Onko 60-vuotias keski-ikäinen? Vai jo vanhus?
Milloin alkaa ja loppuu keski-ikä? Tuo epämääräinen ajanjakso elämässämme.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikä on kolmas neljännes eliniästä. Eli n. 40 - 60. Moni kuusikymppinen on todella hyvässä fyysisessä kunnossa. Eivät missään nimessä vanhuksia vielä.
Moni, mutta ei suurin osa. Kyllä on jo kurpsahtanut vanhus 60-vuotias. Onneksi itse olen parikymppinen.
Siis ihan täysin mukula vielä. Ymmärrät paremmin sitten aikuisena.
Katkera vanha harppu
Voi lapsonen.
Mieluummin lapsi kuin vanhus
Kyllä sullekin sitä ikää lisää tulee koko ajan ja kohta huomaat olevasi viiskymppinen :)
Minulla on onneksi suunnitelma varalle. ;)
Vanuuden kokemus riippuu ihan terveydentilasta. Kun itse sairastuin automimmuunitautiin, niin silloin olisin ihan hyvin pystynyt tekemään vaikka 3-päiväistä työviikkoa, mutta sellaista vaihtehtoa ei ollut. Jäin sitten eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikä on kolmas neljännes eliniästä. Eli n. 40 - 60. Moni kuusikymppinen on todella hyvässä fyysisessä kunnossa. Eivät missään nimessä vanhuksia vielä.
Moni, mutta ei suurin osa. Kyllä on jo kurpsahtanut vanhus 60-vuotias. Onneksi itse olen parikymppinen.
Katkera vanha harppu
Olen minäkin ollut parikymppinen. t. eri
Mutta et enää. Vuotesi ovat ohi.
Et tiedä edes minkä ikäinen olen :D
Eikä kyllä kiinnostaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ikä on suhteellinen käsitys lapsen mielestä 20v on jo vanha
Kukaan ei halua olla lapsi tai vanhus. 20-vuotias on elämänsä parhaassa iässä
Entäs sit ku on kakskyt ja pual, mikäs sit on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hehheh"
Olen 62-vuotias nuori. Terve ja onnellinen. Ja paljon viisaampi kuin sinä, 20 v. Sinulla on vielä kasvamista ja kokemista, kaikki vielä kesken. Ja ne parhaat vuotesi ihan varmasti vielä edessä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän kuuskymppisillä on jo jonkilaisia vaivoja kehossaan! Vaikka aivot kuinka olisivat 20/25 tasolla,niin kyllä muut kehon osat muistuttavat todellisuuden. Mutta jokaisella on se oma pieni maapallo päässään,jota hän yrittää hallita.
Vierailija kirjoitti:
Aamuteeveessä pitkätukkainen mies haukkui, miten Suomessa on ikärasismia ja ei oteta vanhuksia töihin. Seuraavaksi se selitti, että vanhukset ei enää jaksa tehdä töitä ja se pitää huomioida.
Nää on just näitä itsensä pussiin selittäjiä. Jos antaisit tuolle maalia ja pensselin, niin se maalaisi itsensä nurkkaan. En toki väitä että tyyppi on tyhmä, vaikka niin sanonkin 😁.
Keski-ikä on 30-59. Kuusikymmentä vuotias on jo vanhus. Siitä rupeaa rivit harvenemaan vauhdilla.
Ihan sama, missä kunnossa ja minkä näköinen on. Ikämääritelmät ovat ikään, ei ulkonäköön ja kuntoon liittyviä. Keski-ikä 40-65, oli pirtsakka tai laahustava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkera vanha harppu
Olen minäkin ollut parikymppinen. t. eri
Mutta et enää. Vuotesi ovat ohi.
Et sinä sitä tiedä. Minkä ikäinen itse olet?
Vierailija kirjoitti:
Olen 62-vuotias nuori. Terve ja onnellinen. Ja paljon viisaampi kuin sinä, 20 v. Sinulla on vielä kasvamista ja kokemista, kaikki vielä kesken. Ja ne parhaat vuotesi ihan varmasti vielä edessä.
Luulo ei ole tiedon väärti. Et paljoa ole oppinut elämässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, missä kunnossa ja minkä näköinen on. Ikämääritelmät ovat ikään, ei ulkonäköön ja kuntoon liittyviä. Keski-ikä 40-65, oli pirtsakka tai laahustava.
Keski-ikäinen ihminen on 40-45 vuotias. Tästä eteenpäin ollaan vanhenevia. 60 alkaen jo vanhoja. Se ei katso missä kunnossa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omahyväinen märkäkorva. Ajantaju kehittyy vasta aikuisiällä.
Vierailija kirjoitti:
Täh? Tässä oli kyse keski-iän määrittämisestä. Ei se ole mikään terveysmittari, vaan liittyy ikävuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän kuuskymppisillä on jo jonkilaisia vaivoja kehossaan! Vaikka aivot kuinka olisivat 20/25 tasolla,niin kyllä muut kehon osat muistuttavat todellisuuden. Mutta jokaisella on se oma pieni maapallo päässään,jota hän yrittää hallita.
No mutta kun ei ole mitään vaivoja vaikka 60v olenkin! Turha yleistää.
Mä täytän puolentoista vuoden päästä 60 enkä usko että tänä aikana nyt ihan ehdin vanhukseksi nuupahtaa. Aika yksilökohtaista, millainen on fyysinen ja henkinen kunto, maailman- ja elämänkatsomus, harrastukset, kaveripiiri tai sen puute...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta kun ei ole mitään vaivoja vaikka 60v olenkin! Turha yleistää.
Vaikka ei ole vaivoja niin et näytä enää nuorelta.
Et tiedä edes minkä ikäinen olen :D