Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä lehtiä luette / tilaatte?

Vierailija
08.02.2023 |

Mulle tulee Seiska ja tilaus on kohta päättymässä. Pähkäilen tässä, että tilaisinko Annan vai Amelian. Laittakaa teidän vinkkejä hyvistä lukulehdistä!

Kommentit (371)

Vierailija
181/371 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tilaa mitään paperilehteä. Sekalaisia vanhoja lehtiä on tallessa niin paljon että niissä riittäisi lukemista kaikki vapaa-aika täyteen jos vaan kiinnostaisi. Joskus on mukava katsoa joku tietty asia niistä, esim. Tekniikan Maailman joku tuotetesti tms.

Sattui äsken käsiin jopa Soneran vanha peliaiheinen asiakaslehti vuoden 2003 lopulta, jossa kerrottiin Playstation 2:n online palvelusta nimeltä "Central Station". Minulla ei ollut tuohon aikaan kuin PS1 eikä kiinnostanut silloin seurailla juurikaan PS2:n asioita, mutta nyt vuonna 2017 ostin käytetyn PS2:n joten jännä huomata nyt jälkeenpäin mitä kaikkea sille on aikanaan ollut. Tässä yksilössä tosin ei ole sitä nettiyhteyspalikkaa mukana, tokko tuolla enää minnekään pääsisikään.

Vierailija
182/371 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin tunnukset ilmaisena lukion puolesta, Ylen sivut selaan päivittäin ja kirjastossa käyn lukemassa historia -lehden sekä perus paikallislehdet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/371 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa perua lehden tilaus kun tilausjakson loppu häämöttää. Näin tein Anna-lehden kanssa ja johan tuli postissa tarjous. 9 kuukautta ja 2 kk kaupan päälle 99 euroa. Tilaan, tuohan on naurettavan halpa. Ja Anna on nykyään tosi laadukas lehti.

Vierailija
184/371 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teenlehtiä luen ja selvittelen tulevaisuutta.

Vierailija
185/371 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamun sanomalehdet 2x diginä kun jakelu alkoi tökkiä.

Tekniikan- ja Vauhdin Maailma

Mobilisti ja Mobilisti senior

Klassikot ja Retro

Moottori

Tuulilasi

Suomen kuvalehti pätkissä kun tulee hyvä tarjous.

Vierailija
186/371 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MeNaiset, Hyvä Terveys, Hesari

Vierailija
187/371 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkka-Pohjalainen, Lapuan sanomat, Järviseudun sanomat ja Yhteishyvä. Lisäksi tulee ilmaislehtiä ja Pirkan haen kaupasta.

Vierailija
188/371 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin joskus Katsoa, Annaa ja Turun Sanomien viikonloppulehtiä. Katson lopetin joskus 2000-luvun alkupuolella, kun siitä tuli yhtäkkiä Seiska. Annan tilauksen lopetin, kun se muuttui omituiseksi enkä löytänyt siitä enää mitään luettavaa, taisi olla vuosi 2012. Turun Sanomien viikonloppulehdet lopetin siihen, kun hinta nousi ihan hirveästi. Olisi pitänyt olla jatkuvasti uusi tilaaja, ne saivat kaikenlaisia hintatarjouksia.

Nykyisin en enää ajattelekaan tilaamista. Posti tuo lehdet kotiin jos tuo, useimmiten ei, ja muutenkin netti on tuonut niin kotimaan kuin ulkomaiden uutistarjonnan ja viihteen paljon lähemmäs näillä digitaalisilla laitteilla.

Vierailija
189/371 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan enää tilaa lehtiä ja lue niitä.

Jos tämä pitäisi paikkansa, niin ei täällä silloin julkaistaisi ainuttakaan lehteä.

Vierailija
190/371 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtien hinnat ovat kyllä nousseen viime vuosina ihan pilviin. Siskon tyttö pyysi Koululaista kaupasta ja hinta oli 13,30€. Huh huh. 10 vuotta takaperin sen sai vielä noin viidellä eurolla. Lehtihän ei ole mikään kovin paksu. Digiversiot varmasti halvempia ja tarjouksia tyrkytetään, mutta alkaa olemaan tuokin aika kallista hommaa.

Vierailija
191/371 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä luen paikallislehdet, kotiin tilaan Suomen Luonto-lehden. Siinäpä ne.

Vierailija
192/371 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso lehteä. Sain vuoden lehdet lahjaksi! Ainoa luksus asia minulla. Tykkään ympäröidä lempi ohjelmia lehdestä. Silloin, kun oli varaa tilasin seiska päivä lehteä, sen hömpän takia. Katso lehden tulo välillä tökkii, mutta pidän itse paperisesta versioista. Netistä katson joskus IL tai IS uutisotsikot, jotta pysyn maailman menossa kartalla.

Vierailija
193/371 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan ebaysta eräitä lehtiä, ja tää on mulle keräilyä ja se on aina jostain pois koska ne lehdet maksaa about 15-40e. Tää on mun elämän ainoita nautintoja tällä hetkellä.

Vierailija
194/371 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mitään. Kaikki luetaan netissä ja kirjastossa erikoislehdet & numerot. Verorahoista maksetaan jo niiden tilaus sinne.

Vierailija
195/371 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee Kodin Kuvlehti ja Anna. Kuten joku tuosssa vinkkasikin, kannattaa lopettaa jos on kestotilaus. Näin toimin näiden lehtien kanssa ja annapa olla niin alkaa tulla postissa tarjouksia! Ja hinta puolittuu. Ja tosiaan Anna 99e, normaalihinta jotain 220e.

Vierailija
196/371 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtien irtonumerohinnat ovat nykyään täysin törkeällä tasolla, vaikka lehtien alv pudotettiin 10%:n jo vuonna 2019:

https://www.edilex.fi/verohallinnon_ohjeet/2019_0624.html

Ko. veronalennus ei ole näkynyt millään tavalla lehtien hinnoissa, kustantajat ovat vetäneet sen täysimääräisesti omiin liiveihinsä!! Näin ei saa olla!!

Vierailija
197/371 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyrkkikyllikki sanomat, jallu ja bravda

Vierailija
198/371 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalliset sanomalehdet ja muitakin lehtiä.

Vierailija
199/371 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkini kuuluu, että hanki digitunnukset kirjastoon ja lue lehdet ilmaiseksi nettipalvelussa .

Vierailija
200/371 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen päivittäin digi-Hesarin. Painettuna lehtenä olen erikseen tilannut ainoastaan Suomen luonto -lehden. Olen luonnonsuojeluliiton jäsen, joten posti tuo kyllä myös Luonnonsuojelija-lehden.