Onko 60-vuotias keski-ikäinen? Vai jo vanhus?
Milloin alkaa ja loppuu keski-ikä? Tuo epämääräinen ajanjakso elämässämme.
Kommentit (131)
no ei nyt kuitenkaan vielä ihan vanhus... ikää 60v ja juuri valmistunut academic personal traineriksi :)
Vierailija kirjoitti:
no ei nyt kuitenkaan vielä ihan vanhuskaan... ikää 60v ja juuri valmistunut academic personal traineriksi :)
👍👏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikä on kolmas neljännes eliniästä. Eli n. 40 - 60. Moni kuusikymppinen on todella hyvässä fyysisessä kunnossa. Eivät missään nimessä vanhuksia vielä.
Kyllähän kuuskymppisillä on jo jonkilaisia vaivoja kehossaan! Vaikka aivot kuinka olisivat 20/25 tasolla,niin kyllä muut kehon osat muistuttavat todellisuuden. Mutta jokaisella on se oma pieni maapallo päässään,jota hän yrittää hallita.
No mutta kun ei ole mitään vaivoja vaikka 60v olenkin! Turha yleistää.
Helppo sanoa,ettei ole mitään vaivoja! Mutta niitä vaivoja alkaa tulemaan ikääntyessä jokaiselle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusikymppiset nyt ovat vielä aika laajasti työelämässä joten ei se "vanhus" heitä ainakaan kyllä kuvaa.
Rypyt, ryhdin huononeminen, lihaksien surkastuminen, äänen painuminen, ihon veltostuminen, tasapainon heikkeneminen ja kaikki muu kyllä kuvaavat. Ja tämä kyllä näkyy vaikka olisi kuinka "hyvässä kunnossa" mielestään. Eroaa selvästi parikymppisestä. On denialismia väittää, että ei ole jo vanhentunut ja parhaat vuodet on takana päin.
Ei kai tässä kukaan tuollaista väitäkään, eiköhän me kaikki omassa tahdissamme vanheta, mutta ei kuuskymppinen mikään vanhus ole. Toisaalta paljon nuorempikin voi olla ajatusmaailmaltaan ja vaikka pukeutumis- ym. tyyliltään niin kalkkis konservatiivi että menee vanhuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikä on kolmas neljännes eliniästä. Eli n. 40 - 60. Moni kuusikymppinen on todella hyvässä fyysisessä kunnossa. Eivät missään nimessä vanhuksia vielä.
Moni, mutta ei suurin osa. Kyllä on jo kurpsahtanut vanhus 60-vuotias. Onneksi itse olen parikymppinen.
Siis ihan täysin mukula vielä. Ymmärrät paremmin sitten aikuisena.
Katkera vanha harppu
Voi lapsonen.
Mieluummin lapsi kuin vanhus
Kyllä sullekin sitä ikää lisää tulee koko ajan ja kohta huomaat olevasi viiskymppinen :)
Minulla on onneksi suunnitelma varalle. ;)
Vanhenemisen estämiseen on vain yksi keino ja toivon ettet suunnittele mitään sellaista. Toivottavasti kaikki, jotka miettivät itsensä vahingoittamista, hakevat apua.
"Vanha on aina se, joka on 10 vuotta vanhempi kuin mitä itse on."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni, mutta ei suurin osa. Kyllä on jo kurpsahtanut vanhus 60-vuotias. Onneksi itse olen parikymppinen.
Et taida olla työelämässä etkä opiskele, koska silloin huomaisit, että hyvin monet ovat työssä tuossa iässä, eläkeikä on näet 65.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän kuuskymppisillä on jo jonkilaisia vaivoja kehossaan! Vaikka aivot kuinka olisivat 20/25 tasolla,niin kyllä muut kehon osat muistuttavat todellisuuden. Mutta jokaisella on se oma pieni maapallo päässään,jota hän yrittää hallita.
Vaikka ei ole vaivoja niin et näytä enää nuorelta.
Ei kuuskymppisen tarvitsekaan näyttää enää kakskymppiseltä,se on vastoin luonnonlakeja. Kyllä sinäkin rupsahdat iän karttuessa,se vaan kuuluu elämään.
Ikääntynyt on se virallinen termi, tai seniori. Vanhus on yli 75-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla työelämässä etkä opiskele, koska silloin huomaisit, että hyvin monet ovat työssä tuossa iässä, eläkeikä on näet 65.
Miten työssä käyminen liittyy siihen tosi asiaan, että 60-vuotias on vanhus? Kyllä noita vanhoja harppuja on töissä nähty. Katkeria ovat aina olleet ja pompotelleet nuorempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuuskymppisen tarvitsekaan näyttää enää kakskymppiseltä,se on vastoin luonnonlakeja. Kyllä sinäkin rupsahdat iän karttuessa,se vaan kuuluu elämään.
Sinun mielestäsi ei tarvitse. Itse en näe vanhuksia enää minään.
Minä olen 63-vuotias nainen (vai pitäisikö sanoa nykyisin "naisoletettu" tai muuta vastaavaa).
En ole enää keski-ikäinen. Keski-ikä on mielestäni 40-55 vuotta.
En ole myöskään vielä vanhus. Vanhuksia ovat 80 vuotta täyttäneet.
Ehkä me 56-79-vuotiaat voisimme sanoa itseämme trendikkäästi senioreiksi tai sitten ikäihmisiksi.
Itse tunnen oloni yhtä nuoreksi kuin kaksikymppisenä. Kroppa tosin reistailee enemmän, mutta mieleltäni olen ihan yhtä lapsellinen kuin neljäkymmentä vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 63-vuotias nainen (vai pitäisikö sanoa nykyisin "naisoletettu" tai muuta vastaavaa).
Ehkä me 56-79-vuotiaat voisimme sanoa itseämme trendikkäästi senioreiksi tai sitten ikäihmisiksi.
Itse tunnen oloni yhtä nuoreksi kuin kaksikymppisenä. Kroppa tosin reistailee enemmän, mutta mieleltäni olen ihan yhtä lapsellinen kuin neljäkymmentä vuotta sitten.
Olisi kyllä huvittavaa nähdä tämä "trendikäs seniori", joka itse luulee vielä olevansa nuori. Muistakaa, että näytätte ulospäin hyvin erilaselta, mitä itse luulette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestäsi ei tarvitse. Itse en näe vanhuksia enää minään.
Miten olet suunnitellut pysyväsi aina kakskymppisen näköisenä?
Sinnikäs aloittaja, siitä pisteet! 😁
Jatketaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä huvittavaa nähdä tämä "trendikäs seniori", joka itse luulee vielä olevansa nuori. Muistakaa, että näytätte ulospäin hyvin erilaselta, mitä itse luulette.
En luule mitään vaan tiedän olevani ikääntynyt nainen,johan sen peili kertoo. Eikä mua häiritse se pätkääkään. t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puutteita luetunymmärtämisessä hyvä ap.
Vierailija kirjoitti:
Sinnikäs aloittaja, siitä pisteet! 😁
Jatketaan...
Ap on lapsellinen typerys mutta kyllä elämä opettaa.
no ei nyt kuitenkaan vielä ihan vanhuskaan... ikää 60v ja juuri valmistunut academic personal traineriksi :)