netistä kuvakiitoskortteja, jotka lähetän kaikille niille, jotka meidän tyttöä ovat muistaneet. Hiukka ehkä myöhään, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Huomenna meillä alkaa täällä mamma-gruppen. Saa nähdä kuinka paljon äitejä on mun alueella samanikäisen vauvan omistavia.
Naistenvaivat g: Joo, ei ehtinyt edes jälkivuoto kokonaan loppua kun alkoivat. Mä luulen, että syynä oli mun aloittamat minipillerit, joiden varoitettiin aiheuttavan epäsäännöllisiä vuotoja pitkin kiertoa. Niiden ehkäisyteho on kuitenkin sama kuin tavallisten e- pillereiden ja siksi valitsin kyseisen merkin...mä olen melkoinen unohtelija, joten en kyllä pystyis siihen 3 tunnin intervalliin aina.
Mä painiskelen edelleen imettäen, vaikka maito ei riitä juuri mihinkään enää. Tuntuu vaan niin haikealta luopua siitä..sitten on se vaihe ohi. Miten te muut olette siitä selvinneet, jotka olette joutuneet imetyksen lopettaan aikaisin? Mulla on, vaikkei pitäiskään sellanen huonouden tunne asiasta. Tilanne on siis lähes 0 ml oikeasta rinnasta ja vasemmasta ehkä tulee parhaimmillaan 60ml, vaikka olen imettänyt ja antanut korviketta sen jälk. jos vauva itkustaa vielä nälkää. No nyt tyttö on alkanut suuttumaan siinä välillä, siis tissin jälkeen odottaessaan pulloa, ettei sitä huolikaan, vaan huutaa ensin 20min ja sen jälk. loukkaantuneena ottaa vastaan ja hotkii 80ml ylöspäin korviketta.
Voi papunan poikakultaa, toivottavasti se maha toimisi jatkossa itsestään. Antoivatko ohjeita kuinka pitkään saa maks. olla kakkimatta?
Jaahas, nälkä alkaa vaivaan tätä mammaa. Täytyypä mennä taas yrittään jotain safkan tynkää.
Tähtinova ja tyttö 11,5 vkoa
Olit huudellut mua huomasin :) Kiva ku joku kaipaa..
Täällä ollaan ja hyvin voidaan. Olimme ekaa kertaa yökylässä reissussa vauvan kans viikonloppuna ja en oo ehtiny olla netissä. Lueskelin pinoja läpi ja nyt en pysty vastaamaa galluppeihin ym. koska pitää mennä ruokkimaa pojua.
Täällä ollut flunssassa koko perhe ja 2kk neuvola piti siirtää viikolla eteenpäin ja se on huomenna. Tulen sitte kertomaa mittoja taas....
Villa ja poju
Niiin paljon olisi kommentoitavaa ja mielenkiintoista juttua, mutta täytyy olla nopee. Ajattelin mennä ajoissa nukkumaan, kun viime yöna nukuin sen 2h :( Neidillä taisi olla masuvaivaa ja pikkuherra oli klo 4 jo leikkimässä...
Käytiin siis neuvolassa ja neiti on nyt 6060g ja 60cm eli aika kirppu verrattuna veljeensä, joka oli reilu 2,5kg painavampi ja 2cm pidempi 3kk ikäisenä. Rokote saatiin ja se hiukka itketti. no rokotteen jälkeen nukkui 11-17 kerran heräten syömään ja on ollut todella väsy myös koko illan joskin pientä kitinää ja ähinää .( Mutta toivotaan, että yö olisi taas normaalimpi mitä nyt viime päivinä.
Naistenvaivat: Eivät vielä vaivaa. Täytyy kuitenkin kävästä se kierukka kai laitattamassa jossakin vaiheessa, kun isäntä on sitä mieltä, että meille riittää. Viimeksi meni parisen kuukautta imetyksestä, kun alkoi.
Pia: Kivaa, että teidän loma sujui hienosti. Täälläkin olisi toiveena joku pieni breikki arkeen. Ehkä sitten ensi vuonna jotakin kivaa.
Hanneli: Teidän pikku " vamppyyri" on sitten ajoissa liikkeellä hampaiden kanssa. Ehkäpä pian teidän nukkumisetkin paranee, kun ovat kunnolla läpi. Ja D-vitamiinia annan kun muistan. Purkki on kyllä aina hoitopöydällä, mutta en silti saa aina annettua. Huoh!
Nallukka:Tervetuloa mukaan! ihanaa, kun teillä on noin leppoisaa vauva-arkea ;)
PAPUNA: Hienoa, että saitte helpotusta tuohon kakkaongelmaiseen. Toivottavasti oli kertaluonteista eikä tarvitse moisesta enää kärsiä.
mutta nyt siis häivyn ja palaan huomenna taas, jos vaan hyvän rakosen löydän ja sitten lisää höpinöitä.
KIITOS KAIKILLE KIRJOITTAJILLE. MINÄKIN OLEN KOVASTI VINKKIÄ JA APUA TEILTÄ SAANUT!!!
Hyvää yötä!
Air
Muutama rivin naputtelen, ettei kokonaan jää.. lukenut olen kyllä joka päivä, mut aina kun aion kirjoittaa, nii eiköhän poitsu herää..
Nukkuu siis edelleen miten sattuu.. ei koskaan kyllä mitään 3 tunnin päikkäreitä, korkeintaan 2 h ja silloinki pitää antaa tissiä kerran:) Eilen jo päätin et tänään aletaan sosetta maisteleen, ku on niin kova yölläkin syömään, mut nukku sitte viime yönä yhen 5 1/2 tunnin pätkän, nii taidan odottaa vielä ens yön et ottaako tavaksi:) Siis tavallisesti nukkuu yöllä korkeintaan 3 h ja taas tissiä..
JouluruokaG: äidin tekemä rosolli ja siihen kermavaahtokastike, nam! ihan parasta!!!
NaistenvaivaG: ei onneksi vielä, toivottavasti pysyy poissa niin kauan kuin mahdollista!
Muita en nyt kyllä muista, dementia täälläkin. Työkavereita käytiin tänään moikkaamassa eka kertaa, ja kyllä sai poitsu ihailuja kerrakseen, erityisesti ihana vaalea pystytukka sai silittelyjä paljon!
Ai niin siihen nimitilastoon, niin meidän poitsun nimiä oli tänä vuonna 99kpl.
Mut nyt ruoanlaittoon.. Niin ja kiitos kuivausrumpukommenteista, itsekkin olen harkinnut sitä, kunhan meidän uusi asunto joskus vuoden päästä valmistuu..
Hyvää illanjatkoa kaikille!
Katita ja poitsu